Kiitoksia kilpailunjärjestäjille ja kanssakilpailijoille myöskin minunkin puolestani. Rata oli vaikein millä minä olen ikinä ajanut ja osasyy siihen on että myötäpäivään olen viimeiksi ajanut rata-autoa vissiin 80-luvulla... Jouduin lähtemään sunnuntaina ennen tulosten julkistamista koska bussiaikataulut meni niin sopivasti että muuten olisin joutunut odottamaan 1,5 h seuraavaa.
Vaikka kilpailupaikka onkin väliaikainen niin yksi asia pitää nostaa esille, ja se on kuulutuksen kuuluminen ajajakorokkeelle. Kuulutuksen kuuluminen pitäisi mielestäni priorisoida ajajakorokkeelle koska muuten koko tuomariston työskentely on aivan turhaa kun ei ajaja kuule että tulee ohitetuksi kierroksella tai että saa stopparin. Olen nimittäin tehnyt sen virheen finaaleissa että päästän kaverin ohi luullen että kaveri tulee kieroksella ohi mutta todellisuudessa olikin samalla kierroksella. Enää en tee sitä virhettä vaan mun pitää olla aivan varma että kaveri takana tulee kierroksella ohi. Jos en ole varma niin en anna tietä. Valitettavasti kuulutukset ei juurikaan kuulunut ajajakorokeelle. Se yksi kaiutin siellä oli täysin mykkäja se mikä kuului oli säröytynyttä kaikua kauempaa. Tämä ei ollut ainaostaan tämän kilpailun ongelma vaan se on aika yleinen. Ajajakorokkeella pitäisi olla vähintään 2 toimivaa kaiutinta. Takakaiteen päällä olisi näin äänisuunnittelijan mielestä hyvä paikka kaituttimille.
Nyt tuli sellainen tilanne että päätuomari tuli finaalin jälkeen puhuttelemaan minua siitä etten päästänyt kierroksella nopempia ohi. Vastasin etten ole tietoisesti ketään pidätellyt enkä ole kuullut yhtään kuulutusta että pitäisi päästää ohi. Seuraavassa B-finaalissa minua sitten pidäteltiin 3-4 kierroksen ajan kun ajoin finaalin voitosta ja tämän kuulutksen minä kuulin mutta ei ilmeisesti se kuljettaja joka minua pidätteli. Mitään stoppareita ei tästäkään kuitenkaan jaettu, mikä toisaalta olisi ollut epäoikeudenmukaista jos/kun kuljettaja ei ole väistämisvelvollisuudesta tietoinen.
Toinen asia mikä korostui oli että eräät antoivat nopeimmille tilaa vain jarruttamalla suoralla osuudella ja täysin ajolinjalla, ja sama auto vieläpä toistuvasti. Paras paikka antaa tilaa nopeimmille on esim. hidas neulansilmä jossa ei tarvitse tehdä muuta kuin ajaa vain hiukan pitkäksi. Pahinta on hidastelu ajolinjalla, ja vieläpä suoralla osuudella rataa.
Kaikesta huolimatta oli taas kivaa.
Kiitos & Anteex,
Kim