Kirjoittaja Aihe: Maastoauto-projektit  (Luettu 13050 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« : 14.11.04 - klo: 12.30 »
Olen ajtellut rakentaa rc- kuorma-auton, ja en tedä miten saisin sen rakenettua mahdollisimman kevyeksi. "Kerlon" materiaali on kevyttä mutta erittäin kallista, joten olisiko ehdotuksia alusta-rakenteesta? :?:
Ei näin...

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #1 : 14.11.04 - klo: 12.44 »
Alumiini, hiilikuitu,lasikuitu...
Eiköhän noista saa...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Maastoauto-projektit
« Vastaus #2 : 14.11.04 - klo: 13.14 »
Alumiini on varmaan kaikkein järkevin aine rakentaa alustaa tuohon. Kestävääkin se on ja rc-kuorma-autossa ei varmaan haittaa pieni ylimääräinen paino (jos skaalanmukaisuuteen pyritään niin mieluusti vähän reilummin painoa kuin liian vähän).

Onko tulossa polttomoottorikäyttöinen vaiko ihan sähkökäyttöinen. Järkeä kannattaa käyttää sitten projektissa. Ja mulla on kokemusta keskeneräisistä projekteista. Saapi kysyä apua jos vaan tarvitset. (Maastoauton alusta melkein valmis vajalla!)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #3 : 14.11.04 - klo: 13.25 »
Ajattelin rakentaa oikein järeän laitoksen. Siihen tulee 39cc moottorisaha-moottori
Ei näin...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #4 : 14.11.04 - klo: 13.30 »
Entä kippi?  Joku 6*6?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #5 : 14.11.04 - klo: 13.30 »
Mitens aiot saada voimansiirron kestää?
-EhtoollisWeli

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Maastoauto-projektit
« Vastaus #6 : 14.11.04 - klo: 13.58 »
Noniin! Eikun alumiinia kehiin vaan ja niin perskuleesti. 1:6 skaalassa ajattelit? Tai jossain sinnepäin?

Ja voimansiirronhan voi aina ottaa jostain 1:5 autosta tai vastaavasta :)
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Maastoauto-projektit
« Vastaus #7 : 14.11.04 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Entä kippi?  Joku 6*6?

Öh? Kippi? Käsittääkseni tuosta on tarkoitus tulla kuorma-auto eikä mikään robowars/robot rage robotti? Ei millään pahalla jeejee, mutta kuulostaa vähän ihmeelliseltä kippi rc kuorma-autossa.  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #8 : 14.11.04 - klo: 14.17 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Entä kippi?  Joku 6*6?

Öh? Kippi? Käsittääkseni tuosta on tarkoitus tulla kuorma-auto eikä mikään robowars/robot rage robotti? Ei millään pahalla jeejee, mutta kuulostaa vähän ihmeelliseltä kippi rc kuorma-autossa.  :wink:


Mitäs sä zhoop nyt oikein sekoilet? Sehän on niin normaali ku olla ja voi et rekkaan pistää kipin. Siis lavan jossa on laidat ym. ja nousee ilmaan, että voi kaataa kuorman pois.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Maastoauto-projektit
« Vastaus #9 : 14.11.04 - klo: 15.52 »
Kyllä minunkin mielestäni kippi on ollut monessa kuorma-autossa. Ja olen jopa semmoista erehtynyt käyttämään. Vai olenko kuvitellut koko jutun?

Kippi voi olla hieman hankalampi toteuttaa rc-autossa jos meinaa hydrauliikan avulla sen saada toimimaan. Tietenkin joku lego tyylinen paineilmaväsäys olis ihan toimiva, mutta nesteellä toimii varmemmin.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #10 : 14.11.04 - klo: 16.36 »
Kompura kyytiin ja menoks. :mrgreen:

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Maastoauto-projektit
« Vastaus #11 : 14.11.04 - klo: 16.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Kompura kyytiin ja menoks. :mrgreen:


ja muutamalla lisäkanavallahan (ja sakkerin mainitsemalla kompressorilla) siitä voisi tehdä vesiraketinlähetysauton....

Onnea projektille !!!
 :P
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #12 : 14.11.04 - klo: 17.12 »
Multa voi kysellä sellasta minikompuraa yv:llä...
En mainosta tämän enempää.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #13 : 14.11.04 - klo: 17.15 »
Taidanpa itsekin rakentaa jonkun 1/5 auton...
Moottorisahan koneella tietty...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #14 : 14.11.04 - klo: 17.38 »
Terästä sen rungon pitää olla, jos aikoo 1/5 tai 1/6 kuorma-auton tehdä.

Mun maastokuorma-auto -projektissa on runko, lava ja akselit valmiina. Voimansiirtoa ei kannata ottaa valmiina mistään, sillä sopivaa tuskin löytyy. Itse aion käyttää hylsysarjojen osia kardaaneina ja ristinivelinä, luulis ainakin kestävän vääntöä :roll: Nyt pitäs miettiä konetta siihen. Olen pohtinut moottorisahaa mutta se käy liian suurilla kierroksilla ja sillä on liian vähän alavääntöä. Nelitahtinen sen koneen olla pitää! Nyt on vaihtoehtoina jokin trimmerin nelari tai sitten 1/5 auton nelari.

Ei kellään olis ylimäärästä 1/5 auton toimivaa nelitahtikonetta?

220 mm korkeat renkaat, neliveto, lehtijouset ja kaljakorin vetävä lava :)

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #15 : 14.11.04 - klo: 19.22 »
Jos mahtuu niin karting auton nelari (vuokra autoissa on useesti), sellanen vääntää ja on kunnon ääni, joku 350cc kone. :) Kyllä minunkin mielestä niissä on kippin, sen vois toteuttaa jollain sähkömoottorikierretanko härpättimellä. Moni renkainen/vetoinen tulee?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Maastoauto-projektit
« Vastaus #16 : 14.11.04 - klo: 20.17 »
Onkohan se vähän niinkuin ampuisi hyttysiä tykillä... Meinaan toi puutarhatraktorin perä taitaa olla aika järeähkö.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #17 : 14.11.04 - klo: 21.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Mää ny hyvä mies jos on rahaa jonnekki paikalliseen rautakauppaan ja pyydä Puutarhatraktorin perää.

Maksaa apout parisataa euroa mutta kestää!

Mullekko puhut?

Ei oo rahaa :cry:

Taakse en aio pistää tasauspyörästöä vaan sinne tulee "kemppilukko" 8) Ajattelin sen tehdä rälläkän kulmavaihteesta, kun on kärähtänyt rälläkkä olemassa. Eteen pitää jostain kehittää diffi, että se kikotin kääntyy edes vähän. 3WD on ihan riittävä mun maastoiluun :lol:

Ekaks teen siihen vain takavedon ja eteen vien vedon vasta kun keksin sen diffin sinne. Tällä tavalla saan sen nopemmin ajo valmiiksi :roll:

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Maastoauto-projektit
« Vastaus #18 : 15.11.04 - klo: 12.11 »
Äh. Joo siis. Sekoilin tietysti. Luulin että jeejee tarkoittaa kippiä siihen keulaan... tokihan se olisi hieno jos lava nousisi ja se toimisi ns. sora-autona. Tiedättehän näkee kun hiekotetaan katuja/teitä sellaisilla sora-autoilla. Mutta semmonen rc versio ois kätevä. Vois vaikka hiekoittaa pihan jos se on liukas.  :wink:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #19 : 15.11.04 - klo: 14.29 »
hei niin muuten tos olis ideaa! pitäisköhän mun? helppo ratkaasuhan olis että ostasi esm:käyetyn nikon siinähän on kaikki ohjaus sydeemit ja muut ja sitte ostas semmosen n. 1m pitkän
pienoismalli/lelu rekan ja siirtäsi ne kaikki siihenne nikon jutskat ohjaukset ym.. niin pienellä nykertämisellä sais rc rekan joka olis aika hieno varmaan. Toimisko tommonen?  hmmm... tekisin jos osaisin. voikko parsalainen laitaa sitte kuvia tänne ku saat sen rekkas valmiiksi?
jepajee

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #20 : 15.11.04 - klo: 15.15 »
Miks siihen ei vois laittaa "oikeet" kamat, ne nikkojen "servot" on varmaan vaikke pistää.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #21 : 15.11.04 - klo: 17.03 »
Nii jos on ykskään toimiva sähkö auto nii siitähän sais kaikki härpäkkeet.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #22 : 15.11.04 - klo: 20.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Sakkeri91"
Nii jos on ykskään toimiva sähkö auto nii siitähän sais kaikki härpäkkeet.


Niin, jos ei ole niin voihan ne ostaa ja kun ne myis niin niistä sais jotain takaskin, kuka nikko romuja ostaa?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #23 : 16.11.04 - klo: 16.00 »
No niin! eka vaihe tehty. Jäljellä on akselisto, moottori, jarrut, ohjaus, jousitus, tekniikka ja kori. (muuten, jos kenelläkään on jotain tähän liittyvää myytävänä, niin ottakaa yhteyttä)
Ei näin...

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #24 : 16.11.04 - klo: 19.51 »
menkää katsomaan kotisivuilleni
http://www.freewebs.com/antza67
Ei näin...

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #25 : 16.11.04 - klo: 21.40 »
Jos haluat 100% 4wd niin laita autoosi itsevetävän ruohonleikkurin vetoakseli. Niin mä aion tehdä mun projektin kanssa. :roll:
Ei näin...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #26 : 17.11.04 - klo: 06.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Paraislainen"
menkää katsomaan kotisivuilleni
http://www.freewebs.com/antza67


Noissa sivuissa mulla tulee jokakerta eri sivu ja ei näytä mitenkään rc aiheisilta, jotain mainoksii. http://mailgate.supereva.it/sfnet/sfnet.harrastus.pienoismallit/msg08885.html Vai että tollasta. Pitääköhän paikkaa? Meni kyllä ot:ks
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #27 : 17.11.04 - klo: 14.00 »
Mun kotisivu sekos, ja mä poistin sen. Mun ussi kotisivu on tekeillä, sit ku se on valmis, niin saatte osoitteen. Ok?
 :mrgreen:
Ei näin...

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Maastoauto-projektit
« Vastaus #28 : 17.11.04 - klo: 17.43 »
Joo, no ei se toiminukkaan mulla.... Tonne freewebsiin tekee tosi nopeesti sivut jos ei mitään erikoista tahdo....
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Paraislainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Maastoauto-projektit
« Vastaus #29 : 19.11.04 - klo: 15.47 »
Just tylsä palsta. Kukaan ei kirjoita tänne..............................
Ei näin...