Tourinki autojen jälkeen tuli ostettua itselle ensimmäin krossari XB4 (2013) eli ensimmäinen versio XB4 autosta. Nyt tarvis vähän vinkkejä, et millaset säädöt tuohon kannattais laittaa. Itsellä ei ole oikeastaan mitään tietoa krossiauton säätämisestä (vaikka ei sitä kyllä niin hirveesti oo tourigistakaan, mutta edes perus asiat on tiedos siltä puolelta :) )
Mitenkäs ohjaimen säädöt, eli paljonko krossarissa täytyy olla kääntyvyyttä?
Samoten ajo vinkkejä voi antaa, koska ajokokemusta ei ole oikeataan yhtään krossarilla ja koskaan en ole ajanut esim. hyppysristä.
Itsekkin aloittelin krossari harrastukseni vasta viime syksynä..., mutta radalta olen saanut paljon hyviä neuvoja pidempään ajaneilta kuskeilta.
Krossarisssani olen itse pitänyt kääntyvyyden niin isolla kun saa, mutta täytyy muistaa säätä EPA (maksimi asento johon pyörät kääntyy) ohjaimesta oikein. Kanattaa myös katsoa, että jarrun säätää niin että pöyrät ei mene lukkoon.
Autoon kannattaa laittaa 10-15kg servo, suurin osa käyttää sävoxin servoja.
Sähköiksi kannattaa laittaa joku harjoton säädin ja moottoriksi joku 10.5t - 5.5t harjaton kone. Sensorilliset sähköt ovat tietysti paremmat.
Kun hyppyreistä hyppii niin perus sääntö on se, että kun painaa kaasua niin keula nousee korkeammalle ja vastaavasti kun jarruttaa niin keula laskeutuu alemmas.
Jos on jotain kysyttävää vielä niin laita YV:tä.
Voin vaikka laittaa linkkejä joihinkin hyviin sähköihin tai neuvoa jossain muussa parhaani mukaan.