Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 253633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #450 : 03.01.14 - klo: 07.30 »
Hyvä, kiitokset vastauksista asianomaisille!

Hoke mainitsi että liukkaalla radalla jätetään toinen ristitapeista ja 2 pikkuratasta pois diffistä mutta paljonko ohennetaan diffiöljyn vahvuutta vai pitääkö tämä vain kokeilla  :grin:

Paras olisi varmaankin että hankkisi pari ratasdiffiä lisää niin olisi valmiina sopivat diffit:
1. kovalle pidolle
2. keskikovalle pidolle
3. liukkaalle radalle

Täten ei tarvitsisi diffejä aukoa ja liemiä vaihtaa, heittäisi vain toisen diffin paikalleen ja eiku vaan hanaa  :grin:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #451 : 03.01.14 - klo: 10.11 »
Ei ohenneta öljyä ollenkaan vaan ainoastaan ristitappi ja 2 pikkuratasta pois.

Liukkaalla ei kannata käyttää ohutta öljyä vaikka niin voisi alkuun luullakin.
Juuri liian ohuet diffiöljyt ratasdiffissä tekee sen että ratasdiffi tuntuu joidenkin mielestä vaikeammalta kuin kuuladiffi.
Jäykempi vain vakauttaa auton menoa.
Toki jos kaasua runnoo ylitehoisella moottorilla kuin heikkopäinen niin kuuladiffi saattaa alkuun tuntua paremmalta.

Ollaan arin kanssa käytetty muutamaan kertaan ratasdiffeissä todella paksuja liemiä nimenomaan takaveto corrissa.
Ihan on yli 100.000 öljyyn menty ja on jopa helpottanut liukkaalla ajoa kun auto pyrkii menemään suoraan.

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #452 : 03.01.14 - klo: 11.21 »
Viime kesänä ajoin krossituuppia saviradalla ratasdiffillä ja täytteenä oli 2000 wt öljy. Ihmettelin kun auto ei kääntynyt kovinkaan hyvin. Vaihdoin tilalle kuuladiffin, jo alkoi kääntyä. Ratasdiffiin palaten, Hoken kirjoittaman perusteella, voisi päätellä että ratasdiffissä oli liian ohuet täytteet, onko näin?

Ilmeisesti ohuin öljy mitä kannattaa käyttää on vähintään 8000 wt?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #453 : 03.01.14 - klo: 22.02 »
Onko vinkkiä miten saa puskemisen poistettua tai minimoitua. Se esiintyy kun lähtee kaarteesta kiihdyttämään ulos.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #454 : 04.01.14 - klo: 01.52 »
Vähemmän casteria ja antisquattia lisää.
Akku eteen, takahubeja taaksepäin, taka aurausta pienemmäks yms.

Ehkä ajotyylimuutosta myös... en osaa tarkkaan sanoa kun en ole nähnyt mistä oikeasti kiikastaa.
Mutta jos meinaa kiihdyttäessä puskea niin joko kaasulla perää hieman irti niin kääntyy, tai jos peräpitoa on yksinkertaisesti niin paljon ettei lähde irti niin sitten mutkasta kiihdytys todella rauhalliseksi ettei keula kevene.
Onhan vetarit varmasti tuoreessa rasvassa... Eli aina ennen päivän ekaa akullista ja vaikka tiukimman treenipäivän aikana viiden täyden akullisen jälkeen... Vaikuttaa merkittävästi moneen asiaan jos ei ole herkät.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #455 : 04.01.14 - klo: 02.00 »
Vetarit on hudystä märkinä . Antisquat ei saa pienemmäksi kuin lowrollcenter tjsp palaa poistamalla. Auraus 3 astetta +hubit. Paino on kenties vain liikaa takana. Casteria voisi vielä vähentää. Entä camber kulma. Nyt n.1 aste
Joa painaa kaasun pohjaan, niin auto puskee lisää kunnes pito karkaa perästä jos edes karkaa. Jarrutuksessa se kyllä lähtee helposti alta. 
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #456 : 04.01.14 - klo: 02.14 »
Viime kesänä ajoin krossituuppia saviradalla ratasdiffillä ja täytteenä oli 2000 wt öljy. Ihmettelin kun auto ei kääntynyt kovinkaan hyvin. Vaihdoin tilalle kuuladiffin, jo alkoi kääntyä. Ratasdiffiin palaten, Hoken kirjoittaman perusteella, voisi päätellä että ratasdiffissä oli liian ohuet täytteet, onko näin?

Ilmeisesti ohuin öljy mitä kannattaa käyttää on vähintään 8000 wt?

Saattaa pitää paikkaansa.
Toki jos ratasdiffissä on ulostulojen prikat kuluneet eikä ulostulot ole herkät ja rasvatut niin sekin voi aiheuttaa lipsumisia.
Vaikee tähänkään antaa tarkkaa vastausta ilman näkemistä mitä autossa oikeasti tapahtuu kun perä luistaa ja siis mistä tarkemmin johtuu.

Ratasdiffillä pitää ajaa eritavalla kuin kuuladiffillä varsinkin jos ratasdiffi on paksuhko.
On/off kaasusormi ei toimi vaan ratasdiffi rokottaa liiallisesta riuhtomisesta koska se ei pääse luistamaan missään tilanteessa niinkuin taas kuuladiffissä hyvin helposti käy.
Löysällä ratasdiffillä käy monesti liiallisella kaasulla niin että mutkassa kun lähdet--n kiihdyttämään ja sisärengas on keveämmin maassa kuin ulkorengas niin sisärengas lyö tyhjää... painetaan lisää kaasua ja sisärengas lyö vielä enemmän tyhjää... seistään jo täydellä kaasulla ja kun auto vihdoin suoristuu ja molemmat renkaat lähtevät painumaan maahan niin kovaa pyörivä sisärengas puree tiehen kiinni ja auto kampeaa minne lystää.
Vastaavassa tilanteessa kuuladiffi antaa periksi eikä kovaa pyörivä rengas aiheuta niin isoa riuhtaisua... tai jopa luistaa sen verran ettei riuhtomista tapahdu ollenkaan.
Siksi myös jäykempi ratasdiffi tuo monesti kiihdytykseen kovemman pidon koska yllämainittua ei pääse tapahtumaan yhtä radikaalisti vaan peräpito menetetään lähinnä tasaisemmin ja liian nopealla kaasun runnomisella.
Kaasusormeen hieman hitautta painalluksiin ja huomataankin että ratasdiffillä renkaat pureekin paremmin tiehen ja mutkasta poistutaan kovaa.

Yhtenä esimerkkinä M8 luokan EM kisat jossa rata oli liukas.
Moni kärkijätkistä käytti diffeissä jopa tuplaten paksumpia öljyjä kuin normaalisti kovempipitoisilla radoilla.
Aina jos ratasdiffeillä ajaessa joku vetävistä pyöristä pyörii selvästi muita kovempaa, saadaan aikaan ihmeellisiä lipsumisia ja hallinnan totaalisia menetyksiä kun ollaan kaasulla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #457 : 04.01.14 - klo: 02.20 »
Vetarit on hudystä märkinä . Antisquat ei saa pienemmäksi kuin lowrollcenter tjsp palaa poistamalla. Auraus 3 astetta +hubit. Paino on kenties vain liikaa takana. Casteria voisi vielä vähentää. Entä camber kulma. Nyt n.1 aste
Joa painaa kaasun pohjaan, niin auto puskee lisää kunnes pito karkaa perästä jos edes karkaa. Jarrutuksessa se kyllä lähtee helposti alta.

Antisquattia piti laittaa lisää  :wink:

Edestä voi myös kokeilla vähentää camberia.
Ajan itse lähes autoa kuin autoa hyvin lähelle nolla camberilla edessä.
Lisään camberia ainoastaan jos mutkassa pyörä pyrkii kaatumaan ulkosyrjälle ja casteri on jo täysillä.
Toki kyseessä nelkku joka kääntyy kaasulla isollakin casterilla.
Tuupissa pieni caster ja camber pitää renkaan kiihdytyksessä paremmin pystyssä eikä kanttaa sisäreunallaan jolloin pito ei tietysti ole hyvä kun mennään parin nappulan varassa.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #458 : 05.01.14 - klo: 16.29 »
Kiitos Hoke vinkeistä. Muistelin vaan että Turussa oli antisquat täysillä ja auto ei silloinkaan kääntynyt.
Sain lopulta auton sellaiseksi, että ihan pienellä kaasulla puskee ja sitten kun antaa kaasua terävästi ja melko paljon, niin perä istuu tiehen mutta auto silti kääntyy hyvin. Ei lähtenyt perä alta ja auto kääntyi. Lisäsin myös pienen puntin servon kohdalle.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #459 : 05.01.14 - klo: 17.42 »
Ei ohenneta öljyä ollenkaan vaan ainoastaan ristitappi ja 2 pikkuratasta pois.

Liukkaalla ei kannata käyttää ohutta öljyä vaikka niin voisi alkuun luullakin.
Juuri liian ohuet diffiöljyt ratasdiffissä tekee sen että ratasdiffi tuntuu joidenkin mielestä vaikeammalta kuin kuuladiffi.
Jäykempi vain vakauttaa auton menoa.
Toki jos kaasua runnoo ylitehoisella moottorilla kuin heikkopäinen niin kuuladiffi saattaa alkuun tuntua paremmalta.

Ollaan arin kanssa käytetty muutamaan kertaan ratasdiffeissä todella paksuja liemiä nimenomaan takaveto corrissa.
Ihan on yli 100.000 öljyyn menty ja on jopa helpottanut liukkaalla ajoa kun auto pyrkii menemään suoraan.

Mites tuo yhden ristitapin poisto muuttaa diffin käyttäytymistä verrattuna kahteen? RTR Durangossa kun tuossa ratasdiffissä on vain tuo yksi tappi.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #460 : 05.01.14 - klo: 22.04 »
Onkos kukaan laittanut durangoon 12mm hexejä??  :undecided:
Mulla ois laitettu.... Kuvia laitan ku koneelle pääse.  :wink:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #461 : 05.01.14 - klo: 22.41 »
Onkos kukaan laittanut durangoon 12mm hexejä??  :undecided:
Mulla ois laitettu.... Kuvia laitan ku koneelle pääse.  :wink:

Aikooko Veltsu muuttaa vanteiden offsettia...?
Vai meinaatko löytää jostain sopivalla offsetilla olevia 12mm hex vanteita?
VD12

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #462 : 05.01.14 - klo: 22.50 »
Paremma vanne valikoima takia.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #463 : 05.01.14 - klo: 23.35 »
Niiden 12 millisillä hexeillä olevien vanteiden ofsetti on pahasti pielessä durangoon.

Eli ei vannevalikoima parane yhtään

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #464 : 06.01.14 - klo: 01.54 »
Hoke, ookko sä tietone miten oon laittanu hexit kiinni ja mite päi??  :roll:
Sano sitte mieli pittees ku näät se kuva..  :cool:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #465 : 06.01.14 - klo: 09.12 »
No ne kuvat kämmenet hikoo jännityksestä

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #466 : 06.01.14 - klo: 11.35 »
No tässä kuva.  :wink:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #467 : 06.01.14 - klo: 11.42 »
Ei sillä ole mitään väliä mitenpäin hexit laitat.
Ofsetti on pahasti väärä.

Alkuperäisellä hexillä tiedän heti 3 erilaista vannetta neljällä eri värillä.
12 millisellä hexillä en tiedä ensimmäistäkään vannetta jolla auton leveys pysyis edes alueella.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #468 : 06.01.14 - klo: 11.43 »
Ei tuo taida kaventaa tarpeeksi. Mitä vanteita ajattelit käyttää?

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #469 : 06.01.14 - klo: 11.46 »
Asso vanteet näytti menevä tuoho.......
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #470 : 06.01.14 - klo: 11.49 »
eihän tuo kavenna yhtään, vaan jopa leventää lisää.
Vakio hexillä tappi on aivan pinnassa ja tuossa näköjään hexi tulee hieman tappia ulommas.

Koska durangossa on tappi aivan hexin ulkopinnassa, ei millään hexillä pysty kaventamaan autoa puolta milliäkään.


Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #471 : 06.01.14 - klo: 11.51 »
Asso vanteet näytti menevä tuoho.......

Kyllähän siihen menee mikä tahansa 12 millinen vanne.

Ymmärrätkö mitä ofsetti tarkoittaa???

Auto levenee muilla vanteilla reilusti.

Poissa jucca

  • KUArc admin
    • Profiili
    • KuopioRC.fi     kuopionlennokkikerho.fi
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #472 : 06.01.14 - klo: 11.58 »
Ottamatta kantaa offsetiin, askarruttaa tuon toimivuus. Eli onko hexin (koska on toisin päin) ja laakerin välissä prikkaa tai muuten mietitty, että mutteria kiristettäessä hexi ei hankaisi koko laakeria vasten (ja mahdollisesti hankaisi myös hubia)?

Edit. Kysyjä ei tainnut olla kiinnostunut offsetin muutoksesta vaan, että olisi mahdollista käyttää muitakin vanteita (mahdollisesti oli jo pakissa 12mm vanteet?).
« Viimeksi muokattu: 06.01.14 - klo: 13.05 kirjoittanut jucca »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #473 : 06.01.14 - klo: 12.42 »
Hienoa, että joku jaksaa kokeilla ja rakennella. Jos hyllystä löytyy 12mm vanteita ja kisaaminen ei ole se juttu, niin miksi ei.

Mikä on vakio vanteiden offset entä muiden valmistajien eli paljon auto levenee?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #474 : 06.01.14 - klo: 12.44 »
Se levenee melko reilusti. Meidän kerhollahan yks kuski laittoi tollaset, muutti aika pian takas 15mm hex ja oikealla offsetilla olevat vanteet.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa iceracer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #475 : 06.01.14 - klo: 12.46 »
Ei sillä ole mitään väliä mitenpäin hexit laitat.
Ofsetti on pahasti väärä.

Alkuperäisellä hexillä tiedän heti 3 erilaista vannetta neljällä eri värillä.
12 millisellä hexillä en tiedä ensimmäistäkään vannetta jolla auton leveys pysyis edes alueella.

Onko Hokella tiedossa mitkä eri vannevalmistajat?
Ite oon käyttäny durangon omia ja DE racingin vanteita...
Oliko muitakin vanteita suomessa saatavilla?
VD12

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #476 : 06.01.14 - klo: 12.49 »
Ei sillä ole mitään väliä mitenpäin hexit laitat.
Ofsetti on pahasti väärä.

Alkuperäisellä hexillä tiedän heti 3 erilaista vannetta neljällä eri värillä.
12 millisellä hexillä en tiedä ensimmäistäkään vannetta jolla auton leveys pysyis edes alueella.

Onko Hokella tiedossa mitkä eri vannevalmistajat?
Ite oon käyttäny durangon omia ja DE racingin vanteita...
Oliko muitakin vanteita suomessa saatavilla?
Durangon omat ja DE:n borregot ja trinidadit ovat ainoat vaihtoehdot.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #477 : 06.01.14 - klo: 12.58 »
Ja durat musta tai valkoinen, DE:t musta, valkoinen, hopea tai keltainen. Ja de:ltä löytyy siis levyvanne ja kuusipuolainen.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #478 : 06.01.14 - klo: 17.11 »
Pro-linen Slash pro trac vanteet voisivat olla lähimpänä sallittua 12 mm hexeillä.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #479 : 06.01.14 - klo: 18.11 »
Toi kuva hämää pikkuse. Hexi on samassa kohtaa kun alkuperäinen.
Hexi ja laakeri välii tulee ohut rikka.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta