Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RoddeR

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 40
1
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.10.19 - klo: 22.56 »
Mistä ostit noi 4-asteen caster palat ja mitä maksoivat?

2
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 30.08.19 - klo: 18.18 »
Radassa tosiaan on sellainen pito mitä en muista aikaisemmin tattikselle olleen. Pitoa on melkoisesti, mutta silti kierrokset hitaampia kuin kola pidotuksella omalla kohdalla. Tämä tietysti voi johtua myös kuskista. Uutena ilmiönä on perän irtoaminen aivan yllättäen keskellä kurvia ja tätä tapahtui paljon. Yritin säätääkin autoa, mutta meni vaan huonompaan suuntaan. Voi olla että oli viimeinen keikka tänä kesänä tattikselle itsellä eli ens kesänä sitten taas jos vaikka sais käytyä auton läpi talven aikana, diffien ulostulot ja vetarit ainakin kaipaa huomiota.

3
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 24.08.19 - klo: 01.28 »
Voi oksennus noita uusia koreja  :shocked:. Onko oikeat gt-autot noi karseen näköisiä? Jos ovat niin ilmeisesti aerodynamiikka on kaikki kaikessa ulkonäön kustannuksella. Mä odottelen jos eurorc sais corveten koria hyllyyn...

Mulla on yksi leikkaamaton alfa dtm 155 vuosimallia olisko -94
Jerzi

taitaa olla kori lyhyelle akselivälille eli 325mm? Jos on 360-365mm akselivälille niin kiinnostaisi jos ei kori oo menny ihan näkkäriksi

4
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 23.08.19 - klo: 20.16 »
Voi oksennus noita uusia koreja  :shocked:. Onko oikeat gt-autot noi karseen näköisiä? Jos ovat niin ilmeisesti aerodynamiikka on kaikki kaikessa ulkonäön kustannuksella. Mä odottelen jos eurorc sais corveten koria hyllyyn...

5
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 18.08.19 - klo: 04.47 »
Onko Hoffa sulla ne vakio jouset vai käytätkö niitä hopean värisiä vähän pehmeämpiä jousia.?

Taitaa olla molemmissa päissä ne optio iskareiden mukana tulleet mustat jouset.

6
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 12.08.19 - klo: 12.34 »

Miten olisi LA 24.08.2019 Tattiksella?

Samana päivänä radalla on Fuel Power Tour & Nitro Power Tour -kisojen treenipäivä. Eiköhän samalla voisi myös GT-8:lla pari kiekkaa ajella.

Mites tää? Vielä ei ole montaa ilmoittautunutta. Tärkeätä olisi saada iso osa ennakkoilmoittautuneista paikalle.

Itselle käy myös tuo kisapäivä (25.08.2019).


Lauantaina pääsisin radalle kun sattuu vapaapäivä just sopivaan väliin. Toivotaan, että kelit suosii.

7
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.08.19 - klo: 09.50 »
Muistaakseni Yucki Hattunen käytti sellaista koria.
Varmasti tuo Rodder muistaa tämän..
Jerzi


Bysmi tais olla merkki ja muistutti enemmän c8 kuin gt8 koria. Treeneissä ajeli sillä, mutta kisoissa oli kielletty.

8
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.08.19 - klo: 09.29 »
Auto: Kyosho inferno gt2
Moottori: novarossi n21r7 rallygame
Servot: savöx 1257 ja 1256

9
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 13.12 »
"Toivottavasti sulla ja mulla on molemmilla omat hiekkalaatikot tulevaisuudessa. Olisiko järkeä mennä takaisin sinne c8:a boostaamaan?"

Näinhän minua jo varoitettiin ennalta, ehkä olisi kannattanut uskoa...

Samaa mieltä, kerrankin.

10
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 11.09 »
Ei tässä nyt hätä ole näitten teknisten juttujen kanssa ja oikeastaan rengasasia on se joka voi herättää keskustelua ja muu on yksinkertaista. Itse näen yksityyppirenkaan selkeästi parhaimpana ratkaisuna.

Tärkeätä on nyt kasata Nitro GT8:sta kiinnostunut porukka kasaan. Jos tulee tarpeeksi porukkaa niin silloin tulee järkisyitä hankkia uutta kalustoa. Itsellä on kyllä jo tuo Serpent käynyt pari kertaa ostoskorissa...

Isoin juttu on mielestäni sarjan formaatti. Mennäänkö mukaan TP-10, Ratakasi, Mini ja LS-5 porukkaan vai ajetaanko ihan oma sarja esim. RCGP -formaatilla.

Helpointa olisi mennä mukaan jo nykyisiin sarjoihin, mutta silloin menetetään se vapaus formaatin ja aikataulun suhteen.

Tästä pitäisi mielestäni keskustella. Nyt on hyvä tilaisuus suunnitella se oma ihanne formaatti ja tuoda niitä ajatuksia esiin.

Nyt pitää vielä vähän mekata, tarkoitus on piipahtaa tänään Tattiksella....

Oliko vanhassa formaatissa jotain vikaa? Muuta en keksi kuin, että se oli kohtuu julma jos ei sattunut a-finaaleita startissa olemaan laitteet kunnossa. Jos tuon finaali osion pätkisi esim 3x20min finaaleihin 2/3 pisteyttäen niin formaatti olisi mielestäni loistava.

11
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 10.54 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???

sen että saa ajaa "nykykalustolla" eikä 4-6V vanhoilla. sellaisilla joita nyt on tarjolla kun auton tilaa. Jos OIKEESTI haluaa että luokka kasvaa. Ei ole mitään mieltä rajoittaa motteija joihinkin itämaan halpismotteihin,
rengasvalikoimaa niihin joita jollakin paikallisella diilerillä sattuu olemaan varastossa edelliseltä  ajettavalta kaudelta (2015... ??). Odotan että porukasta joku ottaa järjen käteen ja te, jotka määräätte missä mennään, laitatte tälle forumille speksit joiden mukaan pitäisi edetä, sitten katsotaan missä mennään.


Eiköhän tää ollu tässä, ei jaksa enää.

E: tai kokeillaan. Itse ajan n.10 vuotta vanhalla autolla jossa on novarossi rallygame kone kiinni, onko novarossi niitä itämaan motteja??? Viimeksi kaivoin pussista vuoden 2018 renkaita mitä jäi viime kesältä, mistä saa ostettua vm.2015 grp renkaita kerro Jukka mulle voisin kokeilla piruuttaan ovatko menneet kovaksi vai vieläkö pääsisi kohtuullisia aikoja. Jos sinä haluat ajaa uusilla laitteilla jossa on uunituoreen renkaat ja +800€ viripannu, niin älä odota että kaikki haluaa ajelle samanlaisilla kun vanhoillakin vielä kerkeää ja osia saa kaupasta.

12
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 05.11 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???

13
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 21.36 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi

Kuka tässä on ollut kieltämässä mitään autoja? Sinähän tässä olet tuomassa tiukempia sääntöjä gt-8 sarjaan. Rauhotu jo.

14
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 19.37 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?

15
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 16.40 »
ihan sopii minulle, kumpiakin löytyy laatikoista. 125cc ja 150cc. GRP renkaatkin on ihan OK, niitä tuskin pidän varikolla saatavana, niin huonot on katteet GRP:llä. mutta paperille (nettiin) täytyy säännöt saada ennen sesongin loppua jotta tietää missä mennään ja mihin investoida.


Mun puolesta saat tulla kisoihin millä vaan mustilla ja pyöreillä, katotaan sitten kun aletaan mennä osallistujamäärissä b-finaalin puolelle niitä sääntöjä uudestaan.

16
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 16.01 »
jerzin logiikkaa...
Missä gt8 autossa on 125cc tankki?? Jos sellainen löytyy niin hän joko valitsee ajaa sillä mutta säännöt sallii 150cc myös mutta ei pakota..

Kai jokainen ajaa niin isolla tankilla kun mahdollista. Jos olet huomannut, useimmilla valmistajilla on sekä 125cc että 150cc tankki ohjelmassa, johtuen siitä että aina löytyy sooloilijoita.

EFRA onneksi pyrkii loogisuuteen. Sekä Nitrobuggyn että GT8 :n tankki on määrätty 125cc kokoiseksi.
polttoaineen nitroprosentiksi pyritään saamaan 16% kaikissa luokissa

Olen eri mieltä tuosta rengas säännöstä. Kannatan vapaata rengas sääntöä, myös "sadekumien" osalta, sillä kun on yhteiset kisat Nitrokasin kanssa niin sateen sattuessa voidaan ajaa GT8 lähtöjä enemmän-saderenkailla, kun nitrokasi kuskit pitävät sadetta.

Mitä lisäarvoa tuo 125ml tankki toisi gt-8 sarjaan? Tähän asti on menty 150ml tankilla niin miten 125ml edistää kehitystä, josta jossain viestissä mainitsit? Sama homma renkaissa miksi vapaa rengastus? Grp on todettu parhaaksi saatavilla olevaksi renkaaksi, niin miksi lähteä rengas show:n? Grp:Ltä voidaan valita pari kovuttaa esim. xtra soft (edellinen ykstyyppi rengas) normi Suomen kesäkelille ja vaikka medium soft hellekelille, simple eikös?

17
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.19 - klo: 10.35 »
Pidetään säännöt nyt mahdollisimman yksinkertaisina:
  • Tankki max 150cc
  • Polttoaine max 25%
  • Yksityyppirengas esim. GRP (ehkä voisi sallia esim. 2 kovuutta)
  • Vapaa .21 -moottori
  • ei pakollista ins-boxia

Muuten pohjana voisi käyttää vanhoja GT -luokan sääntöjä.

Kuulosta mielestäni järkevältä👍

18
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.08.19 - klo: 11.43 »
Laitetaas pieni Tattiksen nopein kierroskisa 2019 pystyyn:

Tämänhetkinen tilanne:

21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game+ novarossi efra2015, GRP S4, 27.07.2019

27.7.2019 Bestlap Tattarisuo 21.5s

19
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 01.08.19 - klo: 11.41 »
BTW mitä fuilii jengi käyttää noissa gt8 autoissa 25% vai jtk 16%?

Joo 25% vaan, se mitä merkkiä on makua asia. Itse käytän hot fire 25% buggy jonka olen todennut olevan ihan pätevää kamaa.

20
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 30.07.19 - klo: 20.53 »
Voin laittaa kunhan saan vaan setupin jonnekin talteen, kun nyt on  säädetty sieltä sun täältä. Keulasta hajosi viime ajoreissulla jotain kun töräytin ls5 auton perään (sori siitä) ja pitää parsii auto taas kasaan ja samalla vaihtaa etu diffiboxin kuoret kun pohjan puolelta löytyy ikuiset kierteet.. se mitä muistan niin etu
Diffi 500000=sais olla tiukempikin, takadiffi muistaakseni 60000, ohjaus vantit muovista muoviin 23mm, camper eteen 0 ja taakse 3, iskareissa  jostain 2000-3000 edessä ja 1000-1500 takana, akseliväli lyhyt, edessä iskarit ylhäältä ulkona ja alhaalta ulkona, maavara edessä 8 ja takana 10mm, igw008 säätöruuvit 2.5 kierrosta pohjasta auki. Servosaver niin kiinni kun saa, tunge sinne jousen ja kiritysmutterin väliin 13mm sisä ja 16mm ulkohalkaisijaltaan olevia kuparitiivisteitä niin saat servosaverin pitämään, kannattaa huolehtia, että on kunnon servo ohjauksessa kun  saver on ihan kiinni, itsellä savox 1257. Tossa nyt jotain ainakin alkuun.

Suurin apu auton käyttäytymiseen on ollut harituksen lisäys, jolloin auto alkoi kääntymään huomattavasti tiukemmin.

Mielenkiintoista lisäpalikkaa GT sarjan kyösteihin https://www.amainhobbies.com/kyosho-aluminum-front-hub-carrier-set-gt3-kyoigw061/p763169 pitäis kuulemma sopii myös vanhempiin GT malleihin. Jenkki foorumin kommenttien mukaan.

21
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.07.19 - klo: 22.42 »


Rodderin Kyosho oli kyllä hyvässä setupissa ja kulki kyllä tosi upeasti.



Sent from my iPad using Tapatalk

Joo auto alkaa olemaan aika hyvässä tikissä eikä oo vielä ikinä ollu noin helppo ajettava. Pitää suraavaks varmaan alkaa iskareita kattelee kun on varmaan 3-4 vuotta vanhat kastikkeet sisällä.

22
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 27.07.19 - klo: 19.48 »
Hyvin oli tänään porukkaa tattiksella, pitoa piisasi ja keli oli sateeton  :afro: radalla nähtiin 3kpl  gt-8 autoa, tosin ei päästy yhtäaikaa vääntämään kertaakaan. Oma tämän kesän bestlap parani kympän verran ja on tällä hetkellä 21.5s.

Hobbypro renkaat tuli testattua ja olivat surkeat, drifting kisoissa vois olla kysyntää, mutta eivät sovi gt8 ratailuun millään tapaa. Tänään mentiin grp s4 medium softeilla ja pintaa jäi vielä renkaisiin vaikka useamman tankin työnsin menemään.

23
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.07.19 - klo: 01.33 »
Lauantai näyttäisi olevan viikon kuumin päivä, ainakin ennusteiden mukaan. Ottakaa hyvin juomista mukaan ja jos löytyy varikkotelttoja tms. Niin kannattaa ottaa mukaan. Jos ei työnantaja halua työmaalle niin paikalla olen. Rata voitaisiin kokeilla hatjata "koneella" läpi ja sitten pidottaa colalla pidotuskärryllä. Vettä ei taida vieläkään tulla sieltä radan hanasta eli pitää koittaa soveltaa jotain sen suhteen.

24
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.19 - klo: 16.19 »
Joo radalle vaan kaikki vähänkään gt-8 autoa muistuttavat viivalle 27.7 Tattikselle,muistaakseni ratamaksuakaan ei tarvitse tuona päivänä maksaa eli siitä ei einakaan ole kiinni ajaminen.

Tarviikos rodär mekkaria??
Jerzi

Joo tottakai  :afro: jos kelit on ok niin voin poimii sut aamulla himasta?

25
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.19 - klo: 15.32 »
Joo radalle vaan kaikki vähänkään gt-8 autoa muistuttavat viivalle 27.7 Tattikselle,muistaakseni ratamaksuakaan ei tarvitse tuona päivänä maksaa eli siitä ei einakaan ole kiinni ajaminen.

26
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.19 - klo: 19.12 »
Nasta päivä Tattiksella taas takana. Yksi haaveri sattui kun autosta katosi virrat ja auto jäi huutamaan pusikkoon puolikaasulla, syyksi paljastui vastarinakun plus johto oli irronut akusta. Olin aamulla valmistautunut vesitalkoisiin, mutta joku oli ilmeisesti tehnyt edellisenä päivänä?. Radassa pidotetulla linjalla oli hyvä pito ja best lap parani miltei sekunnin ollen nyt 21.8sec. Säädettiin autoa taas ja se muuttui entistä paremmaksi ajaa ja on nyt erittäin looginen ja kääntyy hyvin mutkaan. Toivottavasti 27.7 tulee paljon kuskeja tattikselle. Kiitokset Matille mekkauksesta ja kiitos Veikolle uusien kaivonkansien teosta.

27
Polttisautot / Vs: Polttiksen käynnistys?
« : 19.07.19 - klo: 20.19 »
Yläneula löytyy siitä mihin polttoaineletku tulee ja alaneula löytyy luistin päästä eli mihin kaasuservo kiinnitetään.

Jeps mutta ei vastannut mun kysymykseen...

Sori olisi pitänyt olla perusteellisempi. Pääneula mistä tuossa viestissä puhutaan on sama kuin yläneula, Ymmärsitkö nyt?

28
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.07.19 - klo: 13.31 »
Onko ketään kokeillut näitä renkaita gt-8 autoon? https://fi.eurorc.com/product/1331/hobbypro-18-rally-tyre-set-2  Olis järkevän hintaiset ja löytyis hyllystä.


E:Tilasin eurorc:n hyllyt tyhjiksi näistä.

29
Polttisautot / Vs: Polttiksen käynnistys?
« : 19.07.19 - klo: 13.26 »
Yläneula löytyy siitä mihin polttoaineletku tulee ja alaneula löytyy luistin päästä eli mihin kaasuservo kiinnitetään.

30
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.07.19 - klo: 20.12 »
Nasta päivä oli tattiksella tänään pois lukien servo ongelma joka onneksi ratkesi mini kuskilta ostettuun servoon, kiitokset siitä. Oma paras tänään 22.4sec ja auto parani huomattavasti kun pääsin keskittymään säätämiseen alku hässäkän jälkeen. Tattiksella oli hyvä pito ja radalla nähtiin mini, ls-5 ja gt8 auto. gt8 on pop!

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 40