Kiitokset kummallekin kommentoijalle jo tässä vaiheessa.
M04-alustasta saisi oikean akselivälin (257mm)ja raidevälin tuupin tuon jenkkifoorumin reseptillä. Äkkiseltään arvioimalla kuitenkin palauttaminen sääntöjenmukaiseksi ja sääntökopalle kisaa varten ei ole ihan suit sait sukkelaan ja kisaa edeltävänä iltana -tyyppinen juttu? Tähän kommentteja osaajilta kiitos.
M05-alustaan on lisäpalat saatavissa kasvattamaan aksleiväli, mutta raidevälin kasvattaminen noin 10-15mm/puoli jää ongelmaksi. Jos (ja toivottavasti kun) tuollainen sarja tulisi tarjolle myös m06-alustaan, olisi se ratkaisu. Pystyisikö raideväliä kasvattamaan pidemmillä pyörännapa-akseleilla (olka-akseli) ja niiden päälle korkeammat hexit? Kestääkö laakerointi noinkin suuren (10-15mm/puoli) levittämisen? Vanteet tietysti tuovat loput reunaehdot tarvittavista levityksistä.
Olenko ymmärtänyt oikein, että 04 ja 06 ovat tuupialustoja, joista 06 hipompi antaen enemmän säätöjä? Mitä muuta merkittävää eroa niillä on?
Periaatteena olisi pitää kustannukset kurissa ja enemmänkin olla syvällä hands on mukana pojan orastavassa harrasteessa. Ei niinkään itse loistaa muuna kuin mekaanikkona ja luovana rakentajana. Kisaaminen toki kiinnostaa, mutta tavoitteena pystyä ajamaan kisa ilman osaajien kilpailemisen häiritsemistä. Tehdä siis halvalla(hah-hah-haa!) unelmien RC omasta harrastekohteesta sen suurimmilta kunnian vuosilta, eli ETCC-sarjan 24 tunnin kisoista. Ok, olen friikki ja sinut sen kanssa. Linked in -profiilissakin on kuva rumasta naamasta sellaisen kilpurin kupeella tehtaan museossa Münchenissä.
Jos auton saisi muutoksilla palautettua sääntöjen vaatimaksi muulle korille ja akselivälille, olisi se kai edullisinta. Toinen vaihtoehto, joka nousee mieleen olisi hankkia kaksi M04-alustaa ja tehdä toinen kerhokisan vaatimuksiin ja toinen jenkkireseptillä friikkileluksi. Olisi toinen varaosina tiukkoihin hetkiin kun kerran aina tekosyitä hankinnoille tarvitaan. Ehkä kuitenkin kokonaistaloudellisinta varsinkin jos friikki-alustan ja tarpeet pyrkisi löytämään käytettyinä.
VTR olisi luonnollisin luokka, mutta rakenteet ja kustannukset kuulostavat budjetin ylittäviltä. Lisäksi M chassiksessa saattaisi saada kilpapariksi toisen rehdin takatuupparin ja koitella voimiaan sellaista vastaan.
Posti toi justiinsa saapumisilmon, pääsee illalla ihmettelemään tuota 635 -koria luonnossa ja tarkistamaan mittoja. Kuvien perusteella en ihmeitä odota mittatarkkuuksilta. Tuli viikossa Hong Kongista. Maksoin ti 7.9. ei paha mislestäni.
http://www.ebay.com/itm/1-10-Group-A-1983-BMW-635Csi-635-csi-E24-ETCC-RC-Car-Body-190mm-200mm-Decal-/361510322853