Kirjoittaja Aihe: Monsterin valinnan vaikeus  (Luettu 3541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« : 19.07.04 - klo: 20.50 »
Tiedän, että Monsteri asiaa on käsitelty paljon foorumilla ja olen lukenutkin pitkän Savage ja T-maxx ketjut, mutta jotain jäi silti uupumaan.

Minulla oli noin kolmisen vuotta sitten Kyoshon Ultima ST EP, mutta kypsähdin sen kestämättömyyteen. Virittelin sitä hieman, mutta laatu oli mitä oli(ja voi johtua osittain Kyoshostakin). Kyllähän se mukava värkki oli silloin, kun oli ehjä ja kulkikin 'ihan mukavasti' tiukemmalla koneella ja 8.4V akulla.  Ja ei, viat ei kaikki johtuneet tiukemmasta koneesta ja akusta vaan siellä oli minusta ihan selviä suunnitteluvirheitäkin. Tästä syystä rajaan siis Kyoshon mallit pois vaihtoehdoista.

Nyt sitten aattelin herätellä harrastusta uudelleen henkiin. Kerkeskin mennä myymään kaikki RC-kamat joten aloitan puhtaalta pöydältä. Tällä kertaa ajattelin aloittaa polttispuolelta. Koskapa lähellä ei ole mitään rataa missä voisi ajella, olen harkinnut monsterin ostamista. Mitä olen nyt tätä foorumia tutkinut, niin esiin on tullut lähinnä kaksi vaihtoehtoa. HPI Savage .21 Kit(tai joku tuommoinen) ja Traxxxin T-maxx.  Mikäli muita varteenotettavia vaihtoehtoja on, niin saa ehdottaa. Esimerkiksi HobbyPeople myy T-maxxista ready settiä jossa on _kaikki_ tarvittava ajamista varteen hitaan 599e. Sisältää akut, laturit, polttoaineen sun muut. Eli tuossa hintaluokassa liikutaan. (Onko tuosta T-maxxin setistä mihinkään, vai onko esimerkiksi radio joku surkea malli tai muut osat?)

Sitten itse kysymyksiin. Miten osien saatavuus Suomesta em. autoihin? TowerHobbya katselin ja siellä näkyi olevan vaikka mitä nippeliä T-maxxiin ja Savageenkin. Ilmeisesti HobbyPeoplen kautta voi tilata tuolta jotain? Hintaan tulee ilmeisesti ALV lisää, mutta tuleeko muuta? HP:ssa tais olla jotain osia suoraankin saatavilla, mutta taitavat olla ihan stock-osia.

Luettuani vanhoja viestejä sain käsityksen, että Savagessa olisi joku heikkous renkaan kiinnityksessä. Tai ei niinkään itse kiinnityksessä vaan siinä kuinka voima välitetään akselilta renkaaseen. Hex jotain. Onko sama ongelma T-maxxissa, kun samat vanteet kuitenkin käyvät kumpaankin autoon vai tuleeko T-maxxin mukana paremmat vanteet? Entä kuinka voima välitetään siihen hexmutteriin tms.? Kuvista katselin, että siitä olisi tappi akselin läpi joka välittäis voiman. Kestääkö tuo? Ultimassa oli nimittäin samanlainen systeemi ja sain menemään vetoakseleita vähän turhan helposti poikki juuri tuosta kohtaa.  Sladissa kopsahtaa johonkin niin naps akseli poikki.  Vai tuleeko isot renkaat tässä sitten vastaan, että ne ottavat iskuja vastaan paremmin kuin Ultiman pienemmät renkaat? Hieman silti epäilyttää tuon patentin kestävyys noinkin isossa autossa.

Mitä muita kohtia kummassakin autossa on, jotka kannattaa 'virittää' kestävyyttä silmällä pitäen vaikkakin aattelin, ainakin aluksi, keskittyä ihan vaan ajamiseen. :D

Kuinka kova meteli tuommoisesta polttomoottori rc:stä lähtee? Joutuuko menemään keskelle metsää ajelemaan, ettei häiritse ketään?  :?  Mitään desibelilukuja en ole nähnyt, vaikkeivät ne nyt välttämättä paljoa kertoisikaan.

Löytyykö rc-slangi sanakirjaa jostain? Täällä vilisee paljon sanoja joiden merkitys jää hieman epäselväksi.  Ja tietenkään nyt ei tule yhtään mieleen, kun täytyisi jokin esimerkki keksiä.  :(  

Näin vanhana alkaa näemä tuo muisti pätkiä muutenkin. Päivällä oli vaikka kuinka paljon asioita joita oli kysyttävänä, mutta nyt kun sain  tunnukset aktivoitua, en muista puoliakaan niistä enää.

Jatkan naputtelua heti, kun tulee mieleen uusia kysymyksiä ja pyydän jo valmiiksi anteeksi jos tuli kysyttä jotain mihin oli jo vastattu.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #1 : 19.07.04 - klo: 21.32 »
Jep jep. Mulla on savage ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Ja ei sun missään nimessä kannata ostaa savage 21-mallia vaan ehdottomasti savage 25RTR tai sitten itse kasattava ja hiukan paranneltu versio savage SS, jossa ei tule sähköt mukana. SS tulee luonnollisestikkin jonkin verran kalliimmaksi. Mutta SS-mallissa on jostain ihmeen syystä vetostartti, kun taas 25RTR:rrässä on rotostart, eli vähän kuin porakone, jolla se pyöritetään käyntiin.
Itse jokin aika sitten mietin, että ostanko t-maxin vai savagen ja päädyin savageen. Ja olen ollut tyytyväinen valintaani, vaikka ei t-maxista olekkaan kokemuksia ollenkaan.
Ja savagen vakiovanteissa on tosiaan hiukan heikot ne hexien kolot sielä vanteissa. Rupee se hex hub, eli sellainen metallinen (t-maxissa muovinen) kuusikulmainen n. puoli senttiä paksu "läpyskä" (en tällä hätää keksinyt parempaa selitystä), ni se kumminkin rupee pyörimään vanteen sisällä tyhjää, jolloin vanne ei pyöri. Itse hommasin Q6-vanteet, jossa on vahvistettu hexin kolo, ja ei maksanut kuin postikuluineen n. parisen kymmentä euroa, vähän päälle...
Ja savageen kannattaa varaosat ostaa hobbylinnasta. Se on virallinen hpi:n maahantuoja. Jollei hobbylinnassa ole osia varastossa voi sen kautta tilata towerista osia, mutta se aina kestää aika kauan, koska hobbylinna tekee tilaukset vain kuun lopussa. (www.hobbylinna.fi) Hobbylinna on erittäin hyvä ja luotettava myöskin halpa paikka. Toki voi itsekkin tilata towerista jos vain visa löytyy ja melkeimpä pitäisi osata enkkuu, koska hämminkin tultua on osattava keskustella englanniksi niitten kanssa. Jos hobbylinnasta tilaa towerin kautta, niin hobbylinna vastaa matkalle jääneistä tavaroista.
Ja kyllä tälläiset isomman kaliiperin mosat pitää aika kovaa meteliä, valitettavasti. Minullakin on ollut vähän ongelmia, kun ei oikeen naapurit tykkää, kun joka päivä huudattaa pihassa. Ylittää varmaankin kaupunkiseudulla sallitun desibelirajan, luulisin...
En oikeen osaa sanoa, että mitä kannattaisi savagesta ensimmäisenä virittään. No, joku esitti savage-topicissa, että kansi kannattaisi vaihtaa alumiiniseksi ja ainakin 21-mallissa on mun mielestä liian löysät jouset.
Mä olen ainaki joskus muistaakseni jonkun rc-sanaston hakenu netistä, muist. googlettamalla löytyi. Mutta ainahan voit kysyä kaikkia sanoa, mitä et ymmärrä, ainakin multa vaikka yksityisviesteillä, mutta mä en ainakaa niitä sanoja paljoo tunne.
No, molemmat harkintasi alla olevat monsterit ovat varmasti hyviä, ja pesevät sen ultimas 100-0, mutta valinta on sinun. :)
Ilmoita vain jos/kun unohdin vastata joihinkin kysymyksiisi. En varmasti muistanut kaikkia! Mä en siis tiedä mitään t-maxista, ni sen takia en siitä mitään kirjoittanutkaan.

Edit: Niin, ja käy jaken sivuilta katsomassa mitä eroa on savage 21, -25rtr ja -SS malleissa. (http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage )

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #2 : 19.07.04 - klo: 22.37 »
Vaikka sanoit että kyoshot ei kiinnosta niin mad force ois hyvä :) .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #3 : 19.07.04 - klo: 23.46 »
Itse omistan T-Maxxin johon olen ollut ihan tyytyväinen.
Hajoamisia on tapahtunut aika usein,mutta jokainen rikkoutuminen on ollut kyllä oikeastaan vain omaa huolimattomuutta.

Osat mitkä kannattaa vaihtaa heti on pääratas,joka on muovinen orkkiksessa.
Lisäksi suosittelen vaihtamaan Big Bore iskarit muovisten tilalle.

Traxxasin radio riittää mielestäni täysin monsterin käskemiseen,servojen vaihtoa voimakkaampiin kyllä suosittelen...

Tmaxxin melusta sen verran että se on huomattavasti hiljaisempi kuin savage,jos tolla nyt on merkitystä.

Kannattaa myös miettiä Gs sut monsteria.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #4 : 20.07.04 - klo: 06.32 »
Jopas oli tullut paljon hyviä(kin ;) ) vastauksia.  Jonkin verran selkeytti tilannetta ja taas toisaalta sekoitti.

Kyoshot kyllä unohdan, vaikka sitä Mad Forcea ehdotettiinkin. ;) Savage 25RTR paketin hintaa ei ollut Hobbylinnan sivuilla joten se täytynee kysyä. Tietää missä mennään.

Jos Hobbylinna on HPI:n virallinen maahantuoja, niin mikä on Traxxxin? Eli mistä saa varaosia helpost (ja halvalla tottakai) T-maxiin? Hobbylinna ilmeisesti on virallinen maahantuoja GS Sut:lle?

Jossain viestissä käskettiin T-maxxin pääratas vaihtamaan. Ilmeisesti tarkoitettiin, että tilalle vaihdetaan metallinen (alumiininen?). Tuo on nimittäin juuri se ratas mitä minun entinen Ultima 'söi' varsin tehokkaasti, vaikka yritti säätää moottorin kohdalleen. Teetin sitten happoteräksestä uuden siihen. Tämä sai aikaan vain komean(?)  lastusateen pinionista, kun hieman kaasutteli. Se kun oli messinkiä tms.  :D

Noh, näyttää hieman siltä, että päädyin mihin autoon hyvänsä( T-maxx, Savage 25 tai sitten GS Sut), niin sillä pääsee liikkeelle, mutta kaikissa joutuu(?) sitten jotain pientä virittelyä tekemään jos kestävyyttä ja ajettavuutta haluaa.

Mikä em. autoista kestää vakiona parhaiten? Mitä olen videoita katsellut, kun nuo ei ole kovin herkkiä rikkoontumaan kaadoissa. Paitsi tietenkin videoissa ne autot on loppuunasti viritettyjä ja kaikki muoviosat on korvattu metallisilla. Kuinka lie tilanne vakiovärkin kanssa?

Edit: Korjataanpas sen verran, että kun ottaa silmän käteen ja katsoo niin löytyhän se Savage 25 RTR:kin hinta tuolta sivuilta.

Edit2: Ja edelleen korjataan jotta HobbyPeople ilmeisesti tuo maahan T-maxxia, kun siellä ainakin on iso kasa varaosia tarjolla.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #5 : 20.07.04 - klo: 09.27 »
Itselläni on Savage21 joka on saanut kohtuutonta kyytiä, varsinkin kun olin kesäloman alun mökillä. Mitään en ole saanut rikki autosta.
Savagessakin on muovinen pääratas vakiona, mutta omani ei muutamien litrojen jälkeen ole pientä kulumista lukuunottamatta mennyt miksikään. Ostin kaksi pääratasta mökkireissua varten varalle, ja edelleen ovat pussissaan kiltisti odottamassa.
Savageen on saatavilla myös teräksinen pääratas/pinioni setti mutta en ole omalla kohdallani ainakaan sitä kokenut tarpeelliseksi. Muoviset kun vielä ovat todella edullisia ja kestäviä oikein käytettyinä.
Vakiovanteissa tuo HEX-kolo on monella korkannut, mutta sekään ei ole itselläni rikki mennyt. Tiukkaan kiristys, ja lukitetta perään, niin kestää kyllä. Nyt on 40-sarjalaiset vanteet ja renkaat omassa Savagessani kiinni, ja on TODELLA hienoa ajella trialia, tai vastaavasti reikä päässä hiekkakuopalla nousuja tai järjettömiä hyppyjä.

Varaosa toimitukseen olen enemmän kuin tyytyväinen useamman HPI:n auton omistajana. Hobbylinnan kanssa homma toimii.

Muista merkeistä ei ole kokemuksia, mutta SUThan on krossarin alustalle tehty monsteri, joka on suunniteltu pääosin kisaamiseen, joten jos ei radalle ole menossa, niin en tiedä onko välttämättä paras vaihtoehto???

T-Maxxista on jäänyt käsitys, että ei paini kestävyyden osalta ollenkaan samassa sarjassa Savagen kanssa. Mutta se on vain luettua, ei koettua edes katsomalla.

Hyvä idea unohtaa K, sillä varaosien hinnat ovat järjettömiä :wink:
Tyhjä

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #6 : 20.07.04 - klo: 09.35 »
Onhan kyosholla jotkut osat halvempia kuin hpi:lläkin.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tomppa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #7 : 20.07.04 - klo: 09.38 »
Ihmettelen kyllä miksi unohdat Kyoshot? Itselläni MadForce ja toimii kuin unelma ja varaosat saa AtalaRc:stä yleensä viikossa jos ei ole hyllyssä, tilaavat maanantaina ja osat saapuu keskiviikkona.

Täältä voit lukea kirjoittamani artikkelin MadForcesta ja löytyy sieltä videokin.

Itselläni oli tärkeintä että varaosia saa mahdollisimman nopeesti eikä tarvi odottaa viikkoja, ja itselläni oli myös epäilys tuosta MadForcen kestävyydestä, mutta ei enään, sillä useiden kuperkeikkojenkin jälkeen auto on ehjänä.

Ja moottori on helppo säätää ja toimii itselläni todella hyvin 10% nitrolla, sisäänajon jälkeen ei ole tarvinnut säätöihin koskea.

Vetokäynnistin on todella hyvä oikein käytettynä, sillä jos vedät narun liian pitkälle, pääsee palautusjousi irti kiinnityksestään, mutta kun vetää lyhyitä vetoja niin kestää hyvin...

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #8 : 20.07.04 - klo: 09.56 »
Kyoshosta on jo kokemusta eivätkä ne olleet kovin hyvät. En toki väitä, että Ultimasta saadut kokemukset pätisi mitenkään MadForceen, mutta  silti ajattelin kokeilla jotain muuta merkkiä.  Taidan myös unohtaa SUT:n, kun se tosiaan vaikuttaa olevan hieman eri tarkoitukseen suunniteltu monsteri ja maavarakin on vain puolet siitä mitä Savagessa ja T-maxxissa.

Kestävyys on ensisijalla ja meno vasta sitten. Ei nimittäin ole mitään väliä kuinka lujaa auto kulkee jos se on rikki.  :D  

Täytyykin alkaa kerään listaa osista mitä ostaa valmiiksi varalle samalla, kun auton ostaa. Täytyisi vain ensiksi päättää minkä auton tilaa. Uh oh. Liikaa vaihtoehtoja. Menee pää ihan pyörälle.  :shock:  Noh, onneksi palkkapäivään on vielä parisen viikkoa niin toivottavasti kerkeää homma selkiintyä ennen sitä.   :wink:

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #9 : 20.07.04 - klo: 12.15 »
Semmoinen tuli mieleen, että mitä kaikkea tarttee tuommoisen RTR-kitin lisäksi? Olkoon kyseessä sitten T-maxx tai Savage RTR25.

_Periaatteessahan_ pitäisi päästä ajamaan heti, mutta ilmeisesti polttoainetta tarttee. Lähettimeen ja startteriin akut ja niille laturit. Tartteeko auto muuten akkua? Yritin katsella Savagen manuaalia, mutta siellä puhuttiin vain vastaanottimen ja lähettimen pattereista.

Hehkutulpan ja avaimen sille tarttee. Pienet kuusiokoloavaimet taitaa tullakkin auton mukana joten muita 'erikoistyökaluja' ei tarvitse, kun kotoakin löytyy yhtä jos toista. Vai onko jotain erityistä?

Niin, ja toki polttoainetta tarttee. :)

Hämääviä tämmöiset ReadyToRun - setit, kun eihän niillä pääse välttämättä ajamaan eikä varsinkaan huoltamaan autoa. Noh, toivottavasti ei mitään tärkeää unohdu.

Edit: Pitäs vissiin ihan oikeasti opetella lukemaan.  :?  Kyllähän tuolla Savagen manuaalissa oli maininta autoon tulevista akuista/pattereista.  Eli 4kpl AA-kokoisia akkuja/pattereita sinne menee. Eli akkuja tarttee 12kpl AA-kokoisia(ohjaimeen 8 ja autoon 4) sekä 'ajoakun' käynnistimeen. Täytyy tarkistaa vielä T-maxxin tilanne.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #10 : 20.07.04 - klo: 14.32 »
Huomaa Maddis sitten, että 5:llä kennolla saat enemmän nopeutta ja voimaa servoista! On olemassa myös sellaisia paketteja, missä on 3 kennoa alla ja 2 päällä... Mutta autojen mukana tulee yleensä sellanen patteri "teline" 4:lle kennolle, ja silläkin ajaa ihan hyvin, mutta yleensä nuo patterit tahtovat irrota siitä telineestä. Mutta tosiaan 12:sta kennolla pääset hyvin alkuunsa. :wink:

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #11 : 20.07.04 - klo: 22.04 »
Semmoinen tuli vielä mieleen, että onko jossain ohjeita moottorin huoltamiseen ja sen sellaiseen? Tuossa näkyikin olevan ohjeita mitä tehdä jo moottori ei käy ja jos ajaa talvella, mutta sitten tuolla toisessa viestissä näin puhuttavan jostain after-run öljystä jota ilmeisesti laitetaan koneeseen, kun lopetaan ajamasta.

Lisäksi ilmeisesti kaasutin kannattaa tyhjentää ja ja. mitä vielä?

Sitten tuli mieleen, kun käskettiin tiivistää tasauspyörästöt elikkästä diffit silikoonilla, että millä niistä? Niitähän on miljoonaa eri tyyppiä. Saniteettisilikoonia saattas löytyä kaapista.  :lol: CRC:tä onkin, mutta varmasti jotain muitakin kemikaaleja tarttee mitä nyt en muista. Ruuvilukitetta on vielä jonkin verran jäljellä Ultiman jäljiltä.

Jos on Faq-kamaa(kuten varmaan onkin), niin mistäs se Faq löytyy? Tällä hetkellä tuntuu, että tietoa on, mutta se on ripoteltuna ympäri foorumia.

Polttisaloittelija kyselee.   :oops:

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #12 : 20.07.04 - klo: 22.31 »
minkä auton oot nyt sitten ostamassa maddis?
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #13 : 20.07.04 - klo: 22.37 »
En oo vielä täysin päättänyt, mutten ainakaan Kyoshoa.  :wink:  Vaikeaa on. :?  Noh, eiköhän se selviä, kun palkkapäivä tulee.  :mrgreen:

Kai nuo yleiset huoltovinkit pätee vähän mihin tahansa polttikseen?

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #14 : 20.07.04 - klo: 22.39 »
Osta t-maxx varmaankin parhain näistä :roll: .
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #15 : 20.07.04 - klo: 22.54 »
Kuinka paljon kokemusta sulla on?
Aloittelia=T-Maxx
Kokeneempi=Savage 25/ss

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #16 : 21.07.04 - klo: 06.06 »
Kokemusta polttisvärkeistä ei yhtään. Tai no, olen katsonut menoa paljon videolta. Lasketaanko sitä?  :D  Sähkövärkeistä on jonkinverran, miutta se ei taida paljoa tässä nyt painaa.

Näinkö se sitten kallistuu päätös T-maxxin puolelle? Onko ketään muita jotka yhtyy tuohon mielipiteeseen, että T-maxx aloittelijalle ja Savage 25/SS ei aloittelijalle?

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #17 : 21.07.04 - klo: 07.43 »
Itselläni oli jonkin aikaa T-maxx ja se oli ihan kelpo monsteri, mutta silti suosittelen valitsemaan Savagen 25 tai SS mallin. Itse en ole Savagea nähnyt livenä , mutta kuvista katsottuna ja lukemani perusteella sen rakenteet ovat vahvemmat ja kestävät kovaa käskytystä paremmin.
Savage sopii aloittelijalle mielestäni aivan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin Maxxikin. Traxxasissa on sähköstartti, mutta saahan Savageen roton (25RTR:ssä vakiona). TRX2.5 moottori on hyvä, mutta se on pienempi ja kierrosluonteisempi kuin Savagen 25 myllyt.
Varaosia molempiin saa helposti. Tosin veikkaan, että Savageen on Suomesta helpompi löytää osia nopeasti (Hobbylinna). Viriosiakin alkaa Savageen olla tarjolla kohta saman verran, kuin Maxxiinkin.
Ja kuten aiemmin topicissa jo todettiin kestävyys on polttisauton tärkein ominaisuus. Siksi itse ostaisin Savagen.

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #18 : 21.07.04 - klo: 10.41 »
Nonni. Alustavasti  naputtelin Hobbylinnan webbikauppaa ja laskeskelin hintaa Savage 25 RTR setille. Ei siihen kummosia kamoja tarttenut lisäksi, kun hintaa olikin jo 800e. Hups.  :oops:

Nyt kun tietäisi mitä noihin tarttee mukaan. Itse otin hehkun, akun startille,  laturin em. akulle. AA-akuille onkin jo startti. Tämän lisäksi vielä 16% polttoainetta 5l, polttoainesuodatin, varalle se iso vetopyörä, ja lämpömittari koneen lämpöjen tarkkailuun(paljonko ne edes pitäis olla?). Jaa niin ja fail safen, kun jostain luin että se olis hyvä olla olemassa.  Ilmeisesti tarttis vielä öljyä ilmanputsariin?

70e sais pois ku jättäis tuon failsafen ja lämpömittarin puis, vaikka kertakirpaisujahan nuo hyvin pitkälti on.

Tulee savage vaan aikasta paljon kalliimmaksi kuin T-maxx, kun sen saa 599e ja siinä on _kaikki_ tarvittavat polttoaineita ja akkuja, latureita myöden.

Mika R

  • Vieras
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #19 : 21.07.04 - klo: 10.58 »
Joo, mutta Savagessa on .25 kone ja Maxxissa .15, snadi ero kuitenkin vaikka eihän tuo hintaan juurikaan vaikuta

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #20 : 21.07.04 - klo: 11.17 »
Minusta tuntuu, että oli kone .25 tai .15, niin aloittelijalle se auto kulkee kuitenkin ihan tarpeeksi kovaa.  :)

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #21 : 21.07.04 - klo: 11.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Minusta tuntuu, että oli kone .25 tai .15, niin aloittelijalle se auto kulkee kuitenkin ihan tarpeeksi kovaa.  :)
Kyllähän ne kovaa saa menemään mutta itselläni .16koneella oleva pikkumonsteri ja kyllä lisäpotku olisi ihan kaivattu ominaisuus ;) Eli kyllä äkkiä tulee tehontarvetta lisää ja .16 kone alkaa tuntua mopolta.

Mika R

  • Vieras
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #22 : 21.07.04 - klo: 11.45 »
On siinä eroa kuitenkin, isompi vääntää alempaa eikä ole niin tarkka säädöille siten

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #23 : 21.07.04 - klo: 11.47 »
Niinhän se on, että kun hommaan tottuu niin voimaa ei voi olla liikaa(ainakin jos ajo-ominaisuudet on suhteessa tehoon).   :wink:

Tuo mökämäärä vielä hieman mietityttää, kun missään ei näy desibelilukuja.  Ilmeisesti ihan takapihalla sillä ei voi ajella ilman, että naapurit häiriintyy? Täytynee alkaa selvittelemään lähimmän soramontun paikkaa.

ps. Olihan tuolla HPI:n sivuilla lista, mitä tuo Savage 25 RTR tarvitsee lisäksi ja oli hieman pidempi lista kuin mitä Hobbylinna tarjoaa vai olettaakohan HL, että aloittelijakin tajuaa tilata osat joita ei ole mainittu?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #24 : 21.07.04 - klo: 12.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"

Tuo mökämäärä vielä hieman mietityttää, kun missään ei näy desibelilukuja.  Ilmeisesti ihan takapihalla sillä ei voi ajella ilman, että naapurit häiriintyy? Täytynee alkaa selvittelemään lähimmän soramontun paikkaa.
Itse menin eräälle sorakuopalle ajelemaan joka on yksityisen, ei huomattu mitään kylttei eikä mitää ni maanomistaja tuli sinne kattelee mein puuhia. Tyyppi oli todella kiinnostunut näistä laitteista ja siinä aikamme kun höpistiin niin hän antoi oikein luvan että saa mennä ajamaan ihan milloin vain tahtoo :)

Eli kyllä kannattaa olla mukava kaikille eikä tyyliin "mitäs siinä tuut kyselee painu viiiihturaan." niin saattaa käydä näin :)

Poissa Maddis

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #25 : 21.07.04 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Itse menin eräälle sorakuopalle ajelemaan joka on yksityisen, ei huomattu mitään kylttei eikä mitää ni maanomistaja tuli sinne kattelee mein puuhia. Tyyppi oli todella kiinnostunut näistä laitteista ja siinä aikamme kun höpistiin niin hän antoi oikein luvan että saa mennä ajamaan ihan milloin vain tahtoo :)

Eli kyllä kannattaa olla mukava kaikille eikä tyyliin "mitäs siinä tuut kyselee painu viiiihturaan." niin saattaa käydä näin :)


Toki.  :)

Yhden soramontun olen mielestäni jo paikallistanut, mutta se saattaa olla hieman turhan lähellä asutusta.  :(   Noh, etsivä löytää.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Monsterin valinnan vaikeus
« Vastaus #26 : 25.07.04 - klo: 15.08 »
Kyllä mä ajan ihan jatkuvasti kotipihassani, tosin en tiedä kannattaako ihan semmoisessa pikkusessa rivitalon tai omakotitalonkin pihassa, joka on esim. alle 1000 neliöä, mutta ihan turha semmoisen kokoisessa pihassa on yrittääkkään ajaa tälläisellä kuitenkin kunnollisella ja isolla monsterilla.
Ei mun mielestä sitä fail safea tarvitse, koska siinä on ihan vakionakin semmoinen kaasunpalautusjousi, että jos servolta hävii virrat, ni se palauttaa servon neutraaliin, tosin useille servoille se on vakiona vähän liian jäykkä ja sille joutuu poraamaan toisen reiän vähän kauemmas, jolloin jousi menee kireämmälle ja palauttaa 100% varmasti.
Kyllä sulla tulee melko varmasti ainakin vähän onkelmia ostit sitten kumman tahansa näistä maxxista tai savitsista, meinaa kyllä ne on sen kaliiperin vehkeitä molemmat.
Minua kyllä pikkasen ihmetyttää toi maxxin pieni kone. Jaksaakohan ees keulia sillä? :o