Herätellääs T4-ketjua vähän henkiin kun kuukauden verran on päästy ajamaan Hakkilassa uudelle '20 mallilla useamman kuskin toimesta ja eka FTT-kisakin on jo takana.
Yleiskuva itsellä uudesta autosta on, että se rotatoi (=kääntyy) selvästi enemmän kuin vanha ('18-'19 mallit) mutta myös hieman eri tavalla. Tähän mennessä en ole vielä löytänyt setuppia, jolla auto olisi yhtä helppo ajaa kuin vanha (viritehoilla). Kääntyvyyttä voi toki rajoittaa ohjauksen liikkeitä rajaamalla (EPA), mutta tällöin auto ei käänny riittävästi hitaissa neulansilmissä ja kello ei tykkää. Itse ajan lähes aina niin että sisempi rengas kääntyy 27 astetta.
Muutamia yksityiskohtia setupista tähän mennessä vanhaan verrattuna:
- taka-auraus 3 astetta (vanhalla yleensä 2,5), pinnilinja joko keskitasossa tai 0.5mm ylöspäin
- Ackermann 0mm (vanhalla yleensä 1-2mm)
- Bump steer ohjauspalassa 0-0.5mm (vanhalla yleensä 1-2mm)
- Diffi 7k-10k (sama kuin vanhassa)
- kavennetut hexit (kuten vanhassa)
- etutukivarsien haritus 0,5 astetta ulospäin (kuten vanhassa)
Uudet, '20 mallin optio-osat (esim. perän T-mallinen jäykistyspala) ovat olleet vielä heikosti saatavilla, joten niitä en ole vielä päässyt testaamaan. Hagbergin voittosetupissa ETS-avauskisassa sekä Martin Hudyn juuri postaamassa stock-setupissa näyttäisi olevan tuo T-pala käytössä, joten hankintaan menee jahka alumiinista versiota jostain saa.
Hagbergin ETS-voittosetuppi Wienistä (pohja '19 autosta, mutta on '20):
https://www.dropbox.com/s/9s1xh5p6f1p18zq/ets-vienna-2019-2.pdf?dl=0Martin Hudyn Stock-setuppi:
https://www.dropbox.com/s/k7uyucly2mrw0pt/T4_2020_MartinHudy_StockHighTraction_2019-12-14?dl=0