Kävin kesällä pikkupoikien ja Nikkoautojen kanssa ihan mielenkiinnosta Kauhavalla RC-radalla. Pojat innoissaan juoksivat autojensa perässä sen hetken mitä parit akut kesti. Sitten oltiin kaikki äimän käkenä, kun näimme Slashin radalla, ja oli pakko varovasti tiedustella alan asiantuntijalta perus-asioita..
Piti sitten hankkia harjallinen Stampede pojille ja isukille.. Pakko myöntää, että rc-kärpänen haukkasi ihan kunnolla tätä poikaporukkaa, ja nyt pitäisi pelin olla kunnossa.
Parin kolmen hajonneen tai sulaneen motin jälkeen meni harjat vaihtoon. Nyt on sitten erinäisten vaiheiden jälkeen Toron 120A -säädin ja Castlen 4600kv harjaton moottori. Pinjoni on 17-hampainen ja spur gear 90. Akkuina 2 kpl Turnigy 2c 5300 50-100 lipot. Erittäin kirkkaat ajovalotkin tuli tusattua omalla virtalähteellä ja katkaisijalla..
Tähän mennessä ei monsterista oltu saatu moottoreiden, parin spur gearin ja korivaurioiden lisäksi mitään muuta. Nyt kuitenkin ensimmäisen vartin testin (tai koe-lentojen) jälkeen katkesi vaihdelaatikon rattaasta hampaita. Uusi ei kyllä maksanut juuri mitään, ja sen pitäisi olla postissa näillä näppäimillä. Mietityttää vain, että mikä tuosta lähtee seuraavaksi. Päätin oikein rekisteröityä tälle niin loistavasti informaatiota tarjoavalle foorumille, jos vaikka saisi ajan tasalla olevat vastaukset näihin:
-Mistä saa järkevällä hinnalla alumiinisen vaihdelaatikon Stampedeen?
-Kannattaako sellaista hankkia ollenkaan jos seurauksena on siihen liitettyjen muoviosien tuhoutuminen ja jatkuva alumiiniosiin päivittämisen kierre?
-Tuo Castlen 4600kv moottori käy melko kuumana, joten saako siihen jonain yleisosana hankittua jäähdytys-siilen päälle?