Jeps...
Eli takana vakio diffi.
Myös edessä ja keskellä on vakio diffi todettu hyväksi lähtökohdaksi.
Spider lähinnä säätö mikäli tarvitaan agressiivisempaa käytöstä.
Iskareissa olen käyttänyt paria eri setuppia.
Molemmissa olen porannut iskarin mäntiä.
Eli esimerkiksi poraat jokaiseen mäntään 2 kpl 1,2mm reikiä lisää, jolloin männissä on yhteensä 6kpl 1,2mm reikiä.
Öljyinä muistaakseni edessä 55 ja takana 50...
Etu ylätukivarsi sisäpäästä alas.
Eteen haritusta kohtuu reilusti... tekee autosta suoralla suuntavakaamman ja tulee mutkasta ulos kohtuu rauhallisesti.
Ulosjoustot sopivaksi...
8.5 autossa mukana tulee 3 kpl Spider diffejä ja niillä on aloittajankin ihan hyvä lähteä liikkeelle. Ei välttämättä kannata uuteen autoon kaikkia diffejä heti ostaa. Taakse kannattaa kuitenkin ostaa heti kättelyssä vakiodiffi. Spidereillä auton saa ihan yhtä rauhalliseksi kuin vakioilla. Laittaa vaikka ohjauslinkin ackermanlevyssä ihan eteen. Kääntyy huomattavasti rauhallisemmin. Spidereillä helppo setuppi on myös 3000-3000-1000, jota englantilaiset ja Degani käyttivät. Myös Kortz käytti jossain vaiheessa. Kokeile ekaksi 3 Spideriä ja vaihda myöhemmin taakse vakio. Näet mitä tapahtuu. Spidereissä käytetään aina pari tonnia löysempää öljyä kuin normaalidiffeissä.
Yllämainittua öljysetuppia käytetään 4 reikiäisillä männillä kun takana on 1,5mm reijät ja edessä 1,4mm reijät. 6 reikäisillä käytetään e60-t40.
Yleensä lähtökohtaisesti käytetään etuylätukivarsia sisäpäässä ylhäällä. Kannattaa kokeilla molempia vaihtoehtoja. Niin näkee mitä tapahtuu. Helppo säätö kokeilla.
Haritus tekee autosta hätäisemmän kääntymään. Haritusta ihan vähän tai renkaat suoraan, mutta ei aurausta tai auto ei käänny. Itse säädän Hyper 8 autoissa aurauksen säätöpöydällä aina suoraan, eli 0 astetta tai 0,5 astetta haritusta tukivarsien ollessa vaakatasossa, eli ajoasennossa. Myös JQ sääti Hyper 8:n ohjauksen silmämääräisesti suoraan.
Ulosjoustoa takana 27mm ja edessä 25mm. Mitataan suoralla pöydällä ilman renkaita ja iskareita pohjalevyn päästä. Tämä on todella tärkeä säätö auton toiminnan kannalta ja säätö pitää tarkistaa aika usein. Itse tarkistan aina ismopien mekkausten yhteydessä kuten ennen kisoja.
Ja vielä sen verran että kick up edessä 7 astettä, eli toisiksi eniten.