Kirjoittaja Aihe: MCD projektit  (Luettu 235380 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
MCD projektit
« : 17.11.12 - klo: 22.35 »
Aloitetaan oma rojekti osio myös mcd autoille kun toi edelline oli lähestulkoon 100% hpi baja stooria :laugh:.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #1 : 17.11.12 - klo: 22.59 »
Vielä siis ilman autoa mutta jo autoon tulevaa osaa on jo jemmassa, voisin laittaa ton koneen kuvan minkä tosin jo kaikki on nähneet, mut anyway, rcmk:n kone joka on strokattu 30,5cc ja gizmo motors rapakon takaa on sen kutitellut hiukan pirteemmäksi...





Jossain aussi kaupassa lukikin jotta toi vakiona jo tuottas +5hp, kiva ois tietää kene dynolla sekin on mitattu :roll:
Mut tää ei kone ei siis ainakaan ole vakio ja tuottipa sitten mitä tahansa tehoja on siis menossa tulevaan
(oi jospa olisi joulukuun eka viikkoa :grin:)mcd rr v4 comppis autoon.
Tonilta (elfving racing)tilaan alkuviikosta samban four power ultimate putken joka on samban viimeisin versio.
Ihan eri putki siis joka on vielä Tonin kaupan sivujen kuvassa.
Putki on isompi ja parempi kuin se vanha, joka ei sekään huono ole.
Mutta putkesta vielä kuva selvyyden vuoksi.

Moottorissa on billet alumiininen vauhtipyörän kotelo ihan kestävyyden kannalta ja ehkä myös näyttävyydenkin..
Vetokäynnistin on ihan sairaan hyväksi todettu turtlen v2 malli, jota voin ihan antaumuksella suositella kaikille joilla on vetokäynnisteinen moottori, ette varmasti pety tuotteeseen.
Kytkinpuolen kannatin on myöskin erikois osa joka on myöskin turlen ja obr:n suunnittelema palikka jossa on itsessään öljy stefa, joten tämän vuoksi voin ja varsinkin mcd:ssä käyttää koneessa kytkin puolella 2-kuulalaaleria,koska mcd:ssä on avoin kytkinpuoli, josta kakkeliskokkelis voi ja mennä rikkoa sen uloimman laakerin suojan ja sit mennään sit koneeseen ja se on p*skana, kuten mulle kävi baja puolella ja kaksi kertaa ja kaksi pyttykittiä meni harakoille...
Auto joka siis tulee mulle on mcd rr v4 competition malli ja on ollut kisakäytössä noin vuoden ja autolla on voitettukkin yksi kilpailu :azn:.
Itse tosin autolla ajan vain omaksi huviksi ja kilpaa korkeintaan velipoikaa vastaan...
Se mikä mcd:ssä veti puoleensa on se ajettavuus, aivan sairaan hyvä..
Ja että auton on erittäin kestävä ja huolto vapaa, toisin kuin baja..
Sitten myös se että noita bling bling osia ei ole samalla viisiin olemassa kuin bajaan, kukkarokin tykkää :laugh:.
Mutta se tärkein valtti oli tuo ajettavuus ja kestävyys.

« Viimeksi muokattu: 17.11.12 - klo: 23.04 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #2 : 17.11.12 - klo: 23.03 »

Poissa kupla75

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #3 : 18.11.12 - klo: 01.32 »
Varmaan ihan fiksu kone MCD:hen mut JOS kilpaa meinaat ajaa, niin OR 5 / 4WD kisoisa moottorin suurin sallittu tilavuus on 26 cm3.
MCD RR EVO III

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #5 : 18.11.12 - klo: 10.20 »

Ja että auton on erittäin kestävä ja huolto vapaa, toisin kuin baja..
Sitten myös se että noita bling bling osia ei ole samalla viisiin olemassa kuin bajaan, kukkarokin tykkää :laugh:.
Mutta se tärkein valtti oli tuo ajettavuus ja kestävyys.
Voin tohon kestävyyteen sanoa aika pajonkin esim. huoltovapaa ei todellakaan
Itse kans vuoden ajanut kisoja MCD:llä ja jokaisen kisan jälkeen oon purkanut sen aikalailla osiksi ja laakereita vähintään vaihtanut.
Yhden kisan jälkeen vaihtoon meni takaa kardaani, diffiboxi, pinjoni &lsd:n lautaspyörä ja meni siin samas viel vauhtipyörän aluposki kans vaihtoon... n.250€
Tosin rata oli aika autoa rasittava ja oma ajotyyli myös aika pommittamista.
Ja yks kunnon mälli tuli pohjaan kun oma autoli jo ilmassa ja toinen paukkas pohjaan suoraan...
Mut se mitä sulle tulevana uutena MCD:n omistajana haluan sanoa omasta kokemuksesta Baja on kyl kestävämpi ja huollettavaa kyl riittää kummassakin ajoi sit miten tahansa!
« Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo: 10.30 kirjoittanut Racinwhitbaja »
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #6 : 18.11.12 - klo: 13.32 »
Miepä en kisoja aja tolla autolla ja siksikin se voi olla huoltovapaampi kuin mitä racing keke sanoi tossa :azn: ja siksi kone on mikä on kuutioiltaan.
Toki joka peliä on välillä huollettava mutta bajaa sai joka ajon jälkeen olla sepittämässä, tosin talvella se ei ole kuin sulattaa ajon jälkeen ja odottaan seuraavaa ajoa.
Velipoika ei ole omalle mcd:lle tehnyt vielä mitään isompaa remonttia, mitä nyt kuluvia osia vaihtaa mikä on normaalia..
Mitä sanoo Jari ja alaa tuosta dynomittauksesta?
Aika erikoista jos tuo tieto olisi totta että vakiona jo melkein 6hp olisi.. :roll:

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #7 : 23.11.12 - klo: 19.46 »
Dodii, autokin tuli tänään, iso kiitos Pasille kaupoista :azn:
Ekana piti pakokäyrän aukkoo dremelöidä, on toi gizmon pakoaukko sen verta ISO.
Ei ihan samankokoiseksi voinut isontaa kun ei pakosarjassa riittänyt leveys..

Jasit kiinni niin jotta pyttyyn tuli pultit ja pakosarja tiivisteineen väliin ja lukkoprikka ja pari mutteria perään, pitäs pysyä kiinni.

Seuraavaksi pa..in työ, eli kardaanille tilaa motin alle, ei muuta ku dremeliä kauniiseen kouraan..


Yllättävän vähällä työllä tosta selvisi, hiukan pelotti notta kele jos puhkasen kampikammion niin vedän itte possukänniin, ei onnehex niin käyry :laugh:
Tai sen kännin oisin voinu vetään ilmaanhi mut eukko ois toista mieltä :shocked:
Mikä parasta tossa dremelöinnissä oli, ettei tarvinnu kokonaan poistaa noita tukirakenteita, säily toikin verkko tuolla suojaamassa vauhtipyörää.
Kuvia nähny missä jotkut ottaneet kokonaan poies noi tukirangat.
Ei si muuta ko kone kiinni...




Tierohooks vaan kaikille epäälijöille notta mahtuu vaivatta tuo turtklen käynnistin myös mcd:hen ja iloinen ylläri oli jotta ei tartennu tehrä mitään tolle obr/tr kytkinkannatimelle, meni sinne ku aatami eevaan :laugh:.


Itse asiassa jos kehttuuttoisi niin tuonne pohjaan voisi porata reiän ja laettoo tuon moottorin vielä tuostaa reiästä kiinni, niin ku on bajassaan..
Putken kanssa.


Paras paikka kondoolille ei ole nakki vaan vastari, parempi kuin ilmapallo, ja kestää paremmin, ja jos siellä on vielä ilmapallo pohjilla ja 2x kontoomia niskassa.
Ei pitäs veden mennä ihan heti ton panssarin läpi, eikä tippurin :laugh:

Radiokotelon vuorasin neopreenillä.

Ja virtaliitintä hoitaa deans liittimet.

Mulla on aika huonoja kokemuksia noista virtakatkaisijoista..
Bajaan pitänee sama homma tehä, siinä se vasta on idiootin tekemä se katkaisin ja se paikka..
Niin, servot on muuten savöxin 20kg vääntävät ja niitä on kolole kipaletta.
Ja valamis peli.

Kuhan painetta on taas miljoonan vuoden päästä, voi alkaa jotain pientä tuning osaa osteleen autoon..
Siihen asti ajellaan noilla palikoilla.
Kuhan vaan noi kelit jo pakastus niin pääsis testaamaankin.
« Viimeksi muokattu: 24.11.12 - klo: 19.44 kirjoittanut juhamatti »

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #8 : 23.11.12 - klo: 20.12 »
miten kääntyvyys noilla servoilla riittääkö voima.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #9 : 23.11.12 - klo: 20.16 »
mullekin voisi käyttö kokemuksia rrv4 jakaa.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #10 : 23.11.12 - klo: 21.14 »
Jaahas, notta riittääkö 40kg ohjaukseen, pitäs riittää :laugh:
Velipojalla on kans sama paketti ja tässä tuli mukana jolla on kisaa ajettu joten pitäs passata.
Tossa kokeilin miten kääntyy ja hyvin menee tappiin vaikka auto on maassa..
Bajaankin ku saisi vastaavanlaisen systeemin niin menisi sekin auto muuten kun terve edellä mutkiin :grin:
Vaikka se nyt on kuskista kiinni..
Mut todellakin riittää 2 x 20kg servoja ohjaukseen tässä autossa.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #11 : 23.11.12 - klo: 21.58 »
Vai että tuollaisen perässä pitäs radalla pysyä.. Yritetään nyt ainakin...
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #12 : 23.11.12 - klo: 22.04 »
Suattaa olla hankalaa  :laugh:
Tää rata jolla ajettiin kesällä on ex, tai kaise vieläkin on ton kylän urheilukenttä, niin broidi ajoi mcd:lla jossa on
phr:n kone ja ajettu varmaan 40-50 litraa, eli ei ole enään penaalin terävin kynä se kone, mut silti sillä pysty ajamaan samoja kierrosaikoja ja samaa tahtia kuin mun uudella esp kitillä olevalla bajalla.
rata treeniä
Neliveto kun on, niin jarrutukset ja kiihdytykset on eriluokkaa..
Ei se perä liuvu samaan tapaan kuin takapotkulla.
Saa nähä miten toi mun mcd menee tolla gizmon koneella :azn:.
Mut toki hyvä kuski ajaa milla tahansa autolla kovaa, kuten Kimi Räikkönen sen on todennut.. :laugh:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #13 : 23.11.12 - klo: 22.06 »
Joo kyllähän sen jo fysiikkakin todistaa että tuollaisella alustalla edetään kovempaa autolla joka ruopii joka nurkasta. Annat sit tasoitusta huonommilla renkailla :D
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #14 : 24.11.12 - klo: 19.41 »
Nyt ois kokeiltu jotta moottorikin toimii ja toimiihan se...
gizmo pro mod 30,5cc first start, it´s a LIFE:D
Tosin ekana kun lähti käyntiin viidennellä nykäsyllä, se sammui ja ei meinannut lähteä käyntiin...
Alkoi jo pikku hiki virrata otsaa pitkin ja V-käyrä nousta.
L-ruuvi piti laittaa noin 0.8 kierrosta auki, eli alle yhden on L ruuvi..
Aika laihalla on alapää, mut sepä ei kuitenkaan vaikuta koneen kokonais seokseen, H-ruuvi on radikaalimpi sitten seoksille kun ajetaan oikeasti isoa kovaa.
Mut ei ole enne noin käyny että alle yhen on saanu laittaa L ruuvi.
Bajassa esp:n kitilllä ja samalla kaasarilla 1.1 on ollut paras seos ja 668 kaasarilla se on 1.5.
Tein tos päivällä pari muutosta myös autoon, tosin pieniä sellaisia.
Ratas-suojaan tein itikkäverkosta ilmanotto aukot, kesää vartenhan toi enempi on, mut ei ollu muutakaan tekemistä ja bensakorkkiin pyöränventtiili päästämään ylimääräiset paineet pois.

Arvatkaas kenen nimmarit tässä korissa komeilee?

Juu, Mikko Hirvosen :tongue:
Entinen omistaja laittoi illalal viestiä ja kysyi jotta huomasinko nimmarit katossa, ajattelinkin että kukahan mahtaa olla autoon nimikirjoitukset laittanut niin selvisi sekin :azn:
Tiedä vaikka joskus olisi arvokaskin tuo kori :laugh:

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #15 : 25.11.12 - klo: 14.13 »
tuo venttiili ei vielä oikein riitä tankin ilman ottoon. suosittelen ostaa ft:n tankin ilmanotto hässäkän
http://www.rcautot.fi/index.php?route=product/product&path=25_72&product_id=311
TRKMANS racing

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #16 : 25.11.12 - klo: 15.02 »
Muutenhan tuo venttiili varmaan toimii mutta hengitys pitäis olla mielestäni molempiin suuntiin, koska jos se vain päästää korvausilmaa sisään niin eihän se poista tankkiin tulevaa painetta jonka lämpö/ravistus(tärinä) aiheuttaa
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #17 : 25.11.12 - klo: 16.42 »
Tiedä vielä, sain neuvon entiseltä omistajalta..
Tietääkö mcd kuskit joilla on tämä malli, että käykö nämä ratas/moottoripukit tohon uusimpaan rr v4 malliin?
Esim tämä lauterbacher.
http://www.lauterbacher.net/xtc/product_info.php?info=p3876_Lauterbacher-aluminium-gearplate-for-Reely-Carbon-Fighter-.html
tai sit tämä jota mulle briteistä tarjotaan, on jo hiukan käytettykkin sitä ja edullisesti saisi..



Pitäs tuo muovinen korvata ennen kesää alumiinisella.
Mcd:n valmistama kun maksaa melkein 300€ ,vaikka siihen kytkinkello tuleekin mukaan:shocked:

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #18 : 25.11.12 - klo: 17.15 »
Mcd:n alumiini on vähän kalliimpaa kuin muitten.
katoppas vertigo moottoripukkia maailmalta. Taitaa olla satkun luokkaa ja sopii rrv4:seen.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #19 : 25.11.12 - klo: 20.26 »
Tietääkseni ei käy kuin evo mallehin..
http://www.vertigoperformance.com/index.php?main_page=product_info&cPath=34&products_id=109&zenid=7hoc7u99r5u5g4hftk9nvn3gm0
King cobralla on joku palikka ja ranskalaisella valmistajalla mut sen hintaa en tiedä..
Toi cobran palikka on jotain 120£..

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #20 : 25.11.12 - klo: 22.02 »
Toi vertigon pukki mulla on ollut kahdessa rrv4:ssa paikallaan.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #21 : 26.11.12 - klo: 09.00 »
noissa evo3 ja evo 4 pukeissa ei ole muuta eroa kuin kytkin akselissa kellon puoleinen laakeri erikokoinen.
eli 3:sen pukki käy ku vaihtaa 4:sen laakerin.
TRKMANS racing

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #22 : 26.11.12 - klo: 09.34 »
Ok, kiitoksia tiedosta..
Sen verta keltanokka olen vielä mcd autoissa jotta kokoajan oppii lisää :azn:

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD projektit
« Vastaus #23 : 26.11.12 - klo: 20.38 »
Onko toi vertigon pukki sit kuin hyvä?
Lukenut että teräsrattailla liian nihkeet välit ja jotain vikaakin niissä on ollut, ja ei kaiketi toimi mcd:n metallirattailla, kopiolla kyllä jne....
King cobrallakin joku hässäkkä, mut maksaa 120-130£, joten silloin jo sama ostaa aito mcd:n tuote.
Se on kuulemani mukaan rolex näissä rataspöydissä toimivuusen suhteen, vaikka hintaa hiukan onkin.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #24 : 26.11.12 - klo: 20.41 »
Veljelle tilasin suunnilleen noin vuos sitten evo 3:seen tuon pukin ja hyvin kuulemma pelitti.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #25 : 26.11.12 - klo: 20.55 »
mistäs sitä lähtisi etsimään varaosa laakereita v4

Poissa pivo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #26 : 26.11.12 - klo: 21.12 »
mistäs sitä lähtisi etsimään varaosa laakereita v4

Itse ostanut täältä: http://www.fasteddybearings.com/
MCD:hen ei ole vielä sivuilla valmista kittiä, kuten moniin muihin merkkeihin, mutta
hakua käyttämällä löydät varmasti ne mitä tarvitset.
20$ tai yli olevat tilaukset tulevat ilman erillisiä postikuluja. 

Tai sitten vaihtoehtona tukee kotimaista toimijaa:  www.rcautot.fi
« Viimeksi muokattu: 26.11.12 - klo: 21.17 kirjoittanut pivo »

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #27 : 26.11.12 - klo: 21.12 »
Ebaysta itse ainakin löysin laakereita nutechiin,kohtuuhintaisia ja ei mitään moittimista.täältä tilasin
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #28 : 26.11.12 - klo: 21.18 »
SKF laakereita olen käyttänyt aina. Esimerkiksi etola/etra tahi joku muu kunnon laakerikauppa niitä myy.

Poissa rb

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD projektit
« Vastaus #29 : 26.11.12 - klo: 22.53 »
kiitos