Jeps...
Eli takana vakio diffi.
Myös edessä ja keskellä on vakio diffi todettu hyväksi lähtökohdaksi.
Spider lähinnä säätö mikäli tarvitaan agressiivisempaa käytöstä.
Mutta varsinkin perus harrastajana ja aloittelevana kilpailijana kannattaa lähteä liikkeelle ihan vakio diffeistä juuri auton rauhallisemman käytöksen takia...
Homma toimii paremmin kun auto on mahdollisimman rauhallinen ajaa jolloin yleensä kierrosajatkin ovat paremmat kun pysytään paremmin ajolinjalla renkaat maata kohden.
14 kytkinkello on ihan hyvä... Joskin koskaan en ole kyseistä välitystä tarvinnut suomen radoilla, vaan 13 kellolla jo nopeus on suoralla sitä tasoa että hitaampia pitää pujotella.
Varsinkin kun näkyy tuo speed olevan koneena niin 13 kellolla on suoranopeudet kyllä sitä luokkaa että loppuu suora ennemmin kesken kuin nopeuden tarve.
Iskareissa olen käyttänyt paria eri setuppia.
Molemmissa olen porannut iskarin mäntiä.
Eli esimerkiksi poraat jokaiseen mäntään 2 kpl 1,2mm reikiä lisää, jolloin männissä on yhteensä 6kpl 1,2mm reikiä.
Öljyinä muistaakseni edessä 55 ja takana 50...
Tämä on ollut hyvä ja toimiva ratkaisu lähes kaikissa tilanteissa.
Öljyt tietysti määräytyy tarkemmin radan mukaan ja varsinkin radan kunnon mukaan.
Iskarit alapäästä tukivarteen sisempiin reikiin sekä edessä että takana.
Yläpäästä edessä sisä reikiin ja takana noin keskipaikkeille, tai lähempänä ulkoreunaa riippuen pidosta.
Takatukivarsi hubin alempaan reikään... eli tukivarsi on ulkolaidassa mahdollisimman alhaalla.
Taka auraus 3 astetta.
Maksimi antisquat, eli takatukivarren etu kiinnikkeessä mahdollisimman ylös.
Etu ylätukivarsi sisäpäästä alas.
Eteen haritusta kohtuu reilusti... tekee autosta suoralla suuntavakaamman ja tulee mutkasta ulos kohtuu rauhallisesti.
Camppeerit edessä noin 2-3 astetta ja takana aste enemmän.
Maavara, edessä ja takana tukivarret vaaka asentoon.
Eli kun painat auton maata vasten ja päästät irti niin auto nousee vain sen verran että tukivarret ovat suorassa...
Sama juttu kun tiputat esim perän kohtuu korkealta niin auto palautuu tukivarret vaaka asentoon.
Ulosjoustot sopivaksi...
Edestä ja takaa pitää rajoittaa... edessä ulosjoustoa vähemmän kuin takana.
Mikäli auto pyrkii pienissä montuissa kaatumaan herkästi ja nousemaan 2 renkaalle liian herkästi niin vähennä ulosjoustoa.
Loput tarkemmat setupit saat kun olet päässyt paremmin ajamisen makuun ja tiedät mitä muutosta auton käyttäytymiseen kaipaat...
Ja tietysti mikäli jossain radalla törmätään niin tulehan kiskomaan hihasta niin katsotaan miten auto toimii ja mitä tarvitsee trimmata.
Moottoriin laitat pienimmän kurkun mikä mukana tulee...
Muuten ei sen ihmeempiä setuppeja tarvitse ainakaan alkuun...
Kaikkein tärkeintä on että moottori on säädöissään.