Kiitos vinkeistä.
Kyselin tarkemmin auton historiasta ja sain selville, että sillä on sittenkin muutaman kerran ajettu eli se on joskus toiminut. Sitä en vaan saanut selville miten siitä tuli tuollainen. Moottori oli ilm.ainakin hajonnut, nyt oikosulussa. Ei tutkittu/avattu, moottorin merkki tai specsitkään ei vielä selvillä.
Avasin illalla vastaanottimen, juotosten kunto ok.
Kiteet varmistettu, rx ja tx oikeilla paikoillaan.
Menin lyömään virrat päälle kun vastaanottimen kide oli irti ja ohjausservo surahti kerran ilm.keskittäen itsensä. Heti kun kide paikallaan, vatkaus jatkuu
Sain vanhan, välityksiltään heikkokuntoisen mutta muilta osin toimivan Nikko-auton, josta ajattelin koittaa vaihtaa kiteet ja servot. Josko sitten helpottais...
Ehtoommalla ollaan toivottavasti taas vähän viisaampia.
Edit: Plaah, kide juotettu piirilevyyn ja ohjaus toteutettu jonkunlaisella moottorilla (viittiny purkaa enempää). Ei siis ollu siitäkään mitään iloa. Välityksissä ei tosin näkyny irtohampaita, joten josko siitä vaikka toimivan pelin vielä sais.
Moottori irrotettu ja ihmetelty kummassakin johdossa moottorin runkoon liitettyä 4,7nF (472) konkkaa. Konkasta jalka poikki ja johan moottorikin heräs henkiin.