Kirjoittaja Aihe: Duratrax Maximum ST 2.0  (Luettu 14009 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sandmaster89

  • Jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #60 : 06.06.04 - klo: 22.37 »
Noniin, tostaina tuli auto, eilen sisäänajoin ja on se muutaman voltin ja kärrynpyöränkin heittänyt. :)

 Mut ongelma on se, et en saa säädettyy konetta tarpeeks rikkaalle kun se aina sammahataa. Tuntuu et se ottaa ihan liikaa kierroksii, kun vähän painaa kaasuu(ainakin äänen perusteella) mut kyllä se savuttaa jonkin verran. Mikä neuvoks, vai onko se melko normaalia?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #61 : 06.06.04 - klo: 22.50 »
Pistä äkkiä alakierrosruuvia aukipäin...
Taas kehissä.. ;)

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #62 : 21.06.04 - klo: 16.45 »
Kaveri osti just pari päivää sit turaksin, sen maximum st pro RTR:rrän, mutta kaupassa ei tullut mukaan vetoakseleita (huomioitiin hinnassa). Yritettii kysyy hobbylinnalta, mutta seuraavat tulee vasta ens kuun puolessa välissä toweri-tilauksen mukana. Eli ei löytyny varastosta. Harmittaa kyllä älyttömästi. :cry:
Mistähän kaveri sais sellaset, ku ne on kaiken lisäksi nivelvetoakselit, ni ei ihan joka putiikista löydy sopivia. Mistähän liikkestä kandeis kysyy, tai tietäisittekö jonku, joka vois myydä ja tilais sit ite uudet? Jos joku myis, ni kaveri vois maksaa vähän reilummin. :wink:  Ku kaveri ei taho millään jaksaa oottaa. :mrgreen:  Vois muuten tilata suoraan towerista, mutta vähän epävarmaa, ku ois ihan eka kerta tilata ilman hobbylinnan turvaa. Eikä vissiinkää löydy oikeeta visaa, visa electroni vaa.. Eikä se vissiin käy, vai?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #63 : 21.06.04 - klo: 20.37 »
Ei sinne electronit käy. Ja eipä niitä uutena muualta saa ku hobbylinnasta. Se on ainut turaa myyvä liike  :P
Taas kehissä.. ;)

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #64 : 22.06.04 - klo: 12.52 »
Eikö kellää olis myydä turaksin vetareita? :|
 Ostin juuri auton joten olis pakko saada sellaset mielellään nivelvetarit mutta kyllä tavallisetkin käy.
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #65 : 22.06.04 - klo: 12.54 »
Kysyppäs rc-aleksilta. hänellä saattaa olla.

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #66 : 22.06.04 - klo: 12.58 »
Mutta kun juuri häneltä mä ostin tän mun turaksin ja kun hän oli myynyt siitä jo ajat sitten ne nivelvetarit. Vähän kyllä harmittaa. :(
Ja ollaa kyllä kysytty Hobbylinnasta  monta kertaa mutta kun ei niillä ole varastossa...
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa Hile

  • Tulokas
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #67 : 22.06.04 - klo: 14.59 »
Tietääkö kukaan että saako turaksin varaosia muualta kuin Hobbylinnasta?
Kurataksi jyllää! 8)

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #68 : 22.06.04 - klo: 15.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Hile"
Tietääkö kukaan että saako turaksin varaosia muualta kuin Hobbylinnasta?
ei saa paitsi  multa saa ja halvalla.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #69 : 03.07.04 - klo: 22.14 »
Nostetaampas vähän topicia ylöspäin.

Eli täs ois tällänen kiva juttu, mikä tapahtu just parin viikon sisällä.
Eli kaveri osti ihan vähän käytetyn duratrax maximumin. Kaupassa ei ollut mukana vetoakseleita, niin konetta ei päästy heti testaamaan. Sitten pitkän odotuksen jälkeen kaveri vihdoin sai vetoakselit ja oltais ruvettu ajaa, mut kone ei ottanu ollenkaan toimiakseen. Yritettiin kuumeisesti saada sitä säädeltyä, että se kävisi kunnolla. Siinä oli täydellinen käyntivika. Ei ollut mitään vaikutusta oliko kaasu puolella vai aivan täysillä. No yritettiin sitä säätää suuntaa jos toiseenki. Sit se löi yhtäkkii sen lukkoo, eikä vauhtipyörä pyörinyt enää ollenkaan, eikä narusta saanu vedettyä. Avattiin koneen pääty, ni sieltä tuli koneen täydeltä polttoainetta. No laitettiin takas kiinni, eikä kiinnitetty muuhun siinä sillee huomiota. Putsailtii vaa vähä konetta sisältäkin päin. Ihan varovasti. Taas yritettii sitä saada käymään, mutta ei niin ei. Kun kaasun pisti niin, että kurkku oli puolillaan, auto kävi juuri ja juuri tyhjäkäyntiä. Kun painoi kaasun täysille (kurkku kokonaan auki) kierrokset eivät nousseet juuri ollenkaan. Yritettiin saada kuumeisesti toimimaan, mutta käynti ei parantunut lainkaan. Tänää sit sitä vähän enemmänki tutkittii. Avattii kaasariki, mut ei löydetty mitään vikaa. Sitte koitettii sitä taas saada käymään sillee, et mä pidin tankkii ja moottorii kädessä. Siinä vähän väkisin pidettiin sitä vähän aikaa käynnissä, kunnes huomattiin, että pakoputkesta tulee jotain ihan outoa metallipurua tai jotain harmaata mössöä. No vähän säikähdettii, että kiiiva. Avattiin kone, ni männästä on lohennu alapuolelta palasia pois ja kampikammion pohjalla oli palasia, jotka oli kait lohkeillu männästä. Myös männän yläpäästä oli lohennu yks ihan pikkunen pala. Heti kannen avattua siinä männän päällä oli metallipalasia ja sellasta purua harmaan mössön seassa. Ihme homma.
Sit otettii mäntä-kiertokankiyhdistelmä irti kampiakselista, nostettii pois ja kateltii männän vaurioita.. Kunnes huomattii, että mäntä heilu ja oli melkein irti kiertokangesta. :shock:  Siitä oli se tappi varmaan katkennu tai sokka lähteny pois tai jotain. En tiedä. Ei keretty ottaa mäntää irti kiertokangesta, koska kaverin oli jo pakko lähtee kotii. Ehkä sit maanantaina taas saadaa lisää selville.

Jotenkin mysteerisesti se mäntä oli jotenkin saanu revittyä itteään pikkasen irti kiertokangesta ja siitä oli sit jotain palasii levinny ympäri konetta.
Saa nähä mitä kaikkee joutuu uusimaan.

Ja vaikka moni tietää keltä auto on ostettu, ni ei tarvitse niitä hekilöitä käydä mainitsemaan ja syyttämään. Luulempa, ettei myyjä voinut millään tietää asiasta, eikä niin ollen ollut hänen vikansa alkuunkaan. Me katotaa ite mitä tehää.

Silloin ennen kuin kaveri sai niitä vetoakseleita se käynnisteli autoa paikallaan välillä. Silloin se toimi suht hyvin. Ei se oikee kunnolla kiertäny (saatto tietysti olla säädöissäkin), mut sit ku lyötii vetarit kiinni, ni kone sai pientä rasitusta, jolloin se kiertokangen ja männän välinen tappi tai sokka laukes ja sit se alko siitä... Näin mä tällä hetkellä ajattelisin. Ehkä. :wink:

No, kaverii tietenkin harmittaa vietävästi, mut jospa asialle ois jotain tehtävissä.

Voi olla, että paljon asioita puuttuu, mutta koitin kyllä saada edes suurimman osan tapahtumista koottua tähän ruudulle.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #70 : 04.07.04 - klo: 15.27 »
Aika tarina!
Jos Myy** olisi syyllinen niin se olisi maailman suurin ihme :wink:

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #71 : 04.07.04 - klo: 18.03 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Aika tarina!
Jos Mik** olisi syyllinen niin se olisi maailman suurin ihme :wink:
Älä myyjää syytä eli se olen minä mä ajelin pari tankilista autolla ja se seiso pari viikkoo sitte kukkalapion kaveri osti ton multa ja samana päivänä ne käytteli sitä toimi ok (ei ajanu ku ei ollu vetoakseleita)sitte ku ne sai ne vetoakselit ni sitte ne lähti ajelee mutku kone ei toimi ton vian takia minkä kukkalapio sanoi.
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #72 : 14.08.04 - klo: 17.37 »
Ääh, ossooko kukaan jelpata mua? Tuossa oon repiny autoa käyntiin vaikka kuinka kauan, eikä oo lähteny käymään kun pari kertaa, ja aina sitten sammunu n.10 sekunnin jälkeen. Ja kyseessähän on siis täysin uusi Torq .16 motti. Tuntuu aika oudolta kun tulppa hehkuu, kone saa löpöä joka on vielä tuoretta, eikä lähde käyntiin.  :x  Voiko tuo ryyppy olla syynä? Olen kokeillu tehdas-säätöjä, eri tulppia ja löysällä olevaa tulppaa eik mittää tapahu.  :cry:
Ja polttoaineena on 16% Sidewinder.
Vai voiko syynä olla tuo mukana tullut "lelu" hehkutin. Parempikin hehku löytyy mutta se on latauksessa juuri nyt

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #73 : 14.08.04 - klo: 17.43 »
Kunnon hehku olisis tietty poikaa.. Ja se kone on suht jäykkä uutena... koita laittaa vaan laihemmalla ja hehku koko ajan kii ja kaasua sit vähän kun saa käyntiin ettei sammuisi..  :roll:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #74 : 15.08.04 - klo: 19.23 »
Joono, syy oli siis siinä aivan surkeassa hehkussa joka tuli paketin mukana.  :)
Kysyn viel, että mitkä litkut se diffi pitää sisällään suoraan paketista vedettynä?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #75 : 15.08.04 - klo: 19.26 »
Joo, ne patterit jotka tulee mukana siinä, on ihan finaalissa :D
Diffeissä on on vain hajut paksua rasvaa. Siis siinähän on vain 1 diffi.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Sodoma

  • Tulokas
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #76 : 29.08.04 - klo: 19.25 »
Olisin tossa ostamassa tota Maximum st pro:ta niin kyselisin että mitä varaosia kannattaa ostaa valmiiksi ja mitkä öljyt iskareihin ja diffiin?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #77 : 02.09.04 - klo: 19.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Sodoma"
Olisin tossa ostamassa tota Maximum st pro:ta niin kyselisin että mitä varaosia kannattaa ostaa valmiiksi ja mitkä öljyt iskareihin ja diffiin?


Minulla kun sellainen oli niin kovasti meni noita spur geareja siis sitä isompaa (niitä kun on kaksi). Oikeestaan muuta ei siitä sitten menekkään, paitti ehkä koritolpat, kori ja huonolla tuurilla raidetanko ;) Mutta minä annoinkin sille ruoskaa...  :mrgreen:

Niin ja ilmansuodattimia on tietty hyvä aina olla...

Ainiin kandee uudesta dura sta käydä ruuvit läpi ja laittaa vaikka lukitetta ettei tartte niitten kanssa ihmetellä...

Minulla muuten käyntihäiriöitä aiheutti fuilitankki, se pohjanatsa oli valujäämien takia melko tukossa -> ei saanut fuilia, kävi kuumana ja huonosti. Sitten se ryypytys härpäke kannatta ottaa pois ja tukkia vaikka ruuvilla ja tiivisteliimalla -> mutta se ei varsinaisesti aiheuta käyntihäiriöitä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #78 : 02.09.04 - klo: 20.42 »
Se on juu kaverillakin herkkä menemään se isompi spur gear. Tosin enää ei oo menny, ku se huols sen kohdan autosta todella tarkasti. Laittoi prikan siihen akseliin, ettei spur gearit pääse irtautumaan kytkinkellosta liiaksi ja kaikkee muutaki teki. Nyt ei oo enää väljää missään rakosessa, ni ei pääse vetää yli.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #79 : 07.09.04 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Sit se löi yhtäkkii sen lukkoo, eikä vauhtipyörä pyörinyt enää ollenkaan, eikä narusta saanu vedettyä. Avattiin koneen pääty, ni sieltä tuli koneen täydeltä polttoainetta.

Jotenkin mysteerisesti se mäntä oli jotenkin saanu revittyä itteään pikkasen irti kiertokangesta ja siitä oli sit jotain palasii levinny ympäri konetta.


Tässä on käyny varmaan niin että polttoainetta on ollut
yksinkertaisesti niin paljo että kone ei pysty pyörimään
josta tuloksena niin kova paine (männän alapuolella)
että mäntä on meinannut revetä kiertokangesta irti! :shock:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #80 : 29.01.05 - klo: 22.57 »
Ja taas kysymyksiä..

Eli mitä mömmöjä olette tonne diffiin tunkenu? Ja mistä holesta olette ne sinne laittanu?
Ja tietääköhän kukaan, että sopiiko tuo vakiokytkin suoraan HPI t-15 mottiin?

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #81 : 31.01.05 - klo: 08.12 »
Diffiin kannattaa ostaa siihen tarkoitettua öljyä jostain alan liikeestä. Maksaa yleensä ~6-7€/puteli. Ei sitä sinne mistään holesta saa, vaan pitää avata koko perä.  8)
Jotenkin tuntuisi, että sinne perään sopisi aika löysät öljyt, esimerkiksi kaksi-kolme tonniset.

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #82 : 31.01.05 - klo: 15.39 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Diffiin kannattaa ostaa siihen tarkoitettua öljyä jostain alan liikeestä. Maksaa yleensä ~6-7€/puteli. Ei sitä sinne mistään holesta saa, vaan pitää avata koko perä.  8)
Jotenkin tuntuisi, että sinne perään sopisi aika löysät öljyt, esimerkiksi kaksi-kolme tonniset.


No siis totapa juuri kysyinkin, että minkä paksuista öljyä sinne laitan.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #83 : 31.01.05 - klo: 15.44 »
Itsellä ei ole kokemusta, mutta koita vaikka 3000cps

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #84 : 31.01.05 - klo: 15.58 »
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"
Itsellä ei ole kokemusta, mutta koita vaikka 3000cps


Ostoslistalle siis. Alkaa kohta oleen jo liikaakin tavaraa mitä tarvis ostaa.  :o

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #85 : 02.04.06 - klo: 17.08 »
Minkähänlainen tulppa tohon torq 16 koneeseen olis sopiva?

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #86 : 02.04.06 - klo: 19.48 »
Ja antakaa samalla vinkkejä miksi auto ei käynnisty. Tulppa kyllä hehkuu, mutta ajattelin onko väärän lämpönen. Eli mikä tulppa olis sopiva? http://www.hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=40&catname='Sytytystulpat%20ja%20k%E4ynnistystarvikkeet'    Tuolta pitäis löytyä, kun olen huomenna sinne menossa. Lämmitin kyllä vähän moottoria ennen käynnistystä, mutta ei ollut apua.

No mikä s*****a tossa linkissä nyt on. Huoh.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #87 : 02.04.06 - klo: 20.22 »
Kas näin: http://www.hobbylinna.fi/kauppa/index.php?cat_id=40&catname=
Ei siihen tarvi mitää url merkkejä ympärille.  :wink:

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #88 : 02.04.06 - klo: 22.11 »
Aijaa, tää on näin edistynyt foorumi.  :mrgreen: Osaisko joku nyt vielä neuvoa tossa tulpassa?

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
Duratrax Maximum ST 2.0
« Vastaus #89 : 03.04.06 - klo: 19.18 »
Sanokaa joku nyt jotain.  :|