Kirjoittaja Aihe: DHI 2013 11-13.1.2013  (Luettu 14082 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #30 : 12.01.13 - klo: 17.36 »

Superstockin tilanne suomalaisten osalta kun kaikki alkuerät on taputeltu.

Lasse 23.
J-Ho 29.
Axel 32.
Tumppi 39.
Niko 43.
Pekka 50.
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #31 : 12.01.13 - klo: 22.49 »

Superstockin tilanne suomalaisten osalta kun ensimmäinen finaalirundi on ajettu.

Lasse 23.
J-Ho 25.
Axel 39.
Tumppi 34.
Niko 42.
Pekka 47.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #32 : 13.01.13 - klo: 12.35 »
Millä laitteilla Berntsen ja Fisher nykyään ajavat kun vetävät tuollaista vauhtia jättäen Völkerinkin useamman sekunnin päähän?

Viljamilla on hyvä suoritus päällä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #33 : 13.01.13 - klo: 13.03 »
Norski Xray T4 ja taitaa Fischerillä olla Serpent S411 uusin versio?
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #34 : 13.01.13 - klo: 14.21 »
Superstocki on taputeltu. Suomalaisten lopulliset sijoitukset:

Lasse 23.
J-Ho 28.
Axel 36.
Tumppi 37.
Niko 41.
Pekka 47.

Tuloksia kirjattiin 94 kuljettajalle.
Flying Calacucco

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #35 : 13.01.13 - klo: 15.13 »
Jotta se "kuumin" luokka ei unohtuisi :cool: Jani on vetäny hyvin krossiradan puolella :afro:
Ooplen krossipainoitteinen raportti luettavaksi: http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html
Janin autokin päässyt rapsaan ;)
-Goldi

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #36 : 13.01.13 - klo: 18.27 »
Virikisat ajettu ja lopputulokset, Viljami sai säädöt kohdalleen viimeiseen finaaliin, mutta jäi taas sen pari sekkaa kärkeen:

A 1  Berntsen Adrian NO OMK 46 10:08.390 (1)  24 5:06.704 (1)  24 5:12.385 (5)  24 5:06.463 (1)  2 3:1, 1:1 [2:5]
A 2  Völker Ronald DE   46 10:01.502 (3)  24 5:10.581 (3)  24 5:08.435 (1)  24 5:06.532 (2)  3 2:1, 3:2 [1:3]
A 3  Fischer Marc DE Team RacerParadise 46 10:05.772 (2)  24 5:07.858 (2)  24 5:08.969 (2)  24 5:07.083 (3)  4 1:2, 2:2 [3:3]
A 4  Hagberg Alexander SE MHF-U Skarpnäck 46 10:06.442 (4)  23 5:11.257 (9)  24 5:10.245 (3)  24 5:08.763 (4)  7 2:3, 3:4 [1:9]
A 5  Graversen Steen DK   46 10:07.003 (6)  24 5:12.431 (4)  24 5:11.406 (4)  24 5:11.466 (6)  8 2:4, 1:4 [3:6]
A 6  Asmer Jan DE MSC Braunschweig 46 10:19.702 (10)  23 5:05.123 (5)  23 5:03.995 (6)  23 5:11.350 (9)  11 1:5, 2:6 [3:9]
A 7  Kutvonen Viljami FI Awesomatix 46 10:15.296 (5)  23 5:05.696 (7)  23 5:04.081 (7)  24 5:08.994 (5)  12 3:5, 2:7 [1:7]
A 8  Hudy Martin SK   46 10:21.931 (7)  23 5:05.373 (6)  23 5:04.837 (9)  23 5:02.888 (8)  14 1:6, 3:8 [2:9]
A 9  Ehrbar David DE MSC Sandhausen 46 10:19.436 (9)  23 5:08.637 (8)  23 5:04.366 (8)  23 5:12.371 (10)  16 2:8, 1:8 [3:10]
A 10  Vässmar Magnus SE XRAY 45 10:10.168 (8)  22 5:01.087 (10)  23 5:05.614 (10)  23 5:00.472 (7)  17 3:7, 2:10 [1:10]
B 11  Hornum Patrick DK BMRC 46 10:18.754 (11)  23 5:00.434 (2)  23 5:01.743 (1)  24 5:11.801 (1)  2 3:1, 2:1 [1:2]

C 24  Tiit Jörg Miikael EE   43 10:08.471 (28)  22 5:00.294 (2)  21 5:01.482 (6)  22 5:05.807 (4)  6 1:2, 3:4 [2:6]
 
C 27  Ilvessalo Lasse FI PKSRCA 42 10:07.104 (30)  22 5:05.074 (4)  22 5:42.547 (5)  21 5:00.751 (8)  9 1:4, 2:5 [3:8]
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #37 : 14.01.13 - klo: 10.28 »
Jotta se "kuumin" luokka ei unohtuisi :cool: Jani on vetäny hyvin krossiradan puolella :afro:
Ooplen krossipainoitteinen raportti luettavaksi: http://www.oople.com/rc/photos/DHIcup2013/index.html
Janin autokin päässyt rapsaan ;)

Silppa veti itseasiassa paremmin, ei jäänyt paljoa Janin vauhdista :) autona TeamC TM2 proto auto.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #38 : 15.01.13 - klo: 10.57 »
Tuossa on yksi videonpätkä Superstockin E-Finaalista. Niko ajaa kolmosruudusta lähetävällä valko-mustalla autolla ja minä sinisellä autolla kymppiruudusta.

DHI CUP 2013 Superstock 3rd E-Final
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo: 12.31 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Silppa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #39 : 16.01.13 - klo: 21.54 »
Tulihan käytyä vähän isommissa kerhokisoissa ja olihan se mukava kokemus. Team C TM2 oli kyllä juurikin oikea auto tuohon hyppyturisti kisaan. ISO kiitos Eurorc:lle auton lainaamisesta. Jos ratin takana olisi ollut ihan oikea kuskikin tai tällä kuskilla edes silmälasit mukana niin varmasti olisi finaaliin tuolla autolla kerinnyt :) Harmi vaan kun suomessa ei mattobaanoja ole sillä olihan hauskaa ajaa matolla. Eipä tarvinnut miettiä renkaita sen enempää mikä toimii ja mikä ei... 

Tuupissa alkuerien sijat 14 ja 15 riittivät B-fin 9. ruutuun ja Jay-Ho taisi startata saman finaalin 6. ruudusta. Finaaleista ei sitten jäänyt käteen muutakuin kokemusta. Olihan täällä sentään ajamassa ihan kuskejakin joiden ajoa oli kyllä hieno katsella.

Nelkku olikin sitten ihan oma fiaskonsa. Kaiken säheltämisen ja yms. esaamisen jälkeen löytyi C-finaalin 6.ruutu. Finaaleista sentään sijat 1. 2. Ja 1 jollain maailman 8. ihmeellä.

Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta. Välityksiä kyllä porukka vaihteli mutta ei samaan vauhtiin päässyt millään.


Kiitos ja anteeksi kaikille mukana olleille...

Tästä on hyvä jatkaa joko viimeiselle EOS kierrokselle Saksaan tai EM-warm uppiin Espanjaan huhtikuussa...


#LAR

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #40 : 16.01.13 - klo: 22.05 »
Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta.

Sama huomio. Tais osalla porukasta olla noparissa "boost-blinky" -setupit..
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #41 : 16.01.13 - klo: 22.09 »
Eniten jäi ihmetyttämään kyllä super stock luokan koneiden erot. Toiset kulkivat ja kiihtyivät aivan eri malliin vaikka olisi tullut perä edellä mutkasta.

Sama huomio. Tais osalla porukasta olla noparissa "boost-blinky" -setupit..
tai sit moottoreille oli jotain tehty ku sai tuoda omansa. noh mut jotain mitä ei paketista saa.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #42 : 16.01.13 - klo: 22.14 »
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #43 : 16.01.13 - klo: 22.29 »
Mukava reissu oli juu mukavassa seurassa!

Oli kyllä karua katseltavaa esim. Janin finaalissa kun "samoilla" sähköillä ajava toinen kaveri ajeli jokaiseen mollaan ja miten sattuu silti pystyen Janin vauhtiin helposti. Tuntuu kuin olisi ollut osalla porukkaa 2. vaihde käytössä. Meidän poppoo ei tuohon lääkettä löytänyt koko viikonlopun aikana. Joten päädyimme keskittymään enempi itsemme lääkitsemiseen, joka osoittautuikin ihan hyväksi taktiikaksi ja reissusta kehkeytyi leppoisan hauska, kun tulostavoitteet oli heitetty roskiin jo ekojen alkuerien jälkeen. :)

Krossissa Silppa ja Jani vetivät hienosti tuupissa ja taakse jäi monta kymmentä jamppaa. Silppa vei myös Texasin kokoisen pystin kotiin nelkun c-fin voitosta. Ei huonosti noilla kilometreillä ja lasitkin mies jätti varoiksi suomeen, että saa edes vähän annettua tasoitusta muille. ;)

Kiitokset vielä koko suomen tiimille hyvästä seurasta.

-Niko




« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo: 22.32 kirjoittanut nikoprkl »
EuroRC / TEK

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #44 : 16.01.13 - klo: 22.30 »
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

Kyllä tuolla näytti kulkevan kovasti muillakin kuin vain tehdasjampoilla. Eli joku niksi noissa koneissa oli oltava, mitä ei vaan kekkastu.
EuroRC / TEK

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #45 : 16.01.13 - klo: 23.07 »
Oliko nopeimmilla lrp-säätimet? Tehtaan itse sponssaamilla kuskeilla on muutama vuonna siellä tuntunut löytyvän pirteemmät "blinkyt" kuin muista.

Tosiaan jokaisesta erästä löyty niitä joilla kulki, mut ei oo kyl mitään havaintoa mistä se johtu. Tietysti voi olla puhtaasti kyse laatuerosta myös, mutta en kyllä usko että erot olisivat noin isot koneissa, tiedä sit.

Se on mielenkiintoista katsoa kuin 5.1 välityksellä joku ajaa yhtä lujaa kuin 4.5 välityksellä, sitku itse kokeilet 5.1 välitystä niin auto ei kulje mihinkään :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #46 : 16.01.13 - klo: 23.29 »
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #47 : 16.01.13 - klo: 23.49 »
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?
Kerhokisat, eli ei ollu kielletty. Mut emmä kyl nähny että kukaan olis akkuja lämmitelly.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #48 : 16.01.13 - klo: 23.58 »
Eipä taida olla akkujen latausvirta muualla rajotettu ku suomessa, ei ainakaan jenkeissä je EFRA:ssa ole. Ja akkujen lämmittämistä on hyvin vaikea huomata, toisekseen lämpöjä ei juuri missään edes mitata. Makes quite difference.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #49 : 17.01.13 - klo: 08.38 »
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?

Latausvirta oli rajoitettu 8,40 volttiin ja kyllä niitä mitattiinkin. Esim mulla oli pari kertaa 8,42 volttia, jolloin jouduin kaasuttelemaan liiat pois ennen hiittiä.
Flying Calacucco

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #50 : 17.01.13 - klo: 08.49 »
Oliko akkujen latausvirta vapaa ja lämmittäminen sallittu?

Latausvirta oli rajoitettu 8,40 volttiin ja kyllä niitä mitattiinkin. Esim mulla oli pari kertaa 8,42 volttia, jolloin jouduin kaasuttelemaan liiat pois ennen hiittiä.

Ihan pakko kuitata, latausvirran yksikkö on A, nyt on mennyt puurot ja vellit sekaisin kun puhutaan jännitteen mittauksesta

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #51 : 17.01.13 - klo: 08.56 »
No voi ziisus, et sitten varmaan tajunnu mistä oli kyse..

Akun latausvirtaa ei ollut rajoitettu, mutta enimmäisjännite oli rajoitettu 8,40 volttiin.

Kelpaako nyt? :police:
Flying Calacucco

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #52 : 17.01.13 - klo: 09.05 »
Itse latasin 7A:lla mutta eipä se mitään auttanut..
EuroRC / TEK

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #53 : 17.01.13 - klo: 10.42 »
Ei sillä oo mitään merkitystä vaikka se katkaisujännite on sama, kokemuksesta voin kertoa että eroa ihan on  millä virralla akkua lataa. 7A on ihan normi virta, testaa vaikka 12A.

Suurin osa tuntemistani latureista ei defaulttina lataa akkuja täyteen, ja monia ei voi edes kalibroida. On ihan eri asia ladata 8.35V kuin 8.409V.
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo: 10.48 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa fsp

  • PRCA
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #54 : 17.01.13 - klo: 22.19 »
Ei sillä oo mitään merkitystä vaikka se katkaisujännite on sama, kokemuksesta voin kertoa että eroa ihan on  millä virralla akkua lataa. 7A on ihan normi virta, testaa vaikka 12A.

Suurin osa tuntemistani latureista ei defaulttina lataa akkuja täyteen, ja monia ei voi edes kalibroida. On ihan eri asia ladata 8.35V kuin 8.409V.
No sano ny suomeksi mitä se lämmitys auttaa? Muistan joskus että Ferrari halus ajaa jäähdytetyllä bensalla formulaa, koska sitä olis mahtunu tankkiin 3 kierroksen verran enemmän... tai jotain.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #55 : 17.01.13 - klo: 22.30 »
 :cool:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #56 : 17.01.13 - klo: 22.35 »
:cool:

Asiasisällöltään aivan huikean ilmiömäinen viesti.

 :police:

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #57 : 17.01.13 - klo: 23.01 »
Pitää vaan tietää :)
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #58 : 17.01.13 - klo: 23.34 »
Niinpä niin.
Akkujen sisäinen resistanssi pienimmillään vissiin neljänkymmenenviiden asteen tuntumassa.
Saa marginaalisesti lisää potkua ulos ja kennojen käyttöikä lyhenee.

Voi hitsi, nyt mä paljastin sen.

edit. Joutu googlaa vielä varmistusta...
« Viimeksi muokattu: 17.01.13 - klo: 23.43 kirjoittanut -Juho- »
Liikaa Kyoshoja

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: DHI 2013 11-13.1.2013
« Vastaus #59 : 17.01.13 - klo: 23.52 »
Eikai kukaan tosikisaaja useampaa kisaa aja samoilla akuilla stokkiluokkaa missään? Tai ainakin on hyvin perillä miten akkunsa suorituskyky muuttuu, eikä vaan mutu-tuntumalla.

Nämä on niitä asioita joista ei pääse selville kuin itse niiden vaikutusta testaamalla. Halpaahan se ei ole mutta ketä se kiinnostaa jos pitää mennä kovempaa kuin muut. Lipo/brushless -aikana jengi on tottunu käsitykseen että kaikki ero kamoissa tulee aina tiimikama vs kaupan kama asettelusta, näin se ei kuitenkaan ihan aina ole. Yks tai 2 uutta akkua per kisa on aika pieni panostus jos verrataan peltikennoaikojen uhrauksiin stokkivauhdin saamiseksi. Joten hyvin on halpaa nyt ja ne pienetkin erot tuntuu nyt isoilta kun on "handout" tai ykstyypppikamat yleisemmin käytössä. Noh, ei sen enempää OT:tä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC