Osaisikos viisaammat auttaa, sorry hieman pitkä viesti mutta yritän parhaani, että perustietot olisi selvillä
Autona on vakio Axial Exo. Välitykset on 54 spurri (isoin) ja 16t pinioni (12t vakio)
Akkuina Turnigy nano-tech 6000mAh 65-130C 2S.
Nopari/moottori combo on Hobbywing XERUN SCT-PRO Sensored ESC +3672SD (4000KV) eli tämä paketti
http://www.rcmart.com/hobbywing-combosctproa-xerun-sctpro-sensored-367245t-4000kv-p-34566.html?cPath=1548_1301Autossa on Castlen ccBEC ohjaamassa virtaa vastarille. Radiot on Sanwa MT-4 + Airtronics 92524 fhss-2 vastari. Noparin liittimen punainen piuha vastarin päästä on irti eli noparin vakio bec on eliminoitu pois käytöstä.
Kaikki juotokset ja kytkennät on tehty huolellisesti ja oikeilla välineillä.
Ongelma 1:
Sensoripiuha kytkettynä moottori vain rykii / jurisee paikallaan kun yrittää ajaa eteen tai taakse.
Moottorin ja noparin väliset piuhat on moneen kertaan varmistettu olevan käyttöohjeen kuvan mukaisessa järjestyksessä (A-B-C). Moottorissa ei napoja ole merkitty, mutta tämän manuaalin kuvan mukaisesti olen kytkenyt
http://www.hobbywing.com/uploadfiles/sx/file/manual/HW-09-SCTPRO.pdf Olen kokeillut 2 uudella sensoripuihalla, molemmilla sama tulos.
Ilman sensoripiuhaa toimii ns. normaalisti ja siten olen nyt ajellutkin n. 10 akullista.
Olen käyttänyt tehdasasetuksia ja jotain pientä säätänyt esim punchia ja jarrua.
Kysymys; pitääkö ajoitus säätää aina nollille sensorin kanssa, tehdasasetus on 15 astetta? En ole koskenut "vielä" ajoitukseen. Käyttöohjeessa ei tälläisestä ole mielestäni mainintaa.
Ongelma 2:
Nopari tiputtaa tehot puoleen ja hetken päästä pysähtyy kokonaan. Muutaman sekunnin pysähdyksen jälkeen toimii taas hetken ok.
Tämä lipo cut-off-tila? menee päälle sitä helpommin, mitä enempi autolla on juuri ajettu. Nopari ei kuitenkaan ole kuuma, sormea voi pitää sen kyljessä useita sekunteja. Infrapunamittarilla mitattuna lämpötila on jossain 65 asteen huitteilla. Moottori lämpiää noparia enemmän. Moottorin päällä on siili ilman puhallinta ja siinä alkaa sormea kuumottaa 3-4 sek jälkeen.
Samalla kun häiriötila on päällä, noparissa vilkkuu mielestäni tasaisesti punainen ledi, ei kahden vilkun sarjoissa, kuten manuaalin mukaan lipo cut-off tilassa pitäisi vilkkua?
Vaikka vaihdan täyden akun, ongelma toistuu jopa alle 30 sek. ajo oli foffi tyylistä soramontun reunan ylös-alas tykittelyä ja tasaisella kaasupohjassa kiihdyttelyä. Häiriö tulee lähes aina 10sek kaasupohjassa ajon jälkeen.
Lisäksi häiriö tuntuisi menenvän koko ajan helpommin ja helpommin päälle. Ensimmäisillä kerroilla se vaikutti ihan normaalilta lipon tyhjenemiseltä 15min ajon jälkeen, mutta eilen vika toistui melkein heti täyden akun vaihdon jälkeenkin.
Onko jotain säätöjä mitä kannattaisi käyttää vai onkohan noparissa jotain vialla (itse veikkaisin jotain vikaa).