Kirjoittaja Aihe: Hankimassa halpaa polttista.  (Luettu 22935 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #30 : 08.07.12 - klo: 22.02 »
Lisäksi tympäseehän se, kun aikaa menee sotkuisen auton mekkaamiseen ja polttoainetta palaa niinko seteleitä polttaisit taivaan tuuliin, ja silti se sähkö on nopeampi. Ajamaan ehtineestä kuskista puhumattakaan...
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #31 : 08.07.12 - klo: 22.13 »
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #32 : 08.07.12 - klo: 22.20 »
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.

Nimenomaan.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #33 : 08.07.12 - klo: 22.25 »
Höpö höpö. Nitrossa on toki vähän enemmän hommaa mutta onhan siinä älyttömästi enempi motorsporttia kuin sähkövehkeissä. Rippuu tietysti kaluston laadusta miten paljon enempi hommaa auton kanssa on. Kyoshon rtr nitrovehkeellä jos aloittaa niin tie on kivinen, mutta jos ostaa esim. käytetyn laadukkaan kittipirssin niin homma lähtee varmasti paremmin alkuun. Vielä jos sattuu olemaan rata lähellä missä saa neuvot alkuun kokeneemmilta niin vielä parempi. Maku asioitahan nämä ovat toki. Mulla jako on seuraava kesät nitrolla ja talvet ajetaan sitten nenäkarvatrimmereillä.

erittäinhyvin sanottu siellä perällä linjaus aika sama 5v poitsu tosin ajaa sähköllä kesälläkin (m8e 2slipolla)
pistää os sinikantisen tai jos löytää hyvän vähänajetun v-specin niin ei tarvitse nitrokonettakaan jatkuvasti säätää ja puhtia rittää vaikka kisoihinkin lähtisi ajaman ja os koneet tuntuu olevan käyntivarmoja ja helpposäätöisiä ja käyvät vaikka ei olisikaan juuri minuutilleen oikeissa säädöissä. toki nuokin huoltoa kaipaa joskus samoin ilmansuodattimia. jaa niin eihän mun pitäny enää kommentoida kun en mistään mitään tiedä muutamanvuoden kokemuksella. toki itse olen sitä sorttia vieläkin että uskallan kysyä neuvoa vieläkin kun sitä tarvitsen.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #34 : 08.07.12 - klo: 22.29 »
Se sähkö kyl olis parempi ja sen voisit ostaa uutenakin polttiksessa se sisäänajo tosiaan voi koitua hitusen ärsyttäväksi. Oma kokemukseni oli se että en malttanu ajaa polttista kunnolla sisään siitä sitten seurasi motin täydellinen tuhoutuminen. En mää kehu mut nyt on kunnolla sisäänajettu. Ja vielä semmone juttu teille kössin haukkujille et onse kuitenkin voittanu 8 ifmarii. Ja metsämiehelle semmosia terveisiä että ei sun kattelema kössi nyt nii surkee oo. Eli jos malttia löytyy sisäänajoon niin melkein suosittelisin sitä kössii.

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #35 : 08.07.12 - klo: 22.37 »
kyöstin mestaruus autoilla ja rtr autoilla ei ole mitään tekoa keskenään ja tuo on faktaaa. mp9 on kyllä hyvä mutta nuo rtr autot on aika kuraa.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #36 : 08.07.12 - klo: 22.43 »
Niinkuin Miksu tossa jo totesikin eli rtr  ja kit kyöstit on kaksi täysin eritasoista autoa. Jo hinnasta huomaa eron eli rtr sen 300-500e koko paketti ja mp9 +800e pelkkä kit. Itse ajan kilpaa kyöstin rtr autolla, jossa tosin ei ole muuta alkuperäistä kuin muoviosat.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #37 : 08.07.12 - klo: 23.29 »
Ootte kyl oikeessa pojat mut en mä silti kössiä surkeeks sano vaikka sen rtr:t onkin vähän kuraa. mut kyllä mulle vältää :laugh:.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #38 : 08.07.12 - klo: 23.35 »
Myönnät että se on vähän kuraa, mutta koska sulle välttää niin voit jopa suositella sitä  :roll:
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #39 : 08.07.12 - klo: 23.41 »
Tarviiko aina ollakaan parasta? Vähemmälläkin selviää. Toki toimivuus tässä tapauksessa olisi asian a ja o...
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #40 : 08.07.12 - klo: 23.48 »
Tarviiko aina ollakaan parasta? Vähemmälläkin selviää. Toki toimivuus tässä tapauksessa olisi asian a ja o...

Kumman otat.
Viimeisen päälle viritetty käytetty peli jonka omistajana ololut viimeisen päälle oleva kisakuski
tai
uusi kiiltävä kyosho rtr
ja hinnat ovat ne samat.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #41 : 09.07.12 - klo: 00.17 »
RTR tekee kauppansa paremmin,kun uusi on aina uusi.
Ei ne järkipuheet auta kun on pakko saada patterikotelo,narustartti ja virtakytkin :cool:




Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #42 : 09.07.12 - klo: 06.18 »
RTR tekee kauppansa paremmin,kun uusi on aina uusi.
Ei ne järkipuheet auta kun on pakko saada patterikotelo,narustartti ja virtakytkin :cool:

kantapään kautta pitää aina uudet kaverit mennä.
joskus olen kuullut sanonnan että oppirahat pitää mksaa.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #43 : 09.07.12 - klo: 06.32 »
Laitetaanpa oma lusikka soppaan, vaikka kaikki asiat taitaakin olla jo sanottu. Pahoittelut pitkästä postauksesta...

Ostin itselle ekaksi polttikseksi Hyper Mini ST:n, 1:12-kokoinen pikkutrukki. Tilasin samalla Hyper Mini STe:n, eli saman auton sähköversion.

Sisäänajovaiheessa meni ensin tunti-pari, että saatiin auto edes käyntiin. Ratkaiseva tekijä oli, että saatiin puhelimella kiinni kaveri, joka oli ennenkin puljannut nitrovehkeiden kanssa.
--> Opetus nro 1: hanki avuksi kaveri, jolla on kokemusta nitroista.

Sisäänajovaiheessa pääsi käymään semmoinenkin, että auto karkasi huutamaan urku auki. Tilaa oli, mitään ei mennyt rikki, mutta juosta sai reilusti. Polttiksessa veto voi häiriötilanteessa jäädä isolleen, minkä seurauksena voi sattua vauhtia ja vaarallisia tilanteita. (Sähkövehkeillä ei vastaavia karkaamisia ole sattunut.)
--> Opetus nro 2: huolehdi, että autosta löytyy faile safe (sähköinen JA kuminauha/jousi kaasariin) ja vaihda perusratkaisut vikasietoisempiin (paristokotelosysteeemi vastariakkuun, virtakytkin...), mieti missä ajat...

Aikansa ajeltua tuntui, että autohan lähtee siedettävällä vaivalla käyntiin, on hauska ajaa jne. Kaasaria sai säädellä, mutta se ei ollut ongelma, koska mukana oli nyt myös ajokaveri, joka osasi säätää. Siinä sitä oppi itsekin. Aina ei ollut tosin näin helppoa ja vastaan onkin tullut tilanteita, joissa esim. moottori sammuu säännönmukaisesti tietyissä tilanteissa, eikä itsellä ole aavistustakaan mistä homma kiikastaa.
--> Opetus nro 3: nitrovehkeissä on käytännössä jatkuvaa huollontarvetta ja joitakin osia on vaihdettava, jotta homma pelaa. Jos homma ei pelaa ja ongelma ei ratkea, muista opetus 1.

Vetostartin naru rupesi kelautumaan sisään vähän huonosti, joten käynnistely ei ollutkaan enää niin suoraviivaista. (Toisen polttiksen kanssa koko vetokäynnistin hajosikin). Ostinpa sitten pienen starttiboksin, joka oli juuri tämän kokoluokan autolle tehty. Ajoriemu alkoi palautua ja taas ajettiin jokunen kerta. Starttiboksin kanssa auton sai aina helposti käyntiin.
--> Opetus nro 4: jos oikeasti aiot ajaa, hanki starttiboksi.

Jos tänä päivänä vertaa noita kahta samanikäistä, samanlaista autoa, on polttiksen pohjalevy lähes naarmuton, klappia on olemattomasti ja pyöränlaakeritkin on alkuperäiset. Iskareita en ole ottanut auki luultavasti kertaakaan, diffeistä en ole ihan varma. Sähkövehkeessä pohjalevystä näkee, että ajettu on, ruuveja on vaihdeltu, laakereita jnejne. Olin ajatellut, että nitroilla ajamiseen riittä, kun fuilia on, mutta starttiboksiin piti tosin muistaa ladata akut, samoin hehku, joten siinä on mukana sähköauton vaivat ja lisäksi nitroauton vaivat. Myöskään ihan pihapiirissä ei viitsi päristellä, joten nitroilla ainakin itse joudun lähtemään ajamaan jonnekin muualle.
--> Opetus nro 5: tavanomaisesti sillä sähkövehkeellä ajamaan lähteminen on vaan niin paljon helpompaa. Jos hankit sähkiksen, todennäköisesti ajat enemmän sillä (eli älä osta sähkistä jos aiot ajaa polttikslla).


Omasta tallista löytyy jokunen auto ja rajuimmat vehkeet menee sähköllä. Samantyyppistä autoa kun on sekä sähkönä että polttiksena, on huomannut, että polttiksessa itse koneen säätäminen vie aikansa ja muut säätämiset jää ehkä vähemmälle. Sähkiksessä konetta ei juuri säädellä, joten säätämisaika kuluu parempia ajo-omituisuuksia hakiessa jne.

Mutta se ajaminen... kyllä noissa polttiksissa on sielua erilailla. Monesti miettii, että olisipa nastaa lähteä ajamaan, mutta kun pitäisi ladata vastari-starttipoksi-hehku, kerätä kamat ja lähteä johonkin, niin monesti sitä ottaakin vain sen sähköauton ja ajaa sillä.

Tiivistettynä:
Jos hankit sen polttiksen, koska aiot ajaa sillä, osta (käytetty) kisapirssi ja hankkiudu johonkin paikalliselle radalle.
Jos hankit sen polttiksen, koska haluat polttiksen eikä se ajaminen ole niin tärkeää, osta RTR. Saatat oppia jotain, jonka muut ovat jo kertoneet.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #44 : 09.07.12 - klo: 08.59 »
Joo, olen miettimässä tota Redcatin Tornado s30. Niin olisko se hyvä valinta? Ja mitä halpoja autoja suosittelette? Ja onko siihen varaosia suomessa?
tässä harrastuksessa halpa ja hyvä on aina kaksi eri tuotetta. Edullisen ja hyvän kyllä saa yhdessä tuoteessa.

Jos budjetti on 200-300e luokkaa suosittelen että katsot sähkö short course autoa siinä luultavasti löytyy paljon fiksumpi paketti ja pääset myös ajamaan, etkä vaan "harrastamaan"
Kuinka kalliis tulee hyvä polttis? Ja en halua sähköö.

Mikset? Sähköllä aloittaminen ja jatkossakin harrastaminen on hieman huoltovapaampaa. Pääset myös aivan varmasti ajelemaan enemmän ja nauttimaan etkö vain säätämään nitrokonetta.
Koska mä oon ajanu sähköllä ajat sitte. Ja nitro tuo enemmän haastetta.
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #45 : 09.07.12 - klo: 09.02 »
Pitääkö todistaa että uskon kokeneempia? En osta tornado s30 polttista ( niin minä paljon uskon teitä. ).
btw. olisko hyvä valinta tehdä oma soppa? ( eli polttoaine )

Omat kokemukset Kyoshon-RTR paketeista ovat huonot, varaosien saanti Suomesta ei myöskään pelannut kovin hyvin. Paljon enemmän saat rahoillesi vastinetta kun ostat käytetyn M8-polttiksen.
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!
The right tool for the right job.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #46 : 09.07.12 - klo: 09.34 »
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!

RTR = ajovalmis. Auto valmiiksi kasattu, mukana radiot, servot jne.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #47 : 09.07.12 - klo: 09.42 »
Jos nyt sen kyoshon rtr neon meinaat ostaa niin osta edes se Race-spec. Niin se askartelukulman mika kyllä tulee suosittelemaankin jos sieltä meinaat ostaa. Siinä on vain sit ongelmana se että on liian iso moottori kisoihin, mutta tuskin sillä lähtisitkään kisoihin.
Rtr kyoshot tunnistat siitä myöskin että ne on edullisia ja löytyy kaupan hyllyltä. Kunnolliset kyoshon kit eli kasattavat kisaversiot maksavat paljon enemmän ja ne on yleensä tilaustavaraa tänä päivänä.

Suomesta ostaessa nuo rtr kyoshotkaan eivät kyllä ole kovin halpoja. Taitaa tuo sun suunnittelema neo maksaa 447eur täällä kun sitä saa saksasta alle 250eur. tTuosta esim löytyy 259e http://www.rcmodellbau24.com/shop/RC-Cars/RC-Cars-Verbrenner/RC-Cars-Offroad/Verbrenner-Buggy/Kyosho-1-8-GP-4WD-Inferno-NEO-Typ-1-2-4::37770.html
« Viimeksi muokattu: 09.07.12 - klo: 09.45 kirjoittanut Jukis »
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #48 : 09.07.12 - klo: 09.47 »
Mistä mä tiedän että se on rtr? sitä ei lue mallissa, Vastatkaa nopeesti!! Niin nopeesti ku pystyyyy!

RTR = ajovalmis. Auto valmiiksi kasattu, mukana radiot, servot jne.
eli valmiiksi kasattu... joo...
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #49 : 09.07.12 - klo: 09.47 »
xray d8s on hyvä valinta?
The right tool for the right job.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #50 : 09.07.12 - klo: 09.49 »
Itellä on ainakin hyvää kokemusta kyoshon rtr autosta. Ei ole hajonnutkaan autosta paljo mitään. Vakio koneellakin ajoin kolme vuotta eikä tarvinnut ostaa muutakun löpöö ja tulppia. Ja se after run oil kannatta kyllä ostaa jos polttiksen hommaa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #51 : 09.07.12 - klo: 09.53 »
Itellä on ainakin hyvää kokemusta kyoshon rtr autosta. Ei ole hajonnutkaan autosta paljo mitään. Vakio koneellakin ajoin kolme vuotta eikä tarvinnut ostaa muutakun löpöö ja tulppia. Ja se after run oil kannatta kyllä ostaa jos polttiksen hommaa.
ja filter oil.
The right tool for the right job.

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #52 : 09.07.12 - klo: 09.54 »
kannattaa oottaa vielä pari viikkoa että tuo suomalainen JQ:n RTR auto tulee kauppoihin ja ostaa se. Tai sit käytetty kisapirssi.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #53 : 09.07.12 - klo: 09.58 »
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #54 : 09.07.12 - klo: 10.03 »
Toisaalta aiheen aloittaja etsii HALPAA polttista. Kyllä auton voi saada halvalla, mutta ajaminen maksaa myös.

Ite oon noi RTR autot joutunu purkaan ja kasaan uudestaan useemman kerran jo. Odottelen tässä motivaatioo, et kasais loppuun vielä...
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #55 : 09.07.12 - klo: 10.03 »
Osta se kyosho rtr ja kerro mitäs mieltä olit.
Jerzi
Joo mä kerron kaikille sitten kuinka hyvä/huono valinta se oli. Ja sisäänajan sen kunnolla ohjeiden mukaan, koska jokainen moottori on erinlainen.
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #56 : 09.07.12 - klo: 10.07 »
xray d8s on hyvä valinta?

Tällaista autoa ei ole olemassakaan.


Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #57 : 09.07.12 - klo: 10.08 »
Toisaalta aiheen aloittaja etsii HALPAA polttista. Kyllä auton voi saada halvalla, mutta ajaminen maksaa myös.

Ite oon noi RTR autot joutunu purkaan ja kasaan uudestaan useemman kerran jo. Odottelen tässä motivaatioo, et kasais loppuun vielä...
Jaksaa, Jaksaa! Mullapas meni yks sähkö krossi, Nikko akun takia.
The right tool for the right job.

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hankimassa halpaa polttista.
« Vastaus #59 : 09.07.12 - klo: 10.12 »
No EI OLE!!!!!!!!!!!!!


D8S löytyy, mutta se ei ole XRAY