Ylistarossa oli todella hienosti tuuppeja paikalla ja hyvin sijoittuivat lähtöruutuihin.Ei vain oltu takaruuduissa vaan Paalupaikka+toinen ruutu meni tuupeille!
Eli teoreettisesti sanottuna,tällä hetkellä Compissa ihan sama kummalla ajat,kunha opettelet ajamaan sillä,voit voittaa.HIENOA!!!
Olen erittäin tyytyväinen että kisaamisesta tuli näin tiukkaa.Ilma tuuppien mukaantuloa olisin jäänyt Compista pois kokonaan.
Kierrosajat Ylistarossa monelta kohdalta epäilyttäviä,väitän että ponderi-linja sai jtn väärää lukutietoa koska muutamilla kuskeilla oli aivan mielettömiä läppeja,ja sitä edeltävä ja seuraava melkein 1.2-2sek hitaampia.
Ja en usko että ne johtuivat ohittamisesta.Yhden kerran mua takaa-ajaneelle ilmoitettiin tälläinen huippukierros ja ei se mua ottanut kiinni vaikka eroa piti tulla pual sekkaa..saman vahvisti tämän takana ajanut,ei kuulemma karkuun juurikaan pinkonut edellä menevä.
Mutta ekat tuntumat tuli siis toisella harjoitus kierroksella ja alkuongelmien jälkeen alkoi vauhtia olemaan tarpeeksi.
Mutta hemmetin hauska laitos ja mukavan erillainen ajaa!
-Diffistä semmoinen havainto että toiset ajoivat aika löyhällä,mulla ehkä (taas) porukan nihkein..
Liian tiukalla diffillä ajo oli toivotanta mutta takapuntti tasoitti asiaa.
-Ajolinjat ihan eri kuin etuvedolla,kurviin tulo ihan eri tyylistä mutta suoralle lähtö ja liikkeelle lähtö taas voitokkaampaa.
Ja aika tärkeämpää tuntui olevan se että auto on suorassa kurvan jälkeen kun kaasun tällää,nopeutti menoa radalla.Tuo päti aikoinaan kun ajettiin mineillä vakio diffeilla kilpaa.
-Etufillareiden liimaus+hionta yhtä tarkkaa kuin muillakin mineillä.
Mun M04:ssa nyt siis vanha SP:n kone+vanha säädin(siirryn joko HW comboon tai hiilipannuun koska on parit hyvät hiilisäätimet jäänyt pakkiin)
-Tamiya M-iskarit TRF jousilla
-Öljyt UR25-35 3mm reboundilla
Aloitin Sinisillä jousilla ympäriinsä mutta siirryin keltaisiin Jokelan kokemusten mukaan ja oli hiukan parempi ajaa niillä.
Diffiä kokeilin säädellä molempiin suuntiin mutta ainoa kerta kun se oli huono oli kun oli puoli kierrosta tiukempi "hyvästä"
DragBrakea kokeilin muutella mutta siinä tuntui olevan lievä aika passeli(rata ei ollut mikaan tappopito)
Liipasinjarru oli samalla tavalla löyhällä,eli aika mitätön jarru.Voisi kokeilla Expoa jarrussa jolloin max voima kova mutta pienellä painamisella ei tarraa niin lujaa.
-maavara oli 6-7mm
-Lisäpainoa oli vakiorunkoon n.40-50g
Kuplan kori ei varmaankaan paras mahdollinen mutta hemmetin hieno radalla!
Jos noi korihommat tuosta aukee "only Tamiya"-kuviosta niin Joku ABC:n koppa tai vastaava vois olla listalla.
Sunnutaina kisan jälkeen kokeili F1 luokassa ajava kerhokaveri ajaa mun kuplalla ja meinas jopa innostua

Tälläistä tällä kertaa,jos jotakin jäi kysyttävää tuosta mun setupista niin saa kysyä.
vato