Kirjoittaja Aihe: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.  (Luettu 463801 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Vilz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1500 : 23.08.11 - klo: 08.56 »
Pistetääs viellä tähän kevarikeskusteluunkin tämä :)
Ktm Duke 125 Tuning, burnout and self-made number plate holder
It's not what u know.
It's what u can prove.

Poissa Janne O

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1501 : 07.09.11 - klo: 19.25 »
Onko samurai cross 110 puol automaatti?
Speed Passion RS2 Brushless | Maverick scout | Team Associated B44
http://polaris-suomi.arkku.net/index.php

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1502 : 07.09.11 - klo: 19.46 »
Ei oo
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1503 : 08.09.11 - klo: 16.26 »
Onko samurai cross 110 puol automaatti?
Nojoo, GXT kun on samukalle sukua, ja 110 gxt on myös automaatti että manuaalivaihteisena..
Voimaa ja valtaa.

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1504 : 15.09.11 - klo: 19.01 »
Kellään tarkkoja tietoja että miten paljon maksaisi mopon katsastukset/uudet kilvet/vakuutukset tarkalleen? PeeVeen meinasin pistää kasaan talvimopoks mutta ilmeni että ne maksut menee sitten omasta taskusta  :undecided:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa koz6

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1505 : 15.09.11 - klo: 22.48 »
Kellään tarkkoja tietoja että miten paljon maksaisi mopon katsastukset/uudet kilvet/vakuutukset tarkalleen? PeeVeen meinasin pistää kasaan talvimopoks mutta ilmeni että ne maksut menee sitten omasta taskusta  :undecided:

no katsastus 50-60e,kilvet 11e ja vakuutuksista en tiedä.
hbx bonzer(EX)ansmann racing are-1(EX) mugen mtx-3(EX),traxxas stampede(EX),tamiya mini m03(EX),tt hammer s18(EX),mcd rr evo3.

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1506 : 16.09.11 - klo: 15.07 »
nopeasti kuuklasin niin suomi24 sanottiin että 100-150€. Pitää vielä miettiä että pistääkö kilpiin vaiko viritetäänkö ihan tappiin peltomopoks...
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1507 : 26.09.11 - klo: 16.18 »
Onko kokemuksia kellään Airsalin syltty/mäntä setistä Minarellin am6 koneeseen? Melkein puolet halvempi ku italkitin vastaava.
 Jos laittaisin välitystä pienemmäksi ja kuria pois niin että kiihtyvyys paranisi, mutta nopeus pysyy samana, olisiko laillinen peli, vai onko niillekkin asetettu rajat? Ja minkälaista välitystä pitäisi laittaa?
 Mopona Apikan rx -04
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa R3VO

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1508 : 27.09.11 - klo: 15.31 »
kyseleppä motot.netistä, siellä tuntuvat osaavan asiansa. ja mistäköhän asti aprilia vaihtoi minarellin koneesta derbin koneesee? kaveril -11 SX ja siin on derbin kone. No en kyl tiiä myöskään et missä kohtaa derbi alko valmistaa omia koneita  :grin:

ja on se kai laillinen peli jos se nopeus pysyis samana, mutta mitä järkee ottaa kurit pois ja pienempää välitystä?  :huh:
en usko että alkas ees kiihtyy paremmin  :undecided:
Tamiya M03L | TRAXXAS 1/16 E-REVO vxl | Tamiya TT-01D Type E
Joskus viisas mies sanoi 'Less Traction, More action'

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1509 : 27.09.11 - klo: 15.34 »
Totta kai se alkaa kiihtyä paremmin jos ottaa kurin pois tehot lisääntyy ja jos vielä pienentää välitystä niin se lähtee kuin hauki rannasta. :wink:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa jokuajaja

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1510 : 27.09.11 - klo: 16.21 »
kyseleppä motot.netistä, siellä tuntuvat osaavan asiansa. ja mistäköhän asti aprilia vaihtoi minarellin koneesta derbin koneesee? kaveril -11 SX ja siin on derbin kone. No en kyl tiiä myöskään et missä kohtaa derbi alko valmistaa omia koneita  :grin:

ja on se kai laillinen peli jos se nopeus pysyis samana, mutta mitä järkee ottaa kurit pois ja pienempää välitystä?  :huh:
en usko että alkas ees kiihtyy paremmin  :undecided:

Tietääkseni Apikkaa on minarellin koneella tehty vuodesta X vuoteen 04, sitä uudemmissa on rabasa.
 Ainiin ja ainahan se nopeus ei ratkaise :D saisi se kulkea vaikka 55, mutta sakkoja en kauhiasti haluaisi niin pidetään ne nopeudet edes lähes sallituissa?
Kyosho Inferno wannabe FOFF, 3PRKA

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1511 : 28.09.11 - klo: 21.57 »
Jos kuulostaa "teharimopolta" ni hetihän ne epäilee että on viritetty ja sulla on kauniisti piiloitettu nappirajoitin. Ja onhan kuristusten poistokin viritystä, vaikkei se nopeuteen JOSSAIN TILANTEESSA vaikuttaiskaan. Jos mä detsistäni muuttaisin välityksiä (nyt kuriton dt + cdi ohitettu) ja dt kulkis sen 45-55 niin ohan se laiton, koska on tehty rakenteellisia muutoksia.

Toki kaikkien silmis tääkään "logiikka" tai teoria mikälie, ei oo sitä mitä ajan takaa, ei se ehkä ole, tai sitten on. Mut kuitenki seki riippuu poliisist et ei ne rupee ratsaa vakiomopolta kuulostavia. Sithä ne kahtelee jos tehari näyttäs olevan + tutkaan/silmämääräsesti yli 60kmh ja äänet, tää on se kolmikko millä saadaan virittäjät nalkkiin.

ps. kirjoitin puoliunessa joten thank god jos nyt turasin...
Voimaa ja valtaa.

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1512 : 03.10.11 - klo: 19.03 »
Tuplaan, sori.
http://rc10.fi/index.php?topic=54119.60

Mistä löytäisin kyseiset 25H ketjut? Ketjujako ei oo nyt merkittävä asia, mutta mistä päin suomea/suomalaiselta nettisivulta vois tilata kyseiset ketjut?
Voimaa ja valtaa.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1513 : 03.10.11 - klo: 19.21 »
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.  :shocked:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1514 : 03.10.11 - klo: 19.31 »
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.  :shocked:
Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D
Voimaa ja valtaa.

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1515 : 03.10.11 - klo: 19.35 »
Veikkaan että viritetyn mopon pärinöillä saattaa pikkutyttöjä saada, mutta naiset on ihan toinen juttu, muuten hommaisin itsekin mopon :D
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1516 : 03.10.11 - klo: 19.36 »
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.  :shocked:
Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D

Mopolla naista(ko?), pitää yrittää... Mitä hienoo semmosissa 2-tahti rätinä-äänissä? Itelki on onneks 4-tahti, on luotettavampi, paremmat äänet eikä kokoajan haise...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1517 : 03.10.11 - klo: 19.51 »
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.  :shocked:
Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D
Vai on kilpi hieno kun se on piilossa..?  :shocked: Jos totta puhutaan niin kova ääni ei kerro tehoista mitään. Totuus on niin että äänien kovetessa tehot vähenee.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1518 : 03.10.11 - klo: 20.27 »
Pakko kysyä kun täällä nähtävästi on mopoikäistä sakkia. Miksi nykyään mopoissa pitää olla älyttömän kovat äänet? Miksi rekisterikilpi pitää kiinnittää takalokasuojaan niin ettei se näy? Yhtälailla sen voisi jemmata kalsareihin.  :shocked:
Mopon rekisterikilpi pitää olla näkyvissä :D Ja yleensä noi kilvet laitetaan tonne takaloksuun piiloon koska se on hieno, ja se onkin. Ja äänillä saa naista, ja kertoo sit tehoistakin et nyt muute mennään : D
Vai on kilpi hieno kun se on piilossa..?  :shocked: Jos totta puhutaan niin kova ääni ei kerro tehoista mitään. Totuus on niin että äänien kovetessa tehot vähenee.
No vertaappa vakioputken ja tehoputken äänieroo, ja tehoeroo. Ei päde tuo sun "äänet kovenee tehot laskee" :D ja on se kyl mun mielest hienompi kun takaa ei näy ihan suoraa rekisterikilpee. Tietty on siinä sekin että p****a voipi lentää enempi kun kilpi on taka-akselin etupuolella, tietty riippuu vain moposta ja tyylistä.

Ja kuhan heitin vaan tuon naisensaannin :D Ja kyllä, nelarimopossa on miehekkäämmät pärinät, tai nelareissa yleensäkin. Katseet kääntyy paremmin möreällä pärinällä ku kakstahdin kiimasen ampiaisen sirinällä joka vaan käy korviin :D Muttah, nykymopoissa kun ei paljon tehoja revitä nelareista.
Voimaa ja valtaa.

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1519 : 03.10.11 - klo: 20.36 »
2 Tahti määrää tahdin.Ja 2 tahti ei haise vaan se tuoksuu.

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1520 : 03.10.11 - klo: 20.40 »
 :police:
2 Tahti määrää tahdin.Ja 2 tahti ei haise vaan se tuoksuu.

No ei se kyl mukavaakaan ole et vaatteet haisee aina ihan Pa**alle... Ja nelari ei kuluta yht paljon  :grin:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1521 : 03.10.11 - klo: 20.43 »

No vertaappa vakioputken ja tehoputken äänieroo, ja tehoeroo. Ei päde tuo sun "äänet kovenee tehot laskee" :D ja on se kyl mun mielest hienompi kun takaa ei näy ihan suoraa rekisterikilpee. Tietty on siinä sekin että p****a voipi lentää enempi kun kilpi on taka-akselin etupuolella, tietty riippuu vain moposta ja tyylistä.

Ja kuhan heitin vaan tuon naisensaannin :D Ja kyllä, nelarimopossa on miehekkäämmät pärinät, tai nelareissa yleensäkin. Katseet kääntyy paremmin möreällä pärinällä ku kakstahdin kiimasen ampiaisen sirinällä joka vaan käy korviin :D Muttah, nykymopoissa kun ei paljon tehoja revitä nelareista.
Olihan minullakin aikoinaan mopossa tehari eikä siinä mitenkään kovat äänet ollut. Lähes vakiot taisivat olla. Silti tehoa tuli mukavasti. Viritetyllä mopolla voisi ajella huolettomammin jos siinä ei ole huomiota herättäviä ääniä.
Työkaverin kanssa puhuttiin kerran juuri näistä kova äänisistä mopoista. Työkaveri ajaa rallia ja oli samaa mieltä tästä äänien lisääntymisestä ja tehojen vähenemisestä. Ei autonkaan tehot lisäänny vaihtamalla 1.3 fiestaan 2" pakoputki yhdellä vaimentimella. Äänet kasvaa mutta tehot katoavat.

Ei ole tarkoitus provota ja heikoimmat olisivat jo hermostuneet. Kiinnosti vain kyseinen asia. :police:

Meikäläisen tallista löytyisi GT solikka. Kone pitäisi löytää kun vanha on niin romu ettei kannata korjata.  :embarrassed:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1522 : 03.10.11 - klo: 20.45 »
2 Tahti määrää tahdin.Ja 2 tahti ei haise vaan se tuoksuu.

Vanhat 2-tahtiset autot olivatkin oikeita tehopakkauksia nykyisiin 4-tahteihin verrattuna. Kyllä 4-tahti pesee aina vajaatahtisen.  :wink:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1523 : 03.10.11 - klo: 21.01 »

No vertaappa vakioputken ja tehoputken äänieroo, ja tehoeroo. Ei päde tuo sun "äänet kovenee tehot laskee" :D ja on se kyl mun mielest hienompi kun takaa ei näy ihan suoraa rekisterikilpee. Tietty on siinä sekin että p****a voipi lentää enempi kun kilpi on taka-akselin etupuolella, tietty riippuu vain moposta ja tyylistä.

Ja kuhan heitin vaan tuon naisensaannin :D Ja kyllä, nelarimopossa on miehekkäämmät pärinät, tai nelareissa yleensäkin. Katseet kääntyy paremmin möreällä pärinällä ku kakstahdin kiimasen ampiaisen sirinällä joka vaan käy korviin :D Muttah, nykymopoissa kun ei paljon tehoja revitä nelareista.
Olihan minullakin aikoinaan mopossa tehari eikä siinä mitenkään kovat äänet ollut. Lähes vakiot taisivat olla. Silti tehoa tuli mukavasti. Viritetyllä mopolla voisi ajella huolettomammin jos siinä ei ole huomiota herättäviä ääniä.
Työkaverin kanssa puhuttiin kerran juuri näistä kova äänisistä mopoista. Työkaveri ajaa rallia ja oli samaa mieltä tästä äänien lisääntymisestä ja tehojen vähenemisestä. Ei autonkaan tehot lisäänny vaihtamalla 1.3 fiestaan 2" pakoputki yhdellä vaimentimella. Äänet kasvaa mutta tehot katoavat.

Ei ole tarkoitus provota ja heikoimmat olisivat jo hermostuneet. Kiinnosti vain kyseinen asia. :police:

Meikäläisen tallista löytyisi GT solikka. Kone pitäisi löytää kun vanha on niin romu ettei kannata korjata.  :embarrassed:
Joo, no mä en autoista ymmärrä, mut kyllähän mopoissa tehari tuo äänien myötä tehoja ja tuopi myös poliisin katseet mopoon aika vauhilla. En itse kyl huomannu suurempaa eroo kurittoman dt ja kurillisen dt äänissä. Hiukan "räväkämmät" ja mukavemmat äänet, mutta enpä ite edes kuule oikeestaan ääniä siinä 70kmh vauhdissa :D ja ootte oikeessa, kyllä se 2-t "tuoksuu" joskus mukavalta, mut ei sitä jatkuvasti jaksa haistella ja imppailla, käryttää niin pirusti.
Voimaa ja valtaa.

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1524 : 03.10.11 - klo: 21.40 »
Naapurikunnassa yhden mopokuskin suikki kulki about 80km/h. Oli sitten erehtynyt lähtemään tällä viritetyllä mopolla kouluun. Aamulla oli tosi kova sumu. Maaseudulla kun sattui asumaan niin jotkut tiet olivat aika pitkiä suoria joissa sai hyvät vauhdit. No kuinkas kävikään... Poika ajoi täysillä mopollaan sumussa suoraan traktorin kärryn perään ja (yllätys) kuoli. Traktorin kärryssä oli kyllä valot mutta kovassa sumussa ja vauhdin hurmassa mopopoika ei valoja huomannut. Voi vain kuvitella miltä pojasta tuntui ne viimeiset pari metriä kun jalka etsi jarrupoljinta ja kärryn perä lähestyi.
Jos mopo olisi ollut vakio niin näin ei olisi käynyt. Eikä myöskään pojan isä olisi raivonnut poliiseille kun poliisit toivat sakkolappun isälle viritetyn mopon luovuttamisesta pojalle.

Mitä jos tienpientareella olisi polkenut ekaluokkalainen kouluun ja mopo olisi törmännyt häneen?

Virittäkää vain mopojanne mutta miettikää sitten kuinka ajatte niillä ja missä.  :wink:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1525 : 03.10.11 - klo: 21.53 »
Kaikki ei oo niin tyhmiä että tuppi nurin ja mummot hautaan.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1526 : 03.10.11 - klo: 22.51 »
Kyllä täällä päin uudet mopo pojat ovat juuri tuommoisia, vähät välittävät muista tien käyttäjistä.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1527 : 03.10.11 - klo: 22.53 »
Ei kanata yleistää!Täälläpäin ihan kunnon ajajia ovat eivät ajele ylinopeutta kylillä ja ihn sääntöjen mukaan menevät.

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1528 : 04.10.11 - klo: 16.00 »
Tässä jossain vaiheessa tulen mopo ikään ja olen hieman tuota cpi sm miettinyt. Kertoisiko joku, että onko ihan täyttä skeidaa vai kannattaako harkita jopa tarkemmin?
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Kakkutukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1529 : 04.10.11 - klo: 19.12 »
Tässä jossain vaiheessa tulen mopo ikään ja olen hieman tuota cpi sm miettinyt. Kertoisiko joku, että onko ihan täyttä skeidaa vai kannattaako harkita jopa tarkemmin?
Sinänsä aika vaikee saada mitään "viriosaa" jos aioit viritellä. Sit sekkiin että noissa takajousi lussahtaa äkkiä normikäytössä.  Mielummin CPI kuin derbi, oma kantani on siis tää.
Voimaa ja valtaa.