Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 2.0  (Luettu 115940 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #30 : 20.04.04 - klo: 22.33 »
Ok. Mä en saanut tänään mottia enää käyntiin, kun olin ajellut muutaman tankin. Löpöä tuli ku otin tulpan pois, tulppa hehku hyvin ja tirisi  :lol: testailin myös muita tulppia. Nyvin ja nyvin mut ei.....  :shock: Nyt puhdistelin ja tiivistelin kaikki kaasarit ym. Kattoo joku päivä et auttoko...
Taas kehissä.. ;)

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
HPI Savage 2.0
« Vastaus #31 : 21.04.04 - klo: 14.21 »
Jos joku tietää, niin kuinka lujassa sen ruuvin pitää olla?[/quote]

vedät Jouni kiinni vaan kunnolla sen, ei sen tarvi luistaa yhtään... savagen voimansiirto kyllä kestää. kohta iv:lle, ja sit mta tulille.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #32 : 21.04.04 - klo: 21.15 »
Älä ihmeessä kiristä sitä luistokytkintä liian tiukkaan. Säädä vaan siten, ettei luista kiihdyttäessä muuten muovinen isoratas on entinen hypystä alas tullessa varsinkin jos on kaasu täysillä. On meinaan huomattavasti kevyemmästäkin autosta mennyt isopyörästä hampaat. Renkaat nimittäin pyörii aikas kovaa ilman vastusta.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #33 : 21.04.04 - klo: 22.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Kääk! Ville laitto viestin et siit paketist saattaa olla roto jääny pois!

voinko kokeilla startata jos otan jostain autosta kardaanin ja kardaanin toiseen päähän sähköporakone ja se kardaani sinne rotoon?


Voit jos saat jonkun pyörimään tarpeeks lujaa.. akkuporakone ei ainakaan pystyny, ku joskus koitin.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #34 : 21.04.04 - klo: 22.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Jakke"
Älä ihmeessä kiristä sitä luistokytkintä liian tiukkaan. Säädä vaan siten, ettei luista kiihdyttäessä muuten muovinen isoratas on entinen hypystä alas tullessa varsinkin jos on kaasu täysillä. On meinaan huomattavasti kevyemmästäkin autosta mennyt isopyörästä hampaat. Renkaat nimittäin pyörii aikas kovaa ilman vastusta.


Mut se mun systeemi on ihan outo, se on varmaan ihan loppuunkulunut, ku yritin kiristää sitä, ni ainakaan irroittamatta moottoria ei saanut pidettyä siitä jutusta kiinni, et sais kiristettyä sen kunnolla, eli sitä ei saa pitämää tarpeeks vaa kiristämällä.
Täytyy kattoo jos vaikka laittas jotain hiekkapaperii tai jotain sinne välii.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #35 : 21.04.04 - klo: 22.14 »
Luulisi akkuporakoneen(joka on virtaa täynnä) riittävän käynnistämiseen varsinkin kesällä. Kun eihän vetostarttikaan paljoa anna kierroksia... Vai miten tiuhaan te vetelette niitä oikein  :mrgreen:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #36 : 21.04.04 - klo: 22.35 »
Tässä aiheesta käytyä keskustelua.
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=56276&highlight=#56276
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #37 : 21.04.04 - klo: 22.51 »
Juu ei kannta koittaa akkuporakoneella... Itse kokeilin ja sain roto-platen rataat muusiksi.

Poissa fusion

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #38 : 22.04.04 - klo: 11.11 »
Kyllä akkuporakone (jos on akku täynnä) riittä starttaamaan.
Siihenhän se e-startti systeemi perustuu.
Siinä on laitettu kuusiokolo pultti kampiakselin päähän, sit laitetaan
pitkä kuusiokolo tappi akkuporaan kiinni ja ei kun pyörittämään.
Hyvin toimii ainakin mulla.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #39 : 22.04.04 - klo: 12.03 »
Lainaus käyttäjältä: "fusion"
Kyllä akkuporakone (jos on akku täynnä) riittä starttaamaan.
Siihenhän se e-startti systeemi perustuu.
Siinä on laitettu kuusiokolo pultti kampiakselin päähän, sit laitetaan
pitkä kuusiokolo tappi akkuporaan kiinni ja ei kun pyörittämään.
Hyvin toimii ainakin mulla.

Oletko käynnistänyt Savagen suoraan kampiakselista? Kerro tarkemmin. Savagen rotostart backplatessa on pyöreä reikä jossa on hahlo eli akselin päässä on ns. koiranluu, samanlainen kuin vetoakseleissa. Backplatessa on välityssuhde 2.9/1 eli akkuporakoneen pitäis pyöriä n.4000rpm jotta moottori saa 1400rpm.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXERF2&P=ML
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa fusion

  • Tulokas
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #40 : 22.04.04 - klo: 12.53 »
En tiedä kyseisen auton systeemiä sen tarkemmin, mutta jos on sellainen moottori missä on suoraan kampiakselin päässä kuusiokolo pultti ilman mitään välityksiä, niin semmoiseen akkuporakoneen kierrokset riittää.
Eli , ei ehkä hyvä kommentti kyseisen auton kohdalla.

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #41 : 22.04.04 - klo: 13.25 »
Lainaus käyttäjältä: "fusion"
En tiedä kyseisen auton systeemiä sen tarkemmin, mutta jos on sellainen moottori missä on suoraan kampiakselin päässä kuusiokolo pultti ilman mitään välityksiä, niin semmoiseen akkuporakoneen kierrokset riittää.
Eli , ei ehkä hyvä kommentti kyseisen auton kohdalla.

Juu, ei kannata kommentoida asiasta josta ei tiedä varsinkin kun monella on huonoja kokemuksia savagen käynnistysyrityksistä akkuporakoneella. Kone ei kierrä riittävästi eikä sytytystä tapahdu ja sitten on kakku koneessa ja akkuporakone tunnottomana vääntää yksisuuntaislaakerin rikki.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #42 : 22.04.04 - klo: 14.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Miten sitten roto,kun Rotossahan on periaatteessa porakoneen kone,niin miten sähköporakoneella ei sais savagee käyntiin rikkomatta backplatea?

Rotossa on Mabuchin stanumoottori ja alennusvaihteen kanssa roto antaa ulos n.4000rpm. Harva akkuporakone ottaa riittävästi kierroksia, mutta sähköporakone on jo eriasia.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #43 : 22.04.04 - klo: 14.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
eli uskallanko kokeilla sähköporakoneella?
Riippuu siitä pajonko saat porakoneesta kierroksia ulos. Mutta jos kokeilet, niin älä pyöritä muutamaa sekuntia kauemmin, ettei tule koneeseen kakkua.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #44 : 22.04.04 - klo: 20.36 »
Jotain radio vikaa? yht äkkiä säntää vaan ja mene pusikkoon(siis savage). Sit mä menin peräs ja ojas oli polviin vettä. Se oli siis jäässä ja Savage meni jään päälle ja mä jäästä läpi. :cry: Savagelle ei tapahtunu mitään.
-EhtoollisWeli

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #45 : 22.04.04 - klo: 20.49 »
No kyllä on jotain vikaa radioissa. Sä oot kyl paras  :mrgreen:
Oliko pattereissa varmalla tarpeex virtaa ? Sit saattaa olla vastarissa vika..
Taas kehissä.. ;)

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #46 : 22.04.04 - klo: 21.04 »
Patterit vaihtoon, akku lataukseen, auto kuivuun ja huomenna ajaan.
-EhtoollisWeli

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #47 : 22.04.04 - klo: 22.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
Ööh Lähetin On Graupnerin kiteetön ja Vastari on vissii kans.Ainaki se on kiteetön..Villellä unohtu Raupnerin ohjeetki eli ens viikol pääsee säätään niitä saakelin ohjaimii :) varmaa rupidieselis vika(Duracel).
Eipä hätiä, Miksu. Skannasin manuskan nettiin:  :mrgreen:
http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/kuvat/graupner_xs-6/
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #48 : 23.04.04 - klo: 07.07 »
Käykö 10% Savageen vai pitääkö olla 15% vai enemmän nitroa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #49 : 23.04.04 - klo: 07.10 »
Käy, ei kai sillä niin suurta merkitystä ole. 15% käy (siis toimii) ehkä vähän paremmin, koska enemmän nitroa sytyttämässä metanolia.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #50 : 23.04.04 - klo: 07.11 »
Eli 10% nitroa ei toimi?  Savagekin ois hieno mutta helkatin kallis ja mad force on musta vähän hienompi.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #51 : 23.04.04 - klo: 07.12 »
En kai mä niin sanonut. Kyllä 10% on ihan OK, mutta 15% saattaa toimia vähän paremmin. 10% on halvempaa.

Lainaus
Savagekin ois hieno mutta helkatin kallis ja mad force on musta vähän hienompi


Oliko jotain perusteluja.. esim tarkoitatko koria, tekniikkaa vai mitä?

Eikös ne ole yhtä kalliita suurinpiirtein molemmat. Kyosholla on kalliimmat varaosat, muista se. Eli pidemmän päälle tulee kalliimmaksi.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #52 : 23.04.04 - klo: 07.15 »
Niin että 10% nitroakin toimis. Alko savage polttelemaan mutta hinta on liian kallis.  :( 10% nitro on paljon halvempaa. Savagessa on heti 8 iskarii yms.. Kulkeeko savage kauheen lujaa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 2.0
« Vastaus #53 : 23.04.04 - klo: 07.17 »
Kulkeehan se melkoisen kovaa. Riippuen tietty välityksistä mutta sanoisin vakiona 60-70 km/h. Kookas auto joten tuo on aivan riittävä nopeus useimmille. Ja ainahan saa isompia koneita aina .46 kokoiseen asti.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #54 : 23.04.04 - klo: 07.20 »
Onko savage isompi kuin mad force? Pidempi leveempi painavampi???

Madissa on siisti se niinkuin kuorma autossa akselisto ja muutenin 3 vaihetta yms... Paljonko Kyosholla maksaa mäntä ja sylinteri verattuna hpi:n hintaan?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #55 : 23.04.04 - klo: 07.34 »
Mad force on tuon kokoinen:
Length: 21.6 in (550mm)
Width: 16.5 in (420mm)
Height: 10 in (260mm)
Wheelbase: 12.4 in (315mm)
Front/Rear Track: 12 in (310mm)
Weight: 9 lb (4150g)

Savagen mittoja en kerennyt etsimään, mutta on savage reilu kilon painavampi.
Muistaakseni joku niitä mittoja kysyi tässä tai tän edeltävässä savage-topicissa :roll:

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #56 : 23.04.04 - klo: 07.46 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Onko savage isompi kuin mad force? Pidempi leveempi painavampi???

Madissa on siisti se niinkuin kuorma autossa akselisto ja muutenin 3 vaihetta yms... Paljonko Kyosholla maksaa mäntä ja sylinteri verattuna hpi:n hintaan?
Mitoista käytyä keskustelua: http://rc10.fi/viewtopic.php?p=64119&highlight=#64119
Haku toimintoa kannattaa käyttää ja vaikka vanha Savage topic meni pitkäksi, niin kyllä se kannattaa lukea läpi.
Muistetaan sitten, että tämä on Savage topicci.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 2.0
« Vastaus #57 : 23.04.04 - klo: 07.55 »
Joo kiitos noista mitoista. Nyt alkoi polttelemaan savage 25 ja SS. Olispa ne rtr versioita ja maksais edes toinen 500e. Onko kukaan nahnyt että myytäisiin käytettyjä? Saispa ton savage 25. Onko missään 100e halvempi kuin hobbylinnassa eli 525 kun hobbylinnassa on 625 tai myykö joku käytettyä? Pitäs saada vanha alta pois eka.....   :evil:

Pitääkö tämä paikkaansa? http://www.hobbylinna.fi/forum.php?action=view&topic=232&cat=1&start=10
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #58 : 23.04.04 - klo: 08.00 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Joo kiitos noista mitoista. Nyt alkoi polttelemaan savage 25 ja SS. Olispa ne rtr versioita ja maksais edes toinen 500e. Onko kukaan nahnyt että myytäisiin käytettyjä? Saispa ton savage 25. Onko missään 100e halvempi kuin hobbylinnassa eli 525 kun hobbylinnassa on 625 tai myykö joku käytettyä? Pitäs saada vanha alta pois eka.....   :evil:

Savage 25 on rtr versio ja mukana tulee kolmikanavainen radio.
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com

Poissa Jakke

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.savagefinland.com
HPI Savage 2.0
« Vastaus #59 : 23.04.04 - klo: 08.08 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Pitääkö tämä paikkaansa? http://www.hobbylinna.fi/forum.php?action=view&topic=232&cat=1&start=10

Jos tämmöisen kommentin kirjoittaa ilman nimimerkkiä kannattaa aina miettiä asia todellista puolta. Ihmettelen edelleen, että onko monstereissa tärkein ominaisuus huippunopeus?
Savage sivut - Savage SS 4.6 ja Truckzilla työnalla: http://www.savagefinland.com