Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 2.0  (Luettu 451925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2010 : 09.06.06 - klo: 22.38 »
joo paitsi meijän isi ei korjaa :D
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2011 : 10.06.06 - klo: 02.47 »
Lainaus käyttäjältä: "sammy"
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"
Ääh turhaa tälläsessa käytössä nyt säästellä ku hajoo ne kumminki joskus..  :wink:
25% löpöö tankkiin niin ei oo ainakaan siitä kiinni. (byron on ainaki passelia  :D )


Nii,, ja kyllä isit korjaa jos ei itse osaa..  :wink:  :wink:


Sama täällä ja asian laita on niin, että isäni ei tajua noista autoista oikeestaan mitään muutako kukkaron kautta.  :lol:
Itse joudun kaiken tekemään ja se ei oo koskenu oikeestaan tikullakaan noihi mun vehkeisiin.. Et sun isis se taitaa olla se joka korjaa sun autos..

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2012 : 10.06.06 - klo: 11.57 »
Jes,keskialueen säätöruuvi (johon en ole koskenut kertaakaan) otti ja lähti irti kesken ajon,koneena Hyper.21 8-Port.
O-rengas oletettavasti liian kulunut ja ruuvi pääsi pyörimään itsekseen.
Onneksi karkulainen löytyi etupihalta hiekan seasta.
Saas nähdä saanko sen tuosta pelittämään,ilmeisesti keskialueen ruuvin säätäminen kohilleen on vähän kinkkisempi homma :lol:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2013 : 10.06.06 - klo: 12.03 »
Eipä se hankalaa ole.

Säätäminen itseasiassa muutenkin hyvin yksinkertaista kunhan vaan tietää OIKEESTI mitä on tekemässä.

No mutta... Ruuvaa se takaisin paikalleen siten että se on kaasarin rungon kanssa tasoissa.
Eli että kanta ei tule yhtään reunan yli näkyviin, eikä se ole yhtään reunan tason alapuolellakaan.

Siinä se vakio asento joka on koneissa aina tehtaanjäljiltä asetettu.

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2014 : 10.06.06 - klo: 17.27 »
Hoho , en ookkaan ainut kenellä se on lähteny!
Mullaki tossa viime vuoden puolella mystisesti katos se keskineula hyperistä eikä sitä lötynyt kunnes sain uuden.  :D

Poissa sammy

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2015 : 10.06.06 - klo: 20.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"

Itse joudun kaiken tekemään ja se ei oo koskenu oikeestaan tikullakaan noihi mun vehkeisiin.. Et sun isis se taitaa olla se joka korjaa sun autos..


"Homman nimi on nyt Starttiboxi, isäni yritti säätää sitä vetostarttia varmaan tunnin kuntoon ja ei siitä mitään tullut muutakun hermot paloivat.
Eli nyt entistä kipeämmin kaikki tarjoamaan starttiboxeja mulle!"


Lueskelin tässä koko hobao 2.0:n läpi...
Aattelin vaan.. taisin sekoittaa sut johki toiseen ;) mr. IknowAllAlready..
"On muitakin autoja kuin se mitä Aku Ankan takakannessa mainostetaan" pröhhöh

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2016 : 21.06.06 - klo: 23.43 »
noniin eli nyt olis kysymys, joka on että mikä mahtaa olla mun pannusssa kun se söi 2 tulppaa(novarossin 6 ja joku muu en muista mutta medium) 5 minuutin aikana koneena on toi joka tulee tossa rtr versiossa vakiona.
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2017 : 21.06.06 - klo: 23.54 »
Kone on älyttömän piikillä.
Käännä pääneulaa reilusti auki.
Noin puol kierrosta ainakin.

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2018 : 22.06.06 - klo: 08.32 »
joo käänsin heti sen jälkeen kun se oli käynyt ja se auttoi jo sillon mutta halusin vaan vastauksen että koneessa ei olisi mitään muuta vikaa :D
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa Svg

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcmikko
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2019 : 22.06.06 - klo: 10.02 »
Tätä saattaa olla kysytty jo, mutta kysyn kuitenkin, että mitkä "viritys osat" olisivat hyödyllisiä hankkia? Jotka parantaisivat autoa :wink:

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2020 : 22.06.06 - klo: 11.44 »
Minua taasen kiinostaisi tietää väen näkemystä siitä, että jos nyt pitäisi hankkia uusia auto ja linjalla on joko Hyper 7 tai 8, kumman hankkisitte?

Tuota 7:aa ei ainakaan suorilta näy saavan kittinä, vaan rtr:nä. Joutuuko paljonkin muuttelemaan osia, että siitä tulee parempi/kestävämpi jne. Lähinnä tarkoituksena on ajella radalla, pihasudittelut jääköön muille. Lisäksi haluaisin kovin mielelläni itse koota auton niiltä osin, kun pystyy. Oppisi samalla tuntemaan vehjettä.

Lisäksi 7:aan saa paljon osia, vinkkejä ym. mikä saattaa olla 8:n kohdalla hankalampaa. Tämä ihan vain siksi, että seiskoja on enemmän. Myöskin: Missä määrin 7:n osat käy 8:iin?

Toki olen nähnyt kasilla ajajia, mutta mikä mahtaa käytännössä olla setuppivinkkien saamisen kanssa tilanne jne.? Tällaiset kaikki askarruttaa, kun kuitenkin haluaisi pelailla jossakin mielessä "varman päälle".

-K-
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Mika R

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2021 : 22.06.06 - klo: 12.13 »
Osta viimeisin versio, se pätee kaikkiin autoihin

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2022 : 22.06.06 - klo: 12.49 »
Juhannuksen kunniaksi vähän hyperitarinaa, kun kerran kysytään.

Jos uutta ostaa, niin silloin kannattaa ostaa 8, mutta kannattaako uuden ostaminen on toinen juttu. 8 siitä syystä, että sen tulevaisuus on tietysti pitempi. Hyper 8 perussetuppeja on ollut foorumilla.

7 ja 8 on ihan yhtä nopeita aloittajan tai jo vähän ajaneenkin käsissä. Homman juju on ajo- ja säätötaidossa. Ne molemmat ovat autoriippumattomia. Siinä riittää hommaa noin 100 litran verran. Tämä riippuen tietty kehityskaaresta ja auttajien laadusta, mutta ei sitä yhdessä kesässä opita.

Hyper 7 ei tarvitse juurikaan optio-osia parempaan etenemiseen. Spideri eteen on tarpeen, ehkä taka-aurauksen vähennyspala, eipä muuta taida tarvita.

Budjettirajoitteinen ja järkevä ostaa käytetyn hyper 7 paketin. Sitä hintalaatusuhdetta ei hakkaa tällä hetkellä mikään.

Jos haluat koota auton, siis siksi ostat uuden auton (hyper 8 on muuten osittain koottu), niin voihan sen vanhan ensin purkaa ja koota uudelleen. Senhän sitä joutuu joka tapauksessa tekemään jos meinaa lajia harrastaa. Näpithän siinä paskottuu, mutta sitten on väärä laji valittu jos se pelottaa tai inhottaa.

Asiasta vielä sadanteen, kysymällä pääsee eteenpäin. Jos ei joku vastaa, niin sitten kysyy seuraavalta. Jos haluu on pakko antaa - kannattaa tietty muistaa. Hyper 7 ja 8 saa ihan samalla tavalla vinkkejä. Määrä ei korvaa laatua. Jos ja kun laji kiinnostaa, niin hipi hipi vaan ostoksille ja radalle tai vielä viisaammin päinvastoin.

Poissa Dustbin

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2023 : 24.06.06 - klo: 16.59 »
Hubster seiska sai vähän uutta lookia 8)

http://koti.mbnet.fi/dustbin/kuvat/M8/koppa2.jpg
XRAY T1FK'05 + SS8.5 PRO, HoBao Hyper 7 + V-spec

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2024 : 26.06.06 - klo: 01.58 »
Lainaus käyttäjältä: "sammy"
Lainaus käyttäjältä: "Speeder"

Itse joudun kaiken tekemään ja se ei oo koskenu oikeestaan tikullakaan noihi mun vehkeisiin.. Et sun isis se taitaa olla se joka korjaa sun autos..


"Homman nimi on nyt Starttiboxi, isäni yritti säätää sitä vetostarttia varmaan tunnin kuntoon ja ei siitä mitään tullut muutakun hermot paloivat.
Eli nyt entistä kipeämmin kaikki tarjoamaan starttiboxeja mulle!"


Lueskelin tässä koko hobao 2.0:n läpi...
Aattelin vaan.. taisin sekoittaa sut johki toiseen ;) mr. IknowAllAlready..

Hahaha, täytyny oikee tonkia.  :lol:
Just just , kerran iskälle oon hermostumis päissään vetostartin kouraan lykännyt koska se ymmärsi sen päälle vähän paremmin kuin minä, se ei todellakaan tarkoita koko autoa!
Ja toinen missä se on saattanu joskus auttaa on ollu joku kireellä oleva ruuvi mitä en oo ite saanu auki. (sitäkin nykyään kyllä tosi harvoin)
Tarkoituksesi oli ilmeisesti vain suututtaa minut ja siinä kyllä onnistuitkin , onnea!

Poissa sammy

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2025 : 26.06.06 - klo: 13.14 »
Lainaus
Hahaha, täytyny oikee tonkia.  :lol:


Tiedoksesi: foorumilla on haku http://rc10.fi/search.php

Lainaus
Just just , kerran iskälle oon hermostumis päissään vetostartin kouraan lykännyt koska se ymmärsi sen päälle vähän paremmin kuin minä, se ei todellakaan tarkoita koko autoa!
Ja toinen missä se on saattanu joskus auttaa on ollu joku kireellä oleva ruuvi mitä en oo ite saanu auki. (sitäkin nykyään kyllä tosi harvoin)
Tarkoituksesi oli ilmeisesti vain suututtaa minut ja siinä kyllä onnistuitkin , onnea!


Mika tossa kärjistikin hienosti :) Tarkoitus oli lähinnä saada teikäläinen heräämään.

En suosittele kenellekään missään asioissa luoda julki asioita faktoina (poikkeuksena *HOKE*) vaikkakin kokemuspohjaa olisi aiheen tiimoilta. Omista kokemuksista voi kertoa ja ehdottaa ehkä mahdollisia ratkaisuja. Euroopanomistaja / mietiijänkaikenvaikkaoonvasta12vee -asenne ei auta ketään.

Hauskoja ajohetkiä iskän kanssa.
"On muitakin autoja kuin se mitä Aku Ankan takakannessa mainostetaan" pröhhöh

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2026 : 26.06.06 - klo: 23.55 »
Puhut kyllä nyt aika sontaa...

Ja edelleenkään joku vetostartin kokoaminen ei liity autoon varsinaisesti mitenkään. Ja tohon sun ärsytys komeenttiisi ei pahemmin voi ehdottaa/kertoa ratkaisuja. Ja toi asenne ei mulla oo todellakaan Euroopanomistaja / mietiijänkaikenvaikkaoonvasta12vee. (Olen 15 vuotias)
 Ja isäni kanssa en ajele paitsi, että kisoihin hän on minua kuskannut kun en sinne itse pääsisi mitenkään.

Että sikäli (noh, ainahan ihmisten täytyy päteä ja ärsyttää)...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2027 : 27.06.06 - klo: 00.01 »
Noniin poijjaat...

Ottakaahan taas ihan rauhassa.

Kaikki on parhainpäin, kunhan ollaan HoBao kuskeja  :mrgreen:

Poissa Lapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2028 : 29.06.06 - klo: 03.45 »
Mistäs löytyisi Hyper 7 videoita? Tein Googlella pari hakua mutta ei onnistanut. Tuolla Sanderssonan sivuilla on joitakin mutta linkit ei toimi.. :roll:
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

Poissa sammy

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2029 : 29.06.06 - klo: 08.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Lapio"
Mistäs löytyisi Hyper 7 videoita? Tein Googlella pari hakua mutta ei onnistanut. Tuolla Sanderssonan sivuilla on joitakin mutta linkit ei toimi.. :roll:


http://www.youtube.com/results?search=hyper+7&search_type=search_videos&search=Search

http://video.google.com/videosearch?q=hyper+7
"On muitakin autoja kuin se mitä Aku Ankan takakannessa mainostetaan" pröhhöh

Poissa _jussi

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2030 : 29.06.06 - klo: 10.12 »
En mää taas ossaa: mitä Hyper 21:stä pitää säätää, kun täydellä kaasulla meinaa tukehtua ja alakierroksilla ei löydy vääntöä?

Poissa Lapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2031 : 29.06.06 - klo: 10.46 »
Lainaus käyttäjältä: "sammy"
Lainaus käyttäjältä: "Lapio"
Mistäs löytyisi Hyper 7 videoita? Tein Googlella pari hakua mutta ei onnistanut. Tuolla Sanderssonan sivuilla on joitakin mutta linkit ei toimi.. :roll:


http://www.youtube.com/results?search=hyper+7&search_type=search_videos&search=Search

http://video.google.com/videosearch?q=hyper+7


Tänks, en sitten älynnyt käyttää tuota video searchia.. :wink:
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2032 : 29.06.06 - klo: 10.50 »
Todettakoon vielä, että katsoitpa sä mitä hyvänsä buggyvideoo, niin kaikki ne näyttää samalta. Harvassa filkassa saa kovin hyvin selkoa mikä auto siellä on milloinkin menossa. Eli voit laajentaa hakutuloksia käyttämällä sanoja buggy etc. Kisafilkkoja (joissa on myös Hypereitä) löytyy: www.neo-buggy.net , www.rc-racing.info , www.slapmafro.com etc.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2033 : 29.06.06 - klo: 12.30 »

Poissa sammy

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2034 : 29.06.06 - klo: 18.26 »
http://www.snviper.ch.vu/

Tuolta löytyy parhaat kisavideot mitä oon löytäny. Ainaki halu prospecin ostoon kasvoi :)
"On muitakin autoja kuin se mitä Aku Ankan takakannessa mainostetaan" pröhhöh

Poissa Lapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2035 : 29.06.06 - klo: 22.29 »
Kiitos näistäkin.. :)
Traxxas Stampede + Sidewinder 5700KV

PoisonHeart

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2036 : 01.07.06 - klo: 12.01 »
Kyselen teiltä Hobao asian tuntijoilta kokemuksia Hyper 7:n iskareista, Ovatko hyviä? kestäviä, laadukkaita?? Olen ostamassa Infernooni uusia iskareita ja Hobaon iskarit ovat halvat. taka iskarit Hyper 7:aan 26€ Iso Hepa OY:sta. Kyoshon kisa iskarit maksais n. 79€ pari.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2037 : 05.07.06 - klo: 23.35 »
Kannattaa ostaa uudet Hyper 8 iskarit. Ne on paremmat. Sopii Infernoon ja on hyvät. Rungoissa kovapinnoitus ja varret on 3,5mm.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

PoisonHeart

  • Vieras
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2038 : 05.07.06 - klo: 23.37 »
Minä tilasin jo teiltä ne uudet pidemmät ja kovemmat iskari Niko...  :wink:
Onko tietoo millon saatte ne postiin??? vai onko teillä niitä varastossa??

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 2.0
« Vastaus #2039 : 05.07.06 - klo: 23.41 »
Huomenna aamulla aloitetaan järjestelemään kamoja uusissa tiloissa ja kun päivemmällä on kamat vähän paremmin järjestyksessä niin pakkaan puuttuvat lähetykset.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND