Kirjoittaja Aihe: TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?  (Luettu 15283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #60 : 21.09.04 - klo: 07.20 »
Lainaus käyttäjältä: "Matias V"
Saako ajaa Protoformin MG korilla TSS, TSP ja sit virissä?
Suora vastaus, kiitos.

-M.V


Eli saako tolla korilla ajaa viriä, stanua ja porotokkaa?

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #61 : 21.09.04 - klo: 07.40 »
Korisääntö ei ole miksikään muuttunut.

TSP noudattaa samaa sääntöä kuin TSS.

Eli sääntökirjasta :

3.5.2. KORI
......
Sallittuja korin aukkoja ovat aukot antennia, siiven- ja korin kiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Korin on peitettävä renkaat ja rakenneosat suoraan ylhäältä katsottaessa.
.....
.....
TSS-10, TSP-10, TSM-10: EFRA luokiteltu FIA Touring Saloon, BTCC, DTC, Sport2000 tai vastaavan (ei lokasuojiltaan levitetty luokka), rata-ajossa käytetyn luokan, vähintään 4-paikkaisen, 4- ovisen henkilöauton umpinainen kori. Säilytettävä mahdollisimman esikuvansa näköisenä. Korissa on oltava edessä puskuri tai spoileri, ja takana korissa oleva puskuri tai korin takaosa sivuhelmojen korkeudella, sekä takavalot (maali/teippi). Sallittuja aukkoja ovat, aukot antennia ja korinkiinnitystä sekä kierroslaskentatunnistinta varten. Vain esikuvan mukaiset aerodynaamiset lisäkkeet hyväksytään ja niiden pitää olla kiinni korissa. Siiven on oltava esikuvan mukaisessa paikassa ja kokonaan kattolinjan alapuolella. Korin pitää peittää renkaat ja rakenneosat ylhäältä katsottaessa.

EFRA luokitellut korit: .... Tähän tulee voimassa oleva EFRA lista, onko se sitten -> http://www.efra.se/el_tc_bodies.html (tuon mukaan kysymäsi kori on listalla)... Tony tai Jussi voisi vahvistaa...


EFRA luokitus päivitetään vuosittain 1.4. TSM-10 ja C-12 luokassa uusi luokitus tulee voimaan 1.5.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #62 : 21.09.04 - klo: 15.21 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


...NAPS...

EFRA luokitellut korit: .... Tähän tulee voimassa oleva EFRA lista, onko se sitten -> http://www.efra.se/el_tc_bodies.html (tuon mukaan kysymäsi kori on listalla)... Tony tai Jussi voisi vahvistaa...

...NAPS...



Niin, juuri tuota olen itsekkin pähkäillyt. Jotkut sanovat että MG:llä saa ajaa, ja toiset taas sanoo että ei saa ajaa. Noh, miten on?

Kiitos vastauksesta Tumppi!

-M.V
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #63 : 21.09.04 - klo: 16.36 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"


17-lankainen kone ei ole se millä itse olisin halunnut treenaamisen  aloittaa. Siinä mielessä hommaa ei ehkä ihan 100% loppuun oltu ajateltu.


No ei se täysin stanumoottorillakaan treenaaminen ole ihan järkevää, kun täytyy kuitenkin joskus siirtyä viriin. Viime vuonna ajoin ensimmäisen kauden (stanua), mutta treeneissä en ajanut 25 akkua enempää stanumoottorilla koko vuonna.

Eikä 17 lainkaisen huolto tarve ole läheskään samaa luokkaa kuin stanulla.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #64 : 21.09.04 - klo: 17.42 »
17-lankainen on treenikoneena melko hyvä kun ennakkoa ei laita 4 milliä enempää. Huollon tarve on todella vähäinen ja tehojakaan ei ole liikaa.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #65 : 22.09.04 - klo: 14.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
17-lankainen on treenikoneena melko hyvä kun ennakkoa ei laita 4 milliä enempää. Huollon tarve on todella vähäinen ja tehojakaan ei ole liikaa.


Mutta voimaa on aloittelijalle aivan liikaa !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #66 : 28.09.04 - klo: 16.40 »
Siis TREENATA tietenkin saa ihan millä koneella itse haluaa, oli se sitten mabuchin maitokannu (tällä aloitin itse aikoinaan) tai supertehokas harjaton. Kisoissa sitten pitää noudattaa kilpaluokan moottorisääntöä...

Minäkin ajoin ensimmäiset kerhokisani 17l syndicate-koneella, enkä nähnyt siinä mitään ongelmaa. Toki olin harjoitellut jonkun verran ennen ensimmäistä kisaani...

Ymmärtääkseni Alue-8 kisoissa ei ole TSP-luokkaa, tässä kaikki halukkaat saa osallistua TSS-luokkaan.
Uskoisin että myös kerhokisoissa voi ajaa kilpaa TSS-luokassa, vaikka olisi eläkeläinen, näin ainakin vantaalla...

Ja treeneihin/kisoihin 17l koneeseen voi laittaa 0ast. ennakkoa, kuten nykyisessä syndicate-koneessa, ja valita hiukan kestävämmät hiilet, näin tehot pysyy siedettävällä tasolla.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #67 : 28.09.04 - klo: 18.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"
Ja treeneihin/kisoihin 17l koneeseen voi laittaa 0ast. ennakkoa, kuten nykyisessä syndicate-koneessa, ja valita hiukan kestävämmät hiilet, näin tehot pysyy siedettävällä tasolla.


Tuota minäkin juuri tarkoitin, että 17 lankaisen tehot saa kyllä pieneksi jos vain haluaa.

Poissa jallu

  • Jäsen
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #68 : 10.10.04 - klo: 22.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Viime talvena kisoissa oli noin 80 kuskia (puolet virissä, puolet stanussa) ja päivät venyivät joskus jopa iltakymmeneen. Nyt kun kisoihin tulee lisäksi ProStock ajetaanko se samana päivänä jolloin kisapäivä venyy vielä entisestään?



Tähän kysymykseen voisi joku kisajärjestäjä vaikka huvikseen paneutua..
Olisko mahdoton pyyntö tehdä esimerkki-laskelma vaikka jotenkin näin :

TSS  30 osallistujaa
TSP  25 osallistujaa
TSM  25 osallistujaa

Saako kilpailun vietyä läpi yhdessä päivässä esim klo 22.00 mennessä jos päivä alkaa 08.00??

Tämä asia kiinnostaa varmaan monia....???

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #69 : 10.10.04 - klo: 22.56 »
Lajiryhmä on tästä keskustellut ja parasta ratkaisua etsitään ja etsittiin mm. valvojapäivillä eilen.

Ohjearvona kilpailun päättymisen takarajalle on keskusteluissa ollut klo 21. Käytännössä tämä tarkoittaa maksimissaan 9 erää eli 90 kuljettajaa.

Käytännössä tarvitaan luokkakohtaiset osallistujarajat (jos rajoittamiseen päädytään). Jotta saataisiin erät täyteen, on rajat oltava tasa kymmeniä. Rajojen määrittelemisen vaikeusastetta lisää erityisesti se, että on hyvin vaikeaa ennustaa miten kilpailijat tulevat jakautumaan eri luokkiin ProStockin tullessa mukaan.

Esimerkkinä FTT 2004 I osakilpailussa Kuusankoskella oli 10 erää kilpailijoita (TS:44 ja TJ:45).  Palkintojen jako oli aikataulun mukaan klo 21:30. Kierroslaskijan pisin tauko päivän aikana oli 5 min.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
TJ-10 sääntömuutokset kaudelle 2005?
« Vastaus #70 : 11.10.04 - klo: 09.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lajiryhmä on tästä keskustellut ja parasta ratkaisua etsitään ja etsittiin mm. valvojapäivillä eilen.

Ohjearvona kilpailun päättymisen takarajalle on keskusteluissa ollut klo 21. Käytännössä tämä tarkoittaa maksimissaan 9 erää eli 90 kuljettajaa.

Käytännössä tarvitaan luokkakohtaiset osallistujarajat (jos rajoittamiseen päädytään). Jotta saataisiin erät täyteen, on rajat oltava tasa kymmeniä. Rajojen määrittelemisen vaikeusastetta lisää erityisesti se, että on hyvin vaikeaa ennustaa miten kilpailijat tulevat jakautumaan eri luokkiin ProStockin tullessa mukaan.

Esimerkkinä FTT 2004 I osakilpailussa Kuusankoskella oli 10 erää kilpailijoita (TS:44 ja TJ:45).  Palkintojen jako oli aikataulun mukaan klo 21:30. Kierroslaskijan pisin tauko päivän aikana oli 5 min.


Siis häh... oliko kierroslaskijalla jopa taukoja.
Ei näin  :mrgreen:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)