Kirjoittaja Aihe: VesaK uudelleen kehiin  (Luettu 5524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« : 16.10.04 - klo: 12.14 »
Missä VesaK luuraa, kun ei ole näkynyt enää aikoihin palstoilla?
 Selvästi kirjoittelu ja keskustelu on muuttunut värittömäksi ja vähemmän mielenkiintoiseksi etten sanoisi tyhjänpäiväiseksi kehittämistä ajatellen.
Oliskohan kyse lajin sisäisestä "suomettumisesta".

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #1 : 29.10.04 - klo: 17.50 »
Missäs on VesaK :?:
Nythän kilpailioiden kanavan lupiakin jakaa heuli...
Muistaakseni VesaK on kirjoittanut viimeisimmän viestinsä noin kuukausi sitten...
Missä kiikastaa?

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #2 : 29.10.04 - klo: 19.28 »
VesaK todistettavasti nähty kahvit sylissä mäntsälässä!
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #3 : 29.10.04 - klo: 20.23 »
Eli oli munat kuumana  :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #4 : 29.10.04 - klo: 22.25 »
Vesku takas kehiin ihan välittömästi.

Keskustelu on mennyt pehmeeksi sössöttämiseksi ja asso talkki on hiljentynyt.

Pistäkääs moderaattorit galluppia; VesaK takaisin kehiin?
1. Kyllä
2. Ei
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #5 : 29.10.04 - klo: 22.29 »
Mutta VesaK:han ei ole enää edes mode :shock:
Mihin hän on kadonnut :?:
Siis vaikka hän oikeasti on olemassa niin missäs hän on foorumilta :?:
On kyllä vähän kuihtunut tämä foorumi, (paitsi omalta kohdaltani) kertokaa jo :!:
Missä on VesaK, vuorotteluvapaalla :?:

Kuinkas kauan tuosta tapaus mätsälästä on aikaa?

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #6 : 29.10.04 - klo: 22.32 »
Nyt 29.10.2004 klo 22.32 bongasin VesaK:n
Kyllä hän täällä vielä näköjään käy...
Avatar on ´Vanhempi jäsen`, ei ole Retaired moderator kuten Mika :shock:

Ainiin, varmaan mäntsälän kapinoilla :oops:

Poissa Jesse|K

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #7 : 29.10.04 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Kuinkas kauan tuosta tapaus mätsälästä on aikaa?
Olisikohan vaikka viime vkl kun oli mäntsälän kapinat .. :wink:
Brushless rc18t 8000kv, tc3 ft.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #8 : 29.10.04 - klo: 22.51 »
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Missä VesaK luuraa, kun ei ole näkynyt enää aikoihin palstoilla?


Voinpa tuon kertoakin.

Elettiin kesää. Lajiryhmän puheenjohtaja oli ottanut yhteyttä erääseen moderaattoreista, ja uhannut boikotoida keskustelufoorumia, jos VesaK siellä kritiikkeineen vielä esiintyy.
Modet eivät tiettävästi reagoineet mitenkään, mistä hatunnosto heille. Heille sananvapaus ja mielipiteenilmaisun vapaus vapaassa, riippumattomassa Foorumissa sentään merkitsee jotakin.

En tiennyt asiasta tuossa vaiheessa mitään ja jatkoin kirjoitteluani, kuten olin tehnyt viimeiset 2-3 vuotta: asiaa, asian vierestä, kehuja, arvostelua, kyseenalaistamista, infoa, ja kaikkea niiden väliltä.

Eräänä elokuun päivänä lajiryhmän pj sitten toteutti uhkauksensa ja vaati nimimerkkinsä poistettavan Foorumista.  Näin tapahtui, mutta samalla häipyivät kaikki hänen kirjoituksensakin. Monet ehkä muistavat tuon päivän, jolloin Foorumi vähän tökki.
Kirjoitukset saatiin myöhemmin kuitenkin palautetuiksi varmistustallennuksista.

Tässä vaiheessa eräs modeista oli minuun yhteydessä ja kertoi tilanteen. Hetken pohdittuamme vaihtoehtoja, tarjouduin vapaaehtoisesti poistumaan Foorumista, jotta lajiryhmän ääni saataisiiin sinne takaisin.

Vapaaehtoiseen poistumiseeni asetin takarajaksi rangaistusasiani uuden käsittelyn ja tiedoksiannon. Se on nyt tapahtunut, joten sen puolesta en riko lupaustani, vaikka tämän kerran kirjoitankin.
Itse rangaistusasiasta kerron myöhemmin muussa yhtydessä.

Eli lyhyesti: poistumiseni Foorumista johtuu ainoastaan lajiryhmän kiristyksestä ja uhkailusta.

Kilpailijoiden kanavan moden hommasta pyysin itse päästä pois, samoista syistä.

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #9 : 30.10.04 - klo: 00.12 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "PJEP"
Missä VesaK luuraa, kun ei ole näkynyt enää aikoihin palstoilla?


Voinpa tuon kertoakin.

Elettiin kesää. Lajiryhmän puheenjohtaja oli ottanut yhteyttä erääseen moderaattoreista, ja uhannut boikotoida keskustelufoorumia, jos VesaK siellä kritiikkeineen vielä esiintyy.
Modet eivät tiettävästi reagoineet mitenkään, mistä hatunnosto heille. Heille sananvapaus ja mielipiteenilmaisun vapaus vapaassa, riippumattomassa Foorumissa sentään merkitsee jotakin.

En tiennyt asiasta tuossa vaiheessa mitään ja jatkoin kirjoitteluani, kuten olin tehnyt viimeiset 2-3 vuotta: asiaa, asian vierestä, kehuja, arvostelua, kyseenalaistamista, infoa, ja kaikkea niiden väliltä.

Eräänä elokuun päivänä lajiryhmän pj sitten toteutti uhkauksensa ja vaati nimimerkkinsä poistettavan Foorumista.  Näin tapahtui, mutta samalla häipyivät kaikki hänen kirjoituksensakin. Monet ehkä muistavat tuon päivän, jolloin Foorumi vähän tökki.
Kirjoitukset saatiin myöhemmin kuitenkin palautetuiksi varmistustallennuksista.

Tässä vaiheessa eräs modeista oli minuun yhteydessä ja kertoi tilanteen. Hetken pohdittuamme vaihtoehtoja, tarjouduin vapaaehtoisesti poistumaan Foorumista, jotta lajiryhmän ääni saataisiiin sinne takaisin.

Vapaaehtoiseen poistumiseeni asetin takarajaksi rangaistusasiani uuden käsittelyn ja tiedoksiannon. Se on nyt tapahtunut, joten sen puolesta en riko lupaustani, vaikka tämän kerran kirjoitankin.
Itse rangaistusasiasta kerron myöhemmin muussa yhtydessä.

Eli lyhyesti: poistumiseni Foorumista johtuu ainoastaan lajiryhmän kiristyksestä ja uhkailusta.

Kilpailijoiden kanavan moden hommasta pyysin itse päästä pois, samoista syistä.


Vai on se täällä foorumillakin näin tiukkapipoista hommaa, mitä joskus oli radallakin. Ehkä se oli yksi syy miksi nämä "tiukkapipo"kilpa-ajot ei sitten napannut pidemän päälle.  :wink:
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #10 : 30.10.04 - klo: 02.16 »
Eilen illalla Ylen A-Piste ohjelmassa käsiteltiin sotasyyllisyystuomioiden kumoamista. Professorismies vaati, että vihdoinkin olisi virallisesti tunnustettava, että tuomiot olivat vääriä ja vastoin lakeja. Oikeusministeri Koskisen kanta asiaan oli, ettei virallista tuomioitten kumoamista tarvitse tehdä, koska Suomen kansa on aina tiennyt,että tuomiot olivat vääriä.
Tähän oikeusministerin kommenttiin kumoamista vaatinut professori vastasi, että se on edelleen suomettumista, Venäjän pelossa ei edelleenkään uskalleta tunnustaa tosiasioita.
Ja nyt on kulunut asiasta 60-vuotta eikä NL:kaan enää ole, joten odottelua riittää......
 :wink:
Tais olla offtopic-juttu...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #11 : 30.10.04 - klo: 09.16 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Tämä viesti on tarkoitettu aika monelle, katsomalla peiliin selviää onko tämä viesti juuri sinulle:

Yksi asia on aiheuttanut koko tämän sotkun: Suomalaiset ottaa kaiken liian vakavasti. Ajatelkaa vähän mikä tässä maailmassa on OIKEASTI tärkeää ja älkää puristako mailaa niin H#lv#tisti!


Eipä tähän voi muuta sanoa....
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #12 : 30.10.04 - klo: 10.22 »
Sorry, että oon vähän pihalla, mutta mitä niin väärää siis VesaK teki, että se uhkauksien saattelemana häädettiin foorumilta?  :|

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #13 : 30.10.04 - klo: 14.17 »
Tässä taustoja selviteltyäni ulkopuolisilta ihmisiltä.

Pyydän että lajiryhmän tästä asiasta vastuulliset ihmiset eroavat. Mieluusti välittömästi. Seuraavan kerran kun lajiryhmään valitaan henkilöitä, tulen tarjoamaan itseni.

Kokemusta RC:stä ei ole riittävästi, mutta paljon paremmin hoidan asiat ihmisten kanssa.

disclaimer: ja tämä edelleenkin on minun oma mielipiteeni, ja omista mielipiteistähän ei rangaista, eikse näin mennyt?
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #14 : 30.10.04 - klo: 14.21 »
Jos todella lajiryhmän tapa keskustella asioista ja kehittää lajia on tämä, en itsekään näe mitään syytä heille jatkaa toimintaansa. Ainakin minulle on joskus syntynyt harhaluulo(?), että lajiryhmän tehtävä olisi nimenomaan kehittää lajia ja näin ollen myös omata edes sen verran sosiaalisia taitoja, että osaisivat tulla toimeen kilpailijoiden ja huoltajien kanssa, vaikka nämä sattuisivatkin olemaan eri mieltä asioista.
EuroRC / TEK

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #15 : 31.10.04 - klo: 15.18 »
Heti ensiksi haluaisin sanoa, että minä itse olen se moderaattori joka asiasta on puhelimitse keskustellut niin Tumpin kuin VesaK:nkin kanssa. Toiseksi haluaisin sanoa, että tässä "tapauksessa" tulisi nyt erotella Tumppi ja lajiryhmä, eli siis itse lajiryhmällä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa vaan kyse on henkilöistä, ei heidän edustamistaan organisaatioista.

En halua tällä viestilläni ottaa mitenkään kantaa varsinaisesti aiheeseen mistä kaikki kinastelu aikoinaan on alkanut, mutta sen sijaan voisin hieman selventää omasta näkökulmastani tapahtumia.

Kuten kaikki asiaa seuranneet ovat aikoinaan huomanneet, niin keskustelu kahden aikaisammin mainitun välillä on käynyt kiihkeänä. "Loan" heittoa suuntaan ja toiseen tapahtui suhteellisen reippaasti. Tässä vaiheessa pelin annettiin jatkua jonkun aikaa, kunnes keskustelu aiheesta oli pakko sulkea, jotta koko homma ei olisi mennyt ihan farssiksi. Tästä seurasi uusi ketju aiheesta, sama juttu. Kolmaskin taisi vielä tulla. Kaikki ketjut aiheesta käsittääkseni on suljettu ja myöskin juuri tästä samasta syystä. Keskustelu riistäyty käsistä ja tekstit vain muuttuivat kovemmiksi kokoajan.

Kun kaikki aihetta varsinaisesti käsitelleet ketjut oli suljettu ja tällä tavoin turha kinastelu aiheesta toistaiseksi tukahdutettua, niin tietenkin viittauksia aiheeseen alkoi syntyä muihin ketjuihin. Jossain vaiheessa Tumppi otti yhteyttä Heuliin ja ilmaisi haluttomuutensa jatkaa kirjoittelua foorumilla ja pyysi poistamaan tunnuksensa. Tämä käsittääkseni sen takia, että toisen osapuolen kirjoittaman tekstit saivat hänestä foorumin lukemisen tuntumaan epämiellyttävältä, koska vastassa oli aina kinaamista samasta aiheesta ja siihen liittyvistä yksityiskohdista. Tämän seurauksena Heuli poisti Tumpin tunnuksen foorumilta ja sen seurauksena kaikki Tumpin viestit, sekä hänen aloittamat ketjunsa foorumilta. Tämä oli siis se päivä kun kaikki ihmettelivät mitä oli tapahtunut. Kyseessä kuitenkin oli vahinko, Heuli ei tiennyt että myöskin viestit ja ketjut häviäisivät.

Myöhemmin samana päivänä itse tulin töistä ja huomasin tapahtuneen. Olin yhteydessä Heuliin asiasta, joka kertoi mitä oli tapahtunut ja miksi siis kaikki viestit olivat kadonneet jne.

Hetken asiaani pohdittuni tulin siihen tulokseen, että mielestäni paras ratkaisu asian hoitamiseen ei ole se, että jompikumpi lähtee kinastelun seurauksena. Kun asiaa miettii lajin kannalta, niin Tumpin viestit, kommentit ja muut jutut foorumilla ovat asiasta kiinnostuneille erittäin hyvää tietoa ja se että meillä on joku foorumilla kertomassa sääntömuutoksista ja muista lajiryhmässä käsiteltävistä asioista on asia jonka en toivonut katoavan muutaman henkilön kinasteluiden takia. Toisaalta taas VesaK on antanut kovan panoksen tähän lajiin ja tehnyt paljon lajin puolesta, auttanut uusia harrastajia ja kirjoittanut asiaan liittyviä artikkeleita. Puhumattakaan loistavista kisakuvista joista meillä on ollut mahdollisuus nauttia tämän sekä edeltävien kausien aikana.

Ottettuani huomioon nämä seikat, niin sen seurauksena halusin alkaa sovittelemaan asiaa vaikka se ei minulle varsinaisesti kuulunutkaan. Olin puhelimitse yhteydessä Tumppiin sekä VesaK:n asian tiimoilta useampaan otteeseen ja yritin löytää ratkaisua joka tyydyttäisi molempia. Koska Tumpin viestit ovat lähinnä olleet Kilpailijoiden kanavalla ja myöskin kaikki kinastelut aiheesta on pääosin käyty siellä, niin ehdotin järjestelyä, että Tumpin tunnus ja viestit palautettaisiin ja Tumppi jatkaisi toimintaansa foorumilla kuten ennenkin. Tietenkin tässä tuli ottaa huomioon VesaK, joten hänelle ehdotin että hän jatkaisi foorumilla myöskin "normaalisti", mutta kunnes hänen uusintakäsittely aikaisemmasta rangaistuksesta olisi suoritettu, niin hän välttäisi kirjoittamista Kilpailijoiden kanavalla jotta aikaisemmin tapahtuneiden kaltaisilta kinasteluilta vältyttäisiin.
 
Olin ensimmäiseksi yhteydessä VesaK:n ja kerroin hänelle missä mennään. Hän itse ilmaisi, että olisi valmis antamaan "tilaa", mikäli se edesauttaisi sitä että foorumilla jatkossakin olisi tietoa sääntömuutoksista ja muista lajiryhmän asioista. Kun VesaK:n kanssa keskustelu aiheesta oli ohitse, niin soitin Tumpille ja ehdotin myöskin hänelle yllä kuvaamaani järjestelyä nyt kun tiesin, että VesaK olisi siihen suostuvainen. Tumppi ilmaisi että tämä sopii hänelle myöskin ja soitin vielä takaisin VesaK:lle asiasta, että Tumppi myöskin olisi valmis tämän kaltaiseen järjestelyyn. Tässä vaiheessa VesaK kuitenkin samalla ilmaisi, että jos hänen kirjoitteluaan kilpailijoiden kanavalla tällä tavoin rajoitetaan, niin hän mieluummin toistaiseksi on kokonaan kirjoittamatta koko foorumille.

Tämän jälkeen oli ohjelmassa Tumpin viestin palauttaminen varmuuskopioista, koska niissä oli paljon sääntömuutoksiin ja muihin vastaaviin seikkoihin liittyvää informaatiota, jotka mielestäni olivat ehdottomasta palauttamisen arvoisia. Illan puuhasteltuani varmuuskopioiden kanssa, niin seuraavana päivänä ilmoitin Tumpille että tunnus on palautettu ja kaiken pitäisi taas toimia kuten aikaisemminkin. Tämän jälkeen en tähän aiheeseen ole puuttunut, mutta koska olimme VesaK:n kanssa sopineet että kun rangaistus on uudelleen käsitelty, niin sen jälkeen tämä järjestely loppuu ja tavallaan myöskin tämän takia joku tämän kaltainen viesti taikka ketju oli odotettavissa.

Mikäli joku katsoo että olen tässä toiminut epäoikeudenmukaisesti jotakuta kohtaan, niin toivon että sen myöskin ilmaisee. Kestän kyllä suoraa kritiikkiä. En halua olla puolueellinen suuntaan taikka toiseen, vaikka tietenkin minullakin on omat mielipiteeni asiasta mistä kinastelu on alkanut. Tässä tapauksessa voin kuitenkin rehellisesti sanoa että omat mielipiteeni eivät ole vaikuttaneet tapahtuneeseen mitenkään, vaan olen toiminut ainoastaan sen mukaan mitä omasta mielestäni on ollut parasta lajille ja sen harrastajille.

Halusin vielä itse painoittaa sitä, että VesaK itse sanoi että on valmis antamaan "tilaa" ja tämän takia asiaa lähdettiin sovittelemaan tavalla kuinka se nyt tehtiin. Se että VesaK ei ole kirjoittanut muillekaan alueille foorumilla on ollut täysin hänen oma päätöksensä, mutta toisaalta ymmärrän kyllä täysin miksi hän näin on päättänyt. Mielestäni on ikävää että kaksi aikuista ihmistä eivät itse pysty selvittämään erimielisyyksiään ja sen takia joudumme näitä asioita julkisesti foorumilla puimaan.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #16 : 31.10.04 - klo: 16.36 »
Hyvä, ettei VesaK ole halunnut nimimerkkiään pois foorumilta! Silloin olisi yli 400 topikkia hävinnyt ruudulta, joista osa vieläkin kovassa käytössä kuten esim AssoTalk.

Ymmärrän hyvin moderaattoreitten ongelmaa olla puun ja kuoren välissä rajoittamassa  sananvapautta. Valitettavasti edelleenkin ylivallan saa voimakkaampi osapuoli.
Hyvänä esimerkkinä oli Tsetseenien nettisivun katoaminen alta aikayksikön suomalaiselta serveriltä. Vahvempi osapuoli ei antanut paljoakaan harkinnanvaraa.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #17 : 31.10.04 - klo: 18.41 »
Nyt kun asiaan on saatu Copterin vastaus, olisi mielestäni ihan hyvä, että muutamat miettisivät omia lausuntojaan tämän topicin alla, sillä kyseessähän ei suinkaan ollut lajiryhmästä/allekirjoittaneesta johtuva kiristys tai uhkailu.

Itse en paljoa pyydä, mutta toivoisin, että forumin sääntöjä myös noudatettaisiin :

************************************
Ote :
Lisäykset sääntöihin 23.6.2004:
....
....
Myöskin tietoisesti valheellisen tiedon levittäminen on kiellettyä vaikka se ei ketään loukkaisikaan.
....
Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.
Terveisin RC Maailma / Rc-netti Foorumin ylläpito

************************************

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #18 : 31.10.04 - klo: 19.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


************************************
Ote :
Lisäykset sääntöihin 23.6.2004:
....
....
Myöskin tietoisesti valheellisen tiedon levittäminen on kiellettyä vaikka se ei ketään loukkaisikaan.
....
Foorumissa yllä mainittujen lisäksi kiellettyä on toisen tahallinen ärsyttäminen, riidan lietsominen, hyökkäävä ja solvaava keskustelutyyli, riidan tarkoituksellinen jatkaminen ja tarkoituksellinen väärän käsityksen antaminen tai korjaamatta jättäminen.
Terveisin RC Maailma / Rc-netti Foorumin ylläpito

************************************

Itse asiassa tuota sääntöä rikotaan turhankin usein ns.p*skanjauhantana.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #19 : 31.10.04 - klo: 19.45 »
No sinä oot hyvä esimerkki siinä  :lol:
On tässä itsekin sitä joskus tullut tehtyä...
Taas kehissä.. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #20 : 31.10.04 - klo: 20.03 »
Hienoa että asiaa selvennettiin.

Joutunen nyt omalta osaltani osittain pyytämään anteeksi liiankin kärkevää kirjoitustani, niiden osalta joita se ei koske vaikka se tarkoituksella olikin kirjoitettu niinkin pistävästi.

Omissa silmissäni tästä jää painostuksen maku vieläkin suuhun ja se ei ole hyvä. Kuten copteri kirjoitti, on erittäin tärkeää ja hienoa asia että täällä forumilla on "lajiryhmän ääni" vaikka se sitten epävirallista olisikin, siitä iso kiitos.

Tärkeää myös olisi se, että tällä forumilla voisi ilmaista mielipiteitänsä ilman että siitä tulisi näin suuri show.

Loppujen lopuksi, on erittäin ikävää että kaksi aikuista miestä ei mahdu samalle hiekkalaatikolle.

No, tämän asian puiminen julkisesti (ties jo kuinka monennessa threadissä) tuskin on tosiaan tarpeellista tahi hyväksi lajille, joten jätän omalta osaltani asian sikseen.

Jätän ilmoille kuitenkin toiveen, että eräänä päivänä tämäkin hulabaloo viimein päättyy ja ehkä sille voi joku päivä vielä nauraa..

edit: muokkailtu vähän sanamuotoja
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #21 : 31.10.04 - klo: 20.11 »
Menkää yhdessä oluselle, ja koittakaa sopia erimielisyydet :wink:

T:Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #22 : 31.10.04 - klo: 20.37 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
No sinä oot hyvä esimerkki siinä  :lol:
On tässä itsekin sitä joskus tullut tehtyä...

Jep.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #23 : 31.10.04 - klo: 20.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
kyseessähän ei suinkaan ollut lajiryhmästä/allekirjoittaneesta johtuva kiristys tai uhkailu.
:lol: :?:
Kyseessä oli täsmälleen lajiryhmän puheenjohtajan tekemä kiristys, painostus ja uhkailu. Ja nimenomaan lajiryhmän puheenjohtajana, sillä lajiryhmän äänen poistuminen oli kiristysvälineenä.
Tämänkin asian osalta totuus voidaan tietenkin vääntää ylösalaisin, kuten viime aikoina on useasti tapahtunut.

Tiedoksi kaikille, jotka ehdottavat yhteisiä olusia, ja ihmettelevät, miksi kaksi aikuista ei mahdu samalle hiekkalaatikolle: rangaistusjuttuni käsittelyn aikana olen useita kertoja esittänyt sovinnon tekemistä. Kirjallisesti, puhelimitse, Laukaan kilpailujohtajalle, lajiryhmälle, AKK:n hallitukselle.
En nöyristelläkseni väärän rangaistuspäätöksen edessä, vaan lajin edun nimissä. Ja auttaakseni lajiryhmää säilyttämään edes jotakin uskottavuudestaan.

Yhteenkään sovinnoneleeseeni ei ole vastattu kertaakaan, muuten kuin: "tämä asia katsotaan loppuun asti". Lajiryhmälle ja AKK:lle on tärkeämpää riidellä,  näyttää mielivaltansa voima, ja nöyryyttää riviharrastajaa. Kovin paljon enempää en olisi voinut tehdä.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #24 : 31.10.04 - klo: 21.05 »
huoh...

Copter, pystytkö tekemään sellaisen jutun, että VesaK ja Tumppi eivät pysty näkemään toistensa viestejä?


Kolottaa varvasta vähän silleen, et kohta lähtee taas mopo lapasesta...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #25 : 01.11.04 - klo: 12.30 »
Puuttumatta milläänlailla ao. tapaukseen, totean sen, minkä olen itse huomannut!

Käytän itseäni esimerkkinä, joten antanette anteeksi itsekeskeisyyden kirjoituksessa.

Yritän sillä tavalla välttää väärinymmärtämisen vaaran!
Tämä ei ole kannanotto kenenkään puolesta, tai ketään vastaan...

Olen itse usein kirjoituksissani kuvitellut tekeväni pienen "piston", mutta lukijapuolella se on ymmärretty paljon "rankemmaksi"!

Siihen on varmasti useita syitä, kirjoitusta voi lukea aina uudelleen ja uudelleen.
Riippuen lukijan väsymyksestä, huolista tmv. se on saattanut "paisua" paisumistaan, jolloin lukija saattaa käsittää sen paljon rankemmaksi, kuin olen tarkoittanut!

Kasvokkain puhumalla saman jutun, olisin heti nähnyt minkä vaikutuksen se on saanut aikaan, silloin olisi heti ollut tilaisuus "keventää" sanottua!

Samoin puhumalla olisi saattanut kuulijalta mennä mahdollinen "pisto" ohi korvien, jolloin se olisi suodattunut luonnonmukaisella tavalla!

Kun olen joskus lukenut omia kirjoituksiani, niin yksistään sanamuotoja tarkemmin harkitsemalla, se olisi ollut vähemmän "väärinymmärtämisaltis"!

Olen löytänyt kirjoituksistani puolenkin vuoden takaa sellaisia, joihin olisin ollut valmis julkiseen anteeksipyyntöön.

Asiaa puntaroituani, olen sitten tullut siihen tulokseen, että toivottavasti foorumilaisten muisti on poliittisen muistin tasoa, joka on n. 3kk.
Joten, onko nyt kuitenkin parempi antaa asian olla unohduksissa.....?

Olen toki joskus yv.:llä pahoitellut vanhoja juttujakin....

Erityisen "riita-alttiita" ovat, lyhyet nopeat "sananvaihdot" foorumilla, joihin sitten vielä ko. asiaan liittymättömät henkilöt pistävät omat kommenttinsa......

Niinkuin kaikkeen tässä maailmassa, liittyy oppimisen mahdollisuus, niin tähänkin!

Me kaikki kirjoittajat, lukijat ja keskustelijat voimme oppia tästäkin asiasta, jolloin voimme myös välttää vastaisuudessa ne kaikki mahdolliset virheet, jotka saattavat johtaa vastaaviin tilanteisiin....!

Elämä jatkuu edelleen, joten mitään peruuttamatonta, niin halutessamme, ei välttämättä ole päässyt tapahtumaan.

Voimme jatkaa taas hieman viisaampina eteenpäin, jolloin tämäkään ei ole silloin mennyt hukkaan.......

Edesmennyt Äitini sanoi usein vaikeuksien jälkeen, kun ne oli voitettu:
"Kaikella tässä elämässä on joku tarkoitus, niin näilläkin koettelemuksilla!"

Tuo lause palaa aina mieleeni silloin, kun on tullut selvittyä jostain koettelemuksesta!

Tässäkin me kaikki voimme vain miettiä hiljaa itseksemme, olemmeko tehneet kaikkemme, jotta tältä olisi vältytty.....
Kuitenkin se olisi vain jossittelua, joten ottakaamme tämäkin vastaan oppimisena, sillä siihen tämäkin antaa mahdollisuuden.....

Elämä jatkuu, niin pienoisautoilukin, tämä vallan mukava harrastus....

Hyvää jatkoa kaikille toivottaa
Tapsa

PS. Pyydän, että kirjoitustani ei kommentoitaisi, se on se mikä on!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #26 : 01.11.04 - klo: 19.47 »
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
PS. Pyydän, että kirjoitustani ei kommentoitaisi, se on se mikä on!

Kommentoin kuitenkin lyhyesti...... erittäin hyvä ja asiallinen kirjoitus!

Omasta puolestani asia saa olla loppuunkäsitelty.
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1646&highlight=

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #27 : 02.11.04 - klo: 23.45 »
Tuota, kirjoitukseni koski ainoastaan sitä, mistä kirjoitin, ei sitä mikä topicin aloitusteksti on.
 
Eli tarkoitus ei ollut "tukahduttaa" kirjoittelua, vaan kertoa siitä, kuinka hankalaa se esim itselle on ollut"!

En vain ollut huomannut tuota aiempaa topicia silloin....... :|
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=1646&highlight=
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #28 : 05.11.04 - klo: 11.41 »
Tämähän on kuin kasap****a?

Ei tuo ole reilua "poistaa" toisia foorumeilta... Vaikka olen ollut nyt lajin parista poissa vuoden verran niin VesaK takaisin foorumeille! :P
Galant VR-4

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
VesaK uudelleen kehiin
« Vastaus #29 : 05.11.04 - klo: 22.05 »
HU HUH täytyy sanoa, ja viellä kuka sanoi että tää on kiva laji kuin kavereita näin pomputellaan. Muistan hyvin melkein 10v sitten kuin O.Pedersen sanoi varikolla jotain sopimatonta AKK PJ.lle niin sieltähän räpsähti pitkä tuomio myös. Kyllä luulis nääkin hommat selviävän puhumalla eikä silleen että poistetaan kaveri pois hienosta foruumista---> järki käteen.
Jerzi