Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - k0rppi

Sivuja: 1 [2] 3
31
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 21.11 »
Traxxas revossa vaan ei olekkaan 17mm pyöränmutteria jota alkuperäinen ketjun aloittaja kyseli. Revossa normaali, tosin laipallinen nylocmutteri. Olisikohan jopa kokoa M4. Näitä saa rautakaupasta.

Taas 1/8 krossarin pyöränmuttereita (17mm) on turha etsiä rautakaupasta. Ja en ainakaan itse ole niissä käyttänyt lukitetta, tarpeeksi tiukalle (TIUKKAAN) vaan.

ainakin omassa revossa saa kiristaa renkaan pultit isolla räikällä ja 17mm hylsyllä. samoten menee myös aika monessa tuhannessa muussa revossa.

32
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 19.43 »
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394

rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.

Millikierre joo, mutta millä nousulla? Tuskin löydät rautakaupasta oikealla nousulla olevia matalia serrattuja muttereita edes tuplahinnalla.

Hobbylinnassa olin näkevinäni HB:n serrattuja muttereita eikä olleet edes kalliita.

stantardi nousuhan tuo näyttäs olevan (ainakin revossa). lukkomutteri, kun lukkomutteri. pituutta voi lyhentää, jos ei suoraan löydy käypästä.

33
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 19.22 »
loctite tarvii 15min kuivumista. hyvin on pysyny revossa, eikä tarvia kun joka toinen kerta pistää uutta liimaa (sinistä).

34
Sähköautot / Vs: Pyöränmutterin irtoaminen
« : 04.06.10 - klo: 18.58 »
Kannattaa kokeilla lukittuvia muttereita.
Esim. RC-Garage myy niitä tunnuksella #394

rautakaupasta saa varmaan puoleen hintaan, kun millikierrehän noissa näyttäs olevan.

35
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.06.10 - klo: 15.10 »
paketissa ei oo mitään tarpeellista, vaan ne on tilattava erikseen. nimhit ei anna tarpeeks amppeeria mambamonsterille, niin nopari osaa kärähtää kohtuu nopeesti.

36
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.05.10 - klo: 20.52 »
asia on ilmeisesti ratkastavissa, kun löytyy pitempi kuppi. linkkiä en jaksa alkaa ehtimään, mutta traxxaksen foorumilla siitä on ollu puhetta.

ja tuossa summitin akselissa on samanlainen kiinnitys, kun teräsvetareissa.

37
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.05.10 - klo: 20.47 »
vähän turhan lyhyviä ilmeisesti kun ei kestä akseli kupissaan tms.

38
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.05.10 - klo: 20.41 »
pitänee pistää summitin vetarit tilaukseen, kun ovatten kuulemma kestävämmät.

Ja summitissa niitä on vakio harjallisilla sähköillä katkottu ku spakettia  :afro:

niinpä tietysti! mitäs kerpelettä sitä sitten keksii? alkaa olee melko turhauttavaa matkaa ajomestoille on se 15km suuntaansa. ajat 10min ja vaihdat uutta vetaria.

39
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.05.10 - klo: 20.18 »
no eipä se tämäkään päivä edenny juuri mihinkään. ensin lenti kumi vanteelta ja renkaiden vaihdon jälkeen pääs 5min ajelemaan, kunnes oikeen puolen etumainen vetari sano snap (ja ylläripylläri sama kohta, kun aikasemmissakin)

pitänee pistää summitin vetarit tilaukseen, kun ovatten kuulemma kestävämmät.

40
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.05.10 - klo: 20.43 »
30km autoilua + 10min ajoo ja tuloksena katkennu vetari taas (sama kun viimeks ja samasta kohtaa) ja sitten, kun sen vaihto niin hajos virtakatkasia.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5473046518941006146

41
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 19.05.10 - klo: 17.38 »
ichargerin storage tasaa jännitteet 3.85v per kenno

42
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 11.05.10 - klo: 20.22 »
Moi,
Uskaltaako ajaa kun on jonkun verran vääntynyt keski taka akseli muovi? Voiko jotain mennä  rikki kun keski taka akseli on vääntynyt?

jos kardaani on vääntyny niin en suosittele ajamaan tai saat uusia myös laakerit.

43
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 08.05.10 - klo: 14.40 »
Eiliset hiekkakuoppakurvailut sai karun lopun, vaikka alkuun luulin, että vähällä päästiin. alkuun luulin, että vain vetoakseli katkes edestä.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859791324343906
http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859810894952194

vetarin vaihdettuani testasin vielä ohimennen mitenkä jousitus liikkuu, eikä se liikkunut niinkun piti. rockeri raapi runkoon ja syy löytyi iskaritornista, joka oli taipunut mutkalle. (ei kuvaa tästä tapauksesta)

aamuyön tunteina, kun töissä ei ollut muuta tekemistä, niin tutkailin vielä hieman lisää. tällä kertaa paljastui takapään bulkheadista halkeama.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#5468859826229722770

tässä tilanteessa ei voi juuri muuta sano, kun "uutta suoleen, kun vanha kuolee" elikkä osaa tilaukseen ja kirotaan ensiviikon helteet ilman ajeluita.

44
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.04.10 - klo: 19.56 »
jopas oli vaikutusta asetuksilla ja/tai päivityksellä. ihan kun eri autolla olis ajanu. miinuksena vaan jarru mitä ei saanu on/off asennosta pois vaikka pari kertaa kokeilin uudelleen kalibrointia.

lähtee jo liikkeellekkin huomattavasti tasasemmin, kuin aikasemmin ja tuntuu reagoivan kaasuun ihan tavalla.

nyt joutunee sitten repimään spoilerin rippeet irti ja koittaa keksiä jotain muuta tilalle

45
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.04.10 - klo: 13.22 »

Asensin Traxxasin oman ohjauksenvakaimen, josta Traxxas käyttää nimitystä kallistuksenvakain. Tätä ei ole kai suunniteltu oikeasti E-Revoon, koska etummaisen kallistuksenvaikaimen kaarirauta ottaa kiinni vaihdelaatikkoon (3991X) ja vastaavasti takimmaisen oikeanpuolimmainen kaarirauta kuvassa näkyvään nuolen kohtaan. Auton runko lienee hieman toispuoleinen, koska kaarirauta ei kanita vasempaan reunaan auton runkoa. Myös etummaisen kallistuksenvakaimen muoviosa iskunvaimentimien puoleiseen päähän oli ylitiukka ja otti kiinni vaihdelaatikkoon. Muoviosa, jonka alta kaarirauta siis kulkee, mahtui kuitenkin paikkaansa ja istuu hyvin. Tekniikaltaankin Traxxasin kallistuksenvakain toimii täysin eri tavoin kuin Teknon tekele. Teknon tekele nostaa myös akselin toista pyörää mikäli toinen puoli renkaasta nousee (iskunvaimennin puristuu). Traxxasin vaikutus näyttäisi olevan ihan kuin olisi asennettu vain kireämmät jouset iskunvaimentimiin. En ole ajanut vielä metriäkään ja tämä vain kummastelua kokoamisen aikana.


Kuvia klikkaamalla isommat kuvat


lukasitko ohjeesta että siellä käskettiin ruuvaamaan vakaajan tangot lyhimmilleen edestä, niin ei ota vaihdelootaan kiinni? takapäässä saa sitten olla melko pitkällä, ettei se vakaaja ota kiinni autoon kun jousitus painuu.

46
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 13.04.10 - klo: 21.22 »
pitäshän noilla ajella melko pitkään, kun oma mambamonsterimax syö 5000mah 3s lipot sarjaankytkettynä n. 20min ajossa. tuossa kuitenkin on yli 2x enemmän ampeeria.

47
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.04.10 - klo: 20.30 »
Mihin ihmeeseen takapään vakaaja kiinnittyy? Pitääkö porata reikiä runkoon tai johonkin?
Pitää porata, setissä tulee muistaakseni sekä poranterä että ohjuri. Ei ole vaikea rasti, tosin vaatii jonkinlaisen porakoneen. Reiät tulee jousituksen kulmapaloihin vai miksihän niitä nyt sanoisi... (tyhjä pää...).


rockereihin tulee vakaajan tangoille reiät. ite vakaaja tulee tuohon bulkheadin ja mukana tulevan palikan väliin.

48
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 23.03.10 - klo: 23.48 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kiristin vakaajan varsia ja eivät pysy siltikään kiinni. Miltei kaikki on kiristetty nyt niin tiukkaan, että ruuvien kuusiokolot ovat korkanneet tai pultit katkenneet. Tarkoittaa sitä, että näillä momenteilla nyt mennään tai otetaan vakaajat kokonaan pois. Olisiko jollain Traxxasin tekeleestä kuvia laittaa miten siinä on hoidettu kiinnitys? Josko kokeilisi vielä niitä ennen kuin siirtyisi omaan patenttiin eli puristaisi Teknon vakaajan raudan reilusti kiinni.

Saakeli tämän foorumin softaa kun ei voi tukea sitten valtaselaimia..

traxxasin tekeleessä on samanlaiset kiinnitykset, mutta ite vakaimet on erilaiset, jos edestä päin katsoo niin ne on about |_|

49
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 12.03.10 - klo: 12.20 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

50
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 10.03.10 - klo: 21.00 »
käännä toisinpäin nuo takapään kiinnitykset, niin tulee ite vakaimen tanko suorempaan linjaan

51
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.02.10 - klo: 21.55 »
Kokonaisvälitystä lyhyemmäksi jos lämpöjä on koneessa liikaa. Tai sitten parempaa konetta kehiin  :grin:


ulkomailta tuli kahta vastausta, josta toinen tuntuisi järkeenkäymälle kuin toinen.


ensimmäisenä tuli:

"You have really big and heavy wheels and tires and you're geared for around 60 mph. Change your spur to a 68 T."


ja toisena, mikä oli se omasta mielestä järkeenkäyvempi vaihtoehto:

"There's a contributing problem. A motor with to light of a load can run hot. So when your losing traction, or undergeared, the motor will run hot.
As a general rule of thumb
Hot motor, and cool esc = undergeared
Hot esc , cool motor= overgeared."

52
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 27.02.10 - klo: 18.29 »
nyt sitten pitäs keksiä millä tuo moottori kulkis pikkasen viileempänä. tuntu melkosen kuumalta, kun äsken kävin kurvailemassa.


Millaisia yhdistelmiä ootte käyttäny iskari/jousi osastolla?
Ittellä löytyy varastosta jäykempää jousta ja öljyä, kuin mitä alkuperäiset on.
Pitäis vaan päättää mitä laittaa.
Ei jaksais kaikkee kokeilla erikseen.

vihreet edessä ja tan(mikäliene) takana. 60wt öljyt.

53
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 21.02.10 - klo: 02.17 »
En tiä millä akustolla ajelet? 4s/6s?
Mut ootappa jokunen hetki kun olet ajellut 6s:llä enempi, nin viskoo ja vimpottaa joka ikinen pyörä ja paikka autosta.

Ei ne pienet vipotukset haittaa, sit vast ku irtoo.. :grin:

ei tässä oo kerenny koko autolla ajamaan, kun 3 kertaa kiitos pakkasten. tammikuussa tuli paketti englannista. sitte tulli runkkas pari viikkoo lipoja.

54
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.02.10 - klo: 09.19 »
reiät on teipattu ja kumeihin on uudet tehty.

häirihtee vaan tuo viskominen, kun näyttää sille, että ois vanne poljettu solmuun.

55
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 20.02.10 - klo: 02.54 »
tulipa hyvä vastaus tuosta öljyjen puuttumisestakin. käskettiin purkamaan ja lisäämään öljyä tarvittaessa. elikkä sama kun möisvät kuivana koko vehkeen ja muuttasvat tyypin RTFOBR (ready to fill oils before race)

56
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.02.10 - klo: 23.10 »
pystyykö noita vetareita laittamaan epäkeskoon? tällä hetkellä yks vetari on n. 0.3mm epäkeskossa, kun mittaa heittokellolla. sen näkee myös renkaat kiinni ajamalla, kun vippaa mitenikä sattuu.

57
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.02.10 - klo: 22.15 »
näyttää äkkiseltään, että purattaa melko paljon.

Itse asiassa ei kauheanmontaa ruuvia tarvitse pyöritellä auki, kun on peräpää hyppysissä.

Itsellä kävi sama homma ensimmäisellä purkukerralla, et ruuvaili suotta autoa enempi päreiksi mittä loppuenlopuksi tarvii.

Sen kyllä hoksaa kun on kerran tai kaksi purkanut, mitä tarvitsee irroitellaa ja mitä ei.

Omasta mielestä todella helppo ja nopea auto perata.


noo tuo oli alku silmäys vasta ilman suurempia perehtymisiä. katella tuossa valosan aikaan tarkemmin (ei jaksa alkaa kääntelee spottivaloja) mitä se vaatinee

58
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 19.02.10 - klo: 21.39 »
seuraavana purkukohteena on perä! näyttää äkkiseltään, että purattaa melko paljon.

ohessa linkki missä on käyty läpi auton historia alusta lähtien. sisältää kolme ajokertaa lumella, mutta niistä ei ole kuvia.

http://picasaweb.google.fi/korppi800/Rc?authkey=Gv1sRgCPqT1-2fyvPJ5QE#

päivitellään perärempasta kuvaa kunhan homma etenee.



mikäli joku on onnistunut paskomaan tekno swaybar kitistänsä takapään ja on tilaamassa uutta sarjaa, niin voisin ostaa keulan palikat pois.

59
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 18.02.10 - klo: 17.01 »
kysästään nyt täältäkin.

purin tuon keskidiffin ja ihmettelin kun ei ole minkään näköstä rasvaa sisällä.

onko nää diffirasvat vaan rahastusta ja turhaa pyörintävastusta vai miks ei ole öljyjä sisällä?

60
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 15.02.10 - klo: 23.14 »
Onko kellää kokemuksia jäänastoista?
http://www.hobbylinna.com/koldkutter-jaanasta-p-22394.html
Jos porais pienen reiän, laittais liimaa väliin ja ruuvais kiinni?
Mahtaako pysyä vai repiikö renkaat rikki?

kovin on pitkät piikit  :shocked:

Sivuja: 1 [2] 3