Vielä vähän teholaskennasta. Kyllä se jotain kertoo siitä, mitä voi odottaa joltakin konversiolta tai uudelta moottori/nopari-kombolta. Esim. perus-Savagessa on 6S ja 120A nopari, joten maksimiteho on 4,2V x 6S x 120A = 3 kW (4 hv).
Nyt jos harkitsee 8S laittamista ja 200A nopari, voi laskea että max teho on 6,7 kW (9 hv).
Eli tuosta tajuu että tehot tuplaantuu.
Jos välityssuhteet pitää samana niin voi tietää, että auton maximinopeus ei nouse, mutta kiihtyvyyden pitäisi olla hurja, renkaat sutii hulluna, ylämäkeen pääsee kovaa, jne.
Jos taas laittaa isomman pinionin niin voi tavoitella sillä voimalla lisää nopeutta. Jne.
Ei nämä laskelmat tietenkään kerro että "onko kivempaa ja kuinka paljon", mutta on näistä IMHO hyötyä.