Kirjoittaja Aihe: Suuri kännykkä keskustelu!  (Luettu 311186 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #210 : 31.03.05 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Saunalahdelta voi muuten vuokrata kännyköitä, alkaen 4,95€/kk :wink:


Eilen oli  siitä uutisissa ja eikös sitä yritetä nyt estää.


Laissa kielletään ns. kytkykauppa. Eli jos hekilö vuokraa Saunalahdelta kännykän, hänen ei ole pakko ottaa siihen Saunalahden liittymää. Eli hän voi vuokrata puhelimen Saunalahdelta, ja liittymän ostaa jostain muualta.

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #211 : 31.03.05 - klo: 18.06 »
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Saunalahdelta voi muuten vuokrata kännyköitä, alkaen 4,95€/kk :wink:


Eilen oli  siitä uutisissa ja eikös sitä yritetä nyt estää.


Laissa kielletään ns. kytkykauppa. Eli jos hekilö vuokraa Saunalahdelta kännykän, hänen ei ole pakko ottaa siihen Saunalahden liittymää. Eli hän voi vuokrata puhelimen Saunalahdelta, ja liittymän ostaa jostain muualta.


Mitä järkeä tässä ylipäätään on?
Turkulainen voittaa aina!

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #212 : 31.03.05 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Lainaus käyttäjältä: "RaDon"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Saunalahdelta voi muuten vuokrata kännyköitä, alkaen 4,95€/kk :wink:


Eilen oli  siitä uutisissa ja eikös sitä yritetä nyt estää.


Laissa kielletään ns. kytkykauppa. Eli jos hekilö vuokraa Saunalahdelta kännykän, hänen ei ole pakko ottaa siihen Saunalahden liittymää. Eli hän voi vuokrata puhelimen Saunalahdelta, ja liittymän ostaa jostain muualta.


Mitä järkeä tässä ylipäätään on?

Miten niin järkeä??
Kenen kannalta haluat vastauksen?

Laille ei voi mitään. Se on säädetty niin, kun on parhaaksi katsottu.

Saunalahden kannalta asiaa mietittäessä kännykkävuokrausbisnes voisi olla kannattavaakin. Luulen että kännyköitä tullaan vuokraamaan tulevaisuudessa paljonkin.

Mitä asiaa tarkoitit kysymykselläsi?

Poissa Beris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #213 : 31.03.05 - klo: 19.18 »
Juu, että mikä idea on VUOKRATA kännyköitä? Mihin tarkoitukseen joku vuokraa kännykän?
Turkulainen voittaa aina!

Poissa plissken_s

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #214 : 31.03.05 - klo: 19.47 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Juu, että mikä idea on VUOKRATA kännyköitä? Mihin tarkoitukseen joku vuokraa kännykän?


Miksi nyt kukaan ylipäätään vuokraa mitään? Tietokoneita, autoja jne. tai ottaa vaikka auton rahoituksella ja vaihtaa muutaman vuoden välein aina uudenpaan.. Eli ei tarvitse maksaa täyttä hintaa uusimmasta ja hienoimmasta jos vaikka aina haluaa sitä terävintä kärkeä omaan taskuun sitä mukaa kun sitä julkaistaan. Voisin kuvitella että edellä mainitun kaltaiselle henkilölle kännykänvuokraus voi oikesti tullakin kohtuu edulliseksi.
Kyosho - Futaba - Novarossi

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #215 : 31.03.05 - klo: 19.48 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Juu, että mikä idea on VUOKRATA kännyköitä? Mihin tarkoitukseen joku vuokraa kännykän?


En tiä vaa? Ehkä jos vaikka tarvitsee kamerakännykän lomalle niin vuokraa kk:si

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #216 : 31.03.05 - klo: 21.20 »
Lainaus käyttäjältä: "miika-91"
Juu, että mikä idea on VUOKRATA kännyköitä? Mihin tarkoitukseen joku vuokraa kännykän?


Taikka sitten joku haluaa jonkun kännykän tavallaan koeajalle, kunnes tekee ostopäätöksen.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #217 : 31.03.05 - klo: 21.27 »
Tuosta kytkykaupasta sen verran, että puheluiden hinnat saadaan mahdollisimman edullisiksi "reilulla" kilpailulla. Briteissä esim. on hyvin yleistä että liittymän mukana tulee aina puhelin joka on käytännössä siis lähes ilmainen, mutta sitten puhelut taas maksavat enemmän. Tästä tulee se ongelma että joku voi tarjota liittymää hintaan 20 puntaa ja mukana tulee joku hieno puhelin, mutta sitten itse puhelut taas ovat kalliita jne. Toisella voi sitten taas olla liittymän avaus 50 puntaa ja mukana perusluuri, mutta puhelut halpoja jne. Kuten varmasti itse kukin ymmärtää, niin tuo rajoittaa aika pahasti itse puheluiden hintakehitystä ja sillä saralla kilpailua, joka siis tietenkin tuo hintoja alaspäin.

Tietysti myöskin asia on vielä toteutettu niin, että kun liittymän hankkii ja siinä tulee puhelin mukana, niin sen tilalle ei voi vaihtaa toista puhelinta vaikka sellaisen erikseen ostaisi, koska puhelimen ns. IMEI-koodi on sidottu simmin sarja- / tilaajanumeroon jne. Eli siis hankalaa on ja varmasti myöskin tätä lukiessanne olette huomanneet, että kuinka hankalaa se on kuluttajalle / asiakkaalle yrittää valita parasta mahdollista liittymää myöskin.

Vuokraamisesta yleensä taas sen verran, kun joku tässä sitä kerran kerkesi miettimään, niin on kyllä olemasa selkeä tarve vuokraukselle. Ei voida olettaa että kaikki pitäisi aina ostaa. Esimerkiksi yleisesti ottaen yritysten tarkoituksena ei ole omistaa niiden ydinliiketoimintaan kuulumattomia asioita, joten ne on helpompi vuokrata taikka ns. "liisata" (leasing). Tähän kategoriaan kuuluu yleisesti autot, mutta myöskin yritysten tilat, muu kallis omaisuus joka vanhenee nopeasti sekä myöskin työvoima (vuokrataan, ei palkata).

Suomessa on muutenkin täysin epäeurooppalainen tapa ostaa taikka omistaa kaikki. Keski-Euroopassa asuntojen vuokraaminen on hyvin yleistä, niitä ei siellä osteta. Jostain muistaakseni luin arvon että 80% ihmisistä asuu siellä vuokralla, kun taas suomalaisilla on joku uskomaton päähänpinttymä että asunto on aina pakko ostaa / rakentaa ennen eläkeikää ja jättää lapsille tms muille omaisille sitten perintönä. Tämä sama tietysti koskee myöskin autoja ja joitain muitakin käyttöesineitä. Autojen kohdalla varsinkin hyvä on huomioida se, että niiden arvo laskee silmissä ja eivät todellakaan ole mitään hyviä investointeja. Uuden Audin hinta tippuu heti 5.000 EUR kun sen ajaa liikkeestä ulos. ;)

Itse puhelimesta sen verran että ei ole tullut BSOD kertaakaan taikka muutenkaan kaatunut. :mrgreen:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #218 : 10.04.05 - klo: 15.17 »
Täytyy laittaa jo näin etukäteen päivitystä tänne kännykkäkeskusteluun...
Ens viikolla pitäisi saapua uus luuri kotiin tän vanhan korvaajaks: Nokia 7600

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #219 : 11.04.05 - klo: 17.01 »
Mul on Motorolan E365 kamerapuhelin ja Nokian N-Gage ja voisin vaihtaa vaik molemmat jos tulis joku hyvä puhelin vastaan,ite oon katellu tota 6600 ja 5140 :D Siinä puhelimet mun makuun:D

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #220 : 11.04.05 - klo: 17.34 »
Nokia 6600 on jo melko vanha malli, 6600 uudempi malli on esim 7610 jossa 1mpx kamera... itse maksoin 7610 329€  (veikkaan että myyjä myi aivan liian halvalla...)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Jimmy76

  • Tulokas
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #221 : 17.04.05 - klo: 00.06 »
Sen verran kommentoidakseni että ei tuo "vuokraus" ole ainoa tapa hankkia kännykkää pienellä kk maksulla kun nykyään on aktiivirahat ym luotot niin on helppoa hankkia hiukan kalliimpiakin ostoksia "pienellä" kuukausimaksulla. Itsellä nyt käytössä nokia 9300, aiempi nokia 6260. Molempiin olen ollut erittäin tyytyväinen, varsinkin kun pomo kustantaa!! :D
Ei sen väliä mikä se on,kunhan se kulkee lujaa ja pitää kovaa ääntä!!!

Poissa Speeder

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #222 : 17.04.05 - klo: 00.21 »
Ennen mulla oli romu Nokia 3410 ja se siirtyi eläkepäiville ja
ostin Samsung SGH-X600.  :wink: (mulla on ollut tää luuri nyt 3-4 kuukautta)
Ja olen ollut todella tyytyväinen päätökseen! :wink:

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #223 : 17.04.05 - klo: 08.02 »
Ohi aiheen, mutta tätä keskustelua selatessa huomaa kyllä erinomaisesti kuinka lapsista ja nuorista on tullut ihan potentiaalinen asiakaskohderyhmä markkinoille, joista kännykkäkauppa on hyvä esimerkki. Itse kun olin 12 (n. 15 vuotta sitten) ei ollut oikeastaan mitään vastaavaa ilmiötä farkkujen lisäksi, joissa lapsen olisi pitänyt "seurata aikaansa" ja hankkia säännöllisin väliajoin viimeistä huutoa olevaa tavaraa. En tosin osaa olla tästä katkera, tuntuu usein että meillä oli helpompaa juuri tämän takia ja vanhempien vähät varat säästyivät muuhun.

Toinen tuttu huomio on se, että vahvasti tunnepohjaisten ostopäätösten, kuten kännykät tai autot,  teossa ja niiden markkinoinnissa on hyvin onnistuttu siinä, että kuluttaja "myy tuotteen itselleen" ts. argumentoi ostopäätöstään täsmälleen niillä ulkoa opituilla lauseilla, jotka myyjä tai mainos on hänelle syöttänyt. Ei siinä tietystikään mitään pahaa ole, markkinatalous maailmaa pyörittää, mutta tämä on hauska ero jos verrataan kännykkäkauppaa useimpiin muihin viihde-elektroniikkatuotteisiin - imagon merkitys TV:tä valittaessa on melko vähäinen.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Imperio

  • Tulokas
    • Profiili
    • Imperio.1g.fi
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #224 : 17.04.05 - klo: 08.49 »
Itsellä käytössä:
N7610+HS-11W+GlobalSatGPS ja N6510+CARK132

Ja nuista puhelimen kameroista sanoakseni, lelujahan ne on. Itselläni on ollut  useita puhelimia missä on ollut "kamera" eli on nähnyt ruudulla epämääräistä pikselimössöä. Tähän astisista paras "kamera" on tässä 7610 jos nyt ei siinäkään ole kehumista, mikä nyt varmaan johtuu siitä että olen tottunut vuosia jo kunnolliseen digikameraan. Muutamia onnistuneita 7610:lla otettuja kuvia esimerkiksi...
7610 otettuja kuvia
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo.
Oma Savage 21

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #225 : 17.04.05 - klo: 21.35 »
Mulla on käytössä nokian 6100.

Hymypoika

  • Vieras
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #226 : 17.04.05 - klo: 21.59 »
Pääkäytössä Sony Ericsson S700i

Täällä sitten muut ---> http://www.poeka.1g.fi/puh.htm

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #227 : 17.04.05 - klo: 23.34 »
Noooooooookian 2100 ja parempaa en tarvi :wink:
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #228 : 18.04.05 - klo: 15.35 »
Nokia 5140 jouluna sain enkä oo vielä kerennyt vaihtaan :D
Are you sure?

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #229 : 18.04.05 - klo: 15.41 »
Mä hankin tänää nokian 7600 kamerapuhelimen ja on muuten hyvä kamera!Video kuvausta mahtuu yli tunti ja kuvia yli 600kpl,kuvan laatu on myös hyvä kun siirtää tietokoneelle niin hakkaa jo mun digikameran :lol:

Hymypoika

  • Vieras
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #230 : 18.04.05 - klo: 17.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami S"
Mä hankin tänää nokian 7600 kamerapuhelimen ja on muuten hyvä kamera!Video kuvausta mahtuu yli tunti ja kuvia yli 600kpl,kuvan laatu on myös hyvä kun siirtää tietokoneelle niin hakkaa jo mun digikameran :lol:


Aika huono digi sulla sitten taitaa ollakkin? Voisin sanoa että suomenmarkkinoilla yksikään kamerakännykkä ei lyö laadultaa yhtään oikeaa digikameraa.

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #231 : 18.04.05 - klo: 17.21 »
toi taitaa olla yks niist parhaimmist ainakin jos uskoo mäkitorpan myyjään

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #232 : 18.04.05 - klo: 18.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Hymypoika"
Lainaus käyttäjältä: "Sami S"
Mä hankin tänää nokian 7600 kamerapuhelimen ja on muuten hyvä kamera!Video kuvausta mahtuu yli tunti ja kuvia yli 600kpl,kuvan laatu on myös hyvä kun siirtää tietokoneelle niin hakkaa jo mun digikameran :lol:


Aika huono digi sulla sitten taitaa ollakkin? Voisin sanoa että suomenmarkkinoilla yksikään kamerakännykkä ei lyö laadultaa yhtään oikeaa digikameraa.


Hymypoika on oikees.
Jos on keksitty 6 megapixelin kameroita ja paras kännykäs oleva kamera on 1,6 megapixelii ellen väärin muista.
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #233 : 18.04.05 - klo: 18.07 »
Eikö niitä oo tulossa jo 2 megapikselin kamerapuhelimii?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #234 : 18.04.05 - klo: 23.32 »
----------------
« Viimeksi muokattu: 03.12.15 - klo: 15.04 kirjoittanut hellgren »
Lahti Rock City

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #235 : 19.04.05 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Eikö niitä oo tulossa jo 2 megapikselin kamerapuhelimii?
öö, samsung esitteli tossa hiihtoloman aikoihin 7 megapixelin kameran.

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #236 : 19.04.05 - klo: 17.18 »
Siis Samsung esitteli hiihtoloman aikoihin 7megapixelin kameralla olevan kamerapuhelimen.

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #237 : 19.04.05 - klo: 17.37 »
HÄH`!  Joko sellanen on tullut?Mikä malli?

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #238 : 19.04.05 - klo: 18.20 »
Eipä nuo megapikselit paljoakaan kerro kameran laadusta, optiikka on se joka rataisee :!:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Suuri kännykkä keskustelu!
« Vastaus #239 : 19.04.05 - klo: 18.31 »
googlella löytyy kyllä jotain siitä..
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=samsung+7mpx&btnG=Hae&meta=lr%3Dlang_fi


Tossa samsungin 5megapixelin kamerapuhelin..
Lainaus

Samsung julkaisi 5Mpix kamerapuhelimen!
Kun meillä suomessa kamerapuhelimista löytyy parhaimmillaan 1.3 megapixelin kamerat, on Samsung esitellyt ensimmäisenä maailmassa viidenmiljoonan megapixelin kameralla varustetun samsung SCH-S250 kamerapuhelimen. Puhelin toimii CDMA 2000-verkossa ja on näin ollen suunnattu vain Aasian markkinoille. Kemeralla voi still-kuvien lisäksi kuvata kerralla maksimissaan 100 minuutin video klippejä(320x240) äänen kanssa. Puhelin on varustettu 92mb sisäisellä muistilla ja 32mb ulkoisella muistilla. Muistikorttia vaihtamlla puhelimen muistia voidaan laajelntaa. Tähän asti puhelimissa on totuttu parhaimmillaan 262 000-värin tft näyttöihin. SCH-S250 näyttö on QVGA TFD-LCD (Thin Film Diode-Liquid Crystal Display) ja toistaa 16 miljoonaa väriä, mikä on 60 kertaa enemmän kuin tämän hetken parhaat värinäytöt. Samaa tekniikkaa käytetään TFT-telkkareissa ja tietokone näytöissä. Puhelimen mitat ovat 115 x 49.5 x 18.5mm ja paino116 grammaa. Muita mainitsemisen arvoisia ominaisuuksia ovat 64-polyfooniset soittoäänet, MP3-soitin, mobiili pankkiyhteys ja tekstin tunnistus puheeksi eli text-to-speech (TTS). Käyttäjä voi nyt siis esimerkiksi kuunnella saapuneen teksiviestin. Puhelin on rakenteeltaan sisään painuva ja ollessaan kinni kamera on hyvässä suojassa kannen alla. Kameran optiikka on toteutettu yhteistyössä arvostetun kamera optiikka valmistajan Pantax:in kanssa. Sen ominaisuuksiin kuuluu jopa 10cm etäisyydeltä otetut kuvat ja parhaimmillaan 1/1000s. suljin aika. Puehlin tulee myyntiin Koreassa tässä kuussa. Jäämme mielenkiiinnolla odottamaan milloin tämän tasoiset kamerapuhelimet saapuvat Euroopan ja USA:an markkinoille.