Kirjoittaja Aihe: Team Associated Rc8.2e  (Luettu 45025 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Team Associated Rc8.2e
« : 27.08.12 - klo: 04.03 »
Onkos kellään kokemusta kyseisestä pirssistä?
Tuli tilattua sellainen ja pakettikin saapui, osapusseja olen hiukan ehtinyt hypistelemään... Aika laadukkaan oloisia osia, vielä kun ehtisi niputtamaan.
Jos jollakin on kokemusta ja sen ansiosta neuvoa, jolla välttää kasaamisessa ja käyttöönotossa mahdollisesti olevat sudenkuopat, niin olen neuvoista kiiitollinen.
Jos porukkaa kiinnostaa, niin voin yrittää ottaa kuvia kun kasaaminen alkaa ja etenee :)

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #1 : 27.08.12 - klo: 10.44 »
Ei ole kokemusta tuosta sählöversiosta, mutta ripustukset yms taitaa olla samat tuon nitroveljen kanssa, niin voin sanoa, että kestää ainakin. Krossi ei ole koskaan ollut se vahvin osa-alue ja eka nitroauto muutenkin, ja ei ole mennyt vielä osan osaa rikki.

Auto on helppo kasata ja osat sopii keskenään hyvin yhteen, ei tarvinnut dremeliä.

Aina nuo rakennustarinat on mukavia lukea, räpsi ihmeessä kuvia ja kirjoittele tänne miten homma etenee!

Jyrki Lehto
AE/Destiny/TLR

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #2 : 27.08.12 - klo: 10.52 »
« Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo: 11.00 kirjoittanut 2Gigaa »

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #3 : 27.08.12 - klo: 11.36 »
Auto on täysin sama, kuin nitro veljensä. Jopa pohjalevy on sama.
Tuossa muutososat:



http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat/rc8-2-rc8-2e/80930-associated-e-conversion-kit.html

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #4 : 29.08.12 - klo: 00.35 »
Tuolta löytyy hyviä kuvia ja vähän tarinaa:

http://www.area52.cc/reviews/2503-team-associated-rc82e-factory-team-kit.html

Kiitos tästä, ihan järkevä lukasta läpi.

Poissa 2Gigaa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Rustler VXL-sivut
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #5 : 29.08.12 - klo: 11.28 »
Olihan siellä se "Build Blog"-linkki tuon jutun sisällä. Ei vaan heti löytynyt:

http://www.area52.cc/build-blog/1892-team-associated-rc82e-factory-team-kit.html

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #6 : 23.09.12 - klo: 00.42 »
Nyt vihdoin sain kaiken siihen pisteeseen, että pystyin aloittamaan auton kasauksen.
Täytyy todeta että mielestäni tähän mennessä omistamistani vehkeistä laadukkainta jälkeä ja selkeimmät ohjeet ym.
Kaikki osat on pussitettu ryhmittäin, ja pusseissa on kirjainkoodit kertomassa missä vaiheessa niitä tarvitaan.




Ihmettelin, että pienimmissäkin ruuvin kannoissa lukee kovuus, kiinalaisilla on vielä vähän opettelemista.


Ruuvilukitekin seurasi mukana. Vertailin vähän loctiten litkuun, eipä tuntunut olevan juurikaan eroa.


Alumiiniosat on todella laadukkaasti viimeistelty.
Yleensäkin kummastelin, miten hyvät sovitteet osissa on, ei ole välyksiä kyllä yhtään.




Diffipussissa oli tavaraa. Rattaat tuntuivat olevan tukevaa tekoa, toisin kuin jossain Kyoshossa.
Ensimmäinen miinus oli se, että yksi shimmilevy puuttui.
Plussaa taas se, että diffiöljy tuli mukana.




Etuiskaritorni, ei mitään muovivalua, vaan oikein työstettyä alumiinia. Ja nätisti työstettyä.


Seuraava miinus, kierteet olivat iskarin yläpään kiinnikkeessä sellaiset, että ilman jenkatappia ruuvi olisi ollut entinen.


Sitten vielä pari kuvaa kivannäköisistä osista.



Jatketaan taas kun on aikaa  :azn:

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #7 : 23.09.12 - klo: 09.41 »
Semisti OT, mutta olipa mukava katsoa laadukkaita kuvia!
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Jontu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #8 : 23.09.12 - klo: 17.32 »
Kuvien laatu kyllä polttaa silmät :) Ite omistan kyseisen auton veljen, nitron. Ja täytyy sanoa että laadukasta tavaraa.

Diffiöljyt tuli mukana, mut ei menny kovin montaa ajokertaa, ku vaihdon 7-7-3. Rauhottu huomattavasti takapää. En tiedä sit miten ton sähkön kanssa.

Komia on peli, sähkö tai nitro.. Ja eiköhän toi sähkö jossain vaiheessa löydä meillekin kotiin :)

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #9 : 24.09.12 - klo: 00.26 »
Semisti OT, mutta olipa mukava katsoa laadukkaita kuvia!

Kuvien laatu kyllä polttaa silmät :) ...täytyy sanoa että laadukasta tavaraa.

Kiitos vaan, tykkään laadusta, myös laadukkaista kuvista. Tänään en ehtinyt paljoakaan ihmettelemään autoa, mutta katsotaan jos huomenna.

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #10 : 24.09.12 - klo: 16.32 »
Olipa taas aikaa vähän edetä.
Tuntuu että kaikkea on mietitty, nuo pikkuholkitkin on työstetty, että lukittuvat paikoilleen.


Laitoin viereen yhden Kyoshon vastaavan osan, ihan vain vertailun vuoksi... Onneksi ei noita osia enää ole tuon enempää :)


Edelleen jatkuvat valmiiksi mietityt ratkaisut. (Tai ainakin siltä tuntuu) Akselitapit ovat tällaisten polyuretaanisten, -vai mitä se nyt olikaan- varassa. Väri kertoo asennon. Lisäksi tapit kuluvat vähemmän ja vaikka kuluvatkin, niin ei tarvitse tappien kanssa vaihtaa aina kaikkia muoviosia. Nämä pienet nätit jutut vain.


Sisäpuolella jatkuu sama linja, titaanitapit eivät kuluta kauniita alumiiniosia väljäksi, kun on nuo tutit. Lisäksi siihen sisältyy mitä kätevin säätö, vaihdat vain tutin, joita tulee iso pussillinen mukana.


Minun tyypillinen tuurini jatkuu, toinen titaanitapeista oli tangon päästä leikattu, eli valuu oli vähän kapeampi. Yhdeltä kohtaa halkaisija oli oikea, eli meni tukevan tuntuisesti paikalleen, mutta kuluttaa varmasti aika pian holkin väljäksi.



Taka- ja etupäähän laitoin DE Racingin kulutuslevyt, paikallinen rata kun on aika kivinen.


Kätevä idea tämäkin, iso O-rengas pitää tapin paikallaan ja samalla suojakumin, joka tuntuu aika napakalta tuohon päälle venytettynä.


Ja sitten taas sitä tuuria... Vaikka kuinka varovaisesti yrität asentaa, suurta huolellisuutta, malttia ja öljyä käyttää, niin kuitenkin kävin näin.


Ja vielä säätösysteemistä.





Takasiiven kiinnitys on myös aika tukeva.


Apua, joko tämä loppuu kohta... No ei sentään, kori pitää vielä ainakin maalata ja leikata.


Ja vielä nätti pohja.


Nyt pitää taas lopettaa, kun pitäis maalata olohuoneen katto, tämän tekeminen kun ei kuulemma edistä sitä asiaa  :shocked:

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #11 : 04.10.12 - klo: 01.58 »
Ja niinpä tässäkin kävi, niinkuin lopulta aina kaikessa: Ensin et ehdi millään auton ääreen ja sitten kun ehdit, niin melkein kaikki pitää tehdä kerralla. Mutta kuvia yritin ottaa, ettei ihan kesken tarina lopu.
Iskarit olivat sitten seuraavana, tukevan näköisiä olivat nekin ja fiksut työkalutkin seurasivat mukana.



Myös iskarin kiinnitys vaikuttaa tosi fiksulta, ei tarvitse ruuvata ranne kipeänä, eikä myöskään ole ruuvin kantaa, joka täyttyisi mudalla. Huomaa myös yläpään kiinnitys. Alhaalla verrokkikuva Hobaosta, joka ei tahdo kovin montaa ympärimenoa kestää yksillä muoveilla.



Hieman ylivalottunut kuva nätistä moottoripukista ja keskidiffistä.


Akkukotelo "combo".


Vastari sai oman pehmustetun pesän.


Mihin tässä enää alumiinista servovartta tarvii, jollei tuo kestä, niin ei taida muutkaan paikat kestää.



Siinä se nyt on, kokeilua vailla.


Kokeilun ja hätäisen korin maalauksen jälkeen ovat kaverukset lähdössä radalle.


Ajelukokemuksista pitää kirjoittaa kun aikaa keksitään jostain lisää, mutta kuitenkin silloin, kun vielä jotain muistaa.

Poissa Jännä

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #12 : 01.11.12 - klo: 19.35 »
No mites on ajanu?

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #13 : 20.01.13 - klo: 01.02 »
Okei, ajettu on, mutta kertomukset on jäänyt kertomatta.
Pääasiassa siis ajo on poikien kanssa, joilla ei vielä kaikilla ole oikein ajo hanskassa, eli aikamoista törmäilyä on autot saaneet kestää. Mutta hämmästytävän hyvin ovat sitä kestäneet, varsinkin Asso. Hobao on ottanut enemmän siipeensä, esim. etutukivarret repeilevät ja osien saanti on aika hankalaa täällä. Assoon taas yksi lähikauppias pitää aika hyvää varastoa osia ja parin päivän varoitusajalla saa lisää.
Ainoa suurempi murhe ovat olleet nuo superhalvat kiinalaiset flysky ohjaimet. Ei siinä, ne ovat halpoja, kevyitä, akkua ei tarvitse juurikaan latailla, toimintoja löytyy ihan riittävästi ja kantavuuden, kuten myös häiriöttömyyden kanssa ei ole ollut ongelmia. Mutta desing, tarkemmin power-nappulan sijoitus. Miksi sen pitää olla siinä ratin keskellä? Kun aikansa on rattia pyöritellyt, niin johdot ovat poikki. Pari kertaa korjasin ja kun aina vaan sama meno jatkui, tein uuden virityksen. Siitä myös kuvia alla.
Myös vähän ajelukuvia ensimmäiseltä ajokerralta lokakuussa, saatiin kirittäjäksi nitro-asso. Sitten yhden kierroksen video parin päivän takaa.Video täällä





Ohjain:
Laitoin power-nappulan toiselle puolelle ohjainta, paikkaan mihin ei juurikaan tule vahigossa sorkittua, kun se on vielä aika syvällä.

Kuumaliimalla kiinni, sori heikkolaatuinen kuva.

Halvalla kajarijohdolla omaan paikkaansa liitettynä.
« Viimeksi muokattu: 21.01.13 - klo: 02.01 kirjoittanut timodeus »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #14 : 12.02.13 - klo: 13.00 »


Hienoja kuvia tosiaan! mites tuo kuusikulmainen vanneadapteri sopii akseliin, tarkoitan onko välystä yhtään vai liikaa vai mitenkä? ite poistelin välyksiä ja vaihtelin laakereita yms talvihuoltoa ja huomasin että klappia löytyi myös akselin ja tuon "hexin" välistä. En oo varma oliko välys jo uutena, en oikein usko mutta eihän tuon pitäisi tuosta välistä kuluakkaan.. kuitenkin sen välyksen haluaisi pois.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #15 : 27.02.13 - klo: 01.10 »


Hienoja kuvia tosiaan! mites tuo kuusikulmainen vanneadapteri sopii akseliin, tarkoitan onko välystä yhtään vai liikaa vai mitenkä? ite poistelin välyksiä ja vaihtelin laakereita yms talvihuoltoa ja huomasin että klappia löytyi myös akselin ja tuon "hexin" välistä. En oo varma oliko välys jo uutena, en oikein usko mutta eihän tuon pitäisi tuosta välistä kuluakkaan.. kuitenkin sen välyksen haluaisi pois.

Eipä siinä uutena juuri välystä ollut, kun ei ole kovin paljoa nytkään, mutta vertailun vuoksi kokeilin Hobaosta, jossa ei ole oikeastaan yhtään tuossa kohtaa välystä. Tietenkin vaikuttaa sekin, että Hyperissä vetarin pää on "painavaa" terästä, Assossa taas kevyttä ja herkemmin kuluvaa alumiinia.

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #16 : 18.04.13 - klo: 08.27 »
Eipä siinä uutena juuri välystä ollut, kun ei ole kovin paljoa nytkään, mutta vertailun vuoksi kokeilin Hobaosta, jossa ei ole oikeastaan yhtään tuossa kohtaa välystä. Tietenkin vaikuttaa sekin, että Hyperissä vetarin pää on "painavaa" terästä, Assossa taas kevyttä ja herkemmin kuluvaa alumiinia.

Välykset poistui uusilla hexeillä eli hexit oli kulunu. Akselit on tossa itellä terästä niin ne ei ollut juuri kulunut. Nyt on umpinaiset pyöränmutterit niin sinne hexin ja akselin väliin ei pääse pölyä kuluttamaan osia.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #17 : 04.09.13 - klo: 20.51 »
Olen kiinnostunut hankkimaan tämän "Factory team" -paketin, mutta antakaas vähän vihjettä että minkälaista sähköä kannattaisi katsella? Aiempaa kokemusta 8-crossista ei ole. Tarkoitus olisi ajella sekä asfaltilla, että hiekalla.

Olen myös vertaillut tätä autoa HPI Vorzaan, sen enempää tietämättä kumpi olisi sopivampi ensimmäiseksi autoksi. Onko kokemuksia?

-Aleksi

Poissa naksu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #18 : 06.09.13 - klo: 10.38 »
Nyt on kesä takana RC8.2e RTR versiolla. 
Auto on toiminut varsin hyvin, joitakin pieniä porsimisia tapahtui alkukesästä mutta kun porsineet osat korvasi 'Factory Team' osilla niin ei ole toista kertaa tarvinnut ko. osaa ruuvata.

Sähköistä sen verran että autossani on Asson RTR sähköt, eli XP SC1300-BL säädin sekä Reedyn 2000kV harjaton mosa.
Ja ainakin meikäläisen nakkisormille tarjoaa ihan tarpeeksi vauhtia 4S Lipojen kanssa.

Linkitetääns tuo SC8e/SC8.2e keskustelu tähän koska autoissa on paljon samaa RC8e/RC8.2e kanssa.
Siellä on lisää kokemuksia sekä 4S vs 6S testaamista.  http://rc10.fi/index.php?topic=75401.0

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #19 : 02.03.14 - klo: 16.33 »
Onkos kenelläkään muulla kuin minulla tätä autoa nykyään?
Minulla on tuo factory team versio ja on kyllä palvellut hyvin tähän asti.

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #20 : 02.03.14 - klo: 23.58 »
Minulla on nykyään kaksi, sen verran hyväksi on osoittautunut.

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #21 : 04.03.14 - klo: 20.26 »
Mitäs osia sinulla on niistä hajonnut? Ajattelin kohta tilata uuden korin amainilta niin samalla sitten läjän varaosia.

Poissa timodeus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #22 : 05.03.14 - klo: 01.09 »
Mitäs osia sinulla on niistä hajonnut?

Poikakerholaisten käsissä autot ovat TODELLA lujilla, mutta silti niistä ei tahdo hajota osia millään. Tosin etutukivarsi hajos ja titaanitappi vääntyi, kun asfaltilla lipsahti lähes täydestä vauhdista katukiveykseen. Muita hajonneita on vastarikotelon kansi ja kori. Siinäpä ne, tietenkin laakereita joutuu joskus vaihtelemaan.

Hobaosta sitten puolestaan särkyy vähän kaikki, vaikkeivat osat kovin kalliita ole, niin aikaa myöten kalliiksi tulee.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #23 : 05.03.14 - klo: 18.37 »
Mikä idea tukivarressa olevilla nuokkuvilla ruuveilla on?
Tuntuu typerältä kun kuukkelilla käänsin.  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 30.03.14 - klo: 23.34 kirjoittanut tulijyrä »
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #24 : 06.04.14 - klo: 17.02 »
Miten olette sijoittaneet virtakytkimen ja vastarikoteloon menevän johdon?
Akkukotelon alle johtoja ei voi vetää, puuttuu muutama sentti.
Sähköt on xerunin m6b combo.
« Viimeksi muokattu: 06.04.14 - klo: 17.07 kirjoittanut tulijyrä »
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #25 : 07.04.14 - klo: 21.54 »
Vastari koteloon menevän johdon laitoin menemään pohjalevyä pitkin elikkä otin vähän pois siitä akku/nopari hässäkän pohjasta ja siitä vastarikotelolle sillain että se vähän oikas. Virtanappi mahtui juuri sopivasti noparin viereen/nippusiteen alle ja pysyy siinä ilman mitään liimaa. Laitan kuvia huomen päivällä niin ne selventää aika paljon. :smiley:

Ja tosiaan niillä tukivarsissa nuokkuvilla ruuveilla (droop screw?) voi ilmeisesti rajoittaa ulos joustoa?

Edit: On muuten vähän ärsyttävää kun tämä teksti katoaa kokoajan kun oon sen kirjoittanut. Siitä välistä sai aika huonoja kuvia enkä jaksa alkaa purkamaan autoa. Jokatapauksessa otin vähän pois siitä sen hässäkän pohjassa olevastakolosta että se johto mahtuu siitä.


« Viimeksi muokattu: 09.04.14 - klo: 22.12 kirjoittanut Manskus »

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #26 : 07.04.14 - klo: 22.29 »
Ok, kiitos.
E: Asennetaanko nopari ruuveilla vai kaksipuoleisella teipillä kiinni?
Mukana tuli muovilevy mihin noparin voi kiinnittää.
« Viimeksi muokattu: 12.04.14 - klo: 17.40 kirjoittanut tulijyrä »
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #27 : 13.04.14 - klo: 15.59 »
Ok, kiitos.
E: Asennetaanko nopari ruuveilla vai kaksipuoleisella teipillä kiinni?
Mukana tuli muovilevy mihin noparin voi kiinnittää.

Mä laitoin kakspuoleisella teipillä ja nippusiteellä niinkuin ylempänä olevasta kuvasta näkyy. Mutta eiköhän sen voi ruuveillakin laittaa. Ja en siis laittanut sitä muovilevyä ollenkaan.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #28 : 14.04.14 - klo: 19.39 »
Minkälainen viritys kannattaa tehdä antennille, kokonaan katteen alle jotenkin vai lyhyt piiska korista läpi? Saako antennijohtoa katkaista vai jätetäänkö ylimääräinen osa vastarikoteloon?
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated Rc8.2e
« Vastaus #29 : 15.04.14 - klo: 07.53 »
Minkälainen viritys kannattaa tehdä antennille, kokonaan katteen alle jotenkin vai lyhyt piiska korista läpi? Saako antennijohtoa katkaista vai jätetäänkö ylimääräinen osa vastarikoteloon?

Onhan se siistimmän näkönen kun laittaa kokonaan korin alle, itekkin laitoin sillain ja kantamaa on ihan tarpeeks.