Kirjoittaja Aihe: M8 sarjasäännöt 2012  (Luettu 18590 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa andetee

  • PRCA
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #60 : 05.07.12 - klo: 10.51 »
Ruuvatkaa sääntöjä ens vuodeks niin että noi patteriautot saa ajaa polttisten seassa. Vaihtakoot sit akkuja tarpeen mukaan jne. Sit kukin saa ajaa millä käyttövoimalla haluaa! Ei tarvii järjestää eri kisoja, E autot menis siellä seassa.

Kuinkahan paljon patteriautoilija antaa  tasoitusta tässä akkujenvaihdon yhteydessä? Kori pois, johdot irti, akut pois, uudet sisään, johdot kiinni (oikein), kori kiinni ja menoksi, kuulostaa aikaa vievemmältä kuin löpöä sisään ja matka jatkuu. Toisaalta, akuilla vois vetää 15 min stinttiä, jos motti+nopari kestää. Miten on sitten 45 minuutin kanssa? Hyvä idea, mut ehkä ne Jenkkilän pojat ajaa vielä syystä erillään nitroista.
XRay XB4, Tekno SCT410.3, EB48.3

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #61 : 05.07.12 - klo: 10.55 »
Oma mielipide on se että ihan turha puhua siitä että m8e:t olis sm kisoissa sivuluokkana tai muuten jotenki sm kisoihin liittyen, ennenkuin niillä on selkeesti toimivaa kerhotoimintaa.

Eli jos joskus halutaan että m8e on tässä keskustelussa mukana niin hopihopi kehittelemään kerhoskaboja, että harrastajamäärät saadaan isommaksi kuin 1-2 henkilöä vantaan radalla.

Juurikin näin.
Ei todellakaan mitään muutaman auton luokkaa tungeta mukaan suomen suurimpaan yksittäiseen SM luokkaan.

M8 SM kisat eivät ole sama asia kuin esim WJ joka sekin sentään on vakavasti otettava kisasarja.

Täällä puhutaan täysin lapsen kengissä olevan luokan tunkemista mukaan suurimpaan SM luokkaan...
Kerrankin oikein nyppii nähdä koko keskustelua.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #62 : 05.07.12 - klo: 10.58 »
Ruuvatkaa sääntöjä ens vuodeks niin että noi patteriautot saa ajaa polttisten seassa. Vaihtakoot sit akkuja tarpeen mukaan jne. Sit kukin saa ajaa millä käyttövoimalla haluaa! Ei tarvii järjestää eri kisoja, E autot menis siellä seassa.

Kuinkahan paljon patteriautoilija antaa  tasoitusta tässä akkujenvaihdon yhteydessä? Kori pois, johdot irti, akut pois, uudet sisään, johdot kiinni (oikein), kori kiinni ja menoksi, kuulostaa aikaa vievemmältä kuin löpöä sisään ja matka jatkuu. Toisaalta, akuilla vois vetää 15 min stinttiä, jos motti+nopari kestää. Miten on sitten 45 minuutin kanssa? Hyvä idea, mut ehkä ne Jenkkilän pojat ajaa vielä syystä erillään nitroista.

Heitetäänkö samantien koko M8 luokalla vesilintua ja poistetaan SM arvo.

Luokka on suomen suurin sekä koko maailmassa yksi suurimmista ja arvostetuimmista luokista... Ellei suurin ja arvostetuin.
Ei nyt jukoliste kuninkuusluokan kanssa aleta tällätavoin pelleilemään.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #63 : 05.07.12 - klo: 10.59 »
Näkisin että JOS luokalle on tilausta, kisat ajettaisiin erillään ehdottomasti M-8 kisoista, esimerkiksi yhdessä SC kesäsarjan kanssa. Jokin vakavasti otettava sarja tai mieluiten 1-2 isompaa kisaa jossa on jokin merkittävä panos, voisi houkutella kuskeja oikeasti.

Pelkät puheet ja mieletön halu ei riitä,vaaditaan tekoja ja näyttöä. Vasta tänä kesänä SC-luokkakin on oikeasti ollut nousussa kisojen suhteen, kisoja oli ennenkin mutta kukaan ei ole vaivautunut paikalle.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #64 : 05.07.12 - klo: 11.00 »
Oma mielipide on se että ihan turha puhua siitä että m8e:t olis sm kisoissa sivuluokkana tai muuten jotenki sm kisoihin liittyen, ennenkuin niillä on selkeesti toimivaa kerhotoimintaa.

Eli jos joskus halutaan että m8e on tässä keskustelussa mukana niin hopihopi kehittelemään kerhoskaboja, että harrastajamäärät saadaan isommaksi kuin 1-2 henkilöä vantaan radalla.

3 henkilöä.

Kerhoskaboja on ajettu koemielessä yhdessä polttisten kanssa.
Ja harjoiteltu useampana päivänä viikossa. En vain minä vaan muutkin jätkät. No toki toiminta on vielä pientä.

Ei se ole niin yksinkertaista laittaa kisoja pystyyn radalla jos on muitakin radan käyttäjiä. Ei haluta sotkea polttisten harjoitteluaikaa. Siksi on kysytty mahsita ajaa polttisten kanssa samoissa kisoissa. Ainakin JQ kuulosti myönteiseltä joten uskon että muitakin on ajattelevat niin.

No ei mulla ole mikään kiire. Voin hyvin odotella ensi vuoteen ja siitäkin eteenpäin. Harrastuksena tämä palvelee täydellisesti muutenkin.
« Viimeksi muokattu: 05.07.12 - klo: 11.05 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #65 : 05.07.12 - klo: 11.05 »
Tais mennä mun pointti nyt ohi - SM-kisoissa on myös muissa oheisluokissa ajavilla oltava lisenssi, joka käsittääkseni on useimmille uusille tulijoille se kompastuskivi.

Tuohon ei muutosta saa varmasti vaikka haluaisikin....

Tai sit ei menny. Mä hain puhtaasti sitä, että sinne M8 oheesa voi enskaudella järkätä hyvin vapailla säännöillä patterikasti ajamaan muutaman rundin. Eli pointtina se. ettei tehdä asiata tietentahtoen järjestävän tahon kannalta liian raskasta kaikkine sääntökirjoineen jne. Jos se on SM yhteydessä sinne tarvii lisenssin. Jos aktiivisesti lajia ajaa, säästää todennäköisesti ratamaksuissa jne seuran jäsenmaksun kuitenkin ja pienoisautoilun peruslisenssin kustannus ei ole mitään verrattuna siihen mitä kalusto maksaa. Tällä saa isoimman näjkyvyyden ko. lajille. Toinen vaihtoehto on että pidetään pelkkiä kyläkisoja tai FO tyyppinen juttu missä ei lisenssiä vaadita mutta se vaatii oman koneiston järjestämiseen. Voisi veikata että em on se parempi vaihtoehto?
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #66 : 05.07.12 - klo: 11.06 »
+1
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #67 : 05.07.12 - klo: 11.14 »

Mitä tarkoitat kaupallisilla konversioilla? Vain autovalmistajan E-mallit kelpaavat?
Pitääkö olla akkukotelo, moottoripukki, moottori, akku ja muut ostettu samasta kaupasta?
Vai voiko moottoripukin ja akkukotelon, jotka ovat yksinkertaisia osia, tehdä itse?
Nyt taitaisi suurin osa porukasta jäädä ulos jos tälle linjalle lähdetään.

No ihan ekana, kaikkia ei voi miellyttää. Toiseksi kannattaa lukea se viesti ja koittaa sisäistää sisältö eikös ?

Kaupalinen konversio = kaupalliseen M8 runkoon saa konversiokitin joltain valmistajalta jonka tuotteet normijormapetterin ostettavissa. Voi toki olla valmistajan X moottoripukki ja valmistajan Y akkutelineet tms. Akku moottori jne. ei mun mielestä millään tavalla kuulu konversiosettiin saati sitten niiden ostopaikka mutta tämä nyt ilmeisesti oli vähän ontuvaa provoa??

Kuten totesin, niin tällä haetaan puhtaasti sitä, että sinne radalle ei tule mitään 5kg pommeja jotka menee 100km/h ja pahimmassa tapauksessa jonkun onnettoman nostajan / katsojan silmille "kun ei se mun purkka-teippi-patentti nyt näköjään pitänytkään" tai vastaavalla tavalla kiinnitetty soft-case 6S paketti jossain hypyssä kiven puhkaisemana päättää päästää toimintasavut pihalle. Samalla yksinkertaistetaan sitä kontrollia että noita pommeja ei sinne kisaan pääse.

Jos suomessa on suurin osa (kuten indikoit) jotain itse ehkä vähän kärjistäen "lattaraudasta" väkerrettyjä konversioita, niin ehkäpä aika ei olekkaan vielä kypsä lajille ? Ei ideana ole sulkea pois ketään vaan pitää huoli siitä että homma on turvallista. Simppeliä
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #68 : 05.07.12 - klo: 11.17 »
Kovakuoriset max 4S (tai 2 x 2S) akut niin ei tule edellä kuvattuja skenaarioita, uskoisin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #69 : 05.07.12 - klo: 11.25 »
Heh, itsetehty mottipukki ja akkukotelo nostaa auton painon viiteen kiloon, mutta samalla vauhtikin nousee hunttiin! Simppeliä.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #70 : 05.07.12 - klo: 11.28 »
Heh, itsetehty mottipukki ja akkukotelo nostaa auton painon viiteen kiloon, mutta samalla vauhtikin nousee hunttiin! Simppeliä.
Luit liian kirjaimellisesti tekstiä etkä pohtinut mikä säännön henki olisi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #71 : 05.07.12 - klo: 17.02 »

Ainakin JQ kuulosti myönteiseltä joten uskon että muitakin on ajattelevat niin.


Kilpailuista kaksi päiväiset niin onnistunee varmasti, edellyttäen M8e kuskeilta kilpailulisenssiä.
Muutenkin on nämä M8 yhdenpäivän kilpailut jo alkaneet tulla tiensä päähän. Vuorokaudessa kun on
vain 24h ja rajoituksia kilparadoilla ajoaikojen suhteen niin kannatan ensi kaudeksi kaksi päiväisiä kilpailuita.
Joten miksi tehdä tiukka aikataulu, joka kilpailussa sama vika, jatkuva kiire.
The

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #72 : 05.07.12 - klo: 18.41 »
Mainiota Wimmu! Hieno asenne  :cool: oikeesti!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #73 : 05.07.12 - klo: 20.06 »

Eikö myös M8e voisi olla kansallisena luokkana kaksipäiväisen M8 kisan seassa? Vähän niinku maastosarjassa, mutta sekin tietysti kaksipäiväisenä. Näin ei tarvis olla lisenssejä.

Näin niillä voisi olla omat erien pituudet, ei tarvis väkisin vääntää M8 erämittoihin.

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #74 : 05.07.12 - klo: 20.43 »
virallisissa kilpailuissa tarvii aina lisenssin.

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #75 : 09.07.12 - klo: 07.56 »

Tarkemmin kun asiaa miettii, niin ei missää tapauksessa sähköautoja saa laittaa nitroautojen kanssa samaan erään eikä edes samaan kilpailuun.

Nostajat eivät millään voi turvallisesti hoitaa hommaansa, kun muutenkin nostajan on reakoitava todella nopeasti tilanteeseen. Kun radalla liikkuu "äänettömiä" autoja, niin vaaratilanteita alkaa tulemaan ja sitä myötä lisää vahinkoja.

Kaikki jotka ovat olleet nostamassa kun radalla ajetaan molemmilla autoilla, niin suurimmaksi osaksi sähköautojen liikkeet jää pimentoon.

Sekakilpailut on hieno ajatus, mutta ei toteutettavissa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #76 : 09.07.12 - klo: 08.45 »
Sekakilpailut on hieno ajatus, mutta ei toteutettavissa.
Ei kyl tarvii pelätä että SM-kisoihin laitettais sähköautoja pari kappaleta sekaan siks että yks herra haluu ajaa "kilpaa". SM-kisat on siksi olemassa, että meillä olisi korkeanprofiilin kisat, ei siksi että voitaisiin kasvattaa jotain toista luokkaa missä ei ole vielä edes kerhokisakulttuuria.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #77 : 09.07.12 - klo: 10.17 »
Sekakilpailut on hieno ajatus, mutta ei toteutettavissa.
Ei kyl tarvii pelätä että SM-kisoihin laitettais sähköautoja pari kappaleta sekaan siks että yks herra haluu ajaa "kilpaa". SM-kisat on siksi olemassa, että meillä olisi korkeanprofiilin kisat, ei siksi että voitaisiin kasvattaa jotain toista luokkaa missä ei ole vielä edes kerhokisakulttuuria.




+1

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #78 : 09.07.12 - klo: 10.38 »
Eikö M8e kisoja ja SC kisojen kesäkisasarjaa voisi yhdistää?

Sellainen järjestelyhän on mahdollinen, että SM-kisojen jälkimmäisenä päivänä ajettaisiin lisenssittömät luokat, kun puitteet on jo muuten kunnossa ja mahdollisesti järjestäjän porukkaakin varattu kisoja varten. Olettaen että varapäivää ei tarvitse käyttää. Näin ei tarvitse lisenssiä kun kisat ajetaan kertsikisoina (samana päivänä ei ole SM-kisoja=lisenssiä ei tarvitse)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #79 : 09.07.12 - klo: 10.44 »
Hyvä idea Vesa! Eikös Sc:llä pysty ajamaan isommalakin radalla ihan ok?
Vastaheitolla voittoon.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #80 : 09.07.12 - klo: 10.50 »
Eikö M8e kisoja ja SC kisojen kesäkisasarjaa voisi yhdistää?

Sellainen järjestelyhän on mahdollinen, että SM-kisojen jälkimmäisenä päivänä ajettaisiin lisenssittömät luokat, kun puitteet on jo muuten kunnossa ja mahdollisesti järjestäjän porukkaakin varattu kisoja varten. Olettaen että varapäivää ei tarvitse käyttää. Näin ei tarvitse lisenssiä kun kisat ajetaan kertsikisoina (samana päivänä ei ole SM-kisoja=lisenssiä ei tarvitse)

M8e on tehty M8-radalle, jonka hypyt taas ovat liian isoja 1:10 SC-autoille. Osa SC-kisoista ajetaan sähköradoilla joille ei varmaan haluta M8e-autoja näiden suuren tehon ja painon takia.

Lavangossa rataa vähän muokkaamalla saisi ajettua molemmat luokat samalla radalla. En tiedä, onko tämä mahdollista muualla. Lavangossa M8-radalla on käyttäjiä paljon ja radan varaaminen muuhun käyttöön ei ehkä saisi kannatusta. Monta ehkää ja paljon lisähommaa kisajärjestäjille...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #81 : 09.07.12 - klo: 10.58 »
Iso osa liikenteessä olevista 4wd correista kyllä taitaa painaa ihan saman kuin M8 autokin, ainakin ne kyntää rataa ihan samalla tavalla, joten se ei varmaankaan ole "este" jos muuten vaan on sopivat radat. Ja onhan noita ratoja aika monessa paikassa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #82 : 09.07.12 - klo: 11.09 »
SC möykyt ei nimenomaan kynnä sitä rataa yhtä karusti kuin kasit.

Kaseilla sudittelun jälkeen rata on pahemmassa kunnossa kuin SC möykyillä.

Eli siis epäilenpä että harva suostuisi kymppiradalle päästämään kasikrossia.

Ja taas moni kasirata on hyppyreiltään turhan iso jne näille SC mötköille.

Mutta ei kylläkään mahdoton idea... Niinhän turussa ajetaan samalla radalla... taitaa vaan SC:t vetää lyhennettyä rataa.
Tammisaaressa pidettiin M8 radalla SC kisat hieman lyhennetyllä radalla.
Ei siis ollenkaan mahdotonta.

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #83 : 09.07.12 - klo: 11.20 »
ÄÄNELLISIÄ ja äänettömiä ei pidä laittaa koskaan samanaikaisesti ajamaan. M8 kisan yhteydessä sähköt ajaisivat aina erikseen.

SC autojen kanssa kannattaa yrittää saada kisat aikaiseksi. Kaksi samankaltaista toistaiseksi pientä luokkaa parempi yhdistää. Jos ne toimivat ja saavat ajajia, niin sitten haetaan SM-arvoa kisoille.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #84 : 09.07.12 - klo: 11.22 »
Eikö M8e kisoja ja SC kisojen kesäkisasarjaa voisi yhdistää?

Sellainen järjestelyhän on mahdollinen, että SM-kisojen jälkimmäisenä päivänä ajettaisiin lisenssittömät luokat, kun puitteet on jo muuten kunnossa ja mahdollisesti järjestäjän porukkaakin varattu kisoja varten. Olettaen että varapäivää ei tarvitse käyttää. Näin ei tarvitse lisenssiä kun kisat ajetaan kertsikisoina (samana päivänä ei ole SM-kisoja=lisenssiä ei tarvitse)
Miksei vaan järjestetä m8e kisoja niinku viime talvena oli? Porukkaa oli kisoissa ihan hyvin, miksi pitää jotenki tehdä asioista hankalia? Itse veikkaan että SC luokka kasvaa sen verran talven aikana että voi tehdä tiukkaa laittaa 10-15mins M8e lähtöjä väliin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #85 : 09.07.12 - klo: 12.13 »
Noniin. Luinpa tätä keskustelua hieman lävitse. Mitä tulee nyt tähän patterikasiin, niin sitä ei olla työntämässä viimeisen M-8 SM osakilpailun yhteyteen mukaan (Lavanko). Se että keksitään 3 viikkoa ennen kisaa että olisi kiva ajaa näitä tuolla kisassa, niin se ei huutoäänestyksellä tilannetta muuta että Lavangossa ajetaan M-8 SM-sarjan päätös jota ei nyt lähetä sössimään millään kokeiluilla.

M-8e autoista on jo pitkään puhuttu, mutta niiden todellinen tuleminen on vielä minulta jäänyt näkemättä vaikka sitä on odotettu ainakin 5 vuotta. Käytännössä odotan näkeväni kilpailusarjan jossain muodossa, jossa osallistujia olisi enemmän kuin 15. Sen jälkeen luokan tulevaisuutta voidaan miettiä vakavasti. Tarkoitan nyt esim. kerhokisasarjaa taikka jotain muuta vastaavaa (Finnish Open, Hobao Cup tms), joka siis käytännössä vaatii aktiivisuutta seuroilta / harrastajilta. Hieman sama kuin huuma Truggyjen suhteen aikoinaan, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt.

Uusien sarjojen / luokkien suhteen homma menee aina siten, että ensiksi pitää olla pohja jonka päälle rakentaa jotain kansallista sarjaa tms yleensäkin virallisia sääntöjä. Jos tätä pohjaa ei ole ja on vain 5 tms kuskia, niin silloin on todela vaikea lähteä siitä rakentamaan mitään kestävää ratkaisua luokalle.

Uusille luokille ei koskaan anneta suoraan SM-arvoa vaan ensiksi ne kirjoitetaan sääntöihin tavalla taikka toisella ja sen jälkeen niissä ajetaan esim. kansallista sarjaa ilman SM-arvoa, kunnes sitten jos niin halutaan, niin SM-arvoa voidaan esittää sarjalle. Tosin ei tässä nyt varmaan kukaan mitään SM-arvoa ole kaipaamassakaan välttämättä, mutta joku sen tässä ketjussa otti esille.

Itse näkisin että M-8e voitaisiin tavalla taikka toisella ottaa huomioon M-8 luokan osakilpailujen yhteydessä esim. kansallisena luokkana / sarjana, mutta tosiaan se pitää suunnitella kunnolla ja sitä ennen kyllä pitäisi niitä autoja näkyä jossain muuallakin että tiedetään kysyntää olevan.

Mitä tulee tässä ketjussa puhuttuun SC sarjan ja M-8e sarjan yhdistämiseen, niin se on toki yksi vaihtoehto. Tällä hetkellä myös vakavissaan mietitään SC luokkien lisäämistä maastosarjan yhteyteen kansallisten luokkien tilalle lauantaille ja sunnuntaille. Jos SC menee maastosarjan kylkeen ja M-8e puolestaan M-8 mukana, niin silloin molemmat luokat olisivat niille tarkoitetuilla radoilla (toisin kuin jos yhdistettäisiin) ja saataisiin myös kesän aikataulua hieman helpotettua. Jos meillä on epävirallinen SC / M-8e sarja, niin se on taas sitten kalenterin kannalta ongelma (vie viikonloppuja).

Lisäksi toisin kuin yleisesti luullaan, niin SM-kilpailun yhteydessä on mahdollista ajaa täyteluokka ilman lisenssivaatimusta. Käytännössä kilpailut tulee vain eriyttää paperilla ja kerhokisaluokka tms voidaan ajaa ilman lisenssivaatimusta. Luokkien pitää myös nostaa oman luokkansa sisällä. Tämä on aina ollut mahdollista, mutta sitä ei pahemmin olla koskaan hyödynnetty. Tämän pitäisi helpottaa SC luokan lisäämistä Maastosarjan kylkeen (joka kaiketi oli aiemmin ongelma) ja sama koskeen M-8e luokkaa jos sellainen halutaan M-8 sarjan kylkeen. Käytännössä SC suhteen tiedetään että pohja on olemassa, mutta M-8e suhteen olisi hieman steppejä joita pitäisi tapahtua jos ensi kaudeksi sarja halutaan:

1) Sarjan vastuuhenkilö
2) Sarjasääntöjen laadinta jne
3) Kerhokisasarja loppuvuosi 2012 - 2013 alku, josta nähtäisiin että kuljettajia on (loppukesästä ulkona, syksyllä / talvella sisällä).

Tuon jälkeen sitten voitaisiin yhdessä esim. Lintulan kanssa katsoa miten käytännössä sovitus tehtäisiin kaudelle 2013 että M-8 ja M-8e voisivat elää yhdessä

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #86 : 09.07.12 - klo: 12.23 »
Vielä muutama pointti. M-8 ja M-8e eivät voi ajaa yhdessä (M-8e ei täytä M-8 teknisiä sääntöjä). Jos näin haluttaisiin, niin silloin tulisi M-8 luokan sääntöjä muuttaa ja M-8e luokkaa ei olisi laisinkaan. Tätä tuskin kukaan haluaa.

Kesällä järjestettävien kerhokisojen suhteen tällä hetkellä ongelma on, että viikonloppuja on yksinkertaisesti liian vähän ja oikeen missään välissä ei ole seuran kannalta järkevää järjestää kerhokisoja. Tämän takia näkisin järkevänä että luokkia koetettaisiin lisätä olemassa oleviin kilpailuihin eikä siis rakentaa uusia sarjoja. Lisäksi kilpailujen järjestäminen on seuralle tällöin kannattavampaa ja halukkaita seuroja on enemmän. Kilpailujen järjestelyjen taso myös nousee tällöin. Samalla kerhokilpailujen järjestäminen helpottuu ja kuskien jotka ajavat useampaa sarjaa, on helpompi suunnitella viikonloppunsa kun päällekkäisyyksiä kisojen kanssa ei tule niin helposti ainakaan.



Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: M8 sarjasäännöt 2012
« Vastaus #87 : 09.07.12 - klo: 12.30 »
Vielä lisäys, että yllä puhuin kansallisista sarjoista jne. Ilman lisenssivaatimusta jos halutaan se täyteluokka, niin silloin tietysti kyseessä on kerhokisasarja tms nimikkeellä kulkeva sarja eikä siis kansallinen kilpailu / sarja. Ihan selvyyden vuoksi.