Miten ihmeessä voidaan olettaa että kun on käyty yksityisten henkilöiden välistä kauppaa vanhoista tuotteista, että vastuu puuttuvasta osasta kuuluu tottakai maahantuojalle???
Esimerkkinä miettikääs omalle kohdalle jos myytte itse jotain ja tuote ei vastaa sitä mitä ostaja on olettanut... Sanotteko ihan suoraan että ota yhteys maahantuojaan???
Vastuu on kylläkin ensisijaisesti sillä myyjällä.
Ja muutenkin... Mistä ihmeestä maahantuoja edelleenkään tietää oletko ajellut autolla sisätiloissa jo monta kertaa, ruuvaillut autoa ja unohtanut laakerin työpöydälle...
Mutta tottakai pitäiskin maahantuojan hoitaa uudet osat ilmasiks vaikka ei ole edes todisteita siitä että olet kyseistä tuotetta laillisesti hankkinut.
Ei merkin edustaja ole vastuussa yksityisten henkilöiden välisestä kaupasta.
Muuten paukahtaa aika nopeesti uusia sinisaloja myymään uusia autosettejä mistä puuttuu millon mitäkin... Esim sähköt kokonaan tai vastaavaa... Ja tottakai vastuu on silloin maahantuojan ja he joutuvat korvaamaan siihen vehkeeseen uudet sähköt... Vaikka ei ole edes kuittia esittää.
Anteeksi, mutta ei se nyt ihan niin mene... Jos ette usko niin ei muuta kuin homma sinne kuluttajasuojaan ja katsomaan mikä on lopputulos.
Itse olen vuosia sitten vastaavanlaisesta asiasta ollut erästä hifi firmaa edustamassa, ja homma oli erittäin selkeä... Koska ei ollut mitään todisteita tuotteen iästä, laillisuudesta tai yhtään mistään muustakaan ja tuote oli ostettu yksityiseltä henkilöltä, eikä se toiminut niin vastuu oli myyneellä henkilöllä.
Siksi kuitti on aina hyvä olla... Voi edes valehdella itse ostaneensa jne, eikä keltälie nettikauppiaalta joka omien sanojensa mukaan ei ole koskaan koskenutkaan tuotteeseen vaikka on omistanut sen vuoden tai ehkä pari... Tai mitälie kun ei tarkemmin muista.
Editoitu pari kirotusvirettä pois.