Kirjoittaja Aihe: TLR TEN-SCTE 2.0  (Luettu 73943 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
TLR TEN-SCTE 2.0
« : 30.01.13 - klo: 09.51 »
Tulihan se sieltä  :wink:
Etusivulla lukee että 2wd (TLR® 1/10 TEN-SCTE 2WD Race Short Course Truck Kit), mutta eiköhän toi nelkku ole.


http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR03000

Team Losi Racing 1/10 TEN-SCTE 2.0 Short Course Truck Kit

Key Features

Weight Bias is Further Back and Lower then the Original Chassis
Kit Allows You To Build To Your Specifications
Battery Tray Has Been Redesigned To Save Weight
Adjustable Battery Positioning To Shift Weight
Drive Inserts Are Molded Into the Diff Cases
Strategically Placed Outlets Let Air Passing Under The Body Out to Help In-Air Stability
Race Proven Setup
Effecient Drive Train
Durable
Adjustable Camber
Differential and Motor Shift Back, Allowing More Steering And Better Rear Traction

The TEN-SCTE platform is one of the most successful 4WD electric short course platforms of all time. It has dominated its class at tracks all over the world and proven it has what it takes to win a ROAR National Championship. The TEN-SCTE 2.0 kit builds on the success of this racing juggernaut with innovative engineering and technology born from team driver expertise, CAD and countless hours of testing. 

The weight bias of the chassis is further back and lower than the original, making for more consistent handling and faster lap times. Because the TEN -SC TE 2.0 is in kit form, you have the freedom to build it to your exact specifications with the power system and electronics of your choice.  Engineers have eliminated the weight of the battery tray and replaced it with thin foam pads mounted directly to the chassis. They’ve also made the battery hold down posts adjustable so you can shift the position of the battery forward or aft as needed.  Drive inserts are now molded into the diff cases and a reengineered seal system protects internal components. The result is a drive train that lasts longer and delivers more consistent performance. This proven body design delivers all the downforce you need for cornering fast and staying in control when flying down the straights. Air under the body is channeled through strategically placed outlets during jumps so the truck is more stable while airborne.
Product Specifications

Type:   4WD Short Course Kit
Scale:   1/10
Length:   21.34 in (524mm)
Width:   11.65 in (295.8mm)
Height:   7.3 in (185mm)
Wheelbase:   13.15 in (334mm)
Weight:   6.3 lb (2.9 kg)
Chassis:   3mm plate, 7075-T6 aluminum
Suspension:   Independent
Drivetrain:   4WD
Kit/RTR:   Kit
Shock Type:   Hard Anodized Aluminum
Minimum Age Recommendation:   14 years
Recommended Environment:   Outdoor
Is Assembly Required:   Yes
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #1 : 30.01.13 - klo: 09.52 »
Mielenkiinnolla jäädään seuraamaan  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #2 : 30.01.13 - klo: 10.16 »
Näköjään paino tullu reilusti alespäin?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #3 : 30.01.13 - klo: 10.37 »
Oisko milliset ruuvit saatu jo tähän painokseen?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #4 : 30.01.13 - klo: 10.39 »
Oliskohan sellainen köyhän miehen konversio hommata vain uusi pohjalevy ja akkukotelo? Aika monet 2.0:n uutuuksista on ollut jo aiemmin saatavilla tai korvattu sopivalla aftermarket palikalla.

Manuaalin mukaan on edelleen tuumaiset ruuvit.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #5 : 30.01.13 - klo: 10.42 »
Näköjään paino tullu reilusti alespäin?
1.0 taitaa olla about 3.1kg ajokunnossa. Speksien mukaan näköjään 3.06kg eli jonkun verran on lähteny.

Oliskohan sellainen köyhän miehen konversio hommata vain uusi pohjalevy ja akkukotelo? Aika monet 2.0:n uutuuksista on ollut jo aiemmin saatavilla tai korvattu sopivalla aftermarket palikalla.

Manuaalin mukaan on edelleen tuumaiset ruuvit.
Totta, 1.0:n saa kyllä aika pitkälti samanlaiseks TLR osilla.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #6 : 30.01.13 - klo: 10.43 »
Kiinnostaa  :wink:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #7 : 30.01.13 - klo: 10.57 »
Tuohan on ilmi selvä MIP


Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #8 : 30.01.13 - klo: 12.57 »
Yhtäläisyyttä löytyy :-)

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #9 : 30.01.13 - klo: 13.12 »
Mielenkiintoinen päivityspaketti.

Iskarien yläkiinnityksille näemmä uudet geometriat ja mahdollisuus käyttää lyhyempää ylälinkkiä edessä ja ilmeisesti myös takana.

Pitää varmaan sahata oma radiolevy pienemmäksi kun tossakaan ei ole juuri mitään muovia jäljellä. ;)
Akkuteline on kyllä mielenkiintoisen pieni.
Rungossa näyttäisi olevan myös pienemmät kurasuojat.

Mihinköhän laittaisi säätimen kun käyttää lyhytkannuista moottoria?


Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #10 : 30.01.13 - klo: 13.21 »
Kay Jay.

Vertaa tuohon MIP:n kuvaan aika liki 1:1.

MIP:ltä voi ostaa servon kiinnitys tangot sekä akkutelineen kulmat, jolloin pääsee lähemmäs 2.0. Sitten kun kääntää kardaanit edestä taakse ja poraa uudet reiät diffille ollaan jo hyvin lähellä 2.0.

MIP:illä on myös isommat iskaritornit, jolloin iskarit saa todella pystyyn jos haluaa.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #11 : 30.01.13 - klo: 14.06 »
469,99$ kuulostaa aika kovalta mutta onhan tuossa tosiaan melkosesti hipitihop-osaa mukana. Kuvan mukaan pieni nopari sopisi servon taakse eikä johtoja näin tarvitsisi vetää kardaanin yli. Ainakaan 540 kokoisen moottorin kanssa tasapaino tuskin liikaa järkkyisi moottorin puolelle? Iskaritorneja lukuunottamatta kaikki osat löytyykin jo omasta Losistani.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #12 : 30.01.13 - klo: 18.39 »
Onhan tuo hyvin mielenkiintoisen näköinen laitos, vaikka ei "tajuntaa räjäytä" kuvien perusteella. Montaa kohtaa on selvästi mietitty uudelleen ja ne on tehty fiksummin.

Ottaen huomioon orginaalin olevan todella hyvä laite muutaman huonon ratkaisun sisältäen, olisin odottanut vielä seuraavia parannuksia:

- takapuskurin kehikko. Tossa se näyttää samalta kuin vanhassa
- etupuskuri
- tukivarret: iskarien kiinityskohdat on toivottavasti vahvistettu

Nämä olisi saatu kasaan hyvin helposti, joten toivottavasti ne on todellisuudessa fiksattu vaikka paremmalla materiaalilla ja kestävät :-)

Hinta...on se pirun KALLIS.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #13 : 30.01.13 - klo: 18.40 »
Hinta...on se pirun KALLIS.
Ovh ja katuhinta on sit kaks eri asiaa :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #14 : 30.01.13 - klo: 18.51 »
Mippiä omaan kampeen + jotain pientä, niin taas mennään hetken aikaan :)

Ei ole sitten niin kiire päivittää uuteen malliin.

Poissa peejii_h

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #15 : 30.01.13 - klo: 22.40 »
Mipissä on paino vielä taaempana. Herra Losi Dunfordin mielestä liiankin.  :wink:

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #16 : 31.01.13 - klo: 08.17 »
Mipissä on paino vielä taaempana. Herra Losi Dunfordin mielestä liiankin.  :wink:

Hiukan tuollainen fiilis mullakin on, mutta pitäisi ensin säätää MIP kuntoon ja ihmetellä sitten.

Paino takana antaa enemmän pitoa takarenkaille, jolloin kiihdytyksessä painoa siirtyy entisestään taaksekaat kevenee. Samalla eturenkaiden pito heikkenee ja voima karkaa sinne? Tosin jäykällä keskidiffillä tuo ongelma vähenee, mutta tulee taas muita haasteita eteen.

Mitataan tänään vakio Losin painojaukauma ja verrataan sitä MIP:n vastaavaan.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #17 : 31.01.13 - klo: 08.24 »
Hinta...on se pirun KALLIS.
Ovh ja katuhinta on sit kaks eri asiaa :)

Onneksi ;-)

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #18 : 31.01.13 - klo: 10.35 »
Mikäköhän tulee olemaan suomihinta vai kannattaako yksittäisen harrastajan edelleen ite lennättää leluautonsa jenkeistä kotikylälle. Jos siis joku uskaltaa ottaa näitä varastoonsa.
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa peejii_h

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #19 : 31.01.13 - klo: 11.07 »
Tällä hetkellä on saksasta tilaaminen ollut halvempaa. Toivottavasti joku näitä 2.0 ja vara-osia alkaa tuomaan kunnolla maahan.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #20 : 31.01.13 - klo: 11.15 »
Bigbear: Joo, nyt kun toit nuo pointit esiin, niin olen samaa mieltä osien sijoittelun layoutin kanssa.

Samaten kävi mielessä mamyllyn esiin tuomat pointit, että puskurit olisi voinut päivittää "hieman" kevyemmäksi "TLR malliseksi".

Ja etutulivarsia voisi kai päivittää, jotta rengas kääntyy vielä enemmän. Esim. polttiksen 3.0 versiossa oli sellainen muutos tehty.

Pitääpä tsekata tuo MIP:in akkukehikko. Saako sitä säädettyä eteen ja taaksepäin kun on porannut vain yhdet reiät? Joskus mulla oli Hobaossa sellainen kehikko, jossa oli yksi pitkä pala rungossa ruuveilla kiinni ja siihen ruuvattuna akkukotelo, jota varten oli tehty muutama säätöruuvin paikka.

Losissa olen ajanut akku enimmäkseen keskellä ja kesällä takana.

Sopiiko MIP:in servokiinnitykset Losin rungon ruuvinreikiin?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #21 : 31.01.13 - klo: 23.13 »
Mittailtiin tänään autojen painojakaumaa.

Nelkku durango oli käytännössä tasan 50/50
Losi oli 47/53
MIP oli 44/56

Max voi korjata, jos muisti pätkii
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #22 : 01.02.13 - klo: 15.51 »
Mittailtiin tänään autojen painojakaumaa.

Nelkku durango oli käytännössä tasan 50/50
Losi oli 47/53
MIP oli 44/56

Max voi korjata, jos muisti pätkii
Joo tollain taisi olla. Dura tais olla 2540 rtr ja vakio losi 3060, paljon mip painoi? Sivuttaispainopiste tais durangossa ollla ihan parin gramman päästä täydellinen 50-50, vakiolosi taisi olla myös ihan ok tasapainossa, miten oli mipillä?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #23 : 14.06.13 - klo: 11.36 »
Onko jollain kokemusta mites SCTE 2.0 eroaa 1.0:sta ajettavuudessa tms.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #24 : 04.07.13 - klo: 10.11 »
Martti ajoi eilen mun MIP losia, joka on mielestäni aika sama kuin SCTE 2.0 Sanoi, ettei ole ennen ajanut yhtä kääntyvää Losia. Toisaalta mä olin Martin Teknolla 0,4sekuntia nopeampi kuin omalla Losilla, Henkalla on Dura,Tekno ja Losi, joten sieltä varmasti saa tietoa Losista.

Minkälaisia jousitus setuppeja käytätte Lavangon kaltaisilla radoilla? Mulla tuntuu, että auto vaan pomppii ja vetoa ei voi pitää päällä. 
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #25 : 04.07.13 - klo: 11.31 »
Millaiset iskariöljyt sulla on Bigbear? Entä männät?
Entä oletko löysännyt jousia samalla kun vähensit auton painoa?
Vai käytätkö MIP:in sikaritornia?

Mä olen vielä ajanut 1.0 versiolla. Olen kumminkin laittanut iskaritornit tilaukseen.
Runkona mulla on Kings Headz. Olen tykännyt siitä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.13 - klo: 11.35 kirjoittanut Kay Jay »

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #26 : 05.07.13 - klo: 14.13 »
Millaiset iskariöljyt sulla on Bigbear? Entä männät?
Entä oletko löysännyt jousia samalla kun vähensit auton painoa?
Vai käytätkö MIP:in sikaritornia?

Mä olen vielä ajanut 1.0 versiolla. Olen kumminkin laittanut iskaritornit tilaukseen.
Runkona mulla on Kings Headz. Olen tykännyt siitä.

iskariöljy on nyt olleet edessä 35-30 ja takana 30-25. Jousina TLR uudet jouset. edessä ja takana löysimmät, joskin nyt laitoin eteen hiukan jäykemmät.

Mäntinä turussa käytin M2C racingin 8 reikäisiä ja nyt taas vakioita. Edessä nr. 3 takana nr 5
Edessä Integyn iskaritorni, joka on geometrialtaan vakio ja takana vielä MIP, jossa iskarit on todella pystyssä verrattuna vakioihin.

Turussa ajoin vakio tornilla takana kunnes se antoi periksi.

Tilaan 2.0 tornit joko Jamming tai TLR, jotta saan lisää säätövaihtoehtoja (autostahan pitää saada vielä hitaampi:) )

PS. kyllästyin losin koritolppiin, niin vaihdoin nelkku durangon koritolpat paikalle, toimii!
PS 2. Miten iskareista saisi herkemmät? Nyt O rengas aiheuttaa paljon kitkaa, jos iskarin pohjan kiristää kunnolla. Onko O rengas vaihtoehtoja? Thusbergilla on herkin Losi mitä olen nähnyt. Mitä modauksia siinä on?
« Viimeksi muokattu: 05.07.13 - klo: 14.17 kirjoittanut Bigbear »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #27 : 12.07.13 - klo: 14.01 »
Moi,

Iskariöljyt näyttää olevan ihan OK arvoja sekä edessä että takana. Mulla on kolmosen männät edessä
ja nelosen männät takana. Vitosen männät takana toimivat varmasti myös hyvin.
M2C racingin männistä en osaa sanoa kun en ole sellaisia kokeillut.

Jouset on mulla kans TLR jousisetti. Jousissa on hyvä huomioida, että auton ollessa vakiopainoa kevyempi
voi käyttää esim. yhden pykälän löysempiä jousia ainakin takana, niin auto toimii OK. Sekin tietty vaikuttaa
kuinka edessä tai takana akkusi on. Olen ajanut Losissa akku taka-asennossa. Käytän kylläkin APE:n tekemää
akkukoteloa, jolloin akku on muutaman millimetrin alempana ja keskempänä.

Tilasin 2.0 iskaritornit kun niissä näyttää saavan linkit lyhyemmiksi. Pitää ainakin kokeilla mitä se vaikuttaa.
Osat tais olla muutaman kympin kipale.

Turun kisassa huomasin kuinka paljon korin valinta vaikuttaa. Ajoin parhaat tulokseni alkuerissä ja finaaleissa
Losin orkkiskorilla. Kaksi huonoa finaalia meni TLR-korilla. Leikkasin lopulta "ilmaläpät" kokonaan pois
poistaakseni auton leijumista hypyissä, mutta silti vakiokori hyppäsi paremmin. TLR-korilla olisi pitänyt kiristää etupään jousia ja sitä kautta nostaa maavaraa edessä, koska hyppäsi pahasti nokilleen. Testasin tämän seuraavalla viikolla samalla radalla. Sittemmin olen saanut TLR-korin myös toimimaan hyvin.

Thusbergilla taitaa olla TLR-kori ja kaikki aukot leikattu auki.
Iskareistansa en tiedä, mutta Thusberg ajaa kovaa. :)


t. Kai

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #28 : 14.07.13 - klo: 18.06 »
Hyvää infoa Kai!

Ilmeiseti proot käyttää TLR 22SCT lowfriction O renkaita ja lisäksi jotain 2mm shimmiä. Näin iskarit toimivat sulavasti.

Suurin asia mikä Losissa harmittaa on ohjauksen mieletön väljyys..
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: TLR TEN-SCTE 2.0
« Vastaus #29 : 19.07.13 - klo: 10.09 »
Moro !! Tyhmä kysymys mut eikö tää auto ooki 4x4 ?? http://fi.eurorc.com/product/3761/team-losi-racing-ten-scte-20-short-course-kit Vai onko edes samasta autosta kyse ??
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc