Kirjoittaja Aihe: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?  (Luettu 34696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Olen tässä pohtinut asiaa, eli olenko jotain missannut tai jättänyt tajuamatta, kun en tilaa rc-kamaa ulkomailta.

Syitä on parikin, eli olen asioinut EuroRC:n ja Power Racingin kanssa. Olen mielestä saanut kaiken tarvitsemani niin sopivasti ja nopeasti. Esim. Dex210 puuttui spurri niin ko. Osa oli odotamassa n. 3h myöhemmin Tikkurilassa (erinomaisesti hoidettu Aakelta Power Racingistä)

Vastaavasti, kun olen edelleen täysin noviisi niin EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.

Vastaavasti Hobbykingistä, kun tilaat esim. kutistesukkaa niin kyllä sitä taas jaksaa ihmetellä kotona, kun avaat sen paketin, että piti taas ottaa postit tappiin ja alle tullirajan niin on sitten 15m kutistesukkaa, mutta se "tärkeä" osa jäi taas tilaamatta ja toinen tilaus sisään. Loppujen lopuksi kuukausi vierähtää aikaa ja sulla on kaksi hyödyllistä asiaa, jotka maksoi sen 5€ yhteensä ja 45€ kaikkea kaapintäytettä.

Olisiko kannattanut kuitenkin ostaa ne romut paikallisesta liikkestä maksaa vaikka 20€ ja saada tuotteet 2-päivässä ?

Siis en ole mainostamassa mitään firmaa vaan aidosti ihmettelen, kun olen kuitenkin tilannut kaikkea schaibaa pitkin maailmaa 10+ vuotta mutta RC-tarvikkeissa ei ainakaan perus harrastaja mielestäni voita mitään pitkässä juoksussa vaan tuntuu, että parempi keskittää hankinnat niin homma toimii. Ostanko mä väärää tavaraa vai miksi valtaosa tavaroista kannattaa tilata niin kitit, kuin sähköt yms.Suomesta luonnollisesti joku turnigy tms on halvempaa, mutta mikäli haluaa jotain varaosia helposti merkkiä käyttää niin tuntuu ko. merkki jäävän pois.

Vastaavasti ilman toimiva www-sivustoa (on olemassa, mutta en kutsuisi toimivaksi) liian vähän puhuttu firma tällä forumilla on Tieto-Nikkari. Kävin ko. Firmassa syksyllä ja liike on 100% asiaa. Mikäli mä joskus jonkun Tamiyan ostan niin ei ole kuin yksi paikka tehdä kauppoja, eli Tieto-Nikkari (onks tää oikein kirjoitettu?) kyseinen liike on muistini mukaan ollut n.30-vuotta samassa paikassa ja on kyllä hieno paikka. Siellä on kaikkea asiallista, jota ilman on ikuisen pikkupojan vaikea olla. Ainakin itse sain todella hyvää ja asiallista palvelua.

Olenko täysin hukassa näiden ajatusteni kanssa ?

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #1 : 25.12.14 - klo: 16.43 »
Amainhobbysta tulee jonkunverran tilattua ja ainut syy siihen on ne valikoimat. Sieltä saa paljon sellaista mitä Suomesta ei saa. Hintataso on samaa luokkaa kun Suomessa.
Myös Suomalaisia RC-kauppoja tulee käytettyä aina kun tarvittavaa tavaraa löytyy ja hintataso on järkevä.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #2 : 25.12.14 - klo: 16.46 »
Et mielestäni ole hukassa.. Eurorc esim hyvin kilpailukykyinen. Ainut syy miksi tilaan tavaraa ulkomailta a/ sitä ei löydy Suomesta. b/ jos hinta on paikallisessa satoja euroja pielessä.
Näin sattuu nykyään harvoin, kiitos esim eurorc ym ym

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #3 : 25.12.14 - klo: 17.17 »
Ulkomailta saa paljon sellaista, mitä Suomessa ei ole lainkaan myynnissä. Esimerkiksi kilpailukykyisiin crawlereihin ja scale-autoihin ei käytännössä löydy mitään suomalaisista liikkeistä. Muutaman valmistajan valmiita autoja kyllä saa, mutta varaosia hyvin niukasti.

Myös tee se itse rakentajat löytävät tarvitsemansa tarvikkeet edullisesti ja näppärästi ebaysta. HobbyKingin akut ovat ainakin harrastelijatason kuskille hinta/laatusuhteeltaan erinomainen valinta ja toimitusaika Euroopan varastosta vain muutama päivä.

Nuo yllämainitut seikat hiukan vastapainona voimakkaan valistushenkiseen aloitukseen. Ja samaan hengenvetoon totean, että ilokseni huomasin, kun yhtenä päivän kasasin identtisen ostoskorin B5:sen varaosia  RCM:n ja Amainin verkkokaupoissa, että hintataso on aivan sama, kun huomioi, että Amainin paketit menevät lähes poikkeuksetta tulliin, mikäli alvi-raja ylittyy.

Ostaja hankkii tavarat aina kulloinkin sieltä, mistä se on sillä hetkellä mielekkäintä. Toisinaan hinta ratkaisee, toisinaan toimitusajat, toisinaan henkilökohtainen palvelu tai vaikkapa halu tukea kotikylän kauppiasta.

On aivan turha taistella kaupan globalisaatiota vastaan. Se on tullut jäädäkseen. Lähetämme mielellämme joululahjoja Romanian köyhille lapsille ja autamme näin muutamaa sataa perhettä, ja samalla pahastumme kovasti, kun elektroniikkateollisuus siirtää tuotantonsa Romaniaan, mikä hyödyttää siellä koko yhteiskuntaa, tarjoten toimeentulon sadoille perheille.

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #4 : 25.12.14 - klo: 17.18 »

EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.


Tässäpä sitä saakin loppu illan naureskella kiina kaman suomi lisälle  :laugh:

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #5 : 25.12.14 - klo: 17.25 »

EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.


Tässäpä sitä saakin loppu illan naureskella kiina kaman suomi lisälle  :laugh:
Voisitko avata tuota ? Vai onko jouluvit... Päällä?

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #6 : 25.12.14 - klo: 17.45 »
Vastaavasti ilman toimiva www-sivustoa (on olemassa, mutta en kutsuisi toimivaksi) liian vähän puhuttu firma tällä forumilla on Tieto-Nikkari. Kävin ko. Firmassa syksyllä ja liike on 100% asiaa. Mikäli mä joskus jonkun Tamiyan ostan niin ei ole kuin yksi paikka tehdä kauppoja, eli Tieto-Nikkari (onks tää oikein kirjoitettu?) kyseinen liike on muistini mukaan ollut n.30-vuotta samassa paikassa ja on kyllä hieno paikka. Siellä on kaikkea asiallista, jota ilman on ikuisen pikkupojan vaikea olla. Ainakin itse sain todella hyvää ja asiallista palvelua.

Tähän pakko ottaa kantaa. Eli voisin melkein väittää hyvin harvan foorumilaisen asuvan tietonikkarin lähistöllä. Toinen kauppa nettisivuineen on "selvästi lähempänä", vaikka todellisuudessa itse liike olis vaikka Hongkongissa tai USA:ssa tmv. Ja monia varmasti asuu monesta muustakin kivijalkakaupasta sen verran kaukana, että kätempi ja ennenkaikkea selvästi halvempi ja mahdollisesti jopa nopeampikin tilata netistä ja käydä postista paketti hakemassa. Ei se silloin paljoa auta, vaikka siellä itse liikkeessä ois kuin "maailman paras" palvelu, kun netin kautta ei saa tilattua, niin ei saa. Eipä sitä monikaan tänä päivänä ala edes liikkeen puhelinnumeroa selvittään jos ei edes (ainakaan kunnolla toimivia) nettisivuja löydy, kun hyvin harva nykyisin tuntuisi selvittävän sitä niiltäkään liikkeiltä, joilta (toimivat) nettisivut löytyy.

Itsellä esimerkiksi satoja kilometrejä matkaa lähimpiin rc-liikkeisiin. Eli suurinpiirtein kaikki tarvittava tilataan tai ostetaan käytettynä. Jos kotimaasta löytyy edullisesti ja/tai osalla on kiire, niin sitten kotimaasta. Jos ei ole suurempaa kiirettä ja ulkomailta saa ihan huomattavasti halvemmalla, niin sitten mahdolisesti ulkomailta ja tietenki jos kotimaassa myydään vain "EI OOta".   
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #7 : 25.12.14 - klo: 17.51 »

EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.


Tässäpä sitä saakin loppu illan naureskella kiina kaman suomi lisälle  :laugh:
Voisitko avata tuota ? Vai onko jouluvit... Päällä?
http://www.dx.com/p/hobbywing-combo-b1-1-10-1-12-brushless-13t-3000kv-motor-esc-w-programming-card-blue-black-187783#.VJwxCco7UIA
V.S.
Pelkkä motti+postit http://fi.eurorc.com/product/5625/hobbywing-ezrun-3650s-13t-brushless-motor

Et halpaa ja halpaa... :wink:

Kyseessä kerhokisat comppi minin teknikka.
(o\_!_/o)

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #8 : 25.12.14 - klo: 18.01 »

EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.


Tässäpä sitä saakin loppu illan naureskella kiina kaman suomi lisälle  :laugh:
Voisitko avata tuota ? Vai onko jouluvit... Päällä?
http://www.dx.com/p/hobbywing-combo-b1-1-10-1-12-brushless-13t-3000kv-motor-esc-w-programming-card-blue-black-187783#.VJwxCco7UIA
V.S.
Pelkkä motti+postit http://fi.eurorc.com/product/5625/hobbywing-ezrun-3650s-13t-brushless-motor

Et halpaa ja halpaa... :wink:

Kyseessä kerhokisat comppi minin teknikka.

Siis jos tuo kone jää tulliin , mikä on iso mahdollisuus??
Onko edelleen halpa? Mites jos nopari on entinen? Takuu?
Odotus aika 2 päivää korkeintaan (Eurorc). Omat osat olleet matkalla samasta paikasta vähän yli kuukausi (dx)
Jos osa valmiiksi entinen, vähintään toinen kuukausi.
Laske poju siitä ;))
« Viimeksi muokattu: 25.12.14 - klo: 18.13 kirjoittanut Andrimus »

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #9 : 25.12.14 - klo: 18.19 »
Pakko kyllä sen verran nirhasta suomalaisia kauppiaita että nimen omaan takuu asioissa olisi todella paljon opittavaa ulkomaalaisista kauppiaista. Itselläni kolme tapausta joissa olen saanut viallista tai väärää  tavaraa ulkomailta. Kahdessa tapauksessa kauppa purettiin pelkän sähköpostin perusteella ja yhdessä korvaava paketti tuli ihan oikeasti pikana. Yksi tapaus on ollut sellainen että vaadittiin sen verran todistelua että jätin homman sikseen.

Suomi liikkeissä sitä vastoin on tälle talvelle jo kolme hiukan heikosti ja hitaasti hoidettua takuu asiaa. Tosin vain yksi tapaus on oma ja muut vierestä seurattuja. Yksi tapauksista on sellainen että liike menetti kerralla kaksi asiakasta...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #10 : 25.12.14 - klo: 18.24 »
No tyylejä on monia.. Mutta entä nämä kunnolliset liikkeet.
Onko lopputulos sitä että kaikki suomikaupat on p****a.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #11 : 25.12.14 - klo: 18.31 »
Mul ei oo DX kamat menny koskaan tulliin!
Ja sieltähän ei kannata tilata samaan pakettiin paljon, koska posteja ei oo ni tilaa yhen kaman kerrallaan...
Tällähetkellä käytössä kaks tommosta komboa.

Käytän myös kotimaisia kauppoja, kerhoalennustakin kun kerran saa  :wink:
(o\_!_/o)

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #12 : 25.12.14 - klo: 18.34 »
Huvittavaa miten näitä vastaavia topikkeja tulee aina vaan uusia, eiköhän tämäkin aihe ole jo loppuun käsitelty ja kukin tilaa tuotteensa mistä haluaa. Tilaapa sitten suomesta tai ulkomailta, ei ole kenelläkään tarvetta tekojaan selitellä eikä valintaansa puolustella kumpikaan kun ei ole väärin. :)

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #13 : 25.12.14 - klo: 18.42 »
Jokainen tyylillään , minua vaan ottaa päähän kun ajatellaan ettei täältä saa mitään..
No tällä menolla ei saakkaan.
 kopteri puolelta lähti trexin tuoja.. Ja kas kas hinta nyt on melkein aina kalliimpi posteineen kuin ennen;((

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #14 : 25.12.14 - klo: 18.57 »
Jokainen tyylillään , minua vaan ottaa päähän kun ajatellaan ettei täältä saa mitään..

Kuka niin ajattelee?  ..ei varmaankaan moni?        ...mutta kaikkea täältä ei saa ja se on fakta.

Ja niinkuin pari viestiä yllä jo kirjoitettiin ei täällä ihmisten tarvi selitellä miksi tilaa ulkomailta... Kyllä siihen syyt on, ei sieltä huvikseen kukaan tilaa...yleensä se syy on että saa halvemmalla tai edes ylipäätään saa..
Mutta tää asia on käsitelty kyllä jo moneen kertaan, kuten tosin tääkin jo yllä todettiin...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #15 : 25.12.14 - klo: 19.02 »
No lueppa mun viestit.. Tilaan itse muualta kans jos a/ hinta on syvältä b/ sitä ei löydy täältä.
Siis älä ota itsees mut sisälukutaito on ihan kiva;)
Myöskin siellä lukee jokainen taplaa tyylillään :wink:
Hyvää joulua  :afro:

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #16 : 25.12.14 - klo: 19.16 »
En mä itteeni ota mutta ei mulle auennu vieläkään kuinka nyt ajatellaan ettei täältä saa mitään?

Lainaus
Myöskin siellä lukee jokainen taplaa tyylillään :wink:
Missä lukee?   ..ööh, en nyt ymmärtänyt, mun sisäluku taitaa tosiaan olla ruosteessa, sorry.

Mutta hyvät joulut myös sinne ja muualle.  :grin:

ps. ei nyt ole tarkoitus herneitä nenään työntään, kysyn asiaa mikä ns. askarruttaa..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #17 : 25.12.14 - klo: 19.23 »
Jokainen tyylillään , minua vaan ottaa päähän kun ajatellaan ettei täältä saa mitään..
No tällä menolla ei saakkaan.
 kopteri puolelta lähti trexin tuoja.. Ja kas kas hinta nyt on melkein aina kalliimpi posteineen kuin ennen;((
Tuossa tuo :tongue:
Mut eihän kukaan voi olla läpensä paha,jos omistaa bajan..
Perskele kun siihen sais osat järkiajassa
« Viimeksi muokattu: 25.12.14 - klo: 19.39 kirjoittanut Andrimus »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #18 : 25.12.14 - klo: 19.48 »
Mut eihän kukaan voi olla paha,jos omistaa bajan..
:laugh:

Jepulis, tässä joku just apaut pari päivää kehu hobbylinnaa ja eikä siinä, hyvä liike se mun mielestä on, se on vaan jos esim. juuri bajaan haluaa osaa, hobbylinna on se ainoa suomessa, niillä ei ole kaikkea hyllyssä, saati jos haluaa optio-osaa niin silloin ihmiset taipuu tilaamaan ulkomailta kun sieltä osan saa ja kaiken lisäksi halvemmalla.
Mutta mun mielestä ei pitäisi alkaa ns. moralisoimaan jos joku ulkomailta tilaa.
Ymmärrän että suomen markkinat on pienet eikä kannata pitää isoja varastoja, asiakkaat kuitenkin monesti haluaa tarvitsemansa osan suht nopeaan ja jos sen saa vielä halvemmalla->ulkomailta.

Joo, meinasin muutakin kirjoittaa mutta en jaksa, eiköhän tää ole mun osalta tässä...
Eli tullut ulkomailta tilaamisen hyödyt suhtkoht puitua...ainakin mun osalta, vaikka lähinnä suomesta tilaankin/ostan.

Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #19 : 25.12.14 - klo: 19.58 »
Sama vika arska. Mut nyt on offtopik ja rajusti. Ajattelin pistää bajan kunnon vetoon ja lähteä kiertää outlaw luokkaa.. Kisakaveriksi??

Poissa polyyppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #20 : 25.12.14 - klo: 20.04 »
Itse henk.koht teen hintavertailua ja näin perus duunarina on pakko ottaa sieltä mistä halvemmalla saa.
Toinen pointti on se että suomen postipalvelut on jokseenkin kalliita jos tarvitsee jonkun muutaman euron osan. Ebaysta sen saattaa saada saman osan ilmasella postituksella.

Nämä köykämiini ym. tuninki osat on selkeesti ulkomailla halvempia ja saatavuus laajemmalla skaalalla.

En toki kiellä sitä faktaa että se ulkomaille menevä tuohi kuolettaa aina suomalaista kauppiasta. Maailma muuttuu ja sen mukana on mentävä.

Ministeri Viinanen totesi 2007 vuonna että samaa rataa kun jatketaan niin suomi on 10 vuoden päästä kehitysmaa...täälä ei ole mitään vientiä ja kaikki kallistuu kansan maksettavaksi. Mihin suuntaa olemmekaan menneet??

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #21 : 25.12.14 - klo: 20.15 »
En meinannut  puuttua aiheeseen..mutta : Ostin suomalaisesta liikkeestä rc tarvikkeita, joista yksi osa hajosi ( omaa tyhmyyttäni ), no ajattelin ei hätä, tilaan osan samasta liikkeestä, mutta ei löytynytkään hyllyltä, sanottiin, että menee kuukauden päivät. No ajattelin, että odotellaan, ja laitoin tilaukseen.
Meni runsas kuukausi, otin yhteyttä, sanottiin , että tilaus lähtee pian, mutta tuotteet tulee yleensä nopeasti...vähän olin hölmistynyt, kun kuukausi oli jo odoteltu ja tilaus vielä siis pöydällä. No ajattelin, että odotellaan...meni runsas  pari viikkoa ja nyt alkuviikosta tuli sähköposti, jossa kehotettiin tilaamaan muualta, siis ulkomailta, koska liike tiesi, että Suomesta ei sitä muualta saa..eivät ole saaneet yhteyttä ulkomaille, valmistajaan tai tukkuriin ? .. :shocked:
Vähän jäi paha maku liikkeen toiminnasta, ja kuitenkin on melko arvostettu liike RC piireissä.
Eli olisi pitänyt heti suosia ulkomaista liikettä.
Kyseisestä liikkeestä olen tilannut 2-3 vuoden aikana todella runsaasti rc tavaraa (arviolta 2000-3000 euron arvosta ), luulisi saavan parempaa palvelua.
« Viimeksi muokattu: 25.12.14 - klo: 20.33 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #22 : 25.12.14 - klo: 20.17 »
Hyvin vedetty ,mutta ottamatta mihinkään kantaa,mm, Viinanen oli yksi ns. Rakas ministeri mikä sai meidät tähän tilaan..
Sorry piti lopettaa..
Ps. Älkää mainitko meidän suurta vapahtajaa vanhasta , siinä ihminen joka kusi päällensä ja kysyi vielä otatko uuniperunan;))
Tää on aivan väärä sarake avautua;))

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #23 : 25.12.14 - klo: 20.47 »
Kyllähän tulli/alvirajan lasku oli pieni elvytysruiske kotimaisille nettikaupoille.
Itte olen tilannut ulkomailta kaikkea pientä tilpehööriä, mutta ne jotka haluan takuunalaiseen toimintaan, ostan kotomarkkinoilta takuuhuollon toimivuuden takia. Kyllä DOA jutut saa ebaysta selville, mutta jos menee yhtään kauemmin, niin takuu on niin ja näin.

Akut olen erittäin todennäköisesti tilaamassa aluksi hobbykingiltä, koska haluan päästä edullisesti ensihajut ottamaan autosta. 21e 5000mAh 2S lipo, niin ei paljoa tarvitse arpoa. Jos sitten joskus jotain laadukasta, niin kotimaasta ehkä.

Poissa Majuri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #24 : 25.12.14 - klo: 20.57 »
 "ostan kotomarkkinoilta takuuhuollon toimivuuden takia."

Tuossahan  on varsinainen heitto.Ehkä jonkulla toimii

RcJKL:stä ostamani servot poksahtivat kuten olen kirjoitellut.
Takuu oli niin pitkä kun takavalot näky.
Myyjä ei anna edes servojen maahantuojan yhteystietoja jotta voisin kysellä että ovatko edes siellä käyneet.
Vaikka niin väittää,ei mitään dokumenttia siitä anna vaikka pyysin.

Joten se siitä kotimaan liikkeiden takuusta, ainakin kyseisen liikkeen
Toiset tekee mitä osaa , mie teen mitä haluan
Mahdoton vie hieman enemmän aikaa

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #25 : 25.12.14 - klo: 21.47 »
.
« Viimeksi muokattu: 14.07.18 - klo: 22.46 kirjoittanut Ilari58 »
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #26 : 25.12.14 - klo: 22.50 »
En meinannut  puuttua aiheeseen..mutta : Ostin suomalaisesta liikkeestä rc tarvikkeita, joista yksi osa hajosi ( omaa tyhmyyttäni ), no ajattelin ei hätä, tilaan osan samasta liikkeestä, mutta ei löytynytkään hyllyltä, sanottiin, että menee kuukauden päivät. No ajattelin, että odotellaan, ja laitoin tilaukseen.
Meni runsas kuukausi, otin yhteyttä, sanottiin , että tilaus lähtee pian, mutta tuotteet tulee yleensä nopeasti...vähän olin hölmistynyt, kun kuukausi oli jo odoteltu ja tilaus vielä siis pöydällä. No ajattelin, että odotellaan...meni runsas  pari viikkoa ja nyt alkuviikosta tuli sähköposti, jossa kehotettiin tilaamaan muualta, siis ulkomailta, koska liike tiesi, että Suomesta ei sitä muualta saa..eivät ole saaneet yhteyttä ulkomaille, valmistajaan tai tukkuriin ? .. :shocked:
Vähän jäi paha maku liikkeen toiminnasta, ja kuitenkin on melko arvostettu liike RC piireissä.
Eli olisi pitänyt heti suosia ulkomaista liikettä.
Kyseisestä liikkeestä olen tilannut 2-3 vuoden aikana todella runsaasti rc tavaraa (arviolta 2000-3000 euron arvosta ), luulisi saavan parempaa palvelua.
Kyllä meidät voi mainita nimellä. Kestämme hyvin kritiikin kun se on aiheellista. Tosiaan Eagle treen tilaus oli määritelty joulukuulle kun kyselit osaa marraskuun alussa.  Ilmoitin sinulle, että menee vähintään kuukausi. Pienen pohdinnan jälkeen halusit vielä tilata kun osaa ei muualta löytynyt. (Likviditeetti syistä emme pysty tekemään tilausta aikasemmin, rahamme loppuisi jos toimisimme näin, vaan tilaukset on pakko rytmittää tasaisesti ja toimia sen mukaan.)

Noh sitkun tein tilauksen joulukuussa, niin enpäs ole vastausta vielä eagle treelta saanut, olen heihin yrittänyt olla yhteydessä monelle eri tapaa mutta lopputulos sama, en tiedä onko yritys kaput, ovatko ennenaikasella joululomalla vai mikä siellä kiikastaa. Jos en saa yhteyttä tehtaaseen ja tilaus viivästyy, niin mun mielestä on kohteliasta kertoa siitä asiakkaalle. Rehellisyys on parasta ja jos en tiedä koska saan kyseistä osaa kehotan ehdottomasti tilaamaan muualta, että asiakas pystyy osansa saamaan ja pääsee harrastamaan.

Meillä kummiskin tärkein periaate on se, että asiakkaalle ilmoitetaan missä mennään ja tässä tapauksessa emme yksinkertaisesti pystyneet palvelemaan. Tein kyllä kaikkeni koska meille jokainen asiakas on tärkeä.

Siinä vaiheessa kun asiakas odottaa 1.5kk ja jää ilman tuotetta on palvelu epäonnistunut, mutta en kyllä tiedä mitä enempi olisin tässä tapauksessa voinut tehdä?

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #27 : 25.12.14 - klo: 23.02 »
En meinannut  puuttua aiheeseen..mutta : Ostin suomalaisesta liikkeestä rc tarvikkeita, joista yksi osa hajosi ( omaa tyhmyyttäni ), no ajattelin ei hätä, tilaan osan samasta liikkeestä, mutta ei löytynytkään hyllyltä, sanottiin, että menee kuukauden päivät. No ajattelin, että odotellaan, ja laitoin tilaukseen.
Meni runsas kuukausi, otin yhteyttä, sanottiin , että tilaus lähtee pian, mutta tuotteet tulee yleensä nopeasti...vähän olin hölmistynyt, kun kuukausi oli jo odoteltu ja tilaus vielä siis pöydällä. No ajattelin, että odotellaan...meni runsas  pari viikkoa ja nyt alkuviikosta tuli sähköposti, jossa kehotettiin tilaamaan muualta, siis ulkomailta, koska liike tiesi, että Suomesta ei sitä muualta saa..eivät ole saaneet yhteyttä ulkomaille, valmistajaan tai tukkuriin ? .. :shocked:
Vähän jäi paha maku liikkeen toiminnasta, ja kuitenkin on melko arvostettu liike RC piireissä.
Eli olisi pitänyt heti suosia ulkomaista liikettä.
Kyseisestä liikkeestä olen tilannut 2-3 vuoden aikana todella runsaasti rc tavaraa (arviolta 2000-3000 euron arvosta ), luulisi saavan parempaa palvelua.
Kyllä meidät voi mainita nimellä. Kestämme hyvin kritiikin kun se on aiheellista. Tosiaan Eagle treen tilaus oli määritelty joulukuulle kun kyselit osaa marraskuun alussa.  Ilmoitin sinulle, että menee vähintään kuukausi. Pienen pohdinnan jälkeen halusit vielä tilata kun osaa ei muualta löytynyt. (Likviditeetti syistä emme pysty tekemään tilausta aikasemmin, rahamme loppuisi jos toimisimme näin, vaan tilaukset on pakko rytmittää tasaisesti ja toimia sen mukaan.)

Noh sitkun tein tilauksen joulukuussa, niin enpäs ole vastausta vielä eagle treelta saanut, olen heihin yrittänyt olla yhteydessä monelle eri tapaa mutta lopputulos sama, en tiedä onko yritys kaput, ovatko ennenaikasella joululomalla vai mikä siellä kiikastaa. Jos en saa yhteyttä tehtaaseen ja tilaus viivästyy, niin mun mielestä on kohteliasta kertoa siitä asiakkaalle. Rehellisyys on parasta ja jos en tiedä koska saan kyseistä osaa kehotan ehdottomasti tilaamaan muualta, että asiakas pystyy osansa saamaan ja pääsee harrastamaan.

Meillä kummiskin tärkein periaate on se, että asiakkaalle ilmoitetaan missä mennään ja tässä tapauksessa emme yksinkertaisesti pystyneet palvelemaan. Tein kyllä kaikkeni koska meille jokainen asiakas on tärkeä.

Siinä vaiheessa kun asiakas odottaa 1.5kk ja jää ilman tuotetta on palvelu epäonnistunut, mutta en kyllä tiedä mitä enempi olisin tässä tapauksessa voinut tehdä?

t. Axel

Selitys hyväksytty.. :wink:
Jep, ei ole moittimista yleisesti liikkeen toiminnassa, ja sen vuoksi en halunnut mainita liikettä.
Lähinnä halusin tuoda esille, että joskus on parempi tilata ulkomailta.
« Viimeksi muokattu: 25.12.14 - klo: 23.12 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa Flameball

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #28 : 26.01.17 - klo: 11.11 »
vaikka tähän ei ole kukaan vastannutkaan pitkään aikaan niin omat syyni seuraavat:

1) harrastus ei ole päivän päälle kiireellinen juttu
2) hinnat edukkaampia
3) tavaraa varastossa (suomessa ei aina ole -> tilausaika pitenee)
4) positiiviset kauppakokemukset myös ulkomailta.

miinuksina hitokseen pitkä odotusaika, joskus postikulut suuret ja viallisen osan kohdalle sattuessa ottaa aivoon. Lisäksi ison meren takaa tilattessa alvit yms. päälle.. Suomalaisia jälleenmyyjiä suosin jos postit on kohtuulliset ja haluamani osat ovat varastossa ja heti saatavilla. Olen jo törmännyt aikapäiviä siihen tilanteeseen, että jos tavaraa ei hyllyssä ole, niin odottaa joutuu aivan saman kuin ulkomailta tilatessa. Tämä on logistisesti ainut järkevä juttu myyntifirmoillekin. Tilauksia kun ei voi tehdä joka viikko.

Lisäksi ns. tarkkuustyökalut ostan edelleen suomesta, koska ongelmatilanteissa tiedän takuuasioiden toimivan paremmin.
Schumacher Cougar KC, ABC Hobby Gambado & Kyosho Scorpion mk5

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mitä hyötyä on tilata rc-roippeita ulkomailta ?
« Vastaus #29 : 06.02.17 - klo: 17.40 »
Se on joskus pakko tilata ulkomailta, kun suomalaiset liikkeet eivät vastaa sähköposteihin kuin muutaman päivän viiveellä ja soittaahan niihin on aivan turha, no yksi liike Suomessa vastaa sähköposteihin jo ennenkuin ennättää kysyä  :grin: mutta kaikkia ei sieltä saa ja pakko asioida muidenkin liikkeiden kanssa.
Yleensä Saksan liikkeet vastaa saman päivän aikana sähköpostiin, ja paketti vajaassa viikossa ovella, kun sen sijaan Suomen liikkeiden sähköpostia saa odotella viikon ja toisen viikon pakettia, siinä minun mielestä jo hyvä syy tilata ulkomailta.  :angry: