Kirjoittaja Aihe: [b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]  (Luettu 4654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« : 26.07.04 - klo: 20.12 »
Morjes

Tänään sitten "testasin" ensimmäisen kerran polttistani (Kyosho Inferno TR 15 4wd) tai
no minuutinhan se kävi ja sitte sammu kun otin tyhmänä
liian aikasin hehkulaitteen pois tulpasta.
Arvatkaa sainko sitten enää autoo käyntiin...

Kaikenlaista kokeilin, kaasarin neulaa käännellä ym.
Otin monta kertaa tulpan pois ja vedin muutaman kerran
vetokäynnistimellä polttoaineet pois, niin kuin ohjeessa
sanottiin.
Soitin auton ostopaikkaan ja sanoivat että
säädöt pitäisi olla tarkkaan kohdallaan että käynnistyy.

Hehkulaite kyllä pelaa, kun testasin tai ainakin mielestäni se lämpenee siihen malliin että se pelais.
En ole kyllä nähnyt että oikein "hehkuisi".

En tiedä mistä näkee että tulppa on ok.
Se kyllä näyttää hyvältä, eikä se näin pian voi mennä rikki, kai...

Ja polttoainettakin saa hyvin, en tiedä sitten saako liikaa
ja voiko se saada helposti liikaa??

Siispä miten säätäisin tai kokeilisin seuraavaksi??
(maastoon pitäisi päästä pian ajeleen)

Jani

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #1 : 26.07.04 - klo: 20.20 »
Sen tulpan kuuluu hehkua kirkkaan oranssina kun otat se irti konesta ja laitat hehkuttimeen kiinni.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #2 : 26.07.04 - klo: 20.35 »
Öö onko infernossa liuku vai rumpu kaasari?
-EhtoollisWeli

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #3 : 26.07.04 - klo: 20.40 »
En tiedä kumpi kaasari on.
Olen ihan aloittelija...
Kone on ihan vakio GS15R

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #4 : 26.07.04 - klo: 20.43 »
Eli siin on rumpu. Avaa seosneula 2 kiekkaa ja kato et kaasari kurkku on aiki 1-2mm.  Sit vaan kokeilet uudelleen.
-EhtoollisWeli

Poissa Gorexx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #5 : 26.07.04 - klo: 20.45 »
Ensin kannattaa tosiaan varmistaa, että hehkutulppa oikeasti hehkuu, eikä vain "lämpene".

Kyoshon ollessa kyseessä kannattaa myös varmistaa, että kannen ja pillin kiinnitysruuvit ovat varmasti kireällä. Itselläni joskus muinoin oli vastaava ongelma, joka johtui edellä mainittujen löysyydestä.
 
Seuraavaksi tarkasta ilmavuodot polttoainelinjoista/paineletkussa. Jos tankissa on primerpumppu, tarkasta, ettei se vuoda juurestaan.
Toisinsanoen varmista, että kaasuttimelle tulee polttoainetta.

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #6 : 26.07.04 - klo: 20.53 »
Kyllä petroili kulkee varmasti kaasariin.
Pitäskö sen hehkumisen oikein nähdä
kun laittaa hehkulaitteen tulpalle??

Sitten ihmetyttää kun pakoputkesta roiskuaa hieman polttoainetta?

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #7 : 26.07.04 - klo: 20.56 »
Lainaus käyttäjältä: "jani_"
Kyllä petroili kulkee varmasti kaasariin.
Pitäskö sen hehkumisen oikein nähdä
kun laittaa hehkulaitteen tulpalle??



No jos kierrät sen tulpan siitä koneesta kokonaan irti ja laitat hehkuttimeen kiinni, niin sen pitäis alkaa hehkumaan kirkkaan oranssina.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #8 : 26.07.04 - klo: 21.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Lainaus käyttäjältä: "jani_"
Kyllä petroili kulkee varmasti kaasariin.
Pitäskö sen hehkumisen oikein nähdä
kun laittaa hehkulaitteen tulpalle??



No jos kierrät sen tulpan siitä koneesta kokonaan irti ja laitat hehkuttimeen kiinni, niin sen pitäis alkaa hehkumaan kirkkaan oranssina.


Pieni varmistus!  petroili?
-EhtoollisWeli

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #9 : 26.07.04 - klo: 21.11 »
Siis ihan tähän tarkoitettua polttoainetta tarkotin, QwikFire 10 glow fuel.

Otin tulpan pois ja laitoin sen hehkulaitteen päähän.
suhahti pienesti.
En tiedä kannattaako työntää kovin syvälle,
jos sitä ei saa pois sieltä.

Pidin kuitenkin vähä aikaa siinä vähän syvemmällä
eikä mitään tapahtunut.
ei muuttunut oranssiksi.
Vai pitääkö se työntää syvälle??

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #10 : 26.07.04 - klo: 21.15 »
Lataa vaikka hehkus... Ei sitä kiinni asti tarvii työntää hehkuun, kunhan se tappi ja "runko" ottaa hehkun holkkiin kiinni.
Taas kehissä.. ;)

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #11 : 26.07.04 - klo: 21.16 »
Hehkulaite laturiin, niin alkaa onnistumaan.
Jos tulppa vain suhahtaa, mutta ei jää hehkumaan kunnolla kun pidät hehkulaitteessa, niin se on tyhjä.
Laita yöksi laturiin, niin alkaa huomenna homma toimimaan.

EDIT: ei tarvitse olla sen syvemmällä kuin oli sihahtaessa, eli tulpan "tappi" osuu hehkun sisään liikkuvaan osaan, ja tulpan reuna hehkun reunaosaan.
Tyhjä

Poissa henrikhomppi

  • Jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #12 : 26.07.04 - klo: 21.16 »
Lainaus käyttäjältä: "jani_"

Sitten ihmetyttää kun pakoputkesta roiskuaa hieman polttoainetta?

Se on ihan normaalia.
Iron Maiden

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #13 : 26.07.04 - klo: 21.31 »
Hehkulaite laturiin, niin alkaa onnistumaan.
Jos tulppa vain suhahtaa, mutta ei jää hehkumaan kunnolla kun pidät hehkulaitteessa, niin se on tyhjä.
Laita yöksi laturiin, niin alkaa huomenna homma toimimaan.

EDIT: ei tarvitse olla sen syvemmällä kuin oli sihahtaessa, eli tulpan "tappi" osuu hehkun sisään liikkuvaan osaan, ja tulpan reuna hehkun reunaosaan.


--- Latasin hehkulaitteen aamupäivällä viisi tuntii niinkuin ohjeessa
luki. Kyllähän sen pitäs kestää pitempään. Vai mitä??

Räpläsin kyllä sitä ja aukasin sen "ruuvin" kyljestä
ja kääntelin sitä paljon. Mut ei kai se edes suhahtas
jos se olis kokonaan rikki menny?
Täytyy sitte laittaa lataukseen yöks
ja toivoo et alkais käynnistyyn.

Jani

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #14 : 26.07.04 - klo: 21.35 »
Hei! Ootko sisäänajanu sitä :?:   Näissä vehkeissä on sisäänajo aivan välttämätön! Vai olitko jo tietoinen tästä sisäänajon pakollisuudesta? Eli sisäänajo suoritetaan ohjeiden mukaisesti. Mutta jos et sieltä jaksa ruveta kaivaa, ni ajat pari tankkii ERITTÄIN rikkaalla seoksella renkaat ilmassa, jotta ne pääsee pyörimään vapaasti ja ehdottoman pienellä kaasulla. Tankkien välissä pitää antaa koneen jäähtyä ihan kokonaan, eli ei mitään minuutin taukoa ja taas uudelleen käymään. Tässä vaiheessa sisäänajoa on tultava raakaa polttoainetta putkesta ulos ja koneen pitää savuttaa kunnolla. Niin että vieressä tukehtuu. :wink: Käytät niin rikkaalla, kun saat sen käymään kunnolla.
Kun sen saa tehtyä, ni on niin sanottu ensimmäinen vaihe ohi ja voi siirtyä seuraavaan, eli n. 5 tankillista ajelee hiljakseen mielellään mahdollisimman tasaisella maalla ja pitää antaa jäähtyä joka tankin välissä kunnolla. Aina tankkien välissä, varsinkin lopummassa vaiheessa voi ihan pikki riikkisen laittaa piikimmälle seosneulasta, eli laihentaa seosta.
Sitten kun sekin vaihe on ohi, ni voi ruveta jo antaa vähän kenkää ja säätää pikkuhiljaa seos normaaliajoon.

Jos tätä sisäänajoa ei suorita kunnolla, se kyllä näkyy koneen toimivuudessa ja iässä!
Niin, ja ongelmaasi, että veikkaan kans, että hehkus on tyhjä. Onhan sulla sellanen ladattava hehku? On olemassa sellasia patterihehkujakin...

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #15 : 26.07.04 - klo: 21.51 »
Auton saa muuten paljon helpommin käyntiin,kun säätää käynnistyksen ajaksi trimmistä kaasua hieman auki.

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #16 : 26.07.04 - klo: 22.13 »
joo kyl tiesin että eka pitää "sisäänajaa"

Sais vaan ensin auton käyntiin, että vois sisäänajaa.


Kiitti vinkeistä.

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #17 : 26.07.04 - klo: 22.20 »
Lainaus
ERITTÄIN rikkaalla seoksella renkaat ilmassa, jotta ne pääsee pyörimään vapaasti ja ehdottoman pienellä kaasulla.

Eikös tarkoitus ole ajaa täydellä kaasulla, että saa tarpeeksi voitelua? Siis todella rikkaalla ja täydellä kaasulla.

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #18 : 26.07.04 - klo: 22.21 »
ja on mulla ladattava hehku.
laitoin sen jo lataukseen.

toivottavasti ongelmani ratkesi sillä.

tänks

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #19 : 26.07.04 - klo: 22.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Lainaus
ERITTÄIN rikkaalla seoksella renkaat ilmassa, jotta ne pääsee pyörimään vapaasti ja ehdottoman pienellä kaasulla.

Eikös tarkoitus ole ajaa täydellä kaasulla, että saa tarpeeksi voitelua? Siis todella rikkaalla ja täydellä kaasulla.
Ei. Vaikka n. 1/4 kurkkua auki, ni on hyvä. Toki voi pikkasen kaasutella siinä, että pysyy käynnissä. Vaikka käsitin mä sen, että ei se pääse kiertää paljo mitää, ku on niin rikkaalla, että..., mutta ei se silti kannata niin tehä.
Sittekki, ku lähtee ajamaan maalla, ni jos ei lähe liikkelle, vaikka minuutin mupeltais kaasu pohjassa, ni kyl sitä saa piikimmälle laittaa, kunhan vain pitää kierrokset ja ennen kaikkea lämmöt kurissa.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #20 : 26.07.04 - klo: 22.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Tom Byron"
Lainaus
ERITTÄIN rikkaalla seoksella renkaat ilmassa, jotta ne pääsee pyörimään vapaasti ja ehdottoman pienellä kaasulla.

Eikös tarkoitus ole ajaa täydellä kaasulla, että saa tarpeeksi voitelua? Siis todella rikkaalla ja täydellä kaasulla.

Näitä on eri tyylejä eri koneille!
Eli tehkää valmistajan ohjeen mukaan, niin ongelmia ei pitäisi tulla.
Tyhjä

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #21 : 26.07.04 - klo: 23.11 »
Nii ja ensinmäiset käynnistykset on hankalia aloittelijalle tai joka aloittaa polttis harrastuksen tai ainakin minulla ei meinannut pysyä käynnissä ku vähän aikaa. :wink:

Poissa jani_

  • Tulokas
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #22 : 27.07.04 - klo: 17.25 »
no terve taas

tänään sitte kävin testaamassa toista kertaa
inferno tr 15 polttistani
ja ei oikein tykänny pysyä käynnissä.

aina kun laski kierroksia tyhjäkäynnille ni alkoi sammuun,
joten pidin kierroksia vähän ylempänä ettei sammuis heti
ja yritin siinä samassa säätää neulaa.
pidin auton ilmassa, että pyörät pyöri vapaasti.

tuntu et tankillinen meni nopeesti.
savuakaan ei tullu, joten täytyy ens kerralla
säätää paljon rikkaammalle ja toivoo et lähtis käyntiin.

onko kokemuksia ettei ohjaus eikä kaasu reagoi mitenkään
radiosta ohjaamalla?
kuulin että servot voi olla pitkään käyttämättä olleena
"toimintakyvyttömiä" ja ne voi vaihtaa uusiin.
servojen piuhat pitäs kyllä olla oikein.

jani_

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #23 : 27.07.04 - klo: 22.26 »
Lainaus käyttäjältä: "jani_"

onko kokemuksia ettei ohjaus eikä kaasu reagoi mitenkään
radiosta ohjaamalla?
kuulin että servot voi olla pitkään käyttämättä olleena
"toimintakyvyttömiä" ja ne voi vaihtaa uusiin.
servojen piuhat pitäs kyllä olla oikein.

jani_


Vastarin akut/patterit?   :|

Poissa Tom Byron

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #24 : 28.07.04 - klo: 01.04 »
Lainaus
onko kokemuksia ettei ohjaus eikä kaasu reagoi mitenkään
radiosta ohjaamalla

Parikertaa on käyny sillai, että servo on jumiutunut. Tais olla jotain Hitec:n perus servoja. Eli ei liikkunut käsinpyörittämällä. Purin servon, poistin rattaat ja väänsin sitä moottorinakselia varovasti ja naps! alko liikkuun. Kun ekaakertaa purkaa ni kannttaa pistää mieleen miten ne rattaat sinne kuuluu. Vaikka tuskin niitä väärinkään voi laittaa, mutta ei tarvitse arpoa sitten kasausvaiheessa. No joo, vika ei välttämättä ole tämä, mutta kerronpa kuitenkin.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #25 : 28.07.04 - klo: 01.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Lainaus käyttäjältä: "jani_"

onko kokemuksia ettei ohjaus eikä kaasu reagoi mitenkään
radiosta ohjaamalla?
kuulin että servot voi olla pitkään käyttämättä olleena
"toimintakyvyttömiä" ja ne voi vaihtaa uusiin.
servojen piuhat pitäs kyllä olla oikein.

jani_


Vastarin akut/patterit?   :|


Siru ei ole paikallaan.
-EhtoollisWeli

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #26 : 28.07.04 - klo: 01.09 »
Siis kide ei ole paikallaan taikka on rikki.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
[b]Käynnistysvaikeuksia - Inferno TR 15[/b]
« Vastaus #27 : 28.07.04 - klo: 01.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Pekka V"
Siis kide ei ole paikallaan taikka on rikki.



Nii kidettä tarkotin ku en muistanu mikä se oli niin laitoin et kide :mrgreen:
-EhtoollisWeli