Kirjoittaja Aihe: Kyosho vai Ho Bao  (Luettu 14997 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #90 : 17.12.04 - klo: 12.20 »
Mulla kävi kerran samalla lailla kuin Matiaksella. Syynä oli se että kone kävi liian pienillä kierroksilla ja kuumana. Pikkuisen enemmän jenkaa ja neulat tosi rikkaalle niin tota ei tapahdu.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #91 : 17.12.04 - klo: 12.26 »
Noh, se oli elämäni ensimmäinen polttiskone. Kävi just pari minuuttia ja sit jumahti. Tosin se jumahti kun startterilla pyöritettiin lämmintä konettä käyntiin. Jos oli lähdössä ja junttas kii.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #92 : 17.12.04 - klo: 22.52 »
Sain koneen taas pyörimään. Lämmitin sylinteriä ihan kunnolla kuumailmapuhaltimella ja sen jälkeen aika pienellä voimalla lähti pyörimään. Paitsi ei pyöri ympäri asti, ei mene yläkuolokohdan yli. Siispä irroitin kannen. Sylinteriputken yläreunassa näkyi ihan selvästi kuinka rasva on palanut renkaaksi siihen juuttuma kohtaan. Se sylinteri lähti ihan kevyesti vetämällä irti joten otin sen pois ja liuotin palaneet rasvat pois WD-40:llä ja vanupuikolla hangaten.  Aika hyvin lähti puhtaaksi eikä metallissa näy mitään jurmuja.

1.
Nyt on ongelmana sylinterin takaisin laitto. Se on ilmeisesti lämpösovitteella kiinni koska se ei mahdu takaisin kun kone on viilentynyt? Pitäisikö tehdä niin että jäähdytän sylinterin pakastimessa ja sit lämmitän sitä moottoria että saan sen takaisin paikalleen?

2.
Pitäisikö tuon koneen pyöriä ihan kevyesti yläkuolokohdan yli vai tuntuuko siinä pieni vastus, siis kun käsin pyörittää sitä? Ymmärtääkseni noissa koneissa on hiukan kartionmalliset sylinterit.

3.
Onko tuo Hyper 7 RTR paketin vakiokone 4 porttinen? En noista porteista niin hirveästi ymmärrä, mutta tuossa koneen sylinterin kyljessä on 8 aukkoa + pakoaukko = 8 port..? Lisään valokuvan tähän kohta jos vaan saan otettua hyvän.
HoBao Hyper7

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #93 : 17.12.04 - klo: 23.00 »
Katso kuva:
http://www.sanderssona.com/dynpics/pictures/engine/hobao/varaosat/PC090162.jpg

Jos sylinterissä on tismalleen kuvan mukaiset sivukanavat on sylinteri 8 port. En ole muuten avannut yhdenkään nyt tulleen RTR:än konetta, että en edes tiedä vaikka olisivat laittaneet 8 port sylinterit ;) Tarkistan asian kohta.

Sylinterin pitäisi mennä takaisin koneeseen kiltitisti ilman lämmittäämistä. On mahdollista, että jos olet ottanut sylinterin kuumana pois koneesta se on saattanut muuttaa muotoaan hieman. Jos muu ei auta, niin lämmitä moottorin runko uudestaan ja laita viileä sylinteri koneeseen.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #94 : 18.12.04 - klo: 00.06 »
Kovasti samalta näyttää. Jos tuo nyt on 8port sylinteri niin tarkoittaako se sitä että tehoja löytyy 2,5 hv?

Kuva 1

Kuva 2
HoBao Hyper7

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Kyosho vai Ho Bao
« Vastaus #95 : 18.12.04 - klo: 01.16 »
Kyllä 8 port kone se on! Eli kaikki RTR autot on 8 port koneilla. Hyvä homma!!!
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND