Kirjoittaja Aihe: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit  (Luettu 4812 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« : 16.02.14 - klo: 22.29 »
SkyRC Beast

http://www.skyrc.com/index.php?route=product/category&path=39_48

Harjattomia moottoreita 1/5-luokkaan.

HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #1 : 16.02.14 - klo: 22.34 »
Onko näistä kellään kokemusta?

Mulla olisi kiikarissa X528 (7350 W, 193 A, 38 V, 780 kV) tai X524 2Y (6300W, 190A, 33 V, 910 kV).

X528 sietää hyvin 8S täydellä latauksella, kun 8 x 4,2V = 33,6V.

X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)


HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #2 : 16.02.14 - klo: 23.38 »
Mulla nyt toi x528 savagessa.
Kokemusta ei enempää ole kuin että olohuoneen matto ei tykännyt sen tuottamasta voimasta yhdistettynä 5B Bajan Hostile Nightmare MXen pitoon... :grin:

Lisäillään tänne sit kuin meillä on jotain kerrottavaa.
Rapakon takana isot pojat ovat kyllä kehuneet... :azn:
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #3 : 16.02.14 - klo: 23.39 »
X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)
Täydet lipot ei ihan hirveän pitkään pidä sitä täyttä varausta, vaan jännite laskee tuosta hieman alemmaksi hyvinkin nopeasti. Käytännössä varmaan tuo 0,6V ero ei tunnu missään, vaan jännite on varmaan ensimmäisen 10s+ ajon jälkeen jo tippunut sinne 33V tai allekin.

Varmuudeksi voit tietysti aina varmistaa asian valmistajalta kaiken varalta vaikkapa sähköpostilla.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #4 : 16.02.14 - klo: 23.47 »
X524 sietänee myös 8S, jos sovitaan että se 0,6V ero ei käytännössä haittaa. (Täydessä latauksessa 8S on periaatteessa 33,6V ja nettisivujen mukaan toi sietää 33V.)
Täydet lipot ei ihan hirveän pitkään pidä sitä täyttä varausta, vaan jännite laskee tuosta hieman alemmaksi hyvinkin nopeasti. Käytännössä varmaan tuo 0,6V ero ei tunnu missään, vaan jännite on varmaan ensimmäisen 10s+ ajon jälkeen jo tippunut sinne 33V tai allekin.

Varmuudeksi voit tietysti aina varmistaa asian valmistajalta kaiken varalta vaikkapa sähköpostilla.

Joo kyllä mä meinaan tuota X524:ää ajaa kahdeksalla kennolla ihan surutta. Sen verran mä tajuun sähköstä, että ei se nyt ihan heti vedä hernettä nenään vajaasta yhdestä voltista.

Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #5 : 16.02.14 - klo: 23.50 »
Mulla nyt toi x528 savagessa.
Kokemusta ei enempää ole kuin että olohuoneen matto ei tykännyt sen tuottamasta voimasta yhdistettynä 5B Bajan Hostile Nightmare MXen pitoon... :grin:

Jaha, jaha :D

Lainaus
Lisäillään tänne sit kuin meillä on jotain kerrottavaa.

Joo. Mulla on nyt itse asiassa sekä X524 2Y että X528 tulossa. Jompikumpi, luultavasti X528, päätyy mun 5SC Fluxiin. Toiselle löytynee käyttöä jossakin vaiheessa.

Lainaus
Rapakon takana isot pojat ovat kyllä kehuneet... :azn:

Mä olen yrittänyt vähän kaivella noita kokemuksia, mutta laihoin tuloksin.

Missä tuosta on tarinaa?
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #6 : 16.02.14 - klo: 23.54 »
Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.
Itseasiassa jos tarkemmin katsot kaikkien noiden 1:5 moottoreiden speksejä tuolta sivulta, niin nuo ilmoitetut voltit per moottori näyttäisivät olevan sidottu täysin siihen, minkälaiseksi SkyRC on määritellyt noiden 1:5 moottoreiden maksimi kierrosluvun. Eli kaikissa näyttäisi olevan sama 30krpm, joka on myös aika lailla se, mihin eri moottorien kv * voltit näyttäisivät osuvan. Olisikohan tuossa takana joku mekaaninen ominaisuus, kuten roottorin kestävyys?
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #7 : 17.02.14 - klo: 00.07 »
Epäilen myös, että nettisivuille on laitettu "33V" mutta moottorin tarkat speksit sietää tuon 33,6V nimellisjännitteen. Ei ne kiinalaist tyhmiä ole, kyllähän tuo on selvästi kahdeksaa kennoa silmälläpitäen mielestäni tehty.
Itseasiassa jos tarkemmin katsot kaikkien noiden 1:5 moottoreiden speksejä tuolta sivulta, niin nuo ilmoitetut voltit per moottori näyttäisivät olevan sidottu täysin siihen, minkälaiseksi SkyRC on määritellyt noiden 1:5 moottoreiden maksimi kierrosluvun. Eli kaikissa näyttäisi olevan sama 30krpm, joka on myös aika lailla se, mihin eri moottorien kv * voltit näyttäisivät osuvan. Olisikohan tuossa takana joku mekaaninen ominaisuus, kuten roottorin kestävyys?

Onkohan kenties kaikissa malleissa sama roottori? Moottorit pitenevät isoa kohden, mutta onkohan roottorit samat?

Noita on yhteensä yhdeksän eri mallia. Laskin jokaisesta 30.000 jaettuna kV-luvulla.

Jokaisessa moottorissa vastaukseksi tulee desimaaliluku, joka pyöristyy ilmoitettuun kokonaisluku-volttimäärään.

Paitsi X513 3Y -mallissa ... "pienimmässä" (SK-400008-11) ... joten epäilen, että niiden nettisivuilla on virhe, ja sen maksimivolttimäärän pitäisi olla 28V, eikä ilmoitettu 29V

:D

ks. https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AglSgTtoXV0xdEtIdmxWLXgtbG5aQ1FQQmp3dHhTclE&usp=sharing
« Viimeksi muokattu: 17.02.14 - klo: 00.13 kirjoittanut RC Foobar »
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #8 : 17.02.14 - klo: 00.39 »
Onkohan kenties kaikissa malleissa sama roottori? Moottorit pitenevät isoa kohden, mutta onkohan roottorit samat?
Kyllä se varmaan pitenee samaa tahtia mitä moottori, jotenka voisi kuvitella että myös paino muuttuu samalla joka näkyy myös noissa spekseissä, mutta miten se lisäpainon jakauma sitten meneekään ja pysyykö roottori samanlaisena muutoin. Sinällään kevyempi varmaan voisi pyöriä nopeamminkin kuin painavampi, laakereiden kuormaan tuskin tulee muutosta tuossa ainakaan vapaasti pyöriessä, varmaan sen verran hyvin tasapainotettuja ovat.

Noh mutta, alkaa mennä niin pahasti arvailun puolelle tässä vaiheessa omalta kohdalta, että ehkä arvailut on parempi lopettaa tähän :evil:, mutta onhan siellä jokin juju varmasti valmistajalla tuon 30krpm rajan takana.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #9 : 17.02.14 - klo: 11.34 »
X524 2Y
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box

Poissa moggi-samuli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #10 : 17.02.14 - klo: 13.16 »
Mistä tilasit ja minkä hintainen oli? Saisikos linkin? Tuohon miniin voisi tuota X528 miettiä vähän niinku jos toi alkuperäinen ei riitä..
HPI Baja 5b Flux

Poissa RC Foobar

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SkyRC Beast 1/5-luokan moottorit
« Vastaus #11 : 17.02.14 - klo: 13.36 »
Tuo oli joku random-tyyppi eBay.co.uk:sta. 122 euroa taisi olla lopulta. Olikohan 90 puntaa plus postit tms.

Tämä se oli, näköjään on vielä muutama: http://www.ebay.co.uk/itm/SKYRC-Toro-Beast-X524-2Y-910KV-Brushless-Motor-For-1-5-RC-Car-/181265432141

(Beasteja on vielä yksi tehokkaampi malli, X528.)
HPI Super 5SC Flux / Kraken Class 1 / Baja | Savage Flux HP & XS x2 | Losi SCTE 1.0 x2 | King Motor KM-002 | Lunch Box