rockereihin tulee vakaajan tangoille reiät. ite vakaaja tulee tuohon bulkheadin ja mukana tulevan palikan väliin.
Mielenkiintoinen ratkaisu, että tulee ihan porata. Pistin kuitenkin uuden ohjainvakaimen tilaukseen Sabelta vaikken 100 %:sta varmuutta osan oikeellisuudesta saanutkaan. Tinauksen ja ohjainraudan vääntämisen jälkeen pystyyn, Traxxasin tapaan, alkoi tämäkin Teknon keksintö pysymään kiinni. Käyttökokemusta tosin vain sileiltä asfalttipäällysteisiltä parkkipaikoilta ja jalkapallokentiltä.
Kuvaa klikkaamalla isompi kuva
Haluaisin kuulla kokeneempien ohjeita miten cambeeri ja aurauskulmat vaikuttavat. Meillä oli taaemmin tästä hieman juttua, mutta emme tainneet jakaa kokemuksia juuri vaikutuksista. Nyt alla olevassa videossa cambeerit: edessä nolla ja takana miinus "yksi kierros" eli renkaiden kulma vaikuttaa A-kirjaimelta. Aurauskulmaa kummassakin päässä noin yhden asteen verran. Auto imee asfalttilla todella hyvin tiehen, mutta soralla nopassa kaarreajossa pyrkii koko ajan heittämään perää eli auto yliohjaa. Ja kun perä lähtee, lähtee se niin arvaamattomasti ettei sille ehdi tehdä enää mitään. Auto spinnaa ympäri. Onko syynä sitten se, että kun eturenkaat nousevat, kevenevät, niin takapää saa enemmän pitoa ja näin takarenkaat pyörivät pintaan nähden nopeammin. Seurauksena juuri tuo takapään holtittomuus.
Ohjainvakaimien pysyessä kiinni eturengas tai -renkaat eivät enää nouse kovassa kiihdytyksessä. Tuossa mielessä autoa on helppo ja kiva ajaa. Asfaltilla suorastaan nautinto, mutta sorapinnalla väärät säädöt näkee helpommin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S05fB7lpVGs[/youtube]
Katso HD laadulla (720p)