Tervehdys, olen uudehko harrastelija, ja muutama kysymys olisi liittyen lähinnä tasauspyörästöihin ja liuku/kuulalaakereihin.
Auto on "sisäänajettu", ja tällä hetkellä huollon alla. Samassa yhteydessä tuli hieman laakeroitua autoa, eli pyörän liukulaakerit vaihtuivat kuulamallisiin. Pyörissä on kuitenkin edelleen hieman klappia, ja kysyisinkin mikä lasketaan normaali klapiksi harrastelijakäytössä ja onko tätä klappia mahdollista edelleen pienentää jollain konstilla?
Lisäksi etu/takatasauspyörästöjen ns. poskilaakereissa (liukulaakerit) esiintyy myös jonnin verran välystä. Veikkauksena on että kuulalaakerointi ei poista klappia kokonaan, ja mikäli näin on, niin onko mahdollista hienosäätää tämäkin pois jollain konstilla?
Ja koska tasauspyörästöt ovat tuossa työn alla, niin poistin tehdasrasvat, ja kyselisinkin onko valkoinen vaseliini (tamiyan keraamista ohutta vaseliinia) sopivaa etu/takaperän ja diffien voiteluun? Satuin tuota rasvaa kylläkin jo ostamaan.
Aiheita on varmasti sivuttu siellä täällä, mutta tuntuu toivottamalta lähteä selaamaan useamman sivun mittaisia topicceja missä aiheesta on mainittu yhdessä viestissä, sorry. Iskareihin sainkin jo vaihdettua öljyt, vinkit sain täältä selaamalla, kiitos niistä. Tarkoitus olisi siis saada alusta, ajo-ominaisuudet ja ennenkaikkea kuskin ajotaito kuntoon ennenkuin lähdetään hakemaan sitä huippunopeutta/kiihtyvyyttä.