Kirjoittaja Aihe: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.  (Luettu 15380 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpfin82

  • Tulokas
    • Profiili
rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« : 17.07.12 - klo: 22.23 »
Onko kenelläkään tietoa missä saa rc-autolla lain mukaan ajaa ja missä ei. Itse asun Porissa ja saimme tänään vihdoinkin auton kuntoon (rc-polttis) ja menimme säätämään sitä läheiselle sorakentälle. Ehdimme muutaman minuutin ajelle klo 20:00 aikoihin kun läheisestä kerrostalosta joku nainen tuli valittamaan liiasta metelistä. Yritin kovasti pahoitella ja sanoin että eipä tässä kauan mene kun saadaan auto säädettyä että jos nyt 5min vielä viitsisi kestää. Niin ei minkäänlaista ymmärrystä tullut. Oli kuulemma ennenkin jo valittanut kentänhoitajalle toistuvasta metelistä (mitä me emme olleet aiheuttaneet), ja hän sanoi vielä että hoitaja oli sanonut että kentällä ei saa ajaa moottoriajoneuvoilla. tähän vastasin että tämä on kyllä lasten lelu. Olisi kiva tietää että mitä mahtaa yleinen lainsäädäntö sanoa siihen missä voidaan rc-autolla ajella. Oma piha on tietenkin yksi, mutta se nyt meillä on turhan pieni. Niin juu ja kenttä ei todellakaan hoideta kun ei edes ole aktiivikäytössä eikä ole mainittu porin urheilukenttäluettelossa.

Poissa Sirkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #1 : 17.07.12 - klo: 22.35 »
Tuskin on RC-autoille erikseen sääntöjä (vielä), ja ei pitäs tuohon aikaan olla kellää pihapoliiseilla mitää sanomista edes polttiksen käyttöön.. varmaa tietoa ei kyllä ole.

Itse asun Tampereella Hervannassa, ja olen kyllä naapurin kaa pariin otteeseen viereisellä kentällä ajellut, tosin vain sähkövehkeillä. Ei ole kukaan vielä valittanut.

Itse olisin luultavasti laittanut tädin ignoreen (taikka "pyytänyt" muuttamaan hevonv*****n sivistyksestä jos muut ihmiset kerrostaloalueella häiritsee), ajellut menemään ja odotellut mahdollisia poliiseja. Niiltä sitten kysynyt mitä laki sanoo. Jos ny vaikka olisikin joku kielto keksitty tuohon niin tuskin olisi tullut ku rikesakko.
« Viimeksi muokattu: 17.07.12 - klo: 22.38 kirjoittanut Sirkkeli »

Poissa Minko_k

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #2 : 17.07.12 - klo: 22.38 »
itse olen ajellut kerrostalon parkkipaikalla jossa ei autoja ole,vielä ei ainakaan kukaan ole tullut valittaa vaikka olen kaasutellut 20 jälkeenkin...sitä en tiedä onko sitten ihan oikea paikka ajella/säädellä...
Pure Ten Alpha

Poissa Janne79

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #3 : 17.07.12 - klo: 22.41 »
Kannattanee ennen poskisolistiksi alkamista kysyä kaupungin liikuntatoimen kantaa asiaa, koska kenttä kuitenkin lienee kaupungin omistuksessa.

Poissa Sirkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #4 : 17.07.12 - klo: 22.59 »
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/

En ainakaan tuolta löytänyt mitään hakusanalla "radio-ohjattava".. en jaksanut enempää syventyäkkään.

Kaupungin järjestyssäännöissä (sen enempää kuin liikuntatoimenkaan) myöskään tuskin on mainintaa erikseen näistä.

http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/jarjestyslaki/home.nsf/

Tuoltakaan ei näköjään löytynyt apua.

Kuten sanoin, kysyisin säännöistä joko valittajalta tai poliisilta. Mielestäni ainakaan kellonajan perusteella ei pitäisi olla aihetta valittamiselle.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #5 : 18.07.12 - klo: 08.33 »
Kaupungeissa noita valittajia varmasti riittää.

Eihän porista oo pitkä matka Ulvilan radalle ajaan.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #6 : 18.07.12 - klo: 09.45 »
Valittajia on kahdenlaista:

ne jotka valittaa siks että joku tekee jotain hauskaa
ne jotka valittaa ihan syystä

Jos joku ajelis nitroautolla mun takapihalla joka päivä 2-3h niin ihan varmasti puuttuisin asiaan. Sit jos se olis sähköauto niin ei varmaan häiritsis...

Eli nitroautolla kun yrittää taajama-alueella ajaa niin ihan varmasti kaivaa verta nenästä, ihan miten tahansa sen vääntää. Rc-autoille on radat missä on ympäristöluvat ja siellä saa sit ajella just niin paljon kun luvat antaa myötä eikä asiassa ole mitään epäselvää.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jpfin82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #7 : 18.07.12 - klo: 10.33 »
Soittelin Porin vapaa-aika virastoon ja kenttä ei kuulu heille. Kenttä on näemmä luistelukenttä talvisin ja täten kuuluu puistotoimen vastuulle. Sain puistotoimesta vastaavan kiinni ja sanoi että jos se olisi sähköauto niin siihen pätisi normaalit säädökset (eli klo 22:00 asti saa metelöidä) mutta kun se on polttomoottorilaite niin hän lähetti kyselyn ympäristövastaavalle. Odotellaan sitä. Täältä on Ulvilaan 35km joten ei nyt viitsisi 5-10min ajeluttamisen vuoksi ihan sinne asti mennä.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #8 : 18.07.12 - klo: 10.49 »
kyllä sä sen tiesit kuin ostit polttislelun että sillä ei saa ajaa missä vaan.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #9 : 18.07.12 - klo: 11.03 »
kyllä sä sen tiesit kuin ostit polttislelun että sillä ei saa ajaa missä vaan.
jerzi

Mistäs sä noin päättelet? Mun mielestä ei tiennyt, koska nyt asiaa selvittelee. Sitäpaitsi mun mielestä tekee vielä perusteellista työtä selvityksen suhteen ja hyvä niin.

Juuri oli toisesa ketjussa kun olivat ajaneet bensanorsuilla urheilukentällä ja poliisit olivat tulkinneet ne autot leluiksi ja antoivat luvan ajaa.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #10 : 18.07.12 - klo: 11.20 »
niin no. sama vähän pätee että kuin olet ostamassa 100000 w kajarit kotiin niin ehkä joku voi ottaa pahakseen kuin hiukan luukuttaa.
täytyy myöntää että nykyään ei tulis mieleenkään laittaa polttispeliä käyntiin lähellä asutusta.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #11 : 18.07.12 - klo: 11.36 »
Antaa olla ei vaan jaksa...
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa JTH_X

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #12 : 18.07.12 - klo: 11.36 »
niin no. sama vähän pätee että kuin olet ostamassa 100000 w kajarit kotiin niin ehkä joku voi ottaa pahakseen kuin hiukan luukuttaa.
täytyy myöntää että nykyään ei tulis mieleenkään laittaa polttispeliä käyntiin lähellä asutusta.
jerzi

Miksei? Kyllähän ihmiset huuattaa sirkkeleitä ja kaiken maailman vehkeitä. Kyllä sinne polttisautojen äänetki mahtuu.

Meillä ainakin ajetaan moottorit sisään ja säätöihin pihatiellä eikä kukaan ole tullut valittamaan.

Poissa Sirkkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #13 : 18.07.12 - klo: 12.07 »
Edelleenkin, jos ei löydy kieltävää pykälää niin senkun testaa. En minäkään tietenkään joka päivä montaa tuntia viitsisi naapureita häiritä, mutta jos joku kitisee harvoista kertaluonteisista testeistä säälliseen kellonaikaan niin kattokoon peiliin. Kyllä kerrostaloalueella vaan meteliä riittää, ei siinä yks viiden minuutin testi RC-autolla enää paljon luulisi tuntuvan.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #14 : 18.07.12 - klo: 12.38 »
Soittelin Porin vapaa-aika virastoon ja kenttä ei kuulu heille. Kenttä on näemmä luistelukenttä talvisin ja täten kuuluu puistotoimen vastuulle. Sain puistotoimesta vastaavan kiinni ja sanoi että jos se olisi sähköauto niin siihen pätisi normaalit säädökset (eli klo 22:00 asti saa metelöidä) mutta kun se on polttomoottorilaite niin hän lähetti kyselyn ympäristövastaavalle. Odotellaan sitä. Täältä on Ulvilaan 35km joten ei nyt viitsisi 5-10min ajeluttamisen vuoksi ihan sinne asti mennä.
Ihan mielenkiinnosta miksi et aja pidempään? Sähköautoillakin voi ajaa yhdellä akulla 15-30mins

Rc-radalle kun menee niin helposti vierähtää se 3-4h radalla ja saa hyvin vastinetta rahalle mitkä on sijoitettu autoon.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jpfin82

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #15 : 18.07.12 - klo: 13.48 »
Soittelin Porin vapaa-aika virastoon ja kenttä ei kuulu heille. Kenttä on näemmä luistelukenttä talvisin ja täten kuuluu puistotoimen vastuulle. Sain puistotoimesta vastaavan kiinni ja sanoi että jos se olisi sähköauto niin siihen pätisi normaalit säädökset (eli klo 22:00 asti saa metelöidä) mutta kun se on polttomoottorilaite niin hän lähetti kyselyn ympäristövastaavalle. Odotellaan sitä. Täältä on Ulvilaan 35km joten ei nyt viitsisi 5-10min ajeluttamisen vuoksi ihan sinne asti mennä.
Ihan mielenkiinnosta miksi et aja pidempään? Sähköautoillakin voi ajaa yhdellä akulla 15-30mins

Rc-radalle kun menee niin helposti vierähtää se 3-4h radalla ja saa hyvin vastinetta rahalle mitkä on sijoitettu autoon.

Kyseessä oli ihan autoon säätöjen haku kun olimme saaneet paketin kasaan, ja opetin myös autolla ajoa ensikertalaiselle kenen auto oikeasti on. Mielestäni on ihan hyvä hakea perustuntumaa autoon ennenkuin lähtee radalle sen kanssa.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #16 : 18.07.12 - klo: 14.34 »
Mulla on Poriin matkaa 25km ja Ulvilan radalle vissii muutama kilometri lisää enkä koe sitä ongelmaks. Tosin auto vielä vaiheessa. Ajaan voi mennä vaikka jonnekin koulun pihalle tai parkkikselle. Ite oon ainakin ajellu ihan tässä pihalla eikä kukaan oo valittanu, lähinnä ihmetelly vierestä. Tosin kone nyt ei mikään kisakone olekkaan.

Vähän kun laajentaa reviiriä nii varmaan löytyy paikka koneen sisäänajoon ja säätämiseen.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #17 : 18.07.12 - klo: 19.26 »
Ei kai sieltä laista tarvitse löytyä erikseen sanaa 'radio-ohjattava'.

Kyllä kai järkikin jo sanoo, että polttiksen vinguttelu asutulla alueella on typerää. Ei ole ikinä tullut mieleeni ajaa poltikksella takapihalla tai kotikadulla. Meteli on kuitenkin jotain ihan muuta kuin esim. ruohonleikkuri tai viritetty mopo.

Mä luulen, että laista löytyy kohta joka kieltää ylettömän metelöinnin ihan järjestyssäännön nojalla.

Huono idea ja tuo surkeeta mainetta lajille.
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #18 : 18.07.12 - klo: 20.36 »
Ei kai sieltä laista tarvitse löytyä erikseen sanaa 'radio-ohjattava'.

Kyllä kai järkikin jo sanoo, että polttiksen vinguttelu asutulla alueella on typerää. Ei ole ikinä tullut mieleeni ajaa poltikksella takapihalla tai kotikadulla. Meteli on kuitenkin jotain ihan muuta kuin esim. ruohonleikkuri tai viritetty mopo.

Mä luulen, että laista löytyy kohta joka kieltää ylettömän metelöinnin ihan järjestyssäännön nojalla.

Huono idea ja tuo surkeeta mainetta lajille.

Asiaa.
jerzi

ps äsken ajoin sähköautolla pihalla ja vanha mummo huutaa ikkunasta miten hienosti minun auto menee :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #19 : 18.07.12 - klo: 21.44 »
Jerzi, onneks mullekki on tulllut tämmöstä palautetta.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #20 : 18.07.12 - klo: 22.55 »
Sähköautolla voi ajella vapaasti, äänetön ja saa saman nautinnon!
Mitä pärinävehkeisiin tulee, pitäähän ne ääntä, mutta nykyimmiset valittaa "tun" herkästi.
Ääni kuuluu elämää - toisella se on leikkiauto - toisella kammari ja käsiraudat.

Eletään, ei menetetä aikaa jahkailuun  :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #21 : 19.07.12 - klo: 00.22 »
Riippuen täysin polttiksesta.

Joku kössön dst päristin pitää niin pientä ääntä että ruohonleikkuri tai lehtipuhallin peittää sen äänen.

Kisakireet koneet pitää kovempaa meteliä, mutta ei sitäkään voi kyllä vielä kuvailla niin kovaksi ääneksi että sitä voisi mitenkään ylettömäksi metelöinniksi kutsua.

Johan skootteritkin pitää kovempaa ääntä.

Jos tullaan valittamaan heti 5 minuutissa niin vika ei ole metelissä, vaan ihan suoraan sanottuna valittajan pääkopassa.


On mullakin käyny tapaus kun olen joutunut muutama vuosi takaperin ajamaan koneen sisään juuri ennen PM kisoja eräällä suurella parkkipaikalla.
Lähin asuinrakennus sijaitsee parin ison rakennuksen takana noin 300 metrin päässä.
Vieressä menee autotie lähellä olevalle asuinalueelle... pitkä suora missä poliisit tykkäsivät ennen tutkailla viritettyjä mopoja.

Noh... ajelin konetta sisään... kiertelin asvaltilla rauhassa ja huomasin että voi peeveli kuinka joku perhanan mopo pitää järkyttävää ääntä.
Sieltähän tuli polliisisetä jollain viritetyllä mopolla missä oli tehoputki ilman äänenvaimenninta.
Aivan jäätävä ääni enkä kuullu vieressä käyvää polttista sen metelin yli.
Tottakai ajoi useita kertoja edestakas jotta sai varmat tulokset tutkaan.
Noh... katsoin kelloa että sehän on näköjään karvan yli yhdeksän.
Sammutin auton koska olin jo saanut ajettua tarpeeksi monta tankillista.
Katsoin vielä kun poliisi paineli mopolla pari kertaa ohi.
Meni varmaan 5 minuuttia kun kytät ilmestyy siihen mun viereen.

"mitäs täällä tapahtuu"
Ajoin moottoria sisään ennen kisoja
"samantien sammutat moottorin ja pakkaat tavarat"
Ette varmaan huomannu että autohan on jo sammutettu, tavarat pakattu konttiin ja polttelen tässä vaan tupakan?

"Ei mitään mutkutusta... ei täällä saa pitää tähän aikaan meteliä"
Anteeksivain, mutta en mutkuttanut vaan kerroin että autohan on jo sammutettu ja kamat pakattu... olen lähtemässä kotiin.
"joo ei täällä tartte olla metelöimässä kun asukkaat häiriintyy"
Anteeks nyt vaan, mutta tässä ei ole lähelläkään asuntoja, ettekä varmasti kuullut pienintäkään meteliä teidän mopo revittelyn läpi
"me oltiin viran tehtävissä"
No tuskin tuolla talojen takana olevilla kerrostaloalueilla kiinnostaa ketään oletteko viran toimituksessa vai ajaako siellä joku teini häiriten ihmisiä järkyttävällä metelillä
"se on eri asia"
Joo kyllä mä tiedän että ihmisiä kiukuttaa jos kuuluu meteliä, mutta ensinnäkin... mähän olen jo pakannut tavarani, olen täällä kaukana asunnoista ja vielä muiden talojen takana ettei meteli kuulu + tossa suoralla paineli äsken mopo edestakas pitäen niin kovaa meteliä etten mä kuullu edes omaa ääntäni ja vielä moneen kertaan ihan asuinrakennusten edestä. Jos joku meteli on jotain häirinny niin se on todellakin ollut teidän meteli, eikä kukaan ole ollut edes tietoinen minun pitämästä äänestä... ja enkös mä saa ajaa tällä tyhjällä parkkipaikalla missä ei ole asutusta vieressä, ihan yhdeksään asti?????

Toinen poliiseista tokas "joo kyllä saat"

No mikä tässä nyt sitten on ongelmana????
Te metelöitte niin että varmasti on ihmisillä hermo kireellä, ja mun tekemisistä ei kenelläkään lähialueella ole mitään aavistustakaan, lopetin yhdeksältä ja ilmoitin teille heti kun tulitte että autohan on sammutettu, kamat pakattu jo autoon ja polttelen tässä tupakan... Auto nyt vaan sattuu olemaan tossa maassa vielä, mutta kuten näette niin se ei ole käynnissä, enkä siis aiheuta täällä yhtään mitään häiriötä kellekään.

Tähän jälleen toinen poliisesta toteaa "nojoo... oothan sä oikeessa, ei me kuultu mitään ääntä ja tultiin vaan vilkasemaan kun nähtiin tänne tullessa että joku pikkuauto siellä pyöriskeli"
Ja tähän heti perään jälleen tämä eka poliisi neppailee "Hei nyt oikeesti kamat kasaan ja poistut aiheuttamasta häiriötä"

Sun pari sano just että ette oo kuullu meteliä, mulla on oikeus olla tässä ja oli vielä nätisti yhdeksään asti aikaa vaikka pientä moottorin pärinääkin pitää... oon pakannu kamat aikaa sitten kuten näet ja ilmoitin myös heti että olen kotiin lähdössä.

"joo mutta toiste et sitten ole tänne tulossa"
Anteeks nyt vaan mutta olen hieman hämilläni kun toinen teistä ilmoittaa että en ole ollut häiriöksi, enkä ole tehnyt mitään mitä en tässä saisi tehdä, joten eikös mulla ole oikeus tulla tälle samalle paikalle vaikka heti huomenna kunhan lopettelen ajoissa, ja jos joku täällä on aiheuttanut häiriötä niin se olette kylläkin te, joten en nyt yhtään ymmärrä mistä mulle tässä avaudutaan.
Jos olen ollut häiriöksi ja minusta on valitettu niin ilmanmuuta ymmärrän, mutta nyt menee kyllä yli hilseen.

"joo, tota... mut... ethän ole häiriöks"

En ole ollut kuten parisi sanoi, enkä tietenkään tule myöskään olemaan.
Voisko poliisisedät myös itse seuraavalla kerralla vilkaista kelloa ettei tarvitse aiheuttaa harmaita hiuksia lähiasukkaille?

"joo, no pitää muistaa seuraavalla kerralla, mutta nyt lähdet pois tästä"

Mit... mähän en ole häiriöks, en ole hankala, enkä ole missän missä en saisi olla... Enkös mä saa vaikka jatkaa tässä istuskelua ja polttaa vaikka vielä muutaman tupakan kun ei mun poistumiselle ole mitään syytä.

"voi perk kun se on näsäviisas"

En missään nimessä ole näsäviisas, mutta en ole tehnyt mitään väärää, kuten näette niin olen ihan aikuinen ihminen ja älli päässä... En näsäviisastele, mutta en myöskään pidä siitä että mulle valitetaan täysin turhasta ja jatketaan vaikka tiedätte  itsekin että ei ole pienintäkään perustetta mun pois ajamiselle.

"heh... joo totta... no saat olla tässä joo... Tota... ai ihan pohjoismaiden mestaruus kisoihin oot menossa niinkö sanoit"

Joo... huomenna lähtö

"aijaa... no mutta hyvä että sait hommat valmiiks, ei muuta kuin zemppiä kisoihin ja illanjatkoja"

Kiitos ja illanjatkot teillekin.


 :grin: :grin: :grin:

Sori pitkä stoori...
Tiedän että jollain nerokkaalla voi olla tästäkin jotain mussutettavaa  :laugh:

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #22 : 19.07.12 - klo: 01.22 »
Hyvä stoori HOKE :grin:
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #23 : 19.07.12 - klo: 09.04 »
Joo oli khyl hyvä stoori HOKE! Konstilla oli tääs järkipäässä. :cheesy:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #24 : 19.07.12 - klo: 09.22 »
Hyvä stoori kyllä. Tais joku kusta miliisien aamumuroihin tai iltakahviin  :grin:

Itellä onnen kokemukset tässä pihalla ajelussa on vaan positiiviset, naapurin muksut tulee katteleen ja niitten isäkin kyselee et pitäsköhän hommata moinen vekotin. Tosin täälä ei olla niin tiukkapipoja ku kaupungeissa.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #25 : 19.07.12 - klo: 17.17 »
Siitä on varmaan neljä vuotta aikaa, kun viimeksi ajellut polttiksella julkisella paikalla. Siitäkin jäi positiiviset kokemukset. Tarkempaa aikaa en muista, mutta oli talvi ja valon viimeisiä rippeitä taivaalta tuli, kun ajelin kaverin kanssa suht syrjäisellä poliisiaseman parkkipaikalla sulkemisajan jälkeen. Läheisyyttä lähimpään asuinrakennukseen oli varmaan 250 metriä.
Muutamia satunnaisia ohikulkijoita meni ohitse, mutta niitä ei tuon taivaallista näyttänyt kiinnostavan. Mutta poliisiasemalta tuli päivystäjä tai vartija (en muista kumpi) hetken ajelun jälkeen pihalle katsomaan. Tuli siihen juttelemaan ja kyselemään autosta. Hetken aikaa jäi katselemaan ja poistui takaisin sisälle.

Sähköautolla on tullut ajeltua joskus kartingradan parkkipaikalla. Mainio paikka, kun on syrjässä ja harvoin väkeä paikalla. Kerran oli väkeä radalla treenaamassa ja kamat leviänä parkkipaikalla (parkkipaikka=varikko). Kävin lupaa kysymässä olenko häiriöksi jos parkkiksen toisessa päässä ajelen ja sain olla ihan rauhassa. Tosin siinä parin akun jälkeen tuli muutama pikkupoika kysymään autosta..

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #26 : 19.07.12 - klo: 18.38 »
mun pojalle naapurin muori tuli valittamaan kun sähköautoa ajoi pihalla että kun kivet lentää pois..
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa SixStars

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #27 : 19.07.12 - klo: 20.00 »
Oisit sanonu mummulle notta ne on muuttokivii ja ne lentää tähän aikaan vuodesta etelään...
Kyosho Fazer EP Subaru, Traxxas Stampedet 2WD + 4WD, Kyosho Jetstream 800 vintagepaatti FOR SALE !, Quanum Nova Pro quadkopteri

Poissa kape

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #28 : 19.07.12 - klo: 20.07 »
Oisit sanonu mummulle notta ne on muuttokivii ja ne lentää tähän aikaan vuodesta etelään...


heh..oispa hokannu.
traxxas e-revo 1/16, traxxas e-maxx,slash 2wd,e-revo

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: rc-auton ajaminen julkisella paikalla?.
« Vastaus #29 : 19.07.12 - klo: 20.33 »
Itellä kans hyvää kokemusta polttiksella ajelusta julkisella paikalla. Kerrostalon pihan isolla nurmikentällä ja sitte siihen tuli talonmies ja sano vaa että ”kunpa tollasella vois ajaa nurmee”. Vanhan kouluni kentällä kun oon ajellu nii ei oo tullu muita kun kyselijöitä ja kattelijoita.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.