27mhz radiot on aika usein toivottomia harjattomien kanssa. Varsinkin jos kyseessä on laaduton rtr paketin radio. Vastarin sijainti autossa myös vaikuttaa asiaan, eli vastari niin kauas moottorista kuin mahdollista.
Montaa eri nopari/kone -yhdistelmää AM27 ja FM40 radioilla ajaneena tiedän varmasti kondensaattorien auttavan kantomatkaan ja sen ulkorajalla häiriöiden määrään/laatuun.
Koska harjaton setti imasee nopeasti ja useimmiten enemmän kuin harjallinen tekniikka, myös akut notkuvat enemmän kuin ennen. Myös radioaaltoina johdoista häiriötä on autossa enempi. Vastari on mulla nyt etuiskaritolpan etupuolella, ja nopari/ kone puolenvälin takap.
1. mahdollisimman lyhyin johdoin ,mahdollisimman lähelle vastaria + ja - johtojen väliin 470 -2200 yF konkka. (Numerot käytännössä nyt asennetuista autoista katsottu.)
2.
Tän hetkisessä talvisetissä näyttää olevan rinnan 2 kpl 47.000 konkkia päävirtaliittimessä haarana. Sillä saa Futaban AM27 radioilla juuri ja juuri kierrettyä futiskentän reunoja/ojia pitkin seisomalla suht keskimailla, kaukana maalien metallikehikoista.
Vielä: NiMH kyykkäsi enempi, mutta sen määrä ei vaihdellut jurikaan ajopaikan lämmön mukaan. Nämä LiPO-akut menevät tosikyykkääviksi, jos ne päästää jäähtymään kylmiksi asti ennen ajoa.