Moi,
Olipahan kisareissu!
Treeneissä vauhti ja toistovarmuus olivat kohdillaan, auto tuntui toimivan ja renkaatkin tuntui ihan pitäviltä. Alkuerät koitti ja kädet iski syväjäähän. Ei oikein mikään sujunut - tyhmiä virheitä ja hitaita kierroksia. Tuntui yksinkertaisesti, ettei vaan päässyt kovempaa.
Semiin sitten rengasvalinta hihasta ja autoon pieni muutos. Kumpikaan ei ollut suuria suuntaan tai toiseen, mutta toimivat kuitenkin sen verran että itsevarmuus palasi. Semissä sitten kohtuu startti, kunnes takapöydällä edellä ajava tekivirheen ja pääsin sisäpuolelle. Kapealla radalla kuitenkin osuttiin yhteen ja putosin hypystä letkujen väärälle puolelle. Pari sijaa takkiin ja oma elämä taas vähän hankalammaksi. Vauhtia tuntui olevan kuitenkin ihan hyvin, edellä ajavista ei vaan päässyt ohi kapealla ja mutkaisella radalla. Ei auttanut muu kuin pelata Formuloista tuttu undercut ja ottaa stoppi kierros kaksi ennen muita. Varikkostopin jälkeiset pari kierrosta osui kivasti kohdalleen ja onnistuin ohittamaan kaksi edellä ajanutta. Sama ajatus toiselle stopille ja onnistuin ohittamaan vielä Josenkin ja puttaamaan maaliin kolmantena. Semi oli kuitenkin sen verran nopea, että pääsin lähtemään 4 ruudusta finaaliin.
Finaaliin sitten samalla renkaalla kuin semiinkin ja aivot nollaan. Tiesin että jos haluaa ihan kärjessä ajaa, pitää ajaa virheetön 45 minuuttia. 20 minuutin kohdalla homma näytti vielä hyvältä. Ari oli vähän karussa, Jare, minä ja Jose oltiin aika tiukassa nipussa. Siinä saattoi käydä ihan miten vaan. Mulla ja Jarella oli 1 tankki vähemmän kuin Josella, joten päätin vaan päästää Josen edelle ja roikkua lähellä - vähemmän varikkostopin turvin sitten ohi ja armoton puolustus maaliin.
Vauhdin puolesta ei ollutkaan mitään hätää ja pläni olisi varmasti toiminut, mutta sitten homma alkoi mennä pieleen. Takasiivestä jäi oikea päätylevy radalle ja vasen eturengas irtosi liimauksistaan sisälaidalta. Taakse oli noin kierros eroa, joten ei auttanut muuta kuin hyväksyä se, että terävin kärkitaistelu meni renkaan liimauksen myötä ja jäljellä oli enää puolustustaistelu takana tulevia vastaan. Kuten arvata saattaa, auto kolmella renkaalla on melko vinkeä ajaa, eikä kaasuun juuri voinut koskea - vauhti hidastui noin 1-1,5 sekuntia kierroksella, eikä auttanut vaan kun ajaa niin tarkasti ja rauhallisesti kuin mahdollista, että saa pelastettua sen mitä pelastettavissa oli. Kaikkiaan renkaan irtoamisen seurauksena hävisin noin 30-35 sekuntia, mutta onneksi kaulaa takana tuleviin oli ehtinyt tulla jo sen verran että ei tarvinnut alkaa sijoituksesta taistelemaan.
Finaalin tapahtumiin nähden tulos oli kyllä hyvä, mutta aina jää nälkää parempaan. Kisat sinällään oli ehkä parhaat tähän mennessä: aikataulu oli sopivan väljä ja porukka tuntui olevan paremmalla tuulella kuin normaalista. Ei ollut edes hirveää jälkipeliä finaalin jälkeen - itsellä ainakin syynä ihan se, että ehti kunnolla syömään pitkin päivää, eikä nälkä kiukku päässyt iskemään.
Rata ei ihan ollut niin kiva kuin uutuuden viehätyksessä viime vuonna. Tai oikeastaan ainoa vähän tympeämpi kohta oli se keskialueen supersyherö - vähän liian pikku näppärä kasiautoille. Vasen laita taas ihan huippu.
Kiitos kaikille hyvistä kisoista! Nähdää Lavangossa, mulla on viikko aikaa opetella liimaamaan renkaita.
Samppa
P.S Setupit tulee jossain vaiheessa JQ ketjuun.