Nyt kun uudet autot ovat rantautuneet Suomen kamaralle, eiköhön pistetä oma topicci pystyyn ja jaeta kokemuksia autosta.
Kyselyä on tullut setupeista, mitkä kannattaa laittaa aluksi. Liitteessä "basic" setupit, joiden pitäisi toimia hyvin eri radoilla. Itse käytän tällä hetkellä näitä setuppeja. Toimi huomattavasti paremmin kuin ETS-kilpailussa käyttämäni
.
Muutoksia mitä voi kokeilla aluksi.
-Damper. Liukkaalle kannattaa muuttaa A etäisyyttä tarvittaessa (löysempi = pienempi lukema). Edessä 2.4-4.2 ja takana 4.0-6.2 Ero kannattaa pitää 1-2.4mm.
-Wheel spacereita ei välttämättä tarvi liukkaalla. Vakauttaa ajamista kovalla pidolla.
-Geometria muutokset vaikuttaa samalla tavalla kuin tavallisissa touring -autoissa. Joten omaakin tietotaitoa voi tietenkin hyödyttää tässäkin autossa
-Muuttamalla eri setuppeja oppii parhaiten ja saa kokeiltua niiden vaikutusta. Kuitenkin yksi muutos kerralla, niin vanhempaan on helppo palata, jos muutos ei miellytä.
Sitten vinkkejä kasaukseen. Osat ovat erittäin laadukkaat ja sopivat toisiinsa täsmälleen. Missään ei ole ollut liikaa välystä tai liian tiukkaa sovitusta.
- Varaa aikaa, tämä auto on hyvinkin erilainen kasata kuin muut touring autot. Ohjeet ovat kuitenkin tarpeeksi selkeät omasta mielestä.
- Etuvetarit. Holkki joka yhdistää vetarin kaksi osaa, saattaa popsahtaa auki väärällä hetkellä ja osat levitä pöydälle. Tuonkin kikan oppii muutaman yrityksen jälkeen hyvin :)
- Step 6. Kun laitatte ulosjoustoruuvin muoviholkkia kiinni pohjalevyyn, kannattaa
hieman pyöristää pohjalevyssä olevan reiän reunoja viilalla. Helpottaa sen laittamista pohjalevyyn. Ja kun liimatte sen pohjalevyyn kiinni, tehkää se vain pohjalevyn alapuolelta. Kannattaa olla juokseva pikaliima jonka kärki on hyvin ohut (ei tarvi montaa tippaa). Mikäli liimaa menee pohjalevyn tasaselle osalle, saa sen hyvin pois vaikkapa mattoveitsellä.
- Kysykää jos tulee epävarmuutta jostakin.
Laittakaa ihmeessä raporttia kasauksesta, treeneistä jne. Kuvatkin ovat erittäin tervetulleita. Itelläni ei kuvia juuri ole (vielä)
.