Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä  (Luettu 274883 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1560 : 27.09.09 - klo: 20.30 »
kannattaa.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1561 : 01.10.09 - klo: 16.38 »
Mulla on nyt semmoinen ongelma madis, että auton ketjuvedon se isompi hammasratas lähtee pois paikaltaan akselin kanssa missä se on kiinni ja etummainen kuulalaakerikin liikkuu eteenpäin koska hammasratas painaa sen pois paikoiltaan ja sit se jää vähä jumiin ja takakardaanikuppi irtoo akselista
Kyosho mad-force

Poissa Pedu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1562 : 01.10.09 - klo: 19.24 »
Mites perät kestää??mulla meni tasauspyörästön rattaat ja sitten tein lukkoperän kemiallisella metallilla mutta ei tahdo tapit kestää mikä pitää sen osan johon kardaanit tulee...

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1563 : 02.10.09 - klo: 10.35 »
kardaani kuppi.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1564 : 02.10.09 - klo: 15.44 »
--ketjuvedon se isompi hammasratas--
Jos sulla on se 1-suunta-kuppi yhä toisessa päässä, ja sen kupin paikallaan pitävä "pohjapanssari", ni epäilen sen lyöneen laakerin takaa kynnen muovisesta pesästä pox.
Sillon se pääsee klappaamaan eestaas, kunnes tappi kiilaantuu rattaan ja seinän väliin eikä toimita voimaa enää. Uusimalla ne alarattaan laakeripedit ja shimmaamalla spoivaksi, toimii.

Kato kuitenkin vielä, ettei kardaani jousitukseen liikkeissä lyö pohjaan! (esim jos etu ja taka kardaanit on päässeet vaihtumaan). Pitäs olla elintilaa aina. Siihen voi laittaa vetokupin pohjiin o-renkaat keskittämään, ni pysyy vetari yhä kii töyssyissä, rikkomatta laakerpesää keskirattaasta. Vaikka isku tulis, se tulee kumilla, eikä teräs/teräs.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1565 : 13.10.09 - klo: 09.27 »
Korjasin ongelman poraamalla kolon siihen akseliin  mihin kardaanikupp tulee ja nyt se ruuvi kiritään siihen koloon ja kyllä pysyy. Tuli mieleen ,että voiko jotain tehdä ettei kardaanit  kuluis ja mee poikki. Kun mulla ainakin kardaani hiestäää välil kardaanikupin reunoihin ja sit menee siltä kohalta poikki. Voisiko esim lyhentää kardaanikuppii
Kyosho mad-force

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1566 : 14.10.09 - klo: 19.16 »
Crawler-tuohuissa kuppeja lyhennetään joustoliikkeen lisäämiseksi.
Silloin pitää myös varmistaa sisä-V-kulma. Karkaisu pettää kuumana, joten Rauhallisesti hioen.

Kardaanin suojelusta:
1. Siirtää iskarien sijoituspisteitä niin, että liike vähenee.

2. Iskarien sisään akselin varteen voi laittaa o-renkaita/rikkoja/holkin ja rajoittaa jousituksen kardaanin sietorajan mukaiseksi.

3. Seuraava, pidempään liikevaraan päin, on toisesta päästä ristinivellä oleva kardaani
(tai etupyöränakselikin jos kääntöä puuttuu).
Rungon puoleisessa pääsähän on liki kaikki nivel-liike, joten se pää ristiviveliseksi ...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1567 : 29.10.09 - klo: 22.20 »
 Tulipa huuto.netistä hankittua mad projekti. Nyt on oikeastaan projektivaihekin saatu jo päätökseen kun värkkäsin heti 4-pyöräohjauksen ja korjasin havaitut viat. Koneen sisuskalut vaihdoin myös heti alkuunsa.

 Nyt 2 tankillista ajettuna sisäänajon jälkeen ja hauskalta vaikuttaa laite. Kääntyy pienessä tilassa, keulii sladittaa hyppää ja mönkii ihan tosissaan. Ei varmasti ratojen kunkku, mutta hauskan tuntuinen monsteri se on.

Nyt on nelipyöräohjauksen säädöt ja kulmat vielä aika hakusessa, 3-vaihteella kun päästelee niin yhtään ei voi ohjaukseen koskea, muuten lähtee tangentin suuntaan :) ja kovaa.
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1568 : 29.10.09 - klo: 22.22 »
Tulipa huuto.netistä hankittua mad projekti. Nyt on oikeastaan projektivaihekin saatu jo päätökseen kun värkkäsin heti 4-pyöräohjauksen ja korjasin havaitut viat. Koneen sisuskalut vaihdoin myös heti alkuunsa.

 Nyt 2 tankillista ajettuna sisäänajon jälkeen ja hauskalta vaikuttaa laite. Kääntyy pienessä tilassa, keulii sladittaa hyppää ja mönkii ihan tosissaan. Ei varmasti ratojen kunkku, mutta hauskan tuntuinen monsteri se on.

Nyt on nelipyöräohjauksen säädöt ja kulmat vielä aika hakusessa, 3-vaihteella kun päästelee niin yhtään ei voi ohjaukseen koskea, muuten lähtee tangentin suuntaan :) ja kovaa.

Ootko huomannu ohjaimes sen rullan jolla saa säädettyä ohjauksen kääntyvyyttä?

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa leeman2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1569 : 29.10.09 - klo: 22.34 »
Tulipa huuto.netistä hankittua mad projekti. Nyt on oikeastaan projektivaihekin saatu jo päätökseen kun värkkäsin heti 4-pyöräohjauksen ja korjasin havaitut viat. Koneen sisuskalut vaihdoin myös heti alkuunsa.

 Nyt 2 tankillista ajettuna sisäänajon jälkeen ja hauskalta vaikuttaa laite. Kääntyy pienessä tilassa, keulii sladittaa hyppää ja mönkii ihan tosissaan. Ei varmasti ratojen kunkku, mutta hauskan tuntuinen monsteri se on.

Nyt on nelipyöräohjauksen säädöt ja kulmat vielä aika hakusessa, 3-vaihteella kun päästelee niin yhtään ei voi ohjaukseen koskea, muuten lähtee tangentin suuntaan :) ja kovaa.

Ootko huomannu ohjaimes sen rullan jolla saa säädettyä ohjauksen kääntyvyyttä?

-Antti

Juu, nyt on kyse niin pienestä liikkeestä ohjaimella, että ei auta ohjaimen säätö. Ohjauksen linkeissä on sen verran uutenakin välystä että täytyy yrittää harituksella/aurauksella säätää ensin.

-Jaffe
Paljon on hetkessä kaikenlaista kalustoa kerääntyny, jostain päin alettava luopumaan...

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1570 : 07.01.10 - klo: 20.28 »
Tuolla aikaisemmilla sivuilla on varmaan jo lukenut, mutta kysyn kuitenkin, että paljonko mad forcen huippunopeus on? Olen kiinnostunut nimittäin kyseisestä autosta, joten haluan tietää.
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Mika R

  • Vieras

Poissa mikkolah

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1572 : 08.01.10 - klo: 14.06 »
Tuolla aikaisemmilla sivuilla on varmaan jo lukenut, mutta kysyn kuitenkin, että paljonko mad forcen huippunopeus on? Olen kiinnostunut nimittäin kyseisestä autosta, joten haluan tietää.

Joskus tuli mitattua hot wheels tutkalla jotain 55kmh.. Tiedä sitten paljonko tutka heittää.
Kyosho :: HPI :: Asso + muuta aiheeseen liittyvää..

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1573 : 10.01.10 - klo: 14.23 »
Isot nopeudet , suurimassaiset renkaat, ja 4-pyöräohjaus käytössä! Aika haasteellisen säätötyön otit!
Toiset laittaa 2-pyöräohjauksessakin servon keinuvarteen, saadakseen klapit haltuun.

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5638800&alid=198987&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa kimantero

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1574 : 16.01.10 - klo: 13.39 »
ei sittenkään mitään :grin:
« Viimeksi muokattu: 17.01.10 - klo: 01.50 kirjoittanut kimantero »

Poissa neon

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1575 : 11.03.10 - klo: 23.54 »
Moro!
Olisiko porukalla tarvetta Mad Forcen lasikuitukopalle?!
Värkkäilin Madin kopasta muotin ja tein ekan "brototyypin" itelleni. Tuli tuntuvasti jämäkämpi kuin alkuperäinen. Ajattelin että tulee niitä lisääkin kun alkuun pääsee! Korin voi sitten maalailla ja tuunailla mieleisekseen.

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1576 : 12.03.10 - klo: 07.42 »
Millasta hintaa tahtoisit semmosest ku oma koppa kärsiny hypyis menny korikiinnikkeet korin läpi keulas ja jokapuolelt maalit lähtee ja takaa on kori poikki siit moottorin kohalta.
Kyosho mad-force

Poissa neon

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1577 : 12.03.10 - klo: 16.12 »
Hinta lienee 40-50€:n paikkeilla (sis.postikulut).
Pitää laskelmoida tarvike- ym. kulut.
Tänään tein toisen korin (kuivumassa) sekä maalasin ensimmäisen tekeleeni.
Korit toimitettaisiin siis lasikuitu"raakileina", karkea-hionta tehtynä. (isommat piikit ym. epätasasuudet poistettu)
Mikäli pinnasta haluaa huipun pitää sitä tasoitella ennen maalausta. Tosin maalasin ekan korin kahteen kertaan, ja tuli siitä paklaamattakin "ihan välttävä".

Poissa HELIUM

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1578 : 25.03.10 - klo: 15.58 »
moi. ostin vähän aikaa sitten kruiserin, muttei lähe kunnolla käyntiin sisäänajoa varten(voisitteko jotenkin neuvoa?) :huh:
  auttakaa   auttakaa   auttakaa   auttakaa   auttakaa   auttakaa   auttakaa            
                                                                                                                       KIITOS                                                                                                 
Haluatko haastetta jota et enään kit malleista saa? Hanki kyosho rtr

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1579 : 09.04.10 - klo: 19.30 »
Onko teillä semmosta ongelmaa madin kaa et kardaanit ei kestä mul ne katkeilee kokoajan ja auto on vakio viel et ei oo mitään viriosaa
Kyosho mad-force

Poissa jaritee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1580 : 10.04.10 - klo: 00.01 »
Ite laitoin aikoinaan madiin tällaiset kardaanit. Ei sen jälkeen katkeillu eikä vääntyillyt.
Atalasta löyty ainakin silloin ihan hyllystä.
http://www.toprace.com.my/index.php?main_page=product_info&cPath=17_437_397&products_id=1549
Savage X, nosram rs.30

Poissa joo-ananas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1581 : 11.04.10 - klo: 11.19 »
Saisinko linkin jollekkin sivulle mist nuita saa suomesta.
Kyosho mad-force

Poissa jaritee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1582 : 11.04.10 - klo: 13.52 »
Soita vaikka johonkin liikkeeseen noista:
http://www.atalarc.fi/kauppa/index.php?act=viewDoc&docId=6
Ja kysy varaosaa : ifw45.
Itse ostin muistaakseni tampereen liikkeestä.
Savage X, nosram rs.30

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1583 : 24.07.10 - klo: 23.55 »
mites kauan teillä madin omistajilla ja madin myynneillä on päärattaat kestäneet
pöö

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1584 : 28.07.10 - klo: 17.37 »
eiks kukaan vastaa tähän  :sad:
pöö

Poissa RcTero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1585 : 28.07.10 - klo: 18.52 »
vastaisin jos ois niin paljon kokemusta. Oman madin ostin vasta alkukesästä eikä ole hirveesti kerennyt ajeleen. Diffiin sisälle kannattaa laittaa toinen rataspari lisää. Kuluvat nopeasti muuten. Omaan lisäsin ne ja samalla laitoin myös öljyt diffeihin.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1586 : 28.07.10 - klo: 19.52 »
ostin madin käytettynä eli varmaan on lisätty se toinen rataspari
pöö

Poissa RcTero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1587 : 29.07.10 - klo: 06.53 »
mistä niin päättelet että olisi lisätty toinen rataspari diffeihin? Kannattaa varmaan kysästä myyjältä tai sitten purkaa diffi auki ja kurkata että onko siellä

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1588 : 20.08.10 - klo: 22.09 »
mites on meneekö mädiin kardaani paikalleen ilman akseliston irroitusta?
Ainakin räjäytys kuvista ymmärsin että menis paikalleen ilman akseliston irroitusta.

aikasempi "kardaani" mitä olin sinne pistänyt olikin sitten oikean puolen vetoakseli eikä siksi oikeen pysynyt. nyttenkin hieno patentti sielä että josko pysyis  :grin: :grin:

pitäs täs nyt varmaan hommata se ihan oikeanlainen kardaani  :grin: ja varmaan kytkinlaakerit
« Viimeksi muokattu: 21.08.10 - klo: 10.40 kirjoittanut rc-crazy »
pöö

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Keskustelua Mad Forcesta ja muusta siihen liittyvästä
« Vastaus #1589 : 21.08.10 - klo: 19.10 »
ja itse itselleni vastaten-----------> kyllä menee ilman akseliston irroitusta.

kun otin etukardaanin ja pistin sen taakse.
pöö