Kirjoittaja Aihe: aloittelijalle ohjeita...  (Luettu 6651 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« : 04.03.05 - klo: 13.33 »
elikkäs olisin alkamas harrastaa RC autoja ja siis kumpi niinku kannattaaas hommata sähkö vaiko polttis ja mitä kaikkia säätöjä pitäis tehdä polltiksess ku joku sano tuol et polttiksia saa olla jatkuvasti olla säätämäs. kuinka polttis kestää vettä(en tarkota polttiksen nakkaamista järveen :D )   vaan siis lätäkköjen yli ajamista ja kuinka ne kestävät ja entä kuinka helpolla ne menevät hajalle ja kestääkö polttis taikka sähkis talvella ajoa  ja paljonko tuollasisen sähkiksen huippunopes on uutena?     kysyy eräs tyhmä :oops:

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #1 : 04.03.05 - klo: 13.37 »
ja sitten kun olen nähnyt netissä niit radio laitteit   nii mitä ku niis jossain on digittalinen näyttö niin mitä siit näkyy nopeus vai vai mitä

Poissa Swifty

  • Jäsen
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #2 : 04.03.05 - klo: 13.48 »
Itselläni on aina ollut ainoastaan sähkö-touring auto ja voin sanoa, että jos et ole ennen ajanut kuin nikoilla, niin tällainen auto jopa vakio moottorilla ja huonoimmilla osilla tuntuu sinusta todella nopealta ja tehokkaalta. 1:10 Sähkö touring autot kulkevat yleensä sisäradoilla siinä 50km/h paikkeilla riippuen radan pääsuoran pituudesta, mutta joku täällä kertoi, että jenkeissä kyseinen auto on saatu kulkemaan ulkona 92km/h.

Polttomoottoriautoista en sitten tiedäkkään muutakuin, että ne ovat tietenkin paljon tehokkaampia ja aloittelijalle ei välttämättä se paras vaihtoehto.
Itse suunnittelen pysyväni vielä aika kauan sähkötouringin kimpussa ja mielenkiinto on nyt parin vuoden jälkeenkin vielä noususuunnassa! :D

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #3 : 04.03.05 - klo: 14.07 »
Mieti missä aiot ajaa, koska polttiksilla ei käytännössä ole paikkaa ajaa sisällä, mutta sähköautoilla voi ajaa sisällä ja ulkona. Käy katsomassa kerhotoimintaa ja/tai kisoja. Siellä näkee koko homman ja kyselemällä saa arvokkaita neuvoja - säästät rahaa(jos nyt tässä harrastuksessa voi tätä sanaa käyttää). Lisäksi varmaan koet sen tunteen mikä on juuri sinulle se oikea autotyyppi aloittaa loistava harrastus!

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #4 : 04.03.05 - klo: 15.23 »
kyll varmaan ulkona alan mut asun kyll sellasess kyläs jossa ei oo edes kauppaaa  lähin kauppa on 15 kilsan pääs toisess kyläs ja seki pieni sellainen :P  et aika kauas pitäää mennä jos kisoja katsomaan menee :roll:

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #5 : 04.03.05 - klo: 17.11 »
Ja niistä näytöistä harvemmin näkyy nopeus, niistä näät kaikki säädöt ja kuinka paljon pattereissa on virtaa ym ym ym...

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #6 : 04.03.05 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Swifty"
Itselläni on aina ollut ainoastaan sähkö-touring auto ja voin sanoa, että jos et ole ennen ajanut kuin nikoilla, niin tällainen auto jopa vakio moottorilla ja huonoimmilla osilla tuntuu sinusta todella nopealta ja tehokkaalta. 1:10 Sähkö touring autot kulkevat yleensä sisäradoilla siinä 50km/h paikkeilla riippuen radan pääsuoran pituudesta, mutta joku täällä kertoi, että jenkeissä kyseinen auto on saatu kulkemaan ulkona 92km/h.

Polttomoottoriautoista en sitten tiedäkkään muutakuin, että ne ovat tietenkin paljon tehokkaampia ja aloittelijalle ei välttämättä se paras vaihtoehto.
Itse suunnittelen pysyväni vielä aika kauan sähkötouringin kimpussa ja mielenkiinto on nyt parin vuoden jälkeenkin vielä noususuunnassa! :D


Tämähän ei aina ole näin...

tepsu7

  • Vieras
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #7 : 04.03.05 - klo: 19.35 »
miten niin,saanko kysyä :?:

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #8 : 04.03.05 - klo: 19.39 »
Tätä MarkusH ei tarkottanut varmaan mutta esim harjaton sähkö mootori voi olla tehokkaampi kun polttomottori.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #9 : 04.03.05 - klo: 20.15 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Tätä MarkusH ei tarkottanut varmaan mutta esim harjaton sähkö mootori voi olla tehokkaampi kun polttomottori.

Jep.

tepsu7

  • Vieras
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #10 : 04.03.05 - klo: 22.55 »
voihan se olla hyvinkin mahdollista :)

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #11 : 05.03.05 - klo: 10.59 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_83&products_id=941      Carson stormracer rtr 4wd   kannattaasko tuo kyseinen polttis ostaa ku aattelin et ku kyl varmaan enemmän ulkona ajelen nii polttiksen ostas ja tuo olis valmiiks koottu ja tulis kaikki rattiradiot mukana ym.   onks kellään kokemusta et kannattaako tuota ostaa :roll:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #12 : 05.03.05 - klo: 11.30 »
Lainaus käyttäjältä: "p33tuz"
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_83&products_id=941      Carson stormracer rtr 4wd   kannattaasko tuo kyseinen polttis ostaa ku aattelin et ku kyl varmaan enemmän ulkona ajelen nii polttiksen ostas ja tuo olis valmiiks koottu ja tulis kaikki rattiradiot mukana ym.   onks kellään kokemusta et kannattaako tuota ostaa :roll:


Älä nyt ihmeessä polttista vain tuosta syystä osta....
Kyllä sähköilläkin ulkona ajetaan!
Usko pois, sähköauto olisi paljon parempi vaihtoehto alottelijalle!

EDIT: Valmiiksi koottu auto ei aina ole kaikkein paras vaihtoehto...
Jos kokoaisit auton alusta lähtien itse, osaisit myös paremmin etsiä/korjata vikoja joita ajon aikana syntyy....

tepsu7

  • Vieras
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #13 : 05.03.05 - klo: 11.35 »
kyllä ekaksi autoksi kannattaa hankkia sähköauto.vaikka asso b3 tai joku vastaava tai vaikka touring auto :roll:

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #14 : 05.03.05 - klo: 11.51 »
Mutta polttiksessa on taas kiehtovaa päästä etsimään vikaa miksei kone esim. käy. Jos ajat vaikka viisi vuotta sähköllä, ja sitten siirryt polttikseen, ostat auton ja rupeat ajamaan, kone sammuileekin koko ajan eikä se käy ollenkaan, noh, onko siinä vaiheessa sähköautolla ajamisesta ollut hyötyä? Miten sä muka sähköautolla ajamisen jälkeen tiedät miten polttiksen moottorin neuloja esmin pitää säättää, että saat auton käymään hyvin ja pysymään käynnissä?

Eli perjaatteessa sähkö autolla ajamisesta ei ole hyötyä polttikseen siirryttäessä muutakun että pystyt hallitsemaan autoa.

Ja tuo on totta tietenkin, että jos auto ei toimi niin kiinnostus voi hävitä, mutta ihan sama juttu voi käydä siinäkin vaiheessa kun siirryt sähköstä polttikseen...

P.S. Eikä sitten tarvitse mitään hirveetä kommentia pistää tekstistäni koska tämä on vain minun mielipide...

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #15 : 05.03.05 - klo: 11.58 »
mua vaan se ku oon kuullu et niis sähkiksis se akku menee niin nopeaa ja ku ne polttikset saa tankattua samantien ja sähkikseen ainoa vaihtoehto on taas ostaa useampi akku jos haluu ajaa piteempään (anteeksi kaikille jos olen väärässä :| )

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #16 : 05.03.05 - klo: 12.00 »
Lainaus käyttäjältä: "p33tuz"
mua vaan se ku oon kuullu et niis sähkiksis se akku menee niin nopeaa ja ku ne polttikset saa tankattua samantien ja sähkikseen ainoa vaihtoehto on taas ostaa useampi akku jos haluu ajaa piteempään (anteeksi kaikille jos olen väärässä :| )


Se on totta, akulla ajat noin 5min hyvin, mutta sitten akku hiipuu eikä jaksa enään mennä kunnolla, polttiksella voit ajaa loppuun asti kunnolla.

Poissa p33tuz

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #17 : 05.03.05 - klo: 12.31 »
niin ja sitten vain tankata ja jatkaa matkaa :P

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #18 : 05.03.05 - klo: 12.57 »
Ajamisen jälkeen olisi hyvä antaa koneen hieman jäähtyä ennen uutta tankillista... (polttiksissa)
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #19 : 05.03.05 - klo: 12.58 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Ajamisen jälkeen olisi hyvä antaa koneen hieman jäähtyä ennen uutta tankillista... (polttiksissa)


Niin, ja kyllä sähkömoottorinki pitää antaa jäähtyy  :wink:

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #20 : 05.03.05 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "waltt"
Ajamisen jälkeen olisi hyvä antaa koneen hieman jäähtyä ennen uutta tankillista... (polttiksissa)


Jos asia on näin niin silloin ei moottorin säädöt ole kohdallaan, kyllä polttiksella voi pärräillä tunnista toiseen ilman sen suurenpia taukoja.

Tietysti on hyvä tankkauksien yhteydessä tarkistaa moottorin lämpö ja tarvittaessa suorittaa toimenpiteet sen mukaan...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa virittelijä

  • Jäsen
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #21 : 07.03.05 - klo: 14.31 »
mä oon kuullu että se polttiksen nitro vai mitä se on niin se maksaa aika paljon ?
mitä se maksaa litra? tai mikä on se yleisin määrä paljonko sitä myydään purkissa/kanisterissa?
Ei kokemusta kesäajosta.

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #22 : 07.03.05 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "virittelijä"
mä oon kuullu että se polttiksen nitro vai mitä se on niin se maksaa aika paljon ?
mitä se maksaa litra? tai mikä on se yleisin määrä paljonko sitä myydään purkissa/kanisterissa?


Polttoaine Tornado(16% nitro) 5l  48 €  
Polttoaine Tornado(16% nitro) 1l  11 €  
Polttoaine Sidewinder(16% nitro) 3,8l  33 €
 
tollasii hintoi löyty rc-pisteeltä

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #23 : 08.05.05 - klo: 12.09 »
Lainaus käyttäjältä: "p33tuz"
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_83&products_id=941      Carson stormracer rtr 4wd   kannattaasko tuo kyseinen polttis ostaa ku aattelin et ku kyl varmaan enemmän ulkona ajelen nii polttiksen ostas ja tuo olis valmiiks koottu ja tulis kaikki rattiradiot mukana ym.   onks kellään kokemusta et kannattaako tuota ostaa :roll:


p33tuz kiinnostaisko tämmönen vai onks hinta liikaa ku kyl se kulkee yli 120.
Ja sit siinä ois 3 vaihettakin. :mrgreen:  :mrgreen:
Ups unohtu linkki. No pitää pistää:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_82&products_id=956
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #24 : 08.05.05 - klo: 12.16 »
Eiköhän tuo kulje ihan tarpeeksi aloittelialle... http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_83&products_id=941&language=FI
Muita mahdollisia voisi olla HPI Nitro mt2, Savage... ym.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa MaGe90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #25 : 08.05.05 - klo: 12.22 »
Ja kyllä säköautoilla voi ajaa kauan putkeen jos on esim 4 akkua ja 2 laturia..
Antaa vain moottorin vähän jäähtyä ajojen välisä...

Poissa Jose.92

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/rctaipalsaari
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #26 : 08.05.05 - klo: 12.42 »
Itse kyllä siirryin suoraan pottikseen nikkojen jälkeen. Polttis on kallis, mutta se maksaa kyllä itsensä takaisin, kun vertaa sähköön. Kannattaa ostaa käytetty ekana, niin et pety niin paljoakaan jos harrastus ei kiinnosta ja voit myydä samantien.
Ei kiroilulla rajaa, kun savagella ajaa! Ihminen syö ja kakkii!

Poissa PJ

  • Jäsen
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #27 : 08.05.05 - klo: 12.53 »
Riippuu siitä minkälainen persoona olet, eli jaksatko perehtyä polttikseen ja rauhassa sisäänajaa ja kasata/korjata jne. vai haluatko vain mahdollisimman nopeasti revittelemään. Itse hankin heti Savage -kitin, ja kyllä kannatti. Kasaaminenkin oli hauskaa ja kun sain moottorin pärisemään niin voi että! Olipas se mukavaa saada itsekasaama polttis käyntiin. Muutenkin olen kärsivällinen ja ns. tee-se-itse -tyyppi. Tietokoneetkin jne. on itsekasattuja ja kaikki rikki menevä yritetään ensin korjata itse. :shock:

Elikkä tämän (tylsän) jaarittelun pointti on se, että mieti mitä itse siltä haluat ja millainen olet. :mrgreen:  :wink:
Savage SS 4.6 + 3-speed

Poissa Anzka

  • Veteraani
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #28 : 08.05.05 - klo: 21.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Lainaus käyttäjältä: "virittelijä"
mä oon kuullu että se polttiksen nitro vai mitä se on niin se maksaa aika paljon ?
mitä se maksaa litra? tai mikä on se yleisin määrä paljonko sitä myydään purkissa/kanisterissa?


Polttoaine Tornado(16% nitro) 5l  48 €  
Polttoaine Tornado(16% nitro) 1l  11 €  
Polttoaine Sidewinder(16% nitro) 3,8l  33 €
 
tollasii hintoi löyty rc-pisteeltä


COOL POWER 10% 1GALLONA(3,8l)  23€
COOL POWER HELI 15% 1GALLONA(3,8l)  25€
COOL POWER 30% 1GALLONA  (3,8l) 43€ tos ois kyl niin tujuu
Associated rc18Bft + mamba25 + 5800kv

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
aloittelijalle ohjeita...
« Vastaus #29 : 09.05.05 - klo: 14.35 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.50 kirjoittanut Reijo »