Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tuukka T

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7
91
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 09.01.11 - klo: 13.43 »
Oisko kuvassa Viljamin auto atomeina?



Jengi ajaa ratasdiffillä aika yleisesti, ja mitä on se Yokomon salainen uusi keitto jota sinne sisälle nyt ruutataan??

92
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 04.01.11 - klo: 09.32 »
Mitä maalarit suosittelee vehkeiksi jos budjetti on hyvin tärkeä asia? Kuulin että hyvää tulosta on tehty kohtuullisella kynäruiskulla kun "kompurana" on käytetty auton sisärengasta?? Kuulostaa budjettimeiningiltä eikä metelikään haittaa... Mulla on landella raksakompura, jota en aio rahdata kotiin tärisemään, eikä huvittaisi investoida mihinkään pikkukompuraan jolla ei tee muuta kuin maalailee. Romua on nurkat täynnä muutenkin.

Entä itte ruisku? Tekeekö tällä mitään?

93
Xray on takuuvarma valinta ja kaupan päälle saat sen että neuvoja on helppo saada kun auto on Suomessa hyvin suosittu. Ittellä on Yokomo, joka niinikään on kova sana, mutta suosittelisin suoraan BD5W-mallin ostoa. Käytettynä liikkuu varmaankin aika nihkeestä vielä tässä vaiheessa, mutta on niitä jokunen myyntipalstalla jo ollut.

Niin ja osta tosiaan käytetty, säästät sievoisen summan.

94
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä lisäkampe pitää asentaa QuickTime playeriin ja mistä sen saa, jotta noi videot näkyvät?

Koneeni on noin vuoden 2005 iMac

96
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 09.12.10 - klo: 15.01 »
Minkä ihmeen takia ei vaan voida sopia että ROAR-listan säätimet + sen ulkopuolelta määrätyt mallit? Ja niistä muiden mallien valinnoista ei tartte tehä mitään tähtitiedettä vaan eniten käytössä olevat ja tutuimmat mallit sallituiksi (joissa vilkkuu ledit sopivasti) eli hobbywingit, LRPt, Nosramit. Ja jos vuoden mittaan tulee uusia joista syntyy käsitys että 0-ennakkosofta löytyy ja on tarkastettavissa, listaa vaan täydennetään niiden osalta. Sillä sipuli.

Ei voi välttyä ajatukselta että nää hommat otetaan vähän liian vakavasti aika ajoin. Hei, me ajellaan pienoisautoilla kilpaa huvikseen! Ne jotka ajaa työkseen, ei tartte 0-ennakkoja.

Kun nyt kuitenkin kyse on vaan FTT-kisojen niistä luokista joilla ei ole edes SM arvoa, ei voi olla niin että tästä tarttis tehdä liian vaikeeta.

97
Myyrin pito on ihmeellinen asia. Viime viikolla olin tiistaina ajamassa ensin sorexeilla ja vielä vikan akun CPX:illä. Jälkimmäisillä oli kohtuullinen, ehkä hieman heikkokin pito, ensimmäisillä juuri sopiva. Itsekin ihmettelin että mitä on tapahtunut kun kaatopito on tiessään, oli todella nastaa. NO kahden päivän päästä torstaina tilanne oli aivan toinen, CPX:illä auto lenteli mutkista aivan miten sattuu, pahemmin kuin koskaan ennen, edes sorexeilla pahimmillaan. Enkä ollut tässä välissä tehnyt autolle yhtään mitään, en edes akkua ladannut!

Kisoissa niin ikään ei ole ainakaan mulla ollut mitään ongelmia kaatumisen kanssa, eli silloin kun ajetaan eniten, on rata toiminut hyvin.

Ilman kosteudella, radan kosteudella, likaisuudella ym ym on asiaan vaikutusta, mutta en usko että kukaan vielä tietää mistä siinä pidon radikaalissa muuttumisessa illasta toiseen on oikein kyse. Monenlaisia epäilyjä on kyllä ollut ilmassa, mutta kokemukset eivät kyllä tue mitään teoriaa toistaiseksi.

98
Tulokset / Vs: TULOKSET - Alue8 - Isomyyri
« : 22.11.10 - klo: 16.13 »
Kyllä se on semmonen juttu että kun on niin tampio että parkkeeraa ajolinjalle, niin voi vain syyttää itseään bebapusuista. Lisäksi mulla on melko tumma auto, jota ei helposti sivusilmällä erota, joten otan Pekka mun omaan piikkiini sen mällin, ehdottomasti. Ja onneksi ei sattunut mitään fataalia, vain muovia meni.

Ihmetyttää tuo radan pito-ominaisuuksien muuttuminen. Eilen ei ollut kuin sopivasti pitoa kun vain päivää aikaisemmin pito oli suorastaan tautinen. Mikä on se tekijä, joka siellä vaikuttaa? Onko ne matot jo niin märät kisatilanteessa että pito heikkenee ja sitten kun taas kuivahtavat, pidot taas paranee?

Kivoja nää pienimuotoiset A8-kisat kertakaikkiaan. Kiitos kaikille Järjestäjille!

99
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8, Isomyyri, Vantaa
« : 19.11.10 - klo: 19.25 »
no noi hyvänen aika, onpas tämä nyt hankalaa. A8-kisoissa saa ajaa poroa vuoden 2010 FTT stanu-setupilla, aivan kuten Riksussa osa ajoikin.

Alue-8 kisat 2010-2011
Kisat jatkuu pääperiaatteessa samalla kaavalla.
Kilpailumuoto:
2 harjoitusta, 2 alkuerää ja 2 finaalia kaikilla.
Luokat:
TSS-10
Kone vapaa 17.5t ja 0-ennakkosäädin tai vanhasta säätimestä pienin boosti.
TSS-10 (stanu) -luokassa joustetaan, koskee uusia kisaajia eli kaikki aloittelijat pääsevät mukaan sillä kalustolla mikä sattuu olemaan ja niillä renkailla (sliksit) mitä sattuu auton alla olemaan.
TSP-10
Kone vapaa 10.5t ja 0-ennakkosäädin tai vanhasta säätimestä pienin boosti. 2010 sääntökirjan TSS-10 menee myös tähän luokkaan.
TSM-10 Sääntökirjan 2010 mukaan. Sisältää myös TSP-10 luokan 2010 säännöin.
Touring -luokat aloittavat LRP:n CPX -renkaalla ja kun virallinen FTT 2011 -rengas ilmoitetaan ja sitä on saatavilla vapaasti, niin myös se on sallittu. Xenon -renkaiden tuominen kisapaikalle on ankarasti kielletty!
C-12
Tällä järjestelyllä tuetaan virallisia luokkia. Lisäksi voidaan ajaa muita luokkia aikataulun salliessa ja järjestäjän niin halutessa.
C-12 luokassa on mukana stockki LRP X12 13.5t -koneella ja säätimissä nollaennakot.
Kilpailuja pyritään järjestämään 5 kpl seuraavilla paikkakunnilla:
Hyvinkää
Riihimäki, lokakuu
Mäntsälä
Vantaa
Lohja, tammikuu 2011
Ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Kaikki mukaan!!!

100
Toinen asia sen lisäksi että PKSRCA:n myötä harrastustusmahdollisuudet paranevat / ovat parantuneet, on se, että itse en pidä ajatuksesta kuulua autourheiluseuraan. En miellä itseäni millään tavalla autourheilijaksi, vaikka kasipolttiksellakin ajelen ja päästän ääntä ja käryä. En edes pidä autourheilusta vähääkään, päinvastoin.

Suuri Kiitos teille Pekka ja puuhamiehet- ja naiset siitä, että tilanne on tämä mikä se nyt on.

101
Satunnainen matkailija + iPhone = Klik!

102
Harmillista että on päässyt syntymään epäselvyyttä ja kaveri on matkojen takaa tullut turhaan.

Olen huomaavinani että into Myyriä kohtaan kasvaa koko ajan ja jengiä olisi tulossa aika lailla tasaisesti viikon kaikkina päivinä.

Olisiko ihan mahdoton ajatus pistää avaimet jakoon niin että per haltija olisi 1 päivystyspäivä. Kahdeksalla avaimella saisi 7 päivää viikossa ja vielä jäisi yksi ylikin :wink:.

Tietty meille kaikille saattuu esteitä aika ajoin, mutta silloin voisi koittaa hoitaa homman tuurausperiaatteella. Ei palkoja nenään, kunhan ehdotan. Ja jottei mene vain katsomosta huuteluksi niin olisin ittekin valmis sitoutumaan johonkin arkipäivään.

Tuukka

103
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 06.11.10 - klo: 22.48 »
Onko kisaformaatti sama kuin viime (tänä) vuonna eli lauantaisin turistin stanut ja c12 (ml stocki) ja sunnuntaisin turistin porot ja viri?

Tästä luokkien jaosta eri päiville käytiin innokasta keskustelua alkusyksystä ja nyt kiinnostaisi tietää että miten homma on mietitty järjestettävän.


104
Sähköautot / Vs: Tekin RS tietoutta
« : 26.10.10 - klo: 22.14 »
Millaisia setuppeja olette käyttäneet virikoneissa. Pakissa on LRP:n 5 lankainen ja ensi viikolla Myyrin kisojen jälkeen on tarkoitus pultata se turistiin kiinni. Netistä löytyy aika nihkeästi asetuksia virikoneille, eikä varsinkaan perusteltua keskustelua niistä. DualMOde - miksi? Jotkut on ajaneet 4.5T koneilla sensored-moodissa 30 asteen ennakoilla ja toiset selittää ettei se missään tapauksessa käy päinsä. Mistä kannattaa aloittaa? Kokemuksia, onko kellään?

Säädin mallia Pro

105
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 20.10.10 - klo: 20.26 »
Ihan Bilteman kuviosahalla sahasin ja viilalla viimeistelin reunat. Läpivientien viimeistelyissä dremelöin ja viilasin. Viila tuntui kyllä parhaalta kapineelta tähän hommaan, joskaan en suosittele jos on kovin kiireinen askartelija kyseessä. Niin ja poraukset pylväskoneella ja senkkaukset kunnon terällä.

Nyt on ajettu alkusyksy tällä levyllä ja hyvin toimii. Koska pohja on kapea, se ei kerää radasta tahmaa eikä stumppaile mutkissa löysähköillä jousillakaan ajettaessa. Tasapaino on kunnossa. Mälin jälkeen kelkka on tweakissa, mutta niin se on vakiopohjallakin. Decki auki ja takas kiinni ja rock'n'roll. Meilläpäin Myyrissä on jo kova pito ajouralla, joten hakusessa olisi vertailun vuoksi erittäin jäykkää levyä, josta voisi väsätä toisen mokoman. Vaan mistä sitä saisi? Tuskin sinexistä. Kiinan liikkeet myy 30 cm pätkiä, joista ei pohjaa saa.

106
Vieno pyyntö avaimenhaltijoille. Nyt kun meillä on tuo hieno nimenhuutopalvelu, niin olisi erinomaista jos varsinkin te voisitte merkata lähipäivien osalta oman läsnälonne tai poissaolonne, niin voisi pikkasen suunnitella menoja. Mikko näyttää esimerkkiä miten homma parhaiten toimii kun on merkannut oman statuksensa päiviksi eteenpäin.

Ja tämä siis hyvässä hengessä ketään moittimatta.

107
Juuri näin, joten Teemu: kori pois ja CloseUp-kuvia kehiin.

108
Ei se nyt TSP:n osalta ihan ylläolevan ruusuisesti mielestäni mennyt. Porukka voisi nyt ihan ensimmäiseksi hommata ne 0-ennakon säätimet. Se, että ajaa LRP säätimellä minimi-punchilla ei tarkoita 0-ennakkoa. Itsellä oli oikea 0-ennakko -profiili säätimessä, mutta koneena X12 täysillä ennakoilla.

Mielestäni nopeuserot on selkeät nopeimmasta hitaampaan: 17.5 + dynaaminen ennakko, 10.5 X12/Ballistic + 0-ennakko ja viimeisenä CS/GM 10.5 kiinteälä päädyllä + 0-ennakko.

Hähää ,en mä mitään mainittavia eroja huomannu kun olin niin fiiliksessä a) koneesta ja vauhdista b) renkaista. Mutta se ei todellakaan takaa etteikö niitä olisi.  :p

Mulla oli hatusta vedetty välitys, jotain 5.5 ja tekinin 0-ennakkosofta + gm10.5T kone. Hyvin rokkasi.

Tuukka

109
Viime vuoden stanua ajaneena ei houkuttele jatkaa porossa samalla yhdistelmällä nyt kun tietää paremmasta eli yhdistelmällä 10.5T - nollaennakot. Ajettavuus on mielestäni kireämmällä pannulla paljon parempi kuin kuminauhamaisella viime vuoden stanu-setupilla, vaikka vauhdeissa ei eroa olekaan.

Minusta tuntuu että A8-säännöillä voisi ajaa FTTn aivan hyvin.

110
Vastaus lötyy tosta heinäsirkan allekirjoituksesta.

Jos mulla olis tollanen jemmassa, menisin oitis härnäämään myyriin WGT-autoja.

111
Tulokset / Vs: A8 Riihimäki tulokset ja jäkiajot
« : 03.10.10 - klo: 18.45 »
Hyvä meininki! Tiukkaa vääntöä ja kilvanajoa todella kivalla radalla. Hyvästi jääköön pimeä Xenon-aika... tää on nastaa touhua kun on asialliset kamat.

Kiitokset kisajärjestäjille!

yt Tuukka

112
DIY / Vs: Omatekoiset osat
« : 28.09.10 - klo: 13.06 »
En tiedä miten levy on tehty, mutta muistaakseni juurikin tuolta Sinexistä tilasin levyn josta saa 2 pohjaa (vähän pitempiä kuin A4-koko). Autoni toimii mielestäni tällä virityksellä ihan mallikkaasti, omilla taidoillani en ainakaan osaa keksiä siitä mitään vikaa.


113
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 27.09.10 - klo: 13.25 »
No kevennystä tähän väliin. Mulla oli v 1992 autona VW 1200, jossa oli ilmeisesti alkuperäiset nokian nastarenkaat, olisiko ollut mallia nr01 tms. Auto oli vuosimallia 69 ja seissyt ladossa 70-luvulta asti.. Voin kertoa että nämä ristikudosrenkaat olivat hyvin hyvin huonot. Autossa oli käytännössä nelipyöräohjaus koko ajan päällä, rattia saattoi vain varovasti hivuttaa jotteivat takarenkaat taittuneet alle.. Siinä sitä sitten opeteltiin varovaista ja ennakoivaa ajoa, huh huh. Mutta ihan oikeasti siinä oppikin jotain. Onneksi ei tullut niitä yllätyksellisiä keijoja vastaan kulmien takaa.  Joista keijoista tuli mieleen tapahtuma kun ladassani noin vuonna 95 oli alla hyväkuntoiset nastarenkaat joilla sitten kun jarrutti täysjarrutuksen kaupunkiolosuhteissa lumenpeittämällä tiellä (kun se Keijo tuli puun takaa) niin painonsiirtymän (huomaa rc-tech-talk-termi) johdosta jostain hemmetin volganmutkan pakeliitista tehty ratti taittui mutkalle...

Tarinoiden opetus: Liikenteessä liikkuu jos jonkinlaista hiihtäjää ja häröilijää. Varautukoon jokainen täyspäinen näitä hasardeja vastaan kaikin käytettävissä olevin keinoin ts pitäköön renkaat ja muut turvallisuutta lisäävät varusteet kunnossa. Ja vauhdit maltillisina.

114
Vapaa keskustelu / Vs: 1:1 Auton renkaat
« : 27.09.10 - klo: 09.53 »
En aio tuoda mitään uutta tähän keskusteluun. Kuitenkin pitää vähän leukoja louskuttaa. 18.5 vuoden yhtämittaisen autoilukokemuksen perusteella, ja erityisesti siinä valossa että autoja on ollu erittäin huonoista erittäin hyviin, sanoisin että aina kun on alla laadukkaat ja riittävän tuoreet renkaat, ei ole isompaa hätää. Pitää ajaa vaan olosuhteiden mukaan. Olen ajanyt ojaan, toisen perään, pyörähtänyt mutkassa ja ties mitä mutta ei se koskaan ole renkaiden syy ollut. Tää on ihan loputonta jauhaa siitä että kummat on paremmat, nasta- ja kitkarenkaissa kun on erilaiset ominaisuudet ja ihmiset valitsevat niistä omien painotustensa mukaan. Nastojen paremmat pito-ominaisuudet voi mitata ulos pienellä ylinopeudella ja toisinpäin kääntäen kitkoilla pysähtyy, kääntyy. kiihtyy jne turvallisesti ja mukavasti kun vaan muistaa puikottaa lungisti.

Sikäli kun tiedän, ison veden takana on yhä edelleen voimissaan tapa ajaa M+S-renkailla kesät talvet. Silti siellä tieliikenteen turvallisuus on korkealla tasolla. Autotkin on ihan paskoja ominaisuuksiltaan. Miten se on mahdollista? Ehkä ne vaan ottaa easysti..

Ta det lungt bara, ajetaan kilpaa vain pikkuautoilla ja mennään hissukseen liikenteessä ja muistetaan mitä Enska sano siitä mitä ei saa tehä ku sataa

115
Millonkohan turistiporukka meinaa tehdä radan loppuun?
Vielä se ei valmis ole, eli ei tartte korvat luimussa mennä, kun siellä on tekemistä edelleen  :wink:

Joo tekemistä riittää edelleen, mollia voitais huomenna pestä jos joku tulis neljän jälkeen avaa ovet. Ja pari akkuaki vois siinä samalla ajella kun odotellaan "lankkuja" että saadaan rata valmiiks.

Mulla olis tänään ihme ja kumma tosiaan aikaa tulla myyriin, ilmeisesti kuitenkin vasta klo 18 aikoihin. Jätän auton kotiin, jos erityisesti krossiradan puolella on vielä hommia joita tehdä. Onko ketään työnjohtajaa paikalla ettei mene haahuiluksi? Vasara pysyy kädessä mutta omat työkalut on landella. Terv Tuukka

116
Pekka yllä jo kehotteli ajamaan turistia mutta tohtiiko sinne tulla korvat luimussa kun on rakentaminen jäänyt muiden huoleksi... jos tästä huolimatta uskaltaa niin onkohan kukaan paikalla huomenna esim neljän aikoihin? Jotta ottaisiko sitä auton aamusella jo mukaan töihin ja sieltä sitten suoraan Isomyyriin?

Mä voin ne mollat pestä....

117
Kyllä Finnfoam varmaankin tarvitsee jonkun "kuoren" jotta kestää. Vaikke se murene kuten styrox, niin kyllä se painuu ja repeilee kun sitä aikansa turisteilla kuormitetaan.

118
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.09.10 - klo: 10.31 »
No voi hyvänen aika sentään. Jos A8:n idis on juuri siinä että ei nipoteta vaan nautitaan kisaamisesta, niin ihmetellä täytyy jos osallistuminen ei olisi sallittua kuin EFRA-korilla!! Stanu-motti, sliksit ja 0-ennakko. Ei siinä kori todellakaan voi olla este osallistumiselle. Tai sitten mä olen todellakin ymmärtänyt tän pienimuotoisen sarjan perimmäisen tarkoituksen aivan väärin. :shocked:

119
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 22.09.10 - klo: 08.52 »
Ok, kiitos tiedosta. Niin ikään Yokomossa ei ole tilaa bleideille, edes vetarit eivät mahdu sellaisenaan kun Yokomossa on pienemmät pinnit. Viilahommia.

120
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 21.09.10 - klo: 22.39 »
Mulla on Yokomon BD5:ssa HB:n tulanivelvetarit edessä, jotka muuten toimivat mahtavasti ja vaikuttavat erittäin robusteilta. Kysymys: sopivatko nämä bleidit niihin?

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7