Kirjoittaja Aihe: HoBao Hyper 8  (Luettu 416277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« : 09.10.04 - klo: 16.52 »
Pistetäänpä keskustelu myös HoBaon tulevalle polttiskrossiautolle. Kaikki voivat jakaa kysymyksensä ja kokemuksensa täällä. Auto pitäisi tulla myyntiin helmi- maaliskuussa. Nimi ei ole vielä selvillä. MM-kisoissa nähdyt W04 nimeä kantaneet autot olivat prototyyppiautoja, joten myyntimalliin tulee vielä joitakin parannuksia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #1 : 09.10.04 - klo: 18.00 »
Tuleeko siitä kalliimpi kuin edelliset mallit?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #2 : 09.10.04 - klo: 18.15 »
Ei pitäis juurikaan olla kalliimpi.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Joona H

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #3 : 09.10.04 - klo: 18.19 »
Mites on,laskeeko sitten Hyper-7:n hinta kun uusi malli tulee markkinoille?

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #4 : 09.10.04 - klo: 18.26 »
Eikös se yleensä niin ole että vanhan mallin hinta laskee kun uusi tulee.
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #5 : 09.10.04 - klo: 18.49 »
Ei laske. Korkeintaan jos hyllyssä on kauhean monta autoa jäljellä vanhaa mallia, niin sitten, mutta omalta kohdaltani sanon sen, että ei laske. Onhan auto muutenkin jo hyvin hinnoiteltu kilpailijoihinsa nähden. Hyper 7 valmistusta jatketaan huolimatta uuden auton markkinoille tulosta.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #6 : 09.10.04 - klo: 20.20 »
Kerros sit samalla Hyper 7 pron ja  Ofna/Hong Nor/Hobao? 9.5pron erot?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #7 : 09.10.04 - klo: 21.38 »
Itse odotan mielenkiinnolla ko. autoa.

Jose lähti Italiaan pariksi viikoksi testaamaan uutta hobaota.
Luulen että nimi tulee olemaan HoBao Hyper 7 WS04.

Ensi kesäksi joko nykyinen auto? Pro-r SE? vai WS04?
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #8 : 10.10.04 - klo: 11.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"
Kerros sit samalla Hyper 7 pron ja  Ofna/Hong Nor/Hobao? 9.5pron erot?


Ofna on USA:n HoBaon ja Hong Norin maahantuoja, sekä osallistuu myös suurelta osian suunnitteluun.

Hong Nor ja HoBao ovat taas kaksi täysin erillista autotehdasta Taiwanissa. Ei mitään kytköksiä tiettävästi.

Speed 9,5 Pro on Hong Norin kärry. Hong Norilta on tulossa ihan oikeakin kisakärry lähiaikoina nimeltään X1-CR. Jenkeissä tunnetaan Jammin X1-CR nimellä. Speed 9,5 ei tietääkseni ole kovinkaan loistava.

Hyper 7 Pro mallit: Alkuperäinen Hyper 7 Pro, sitten tuli Pro-R johon tuli myöhemmässä vaiheessa uudemmat kiiltävät vetoakselit mustien karkastujen tilalle ja pidemmät tukivarret. Sitten tuli Hyper 7 Pro Special Edition (SE). Muuten sama kuin Pro-R, mutta kevennetty pidempi alusta tuli mukana (87313L). Tämän jälkeen on tullut Hyper 7 PCR Pro, jossa vakiona CNC iskaritornit hiilikuituisten sijaan, (meidän versiossamme myös uudet HoBaon pitkät iskarit) ja autoa on ollut saatavana pivot ball ja C-pala ripustuksella. Suomesta saa tällä hetkellä vain C-palaripustuksella, koska se on käyttäjä ystävällisempi helpomman säätämisen takia, koska on vähemmän mitään mitä voisi sekoittaa :-) Pivot ball ripustuksen saa kyllä erillisenä päivitys-sarjana ne ketkä ne haluavat. C-palat ovat huomattavasti yleisesti suositumpia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #9 : 10.10.04 - klo: 13.51 »
Nyt on kyllä pakko ihmetellä että mitä pivot ball jousituksessa on enemmän sekotettavaa tai vaikee säätää?
Pivotball on yhtä helppo ja jopa jossain suhteessa helpompi esim. taka aurauksen säätö tapahtuu erittäin yksinkertaisesti.
Ja etu casterin säätö tapahtuu vaihtamalla parin clipsin paikkaa ylätukivarressa, eli aikaa kuluu tuohon caster säätöön 20 sekuntia kun oikein rauhallisesti tekee.
Myös aktiivinen caster on loistava, eli pitää caster kulman samana maahan nähden kiihdyttäessä ja jarruttaessa. Auto käyttäytyy siis todella hyvin jokatilanteessa eikä ole todellakaan vaikee säätää. Jopa montakertaa helpompi kuin normaalit joissa joutuu vaihtamaan osia johon menee minuutteja ja sen jälkeen toteemaan radalla että ei ollut hyvä ja vaihdetaan takas, ja taas kuluu aikaa minuutteja. Pivotbal systeemillä ajaessa voin hihkasta kaverille joka on alapuolella tankkaamassa, että vähennä taka-aurausta ja lisää pykälän verran casteria. Ja kaveri tekee sen alle minuutissa, lisää polttoainetta, päräyttää auton käyntiin ja matka jatkuu jopa noin minuutissa.

Yrittäkääs tehdä tuo normaalilla ripustuksella.  :wink:

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #10 : 10.10.04 - klo: 20.15 »
Kyllä pivot ball ripustus ihan hyvä systeemi on. C-palaripustuksessa on se, että mielestäni auton saa C-paloilla kääntymään paremmin. Pivoteissa toi aurausten ym säätäminen ei kyllä käy ihan niin yksinkertaisesti, kun pitää olla setuppipöydät ym, mutta ei missään tapauksessa huono systeemi. Takana tykkäsin tosi paljon pivoteista, kun saa aurausta portaattomasti säädettyä. Pivot ball ripustus on jonkin verran painavampi c-paloihin verrattuna. Ne pivot ball kuulat kun ovat melko painavia.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #11 : 10.10.04 - klo: 20.30 »
Siis täh? Mihin sitä setuppi pöytää tarvii?
Ja kulmien säätöhän käy juuri niin helposti että kuusiokolo avaimella vaan vanteen läpi (mikäli ei ole levyvanne) ja kääntää molemmilta puolilta saman verran. Sit vaan työntömitalla tarkistaa että on molemmilla puolilla saman verran. eikä välttämättä edes tarvii tarkistaa jos on kiire tilanne, kääntää vaan samanverran molemmilta puolilta.
Ja edestä säädetään auraus ihan samalla tavalla kuin C ripustuksessa.

Ja tosiaan caster säädetään vain pienten clipsien siirtämisellä, kun taas normaalissa ripustuksessa joutuu vaihtamaan ylätukivarren ja C-palan.

Eli säätäminen käy juuri niin helposti.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #12 : 10.10.04 - klo: 20.40 »
HoBaolta pitäis olla tullut uudet etuylätukivarret, jotka sallii vähemmän casteria ja delrin pallot (kevyemmät) pivotteihin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #13 : 10.10.04 - klo: 20.49 »
Mitään mahdollisuuksia siirtää toi Pivot juttu omaan topicciin, tai Hyper 7:an topicciin? (Varmaan muitakin kiinnostaa nuo pivottien edut/haitat.) Pysykää ny hyvät ihmiset asiassa.

Kaikki linkit ja kuvat tänne (kiitos!). Kiinnostaa kovasti tämä kyseinen auto. (Kauppalappu on jo melkein täytetty.)  :D
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #14 : 10.10.04 - klo: 21.17 »
Olen kerännyt kuvia MM-kisoissa nähdyistä prototyyppiautoista. Katsokaa linkki: http://www.sanderssona.com/omat/hyper%20w04/

On muuten sit tiettävästi markkinoiden kevyin auto, mikäli tuotantoautojen paino ei paljoa poikkea prototyyppiautoista. Paul Colemanin auto oli MM-kisoissa punnituksissa jotain 3250 gramman luokkaa muistaakseni. Ei ollenkaan pöllömmin. Myös säätäminen helpottuu. Tulee ilmeisesti noita Xrayn tapaisia säätösysteemejä, mutta erilaisia =D
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #15 : 10.10.04 - klo: 21.30 »
Parissa ekassa kuvassa oli keltaiset jouset,oliko ne progressiiviset? ainakin kuvan mukaan näyttää siltä....  mistähän niitä saa jos sellaisia olivat?
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #16 : 10.10.04 - klo: 21.41 »
GS:llä ainakin on vissiin, mutta tuskin tulee autossa tommoisia mukana, eikä ole edes HoBaon valmistamat varmaankaan...
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #17 : 10.10.04 - klo: 21.47 »
Ok. Täytyy sit vaan kurvailla sinisillä..  mielenkiintoista olisi kokeilla erilaista vieteriä..
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
HoBao Hyper 8
« Vastaus #18 : 10.10.04 - klo: 22.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
GS:llä ainakin on vissiin, mutta tuskin tulee autossa tommoisia mukana, eikä ole edes HoBaon valmistamat varmaankaan...


Juu GS:llä on erilaisia jousiviritelmiä, on 3 eri pituutta ja 3 eri jäykkyyttä, niistä sopii sovitella. Ei muistaakseni ole edes hirmukalliita... Hobbylinnasta sopii kysellä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #19 : 11.10.04 - klo: 00.00 »
Kaikki muu on turhaa, paitsi kyoshon, hobaon tai hong norin siniset jouset.. niin ja valkoiset :)

Mul on muuten tällä hetkellä Hyperissä ton tulevan auton CNC ohjauspalat. Paransi kääntymistä aika tavalla. Sopivat siis suoraan Hyper 7 kärryyn. Noi uudet ohjauspalat korvasivat Hyper 7 CNC ohjauspalat, eli siis samalla tuotenumerolla saa nykyisin samaan hintaan noi uudet palat. Koitan ottaa kuvan huomenna
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #20 : 20.10.04 - klo: 01.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
HoBaolta pitäis olla tullut uudet etuylätukivarret, jotka sallii vähemmän casteria ja delrin pallot (kevyemmät) pivotteihin.


Siis mikäli oikein ymmärsin niin ois tulossa siis Pivot jousitukseen uudet ylätukivarret.

Mikäli näin on niin milloin olisi odotettavissa.
Tahtoo heti yhdet, jos ei jopa kahdet että saa vara-autoonkin.
Mulla siis tällähetkellä kaks identtistä PCR PRO:ta 8porttisilla Boost moottoreilla.  :wink:

Ei haittaa enskaudella kun meinasin alkaa ihan kisaamaankin vaikka treenaissä menis toinen solmuun kun pläjäyttää toisen käyntiin ja hanaa vaan.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #21 : 20.10.04 - klo: 01.57 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
HoBaolta pitäis olla tullut uudet etuylätukivarret, jotka sallii vähemmän casteria ja delrin pallot (kevyemmät) pivotteihin.


Siis mikäli oikein ymmärsin niin ois tulossa siis Pivot jousitukseen uudet ylätukivarret.

Mikäli näin on niin milloin olisi odotettavissa.
Tahtoo heti yhdet, jos ei jopa kahdet että saa vara-autoonkin.
Mulla siis tällähetkellä kaks identtistä PCR PRO:ta 8porttisilla Boost moottoreilla.  :wink:

Ei haittaa enskaudella kun meinasin alkaa ihan kisaamaankin vaikka treenaissä menis toinen solmuun kun pläjäyttää toisen käyntiin ja hanaa vaan.


Mulla on niitä parin viikon päästä. Vasta sain tilauksen tehtyä HoBaolle.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #22 : 20.10.04 - klo: 07.59 »
noh kysyn täs nyt samal ku tulee toi uus niin kannataako mun sitte ees ostaa jouluna HoBaon PRO mallia jos tulee parempi :?:
jepajee

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #23 : 20.10.04 - klo: 08.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mulla on niitä parin viikon päästä. Vasta sain tilauksen tehtyä HoBaolle.


Hieno homma. Pistänpäs tilausta tulemaan kun keksin mitä muuta vois tilata samalla.

Kuinkas paljon noilla sitä Casteria saa pienemmäks?

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #24 : 20.10.04 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Stumpelo"
noh kysyn täs nyt samal ku tulee toi uus niin kannataako mun sitte ees ostaa jouluna HoBaon PRO mallia jos tulee parempi :?:


Jos kisaa ajat, niin kyllä odottaisin uutta autoa. Jos pihalla ajelet, niin sitten ei ole väliä mikä Hyper malli.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #25 : 20.10.04 - klo: 13.06 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Mulla on niitä parin viikon päästä. Vasta sain tilauksen tehtyä HoBaolle.


Hieno homma. Pistänpäs tilausta tulemaan kun keksin mitä muuta vois tilata samalla.

Kuinkas paljon noilla sitä Casteria saa pienemmäks?


En tiedä tarkalleen kuinka paljon saa vähemmän kasteria. Tää keskustelu alkaa mennä vähän ohi aiheen. Jatketaan näitä muita keskusteluita vaikka tuolla Hyper 7 threadissa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #26 : 20.10.04 - klo: 14.16 »
mitä eroo on tol uudel tohon pro malliin?
jepajee

Poissa Timo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #27 : 20.10.04 - klo: 20.52 »
Uusi auto on aivan erinlainen, kuin vanha. Vanhasta autosta on huolittu uuteen autoon vain vetoakselit, siipi, pyörännavat, kytkinkello ja laakerit. Ainakin näin oli prototyyppi autoissa. Itse tuotaanttoon tulevassa autossa voi olla vielä enemmän uutta. Auton on edelleen kehityksen alla.
Tuntuvin muutos uudesa autossa on sen paino. Se on huomattavasti kevyempi. Veikkaisin, että tuotantoauton paino tulee olemaan jossan 3350g paikkeilla. Paul Colemanin prototyyppi auto painoi 3250g MM-kisoisssa, mutta auto oli kasattu titaani ja alumiini ruuveilla.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
HoBao Hyper 8
« Vastaus #28 : 31.10.04 - klo: 12.47 »
Saattaapa olla tuotantomallissa titaaniruuvit vakiona. Ainakin optiona saa.

Auto on tietääkseni lähes valmis.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HoBao Hyper 8
« Vastaus #29 : 01.11.04 - klo: 00.44 »
Valaiskaapas mulle asiaa että miten tämä pivot ball juttu toimii.. Onko jollain jotain kuvaa ym. mistä näkee näiden toiminnan.. Ja minkälaiset C-Palat sitten on?

Olen vähän aikaa sitten hommannut monsterin ja nyt myynnissä, joten ei ihan vielä tiedossa kaikkia nimityksiä/toimintoja.

Onko tuossa W04 sitten vakiona nuo pivot ball systeemit?
Kyllä se sen tekee..