Kirjoittaja Aihe: Team Durango DESC210 2wd SC truck  (Luettu 253621 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #480 : 06.01.14 - klo: 20.42 »
Niin... Hexi on vakio paikalla ja jokainen 12 millin vanne on ofsetiltään rajusti pielessä.
Ei mahdu renkaat korin alle lähellekään.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #481 : 07.01.14 - klo: 09.33 »
Hoke, mulla on menossa vaihtoo koppa durasta ja tää on vaa reeni auto.
Aluosat sun muut hilpeet pitäs tilata että sais ajoon........
Asfaltille meinasi et leventäs autoa vakauden takia.........
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #482 : 09.01.14 - klo: 08.37 »
Näyttäisi Xrayn hingepinnit kestävän paremmin mällejä verrattuna alkuperäisiin. Meni pienestä ulosajosta taas takatukivarsi poikki, joten talvikauden neljäs varsi katkaistu. Radan muodon takia tahtoo mennä aina vielä sama puoli rikki.

Sain RPM:n suunnalta vastauksen, että Durangon DESC410:n tukivarsia menee sen verran huonosti kaupaksi, että DESC210:een ei olla valmistamassa parempia tukivarsia. Pitää vielä seuraavaksi kokeilla tukivarsien keittämistä, jos sillä tavalla saisi paremmin kestävyyttä niihin.

Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #483 : 09.01.14 - klo: 08.59 »
Osaisikohan joku piirtää jollain 3D suunnitteluohjelmalla tukevammat tukivarret ja sitten tulostaisi 3D tulostuksella. JQ varmaan osaisi kertoa saako proto osista kuinka kestäviä tuolla tavalla.

toinen vaihtoehto voisi olla hiilikuitu vahvisteiset tukivarret. Voisi kokeilla huvikseen vahvistaa yhdet parit.

Mistä kohdin tukivarret hajoaa?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #484 : 09.01.14 - klo: 09.40 »
En tiedä että mistä kohdin tukivarsi hajoaa kun en ole saanut yhtään rikki.. Rikki olen saanut siitä vain pohjalevyn, takatornin, servovarren hampaat ja vasemman puoleisen sivupuskurin, en muuta.

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #485 : 09.01.14 - klo: 10.05 »
Tuosta hingepinin ympäriltä nuo tuntuvat porsivan. Viime viikonloppuna sain vaihtaa molemmat 210:n takatukivarret.

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #486 : 09.01.14 - klo: 10.13 »
Tuossa vielä etusia viime viikonlopulta.  :tongue:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #487 : 09.01.14 - klo: 10.49 »
Noi on nelkun etutukivarret.


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #488 : 09.01.14 - klo: 10.56 »
Noi on nelkun etutukivarret.
tais Tommilta mennä molemmista vähän kaikkea rikki :)

Ainoa osa joka kuluu on spurrin akselilla oleva pikkulaakeri. Olisiko samalla akselilla oleca holkki kulunut?
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #489 : 09.01.14 - klo: 11.08 »
Noi on nelkun etutukivarret.

Juu, kaksi kappaletta 410:stä (umpinaiset), mutta on siinä yks tuupinkin etunen. Ei viittiny alkaa kuvaa retusoimaan... :-)

ps. kiitoksia eilisistä hingepin/rengaskaupoista ja ajovinkeistä.  :smiley:


Noi on nelkun etutukivarret.
tais Tommilta mennä molemmista vähän kaikkea rikki :)

Ainoa osa joka kuluu on spurrin akselilla oleva pikkulaakeri. Olisiko samalla akselilla oleca holkki kulunut?

Juu, parempi mekaanikko kuin kuski - mikä ei tosin tarkoita, että olisin mikään hyvä mekaanikko. :-) Mä oon nyt yrittäny säästää sitä pikkulaakeria vetämällä laatikonkuoret mahdollisimman hellästi kiinni siitä kohtaa mistä ne tulee moottorilevyyn kiinni. Muutoin se holkki tekee aika kovan paineen sinne laakereiden välille.

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #490 : 09.01.14 - klo: 13.48 »
Hingepinnin juuresta kaikki tukivarret ovat minultakin hajonneet. Kolmessa ekassa mällissä oli hingepinnit taipuneet enemmän tai vähemmän mutkalle, joten epäilin senkin vaikuttavan tukivarsien hajoamiseen. Viimeisessä osumassa Xrayn hingepinni oli pysynyt suorana ja tukivarsi murtui samalla tavalla kuin aikaisemmin.
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa kaistapää

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #491 : 12.01.14 - klo: 10.23 »
Jotenkin tulee semmoinen fiilis kun kattoo noita päreinä olevia tukivarsia että ajotyylissä,paiskomisessa olisi jokin vähän pielessä.Väittäisin että durangossa tukivarret ja tapit kestää kohtuullisen hyvin vaikka kuin vertailisi muihin merkkeihin.Itse olen pari vuotta nyt ajanut durangolla,corrilla,krossilla jne. ja tähän mennessä tukivarsia on hajonnut yksi tai maksimissaan kaksi ja välillä ajetaan kovaa ja sattuu niitä vahinkojakin.

Ei mikään merkki kestä mitään älytöntä reunuksiin ja tolppiin paiskomista.Kun pysyy enimmäkseen viittojen välissä niin pysyy vehkeetkin kasassa.
Kesämies!

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #492 : 12.01.14 - klo: 11.41 »
Kaikkihan noi kestää jos nätisti ajelee. Kilpa-auton ei tarvitsekaan kestää kun erä on jo menetetty auton kaatuessa. Sama vaikka joutuisi vähän ruuvaamaan. Pihasuttausautot kuten Traxxas ovat sitten toista maata ja kestävät hieman enemmän paiskomista ja törmäilyä mutta rikki nekin saa.

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #493 : 12.01.14 - klo: 12.00 »
Itseasiassa itsekin ihmettelen noita tukivarsien "repeilyjä". Edellisessä corrissa, Honkkarin 4 wd, joka minulla oli vajaan vuoden siitä en saanut yhtään tukivartta rikki tuosta saranatapin kohdalta. Ja edellinen 2 wd crossi, Team C, joka minulla oli 2 vuotta siitäkään en myöskään rikkonut yhtäkään tukivartta. Molemmilla ajoin kilpaa sisällä sekä ulkona. Nyt kun on tämä Duran tuuppicorri niin toivon mukaan sama meininki jatkuu  :azn:

Poissa MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #494 : 12.01.14 - klo: 13.02 »
Itseasiassa itsekin ihmettelen noita tukivarsien "repeilyjä". Edellisessä corrissa, Honkkarin 4 wd, joka minulla oli vajaan vuoden siitä en saanut yhtään tukivartta rikki tuosta saranatapin kohdalta. Ja edellinen 2 wd crossi, Team C, joka minulla oli 2 vuotta siitäkään en myöskään rikkonut yhtäkään tukivartta. Molemmilla ajoin kilpaa sisällä sekä ulkona. Nyt kun on tämä Duran tuuppicorri niin toivon mukaan sama meininki jatkuu  :azn:

Tane, se minun ennen joulua hajonnut tukivarsi meni juurikin poikki tuosta kohtaa. Mutta silloin hyppäsinkin vastaantulijoiden kaistalle ja tais se sinun (?) auto osua suoraan vastapalloon sitä tuohon takapyörään sellaisessa kulmassa joka sitten väänsi tukivartta suoraan taakseppäin. Periksi antoi sitten tuo tukivarsi ja saranatappi vääntyi.

Eli ihan minun oma moka :)

Poissa tommys

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #495 : 12.01.14 - klo: 15.26 »
Durango kestää ihan hyvin rata-ajoa. 210:n takavarsissa taisi tulla vain käyttötunnit täyteen siinä Joensuun kamelihyppyrissä, koska ne meni perjantain harjoituksissa siinä kohtaa lähes peräkanaa heti alussa. Ja ne olivat ensimmäiset mitä koskaan olen autoon vaihtanut. 210:n etutukivarsi taisi olla ihan oma reipas ajovirhe. 410 ei puolestaan kestänyt nokkakolaria letkujen takaa hypänneen Teknon kanssa, siitä tuli hieman isompi remontti.

Sellaista se välillä on, pienet remontit kuuluu asiaan, ja onneksi Durangolla erinomainen varaosapalvelu kisoissa. :-)

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #496 : 13.01.14 - klo: 09.41 »
Itse olen kurvaillut DESCllä syksystä alkaen, ja ajanut sillä Turun ja Joensuun kisat sekä yhden torstaikisan, ja tähän mennessä varaosia on mennyt tasan yksi spurri. Tuuria tai ei, ihan normi kestävältä kisarassilta vaikuttaa siinä missä esim. Assokin joka oli mulla aiemmin.

PS. Tuo Duran vakiokori olisi muuten tosi hyvä, mutta repeilee etupyörien takaa tosi helposti. Kaikki vastaan tulleet korit rikki samasta kohtaa.
Wacky Stack Racing Team

Poissa tpahula

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #497 : 24.01.14 - klo: 14.49 »
Parisen minuuttia keitetty tukivarsikin meni eilen poikki, kun törmäsin reunaköyteen. Arveltiin kuitenkin, että yksi syy tukivarsien katkeamisiin voi olla Kotkan puolikylmä ratatila, joka haurastuttaa muoviosia. Eilen oli sisällä +8 astetta.

RCTechin foorumilla on ollut puhetta, että Jenkeissä on tukivarret loppuneet kaupoista, kun niitä menee niin paljon rikki. Joku oli asiasta kysellyt Hobbicoltakin (Durangon omistajalta), mutta siellä "eivät olleet" kuulleet ongelmasta...
« Viimeksi muokattu: 24.01.14 - klo: 15.47 kirjoittanut tpahula »
Durango DESC210R / DESC410v2 / HPI Blitz ESE Pro

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #498 : 18.02.14 - klo: 16.53 »
Nyt SC sarjassa olen saannut ajaa kolme kisaa tällä autolla lainaautolla. Ennen olen ajanut melkein vain nelivetoisia autoja ja hieman skeptinen olin tuupilla ajamisesta. Nå sain kokeilla autoa tiksissä ja varsinkin hyvällä pidolla auto oli tosi siisti ajaa. Vähän olen autolla treenannut ja sitten kisoissa ajanut. Treeneissä pystyy vetämään vaikka 20 min kaatamatta ja joka kisassa on tullut kisan nopein kierros joten auto on ollut nopee ja helppo ajaa. Vain kuskin keijoilut finaaleissa on estänyt voittoja...  :roll:

Auto on ollut kestävä, ehkä 50 akkua olen ajanut ja hajonneita osia on: Orkkis pohjalevy( nyt paikalla type B joka toiminut ongelmitta), Vaihdelaatikosta yksi laakeri ja RF muovinen hingepinni holderi jonka korvasin metallisella.

Auto on kyllä saannut kyytiä ja viikonlopun vaasan kisoissa taisi tulla kisojen pisin lento kun törmäsin pääsuoralla täydestä vauhdista kaatuneeseen autoon  :laugh:

Talven SC sarjassa on ollut jo yli 20 eri tuuppi durakuskia ja auto ollut suosituin sarjassa joten olisi siistiä kuulla muidenkin mielipiteitä autosta ja vinkkejä autosta...
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #499 : 18.02.14 - klo: 18.35 »
Joo on se mun mielestä kans aika hyvä, vaasassakin se kulki ihan kivasti vai mitä Max? Setuppia en oo tutkinu kovin tarkasti verrattuna nelkkuun, jota oon oikein yrittänytkin säätää. Tuupilla oon vain ajanut.  :tongue:

Tällä hetkellä auto on keskimoottorinen ja nelirattainen, tekis mieli kokeilla kolmirattaisena keskimoottorina ja jäykemmällä diffillä. Saa nähä paljonko hidastuu tuolla kokeilulla..! Alkuperäinen pohjalevy on vähän halki takanurkista, pikkuhiljaa vois sen vaihtaa tuohon b-tyypin levyyn ettei kesken kisojen hajoa ja aiheuta stressiä.. :grin: :grin:
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa ossih

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #500 : 18.02.14 - klo: 23.05 »
Ostin tämän durangon tuuppicorrin tossa Joensuun kisojen jälkeen kerhokaverilta käytettynä. Muutin auton suoraan keskimoottoriseksi (neljällä rattaalla) ja suurinpiirtein jonkun Hoken julkaseman viimetalven tms setupin mukaseks. Autossa olikii valmiina jo valkosen sarjan oranssit jouset ja type B pohja (kiitos Jolkkosen joka Joensuun kisoihin reenaillessaan laina autolla särki vanhan pohjan). Hirveesti en kerenny autolla reenaamaan enkä setuppeja hiomaan, Lappeenrannan itärossit meni ihan hienosti ja sieltä tuloksena oli voitto. Sen verran muutosta tein että taakse laitoin sen LRC palan. Se tuntui ehken hieman parantavan autoa, Lappeenrannan radalla pito ei ole mikään huima.

Sen jälkeen vaan suoraan Vaasan kisoihin ja siellä auto tuntui heti toimivan loistavasti. Pääsuoran jälkeinen mutkakaan ei tuntunut tuottavan mitään ongelmia (toisin kuin nelkku Losi, jota en saanut toimimaan tyydyttävästi koko viikonloppuna). En tainnut tehdä autoon mitään muutoksia koko viikonloppuna, kovaa ajoa vaan. Lopputulokseenkin olin erittäin tyytyväinen, eka SC cupin kisa tuupilla ja neljäs sija.
Team Old Farts

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #501 : 18.02.14 - klo: 23.09 »
Joo on se mun mielestä kans aika hyvä, vaasassakin se kulki ihan kivasti vai mitä Max? Setuppia en oo tutkinu kovin tarkasti verrattuna nelkkuun, jota oon oikein yrittänytkin säätää. Tuupilla oon vain ajanut.  :tongue:

Tällä hetkellä auto on keskimoottorinen ja nelirattainen, tekis mieli kokeilla kolmirattaisena keskimoottorina ja jäykemmällä diffillä. Saa nähä paljonko hidastuu tuolla kokeilulla..! Alkuperäinen pohjalevy on vähän halki takanurkista, pikkuhiljaa vois sen vaihtaa tuohon b-tyypin levyyn ettei kesken kisojen hajoa ja aiheuta stressiä.. :grin: :grin:
Ihan hyvinhän se kulki vaasassa  :grin: Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink: Pohjalevyn vaihtaa alle tunnissa, kokeiltu on. Dremelillä pystyy modaamaan type A taka hingepinni holderia, takamoottori suojaa ja etubulkkia jollloin type B pohjalevy menee suoraan paikoileen
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #502 : 19.02.14 - klo: 00.04 »
Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink:

Eli siis MUN autossa  :wink: :grin:

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #503 : 19.02.14 - klo: 00.08 »
Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink:

Eli siis MUN autossa  :wink: :grin:
Juuri näin, mutta auto joka oli mulla lainassa  :grin: Ja diffissä on mun öljy  :grin:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #504 : 19.02.14 - klo: 00.50 »
Vahvistus vielä vinkkiin joka on täällä ja DEXin säikeessä aiemmin mainttu:

Kun kasaa tuuppiin ratasdiffin, niin kannattaa suosiolla jo diffin hankinnan yhteydessä hommata O-renkaat osanumerolla TD330099. Alkuperäisillä X-rengastiivisteillä diffi vuotaa ulostuloista kun seula, edes 20k öljy pysynyt mulla diffissä sisällä. Noilla O-renkailla diffi pitää öljyt sisällä ihan selvästi paremmin.

Etupään koritolpista Dura olis kyllä saanut tehdä pidemmät. Durangon omalla korilla korkeaprofiiliset eturenkaat (esim. Stagger) ei mahdu kunnolla, ottavat lokasuojiin kiinni vaikka kori olisi ylimmissä reissä. Itse nostin koritolpat ylemmäksi kiinnittimällä ne iskareiden sisimpiin reikiin, jolloin toki iskareiden osalta jää yksi asentovaihtoehto pois.
Wacky Stack Racing Team

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #505 : 19.02.14 - klo: 09.13 »
Siihen etutorniin voi tehä uudet reijät koritolpalle, alkuperäisten reikien ja iskarin reikien väliin niin mahtuu renkaat pyörimään ja silti voi käyttää kaikkia iskarinkiinnityspaikkoja. Reamerilla kairasin siihen torniin reijät ja ny on hyvä!
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

meritane

  • Vieras
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #506 : 19.02.14 - klo: 09.41 »
Vahvistus vielä vinkkiin joka on täällä ja DEXin säikeessä aiemmin mainttu:

Kun kasaa tuuppiin ratasdiffin, niin kannattaa suosiolla jo diffin hankinnan yhteydessä hommata O-renkaat osanumerolla TD330099. Alkuperäisillä X-rengastiivisteillä diffi vuotaa ulostuloista kun seula, edes 20k öljy pysynyt mulla diffissä sisällä. Noilla O-renkailla diffi pitää öljyt sisällä ihan selvästi paremmin.


Kiitos tiedosta!

Minulla ratasdiffi vuotaa, ja uskoin että ne on ne diffirungon "pahviset" tiivisteet jotka valskaa... Seuraavan kerran kun diffin avaa niin pitää tarkistaa että onko siellä kyseisiä O-renkaita.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #507 : 19.02.14 - klo: 09.51 »
V4 krossarin yhteydessä Durango julkaisi myös uusia tiivisteitä iskareihin ja diffeihin ja punaisten lisäksi löytyy nyt myös purple, blue ja läpinäkyvä jotka ovat pehmeempiä kun punaiset ja toimivat siten smoothimmin. Ainakin iskareissa ero on merkittävä, diffistä minulla ei ole tietoja. Muistaakseni pehmein oli sininen, sitten purple, läpinäkyvä ja kovin on punainen, joku voi korjata jos muistan väärin.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa ossih

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #508 : 19.02.14 - klo: 10.53 »
Mun auton diffissä on 20.000 UR öljyt  :wink:

Eli siis MUN autossa  :wink: :grin:
Juuri näin, mutta auto joka oli mulla lainassa  :grin: Ja diffissä on mun öljy  :grin:

Oliko muuten kahella vai neljällä pikkurattaalla se diffi teillä? Itellä oli vaan 10000 öljyt ja kahella rattaalla. Pitää testailla paksumpiakii öljyjä kohan tästä kerkee.
Team Old Farts

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Durango DESC210 2wd SC truck
« Vastaus #509 : 19.02.14 - klo: 12.47 »
Neljällä ellei jätkät oo menny repimään kahta pois.