Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari  (Luettu 10012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #30 : 06.05.16 - klo: 21.27 »
Kauppiaita tää nykymeno kyllä suosii ja mua se ei haittaa, mutta toki FTT sarjaa kiertäneenä yksityyppirengas, minkä voi (joutuu) ostamaan kisapaikalta on erittäin helppo ja nimenomaan rento käytäntö. Maastosarjassa ja WJ kiertueella, sekä kerhokisat kiertueella pääasiassa on sama käytäntö.

Mä ehdottaisin, että mikäli osallistuu aidosti rtr autolla, sen renkaat käy (eli slash, kyosho sc6...) ja muuten kaikille samat kumit, hyvät tai huonot, mutta samat kaikille.

Ja kolmen kierroksen alkuerätulos on hyvä, ei oo niin paljon merkitystä miten muut tai itse kolaroi ja nostajat ehtii. Finaaleissa sitten tasaiset suorittajat tekee sitä kuuluisaa tulosta.

Hyviä kisoja huomenna kaikille, mä ainakin odotan innolla että pääsee ajamaan kilpaa.

Poissa Johan_L

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #31 : 06.05.16 - klo: 21.33 »
Eräjako on tehty viime vuoden SC cupin pisteiden perusteella. Jos en löytänyt kuskia sieltä niin katsoin SC winter cup/winter jumps listoja. En tunne kaikkia kuskeja, voi olla että olet väärässä ryhmässä.
E-TMK UA

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #32 : 06.05.16 - klo: 21.45 »
En minäkään tajua miten se on niin vaikeata ymmärtää että yksityyppirengas per rata ois nimenomaan hemmetin paljon rennompaa, halvempaa, helpompaa ja tasapuolisempaa kuin vapaa rengas. Jos joku sitten haluaa kokeilla kisaamista joonkun rtr auton kovilla muovirenkailla niin siitä vaan. Ei se kuitenkaan saa mitään hyötyä siitä millään radalla.

Olen poikkeuksellisesti ollut tänään testaamassa renkaita ja avustanut rengaskauppiaita koska mökki on aivan vieressä. Omien testien tulos on spike taakse ja stagger eteen tuuppiautoon. Jos ei toimi niin vika ei ole renkaissa...

Kim Elfström

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #33 : 06.05.16 - klo: 21.58 »
Laitampa nyt omankin lusikkani tähän soppaan vaikka en ny oo sarjaa ajanutkaan toviin.

Oon samaa mieltä muutamien kanssa siitä että yhden harjoituksen perusteella renkaiden valinta on aika hankalaa varsinkin radalla josta ei ole lähiaikoina kokemusta.
Jos ekassa ja ainoassa harjoituksessa alla ollut rengas ei syystä tai toisesta toimi niin sitten pitää riskillä valita joku muu rengas. Toki viidessä minuutissa ehtii ajamaa toisellakin renkaalla kun nopeesti vaan vaihtaa, mutta siinä jää sitten itse treeni aika nollille.

Itse käsitin että renkaiden rajoituksella pyritään rengaskulujen vähentämiseen ja se varmaan toimiikin.
Mutta sen mukana vaikuttaa tulevan pakollinen treenireissu tai perjantaina paikalle saapuminen treenaamaan, varsinkin jos haluaa olla renkaastaan varma. Sen minkä rengaskierroksessa säästää menee helpolla matkakuluihin tai hotelliyöpymiseen.

Stinden ehdoitus että renkaat merkataan vasta alkuerien jälkeen olisi ainakin omasta mielestä hyvä vaihtoehto. Toinen on että koko rengasrajoitus ei olisi voimassa radalla jonka pinnasta ei monella ole kokemusta.

Ja omasta mielestä vapaita harjoituksia pitäis aina olla kaksi kierrosta. Vain yhden harjoituksen ajaminen suosii eniten niitä kenellä on ollut mahdollisuus ja intoa lähteä erikseen treenaamaan.

Samaa mieltä!!!

En lähtisi perjantai tai mitään muitakaan ylimääräisiä reenejä kieltämään, koska se jos joku on ryppyotsaisuutta...
Mutta toi yhden harjoituksen, ja heti perään renkaan merkkaamisen näen edelleen valtavana epäkohtana niitä kohtaan joilla ei ole mahdollisuutta tällä kertaa olla ylimääräistä reenaamassa. Tai ylipäätään muita kohtaan!!!

Turha enää vastata radan olevan auki, että sinne vaan testaamaan!!! Kun ei pysty niin ei pysty.

Ja sanoohan paikallisetkin että aamuhämärissä rata on liukkaampi kuin päivällä... :roll:
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #34 : 08.05.16 - klo: 10.49 »
Tulipahan 21 vuoden tauon jälkeen kokelitua ajaa kisaa ulkona ja ihan kivastihan se meni :) Kiitokset järjestäjille ja Napelle Ecxell naputtelusta. Radasta, renkaista ja treeneistä oli paljon keskustelua... Omasta mielstä rata oli loistava. Auto pysyy puhtaana ja renkaat ei juurikaan kulu. Ajoin siis Mini Spikella takana ja Staggerilla edessä josta oli uloimmasta rivistä napsittu joka toinen nappula pois. Staggeri on siitä mukava että voi säätää sitä kääntyvyyttä nappuloiden määrällä hyvin kätsästi. Nyt löytyy pakista 3 eri versiota - 0,5 riviä, 1,5 ja 2 riviä pois napsittuna.

EOS-mattojen jälkeen tämä oli jo todella helppo alusta. Nyt ei tarvinnut tehdä rakenteellisia muutoksia autoon vaan ihan Durangon siniset vakiojouset ja 35 öljyt edessä (4 reikäiset männät) ja takana (3 reikää). 10,5 motti oli juuri sopiva 10 asteen turbolla. Yhtään kireämpää en kaivannut, sillä keuli se vekotin tälläkin vaikka säätimen punchit oli vain 3/20.

Pysyn edelleen kannassani että renkaat pitäisi olla lukitut joka radalle erikseen. Eikä oikeastaan tarttis lukita kuin se takarengas. Se jo riittäisi vaikkapa myös nelkkuun. Takapito määrittää sen kuinka paljon voidaan laittaa etupitoa jotta vehkeen saa balanssiin. Jokaisella on oma tottumuksensa siitä kuinka paljon auton pitää kääntyä. Toinen ajaa yliohjaavalla autolla ja toinen selkeästi aliohjaavalla, mutta molemilla olisi sama takarengas joka tasapuolistaisi hommaa todella paljon, ja poistaisi turhat rengasostot ja testaamiset.

Toisaalta ei tässä kisassa ollut kukaan tippaakaan kiinnostunut siitä pienestä vihreästä pilkusta vanteen sisällä, tai edes siitä kuinka monta pyörää oli vetämämässä ;)

Ja edelleen voisi ne ekoihin kisoihin tulevat RTR-kuskit ajaa ihan niillä renkailla mitä sattuu autossa olemaan. Eipä ne saa mitään etua niistä vakiorenkaista millään alustalla.

Kiitos & Anteex,

Kim Elfström

Poissa twinkie

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup I, 7.5.2016 Tammisaari
« Vastaus #35 : 08.05.16 - klo: 21.38 »
Paljon kuvia mun blogissa nelkun finaaleista: http://photokimuli.blogspot.fi/2016/05/sc-summercup-i-tammisaari-4wd-finals.html
Valitettavasti ei ole muista ajoista kuvia koska ajoin itse tuuppien B:ssä niin en ehtinyt oikein kuvailemaan muita.
Tulossa myös siedettävät videot nelkkujen 3 viimeisestä finaalista. Jos haluatte raakoja versioita jostain kuvista tai haluatte jollain perusteella että poistan jonkun kuvan tai nimen niin laittakaa mailia: kimmo.suokas@hotmail.com






« Viimeksi muokattu: 08.05.16 - klo: 22.09 kirjoittanut twinkie »
Harrastus tauolla...