Kirjoittaja Aihe: TT EB4 S3  (Luettu 8975 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« : 03.11.04 - klo: 12.33 »
Parin viikon päästä kuulemma tukkurilla, tämäkin aika maukkaan näköinen. Uuusi fiitseri crossareissa on auton alustassa käytetty tunnelirakenne joka vaikuttaa paljon kapeammalta kuin mihin ollaan totuttu






Täällä lisää kuvia http://www.rcmag.com/reviews/categorie/tt18/thunder/s3lacheze04/s3.htm

Punaisilla hop-upeilla varustettuna varmaan pirteä peli

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #1 : 03.11.04 - klo: 13.10 »
aika öyheen näköset iskaritornit  :D Eikös siitä ole hyötyäkin kun pakataan painoa keskelle autoa eikä reunoille?

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #2 : 03.11.04 - klo: 14.01 »
niin tiedä siitä, eiköhän tuossa ole aika samalla tavalla noita komponentteja ympäri autoa kuin muissakin. Jäykkyyttä tuonee rajusti lisää eikä erillisiä rungon jäykistimiä varmaankaan tarvita. Ja kai tuo laatikointi suojaa vetareitakin

joo, mulla on MP:ssä samanlaiset tornit mutta eri väriset

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #3 : 03.11.04 - klo: 14.35 »
noista linkin kuvista kun kattoo niin aika pelottavasti on pohjan suojasta ulkona noita osia jos sivustapäin isku tulee. Jollei sitten ole valmiina jotain suojia sivussa tai itse väsää.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #4 : 03.11.04 - klo: 14.36 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
noista linkin kuvista kun kattoo niin aika pelottavasti on pohjan suojasta ulkona noita osia jos sivustapäin isku tulee. Jollei sitten ole valmiina jotain suojia sivussa tai itse väsää.


No onhan siinä tietysti ne perinteiset muovi läpät suojaamassa.

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #5 : 03.11.04 - klo: 15.02 »
No eihän ne miltään iskuilta suojaa, irtohiekan pitää vaan ulkona.

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #6 : 03.11.04 - klo: 15.09 »
Niin, onko ne nyt loppujen lopuksi sen kummemmin suojattu muissakaan autoissa. Onhan tuo totta että hiilikuidun palat voi lennellä jos kaveri tulee täysillä kylkeen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #7 : 03.11.04 - klo: 15.41 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
No eihän ne miltään iskuilta suojaa, irtohiekan pitää vaan ulkona.


No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.

Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
TT EB4 S3
« Vastaus #8 : 03.11.04 - klo: 16.57 »
Puhdistuksen kannalta tuo "keskitunneli" ei ainakaan ole siitä parhaimmasta päästä.

Muuten näyttää kyllä ihan kovalta menijältä...   ...ja nuo punaiseksi eloksoidut osat on kyllä hienoja...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #9 : 03.11.04 - klo: 17.44 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.

Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.


No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta.  :D Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #10 : 03.11.04 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "silleeni"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No kyllä ne ihan tarpeeks korin kanssa suojaa.

Ja niinkuin Mika mainitsi niin ei oo muissakaan autoissa yhtään paremmin suojattu.


No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta.  :D Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne  :)


No ootkos koskaan kokeillu miten tuhtia muovia noi sivu lärpät on?
Omissa HoBaoissa (ja kaverin Kyoshossa) on ainakin sellasta tavaraa että jos mitenkään järkevästi autoa käyttää niin ei oo pelkoa että pääsee osumaan.

Ellai sitten oo mikälie viritetty härveli että vauhtia on yli 100kmh ja täydestä vauhdista tuut kylki edellä tolppaan, niin sit voi olla että kolahtaa noin pitkälle.
Ja sanoisin että kyllä ne autot on reilusti kovemmassa rytinässä radalla kisatessa kuin pihasudittelussa.

Vai meinasitko rakentaa isompia hyndiä pihalles kuin mitä esim. Lavangossa on?

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #11 : 03.11.04 - klo: 21.35 »
Radalla maastossa ei kuitenkaan pahemmin ole yllättäviä esteitä, kuten esim. kiviä / tolppia.

Auton on tavallaan kovemmilla Lavangossa, mutta yksittäinen tälli pihasudittelussa johonkin talon seinään on melkoisen paha homma.
Tietysti Lavangossa kuten muillakin radoilla on se pitin erottava aitaus.
Siihen päätyyn kun napsauttaa, niin on hymy herkässä.

(Kyseinen tapahtuma ketuttaa jo GranTurismossakin, niin...)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #12 : 03.11.04 - klo: 22.20 »
Koko RC-autoilun tärkein asia on ottaa ajopaikasta selvää.
Yllättäviä tilanteita ei yksinkertaisesti saa tulla.

Vai meetkö ajamaan jonnekin täysin tuntemattomalle alueelle katsomatta yhtään sinne päinkään minne auto on menossa???

Ja miks ihmeessä pitäis ajaa talon kulmaan täydellä vauhdilla kylki edellä.
Siinähän on jo yrittämistä että noin onnistuu tekemään.
Niin ja seinään ajamalla ei pysty osumaan kylki, vaan se voi osua ainoastaan suoraan terävään kulmaan osumalla.

Ja esim. se Lavangon aita noudee viistosti jolloin ei paljoa tärähdä.

Ja edelleenkin ihmettelen että kuinka voi mitenkään osua kylki edellä johonkin niin rajusti että tuo erittäin kestävästä muovista tehty sivulärpäke ei iskua pehmentäisi niin paljon että jotain oikeasti hajoaa.

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #13 : 03.11.04 - klo: 23.02 »
Joo, jos kuitenkin palataan autoon niin tunnelointi tosiaan hieman hankaloittaa putsaamista se on kyllä selvä.

Onkos kukaan ollut aikeissa hommata moista kärryä?

Tossa muuten kuvia lisää http://www.rc-car.com/detail.asp?id=238
Makeeta punasävyinen hiilikuitu

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #14 : 03.11.04 - klo: 23.06 »
Mites tuo uusi malli esiintyi MM kapinoissa? Onko kenelläkään havaintoa... se kertoisi jotain..
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #15 : 04.11.04 - klo: 00.33 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

Tossa muuten kuvia lisää http://www.rc-car.com/detail.asp?id=238
Makeeta punasävyinen hiilikuitu


Ja mun kun just piti värjätä uuden auton osat punaisiksi... No värjätään sit pahus soikoon vihreiksi.


Saxton ajoi tolla MM-kisoissa. Tuolta löytyy videota ajosta. Katsokaa myös Josen video.

http://www.neo-buggy.net
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #16 : 04.11.04 - klo: 06.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
No tossa autossa osat tulee selkeesti alupohjan yli. Yleisimmissä autoissa osat jää pilliä lukuunottamatta pohjan yläpuolelle joten esim tolppaan kylki edellä tultaessa pohja ottaa iskun vastaan. Siis katson nyt tätä ihan sudittelun kannalta. Kisoissa iskut on ehkä vähän toisenlaisia kun riskinä on lähinnä kai toiset autot. Varmasti ihan hyvä idea jäykkyyden kannalta tollanen rakenne


No ensimäiseksi kuka ostaa pihasudittelu kärryksi yli 500€ autoa??  :D
Jos nuo muoviset läpyskät ovat taattu TT laatua, niin ne ovat todella pehmeä, ei niitä rikki saa, mutta eivät ne mitään suojaakkaan....
Kyoshoissa taas nuo kyseiset suojat avat aivan eri materiaalia ja Kyoshon suojat ovat hyvä....

Nätti auto, mutta jos on yhtä kova kulumaan kun S2, niin ei ei ei.....
S2 on todella hyvä ajettava ja toivottavasti tämä uudenpikin on yhtä hyvä!  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #17 : 04.11.04 - klo: 08.02 »
Komea on auto.Kunhan vaan ei kulu ja murene samaa tahtia kun edeltäjänsä (S2)...  
Niin,ja kun joku ottais varaosia hyllyyn ja pitäisi hinnat siedettävinä...
TT:n jälkeen Hobao on kuin taivas....
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #18 : 04.11.04 - klo: 10.26 »
~715,00 e. Hobby People Espoo

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
TT EB4 S3
« Vastaus #19 : 04.11.04 - klo: 10.40 »
Tämä hintakehitys on kyllä surullista harrastajien kannalta. Jokainen uusi malli maksaa käytännössä aina vähintään sen 100 Euroa enemmän kuin edeltäjänsä. Kohta tämäkin luokkaa alkaa kuolla suomessa omaan mahdottumuuteensa hinnan takia.

Oli jo kuvin surullista nähdä uuden Cronon hinta, joka pamahti ihan uudelle sataluvulle jo sikahintasena pidetyn Kyoshon rinnalle. Ja nyt löyty seuraajiakin lisää. Positiivisenä yllätyksenä oli kyllä Xray:n hinta. Hinta on melkoisen kohtuullinen autoon nähden.

Minkäköhän takia Hobao onkaan niin suosittu suomessa? Syynä ei mitenkään voi olla se, että Hobaon hinta alkaa 4:llä ja kilpailijoiden autojen hinnat 7:llä.  :wink: Tai no, alkaahan tu GS Storm Pro:nkin hinta 4:llä, mutta ymmärtänette pointin.

Täytyy vain hartaasti toivoa, että tämä kehitys loppuu, ja hinnat kääntyvät jälleen laskuun.

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #20 : 04.11.04 - klo: 10.45 »
Tuohon puheenvuoroon on helppo yhtyä...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #21 : 04.11.04 - klo: 10.56 »
Monessa uudessa autossa on käytetty aika monimutkaisia valmistusmenetelmiä ja kalliita raaka-aineita (titaani) + tehdään kalliissa valmistusmaassa + usein tulevat Suomeen asti monen välikäden kautta... Esim tuon thunderin pohjalevyn koneistus näyttää melko kalliilta + monimutkaiselta toimenpiteeltä. Kaikki maksaa. Edellä mainitut nostavat hintaa edellisiin malleihin nähden.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #22 : 05.11.04 - klo: 14.19 »
Onhan se niinkin. Toisaalta kyseessä on kilpa-auto, ei pihasuditteluvehje joten ei se nyt ihan joka pojalle ole tarkoitettukaan. Pelkkä moottorikin on suomessa 300-400e. On ne kyllä kovia hintoja pienoisautosta.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #23 : 05.11.04 - klo: 15.19 »
Ei ne nyt taida olla muuta kuin ne Kyoshon moottorit noin kalliita.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Mika R

  • Vieras
TT EB4 S3
« Vastaus #24 : 05.11.04 - klo: 16.55 »
Eikö? Mun RB on 400e flat.
Paljon lähtee Ossin VZ-B V-Spec ? Entä NovaRossi P5, Sirio Kanai? Suomalaiset hinnat. No Sirio taitaa olla vain 288e

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #25 : 05.11.04 - klo: 18.00 »
Kaikki noi edellä mainitut koneet maksaa Suomessa alle 300 paitsi O.S.:n hintaa en tiedä. Myös P5 maksaa alle 300.

Ja kuten sanottu Kyoshon moottorit on eriasia. Ei voi verrata muihin. RB = Kyoshon tuote nykyisin pohjoismaissa. Ja Novarossi tekee RB:n koneet. Novarossilta saa ihan yhtä hyviä koneita ja muuta kautta, kuin Kyoshon kautta ja siksi myös halvemmalla.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa silleeni

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #26 : 05.11.04 - klo: 18.21 »
Ossi taitaa maksaa suomessa reilusti yli 300

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #27 : 05.11.04 - klo: 18.23 »
Joo niin munkin tietääkseni. RB on tällä hetkellä markkinoiden kallein Suomessa ja O.S. taitaa tulla sitten perässä.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Jöördis

  • Veteraani
    • Profiili
TT EB4 S3
« Vastaus #28 : 05.11.04 - klo: 19.58 »
Itse ostin RB:n saksasta,siellä hinta kohtuullinen...  
Atalalla on RB:n hinnat ihan järjettömät...
Miehet ja pojat erottaa vain lelujen hinnasta...

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
TT EB4 S3
« Vastaus #29 : 05.11.04 - klo: 20.08 »
Eipä ole onneksi Atalan vika eikä ole Atala ainoa missä RB maksaa Suomessa.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND