Sitten kun tämä ottoteho akulta on suunnilleen aletaan hakea hyötysuhdetta kohilleen. Ideana saada mahdollisimman paljon tuosta maximista mitä sähkölaitteisto voi läpästä, pyörimiseksi renkaaseen ilman huolia.
Huolia voi olla vaikka se, että koneen vääntö ei riitä optimikierrosten saamiseen , ja kone kuluttaa virtaa enemmän kuin koe tai nopari tai kumpikaan kestää, tuon kiihdytyksen aikana.
Kaikki se teho mitä et saa ulos pyörimisenä, päätyy lämmöksi ja sille pitää saada poistumistie.
Jos ajat koneeseen 1000 wattia voimaa ja 60% hyötysuhteeseen pääsevä vanha hiilimoottori jättää sulle 400 wattisen kiukaan jäähdytettäväksi, ni puhallinta/siiliä/ tms ratkaisua tarvitaan. Muuten hiilet tai käämit palaa tai magneetit kuoleentuu magnetismistaan. Kestomagneetit ei pärjää yli sadan asteen lämmöissä, ja hyötysuhde laskee vaikka nollaan kuumenemisen myötä. Silloin sulla ei enää ole moottoria vaan 1000 watin kiuas..
Kalliiden moottorien valmistajat usein jo myynti-ilmossaan kertovat jonkun muunkintiedon koneen käytettävyydestä, kuin suurin teho. Kierroslukualue, KV-luku, käämintä, jopa optimikierrosluku ja saatu hyötysuhde sillä. Halvempia verrataan lähes samanlaisiin joista tiedot on, ja arvaillaan laatukerrointa.