Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Luigi54/vielä vanhempi

Sivuja: 1 ... 34 35 36 [37] 38
1081
Hello !
Säätimeksi käy mikä tahansa sensoriton säädin.
Nopeus ero Mabuchiin;lievästi nopeampi,mutta vääntöä on enemmän eli erittäin miellyttävä ajaa,eikä puudu kuten M.Koitin Kuusaalla just reilu 10min. ja annoin "etusormea" reilusti,moottorin lämpötila oli 36 astetta ajon jälkeen.....
Lisäksi kaasu on miellyttävä , teho tulee lineaaristi eikä yhtäkkiä.
Säädin oli SP Exige 2,0 vakiona säädettynä täysille ennakot.
Toinen miellyttävä asia oli renkaat,kokeiltiin Tamiyan slicksejä,toimii ainakin Kuusaalla hyvin asfaltilla.Ne on kyllä pienemmät halkaisijaltaan eli huippunopeudessa hieman häviää.
Voisi olla hyvä asfalttirengas,koska kuviorengas kuluu aivan sikana ; yx kierros/treenikerta!!
Ei siis kauhean edullista !!! Ainakaan näillä rengashinnoilla.

1082
Olen jo aiemmin kyselleet Mini-luokan kisoja maanlaajuisesti eli Pohjanmaa sekä Oulun seutu(Vesa).....Juuri tästä syystä kävin itse Vaasan kisoissa haistelemassa tunnelmia.
Ajatuksena olisi saada Minit tietyllä tavalla maanlaajuiseksi toiminnaksi ja nimenomaan uusia eli aloittelevia harrastajia mukaan.
Tällä hetkellä on menossa KyPakin Kesä Cup(4 osakisaa kesän aikana) eli rajoittuu etelään Kuusankoskelle vain valitettavasti.Samalla testataan Classic ja Competition-luokkia.
Kuningas ajatus on: luokka harrastajille ja vasta-alkajille(Classic) ja jäähdyttelijöille sekä pitkään harrastaneille(Competition).
Tavoite: saada harrastajia kerhoihin,ja nimenomaan uusia harrastajia,joilla ei mahdollisuutta pistää kalustoon omaisuuksia tai taitoa/aikaa säädellä ja hieroa autoja ylenpalttisesti.
Lahdessa on esim. seurakunnan/Mannerheimin Lastensuojeluliiton Mini rc-kerho toiminut syksystä alkaen ja sieltä on tullut jo 4 uutta kuskia harrastuksen piiriin....Ja nimenomaan Mini-luokkaan.
Tästä voisi kirjoittaa pitkäänkin,mutta tässä lyhyt oppimäärä....
Kysymyksesi Etelän-kisoista,niin vastaus on kyllä.Laajempaa Mini Cuppia halutaan kyllä ja asiassa voisi edetä , jos asialle löytyy myötämielisyyttä maan eri puolilta.
Kiitos kommentista,en tiedä tarkoititko tätä asiaa,mutta näin ymmärsin....
-kj-

1083
ILMOITTAUTUNEET:
MINI CLASSIC
Sauli Ylösmäki  KyPak
Erkko Ylösmäki  KyPak
Tommi Kulmala   KyPak #99
Hannes Heikkinen
Pekko Iivonen   KyPak  #10
Anssi Vuorimaa  Lahti
Leevi Lyytikäinen Lahti


MINI COMPETITION
Kai Jansson    KyPak   #54



VINTAGE TOURING VTR-10
Kai Jansson  KyPak    # 54




KYPAK  KESÄ  CUP  II

ALUSTAVA AIKATAULU; muutokset  mahdollisia kun saadaan ilmot... …



Vapaa harjoitus
   MINI   VTR
   8.00   8.20
   8.40   9.00
   9.20   9.40

Ilmoittautuminen   klo 10.00 mennessä
Ohjaaja kokous   klo 10.05




ALKUERÄT : Mini 6 min.    ,   VTR 5 min.

                  1.ae           2.ae      3.ae             4.ae
Erä 1 VTR   10.20          11.20      12.20    T>      13.30
Erä 2 Mini   10.30          11.30      12.30    A       13.40
Erä 3 Mini   10.40          11.40      12.40    U       13.50
Erä 4 Mini   10.50          11.50      12.50 <   K      14.00
                                                            O



FINAALIT  :   Mini  10min.  ,  VTR  8 min.

VTR A1   14.30
Mini(Comp)   14.45
Mini B   15.00
VTR A2   15.20
Mini(Comp)   15.40
Mini A1   16.00
VTR A3   16.30
Mini A2   16.50

Tulosten julistaminen ja päätös klo 17.10      
         

1084
Tulokset / Vs: KevätCruising 8-9.5.2010 Vaasassa
« : 03.05.10 - klo: 12.30 »
Heips...
Eli tarkoittaakos mekkauspaikka kaikille, että ei tarvita omaa pöytää välttämättä....
-kj-

1085
Tulokset / Vs: Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 30.04.10 - klo: 12.09 »
Ei puhuta suuresta erosta huippunopeudessa,mutta vääntöä löytyy enemmän ja sopivasti sekä ei kuumene lainkaan(6 min erän jälkeen lämmöt näytti n. 30 astetta....eli taskulämpöinen)vaikka annoin kenkää tai (etu)sormea niin paljon kuin tällä ajotaidolla voi nyt yleensä antaa.
Ajettavuudeltaan koettu hyväksi,ei hyökkää yht´äkkiä eli teho tulee "smootisti".Miellyttävä ajaa eikä kuitenkaan rasita vetopyörästöä ylenpalttisesti.
Tässä pienempi oppimäärä kokemuksista ...
Säädin oli SP Exige tässä tapauksessa ja säädetty tehot maksimiin.
Hyvä kun kysyit !!!
-k-
PS. Päivitetty lista Mini-luokan henk.koht. autonumeroista löytyy kilpailijoiden kanava osiosta....

1086
Tulokset / Vs: Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 29.04.10 - klo: 14.50 »
Sain juuri infoa RF:ltä ja moottorit lähtee 10.5. ja saapuvat 14.5. maahan.
-k-

1087
TAMIYA MINI-LUOKAN AUTONUMEROT 2011
Liitteenä päivitetty lista.
-El Barbie The Beast-

1088
Tulokset / Vs: Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 29.04.10 - klo: 11.50 »
Ja lisäyksenä edelliseen,Miniin voisi laittaa VTR:n tapaan kiinteät auton numerot.
Voisin alkaa pitämään listaa numeroista,jos tämä koetaan hyväksi.
Itse oikeutettuna varaan tietty numeron 54 itselleni...
Minuun voi ottaa yhteyttä yv:llä jollain muulla tavalla.Pistin listan foorumiin tiedoksi , het ku alkaa varauksia tulla.
-kj-

1089
Tulokset / Tamiya Mini Kesä Cup Kuusaalla
« : 26.04.10 - klo: 13.07 »
Olemme aikeissa järjestää KyPak Kesä Cupin , luokat: Tamiya Mini + mahd. VTR-10.
Cuppi 3/4 eli 4 kisaa , joista 3 lasketaan Cupin lopputuloksiin.
Aika: 2 kisaa ennen Juhannusta ja loput 2 kisaa heinäkuun loppu - elokuu.Ja pisteet lasketaan FTT-tavan mukaan,mutta viimeisestä osakilpailusta vaikka 1,5 kertaiset pisteet kuten oli RC-Piste Cupissa taannoin.
Kokeilemme Minissä kahta eri luokkaa pohjautuen K.Lehdon Mini-sääntöihin: normi Hand-Out koneet;Mini Classic sekä Mini Competition;hiiletön kone;SP Sport Tuned Version 2,0-2500kv sensoriton,Racing Factoryn valikoimista tuotekoodi: SPST25V2 ,tuotenumero 108434.Säädin : mikä tahansa eli vapaa.
Kukin ajaa kummalla haluaa,pelin henki:alkuerät ja finaalit ajetaan erikseen kummassakin.
Lyhyesti: 1 kisa,mutta kaksi luokkaa.
VTR Jerzin säännöillä.
Tässä siis alustavaa tietoa asiasta.
Hiiletöntä konetta on testattu jo kahdessa kisassa ja todettu erittäin sopivaksi huippunopeuden/väännön/kestävyyden suhteen.Asiahan riippuu tietysti maahantuojasta,jota on vasta "varoitettu" asiasta eli varautumaan mahdolliseen tarpeeseen.....
Säädin vaihtoehtoja on lukuisia alkaen 1/18 hiilettömistä säätimistä....testissä on nyt n.70e
maksava GM:n säädin.
Saa siis kommentoida,mutta en kaipaa mitään hifistely, ym.kiukutteluja varsinkaan niiltä,joilla ei OLE KOKEMUSTA ko.luokasta.
-KJ-

1090
Jee, tullaan , tullaan....mukaan.
-KJ-

1091
Kiitos kisajärjestäjälle,kaikki kehut onkin jo mainittu paitsi:
Tonille suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurkiitos varikkopaikan kalustuksesta ja sijainnista !!!!
Homma pelas ku hotellissa,ruokailua myöten.
-kj-

1092
Kiitos Ilari , mahtavista kuvista !!!
-k-

1093
Tulokset / Vs: VTR-10 JA TAMIYA MINIT KISAT SIPOOSSA 28.6
« : 23.06.09 - klo: 13.40 »
Tässäpä ILMONI Mineihin :
Kai Jansson , KyPak , 2,4GHZ

1094
Joo, EI OLLA ILMOJA PIDELTY.....
Toivo elää kuitenkin.ILMAT NÄYTTÄIS LAUANTAILLE OSUVAN KOHDALLEEN.....
Minin koneita tulee,varmistettu tänään.
SP 17,5 viel usvan peitossa, mutta varmaan selvenee aamujen edetessä ajanmyötä.

1095
SEN VERRAN ILMOITTAUTUMISESTA , ETTÄ KISAKUTSUSSA EI MAINITA MITÄ PITÄÄ ILMOITTAA,NO TÄSSÄPÄ LISÄINFOA:
ILMOITA SIIS , NIMI , PAIKKAKUNTA/KERHO , TAAJUUS/TAAJUUDET , PERSONAL PONDERIN NUMERO,JOS SELLAINEN ON(Kisapaikalta saat sitten lainaponderin....)
VINTAGESSA LISÄSI HENK.KOHT. AUTON NUMERO,JOS SELLAINEN ON(JERZILLÄ ON KÄSITTÄÄKSENI JONKINLAINEN REKISTERI....tai varauslista olemassa olevista.), SEKÄ AUTON KORI (malli/merkki)(Mustang..Escort..jne.)
TARKEMMAT AJOKAAVIO/ERÄLISTAT INFOTAAN MYÖHEMMIN
Kiitoksia etukäteen.

1096
VALITETTAVASTI JOUDUMME PERUMAAN DRIFTING-KISAN,JOHTUU JÄRJESTELYHENKILÖKUNNAN PUUTTEESTA JA AIKATAULUN SOVITUSVAIKEUDESTA.
MAHDOLLISET "SUOSIONOSOITUKSET" SIIS NE PERINTEISET FOORUMIN "KEHUT" VOI OSOITTAA MINULLE SUORAAN.....
:huh: :huh:
Mini ja Vintage siis ajetaan,kuten kisakutsussa on mainittu.
Lisäinfoa on tulossa.....

1097
Sinä se vaan jaksat jauhaa....
Ei oo ilmeisesti muuta tekemistä.

1098
KyPak kutsuu kaikkia RC-autoilijoita ”ASFALTTI KURKO” –kerhokilpailuun
aika: la 27.6.2009
paikka: KyPak Circuit , Kuusankoski
luokat: Tamiya Mini , VTR-10 (Vintage)
Mini ja Vintage ajetaan ralliradalla; Mini vaihtelevin profiilein ja Vintage yhdellä profiililla samaan suuntaan.
Kilpailun johto tiimi: Kai Jansson , Matti Iivonen , Jomi Pulli , tuomaristo valitaan paikan päällä.
Kierroslaskenta: Erkki Riuttala
Säännöt: Tamiya Mini : perinteiset K.Lehdon laatimat, poikkeus: Hand -out moottorit tulee järjestäjältä ja palautetaan käytön jälkeen järjestäjälle. Koneissa vakio johdotus ja liittimet , joita tulee käyttää (vrt. RF tuotenro 53689).Järjestäjä  voi kilpailun aikana suorittaa moottorien uudelleen jaon.
                 Vintage : VTR-10/2009 mukaan, poikkeukset: sallittu moottori myös SpeedPassion 17,5 , Lipo akut: hardcase ja ladattaessa käytettävä LiPo ”säkkiä”.
Ajotapa:   Mini alkuerät 4 kpl a´6min , 6 parasta A-Fin , 6 seuraavaa B-fin, jne. Kustakin finaalista nousee 4 parasta seuraavaan finaaliin riippuen osanottajamäärästä.
Vintage: VTR-10 / 2009 sääntöjen mukaan.
Aikataulu:
Vapaata harjoittelua    klo 8-10
Ajajakokous         klo 10.15
Alkuerät                klo 10.30 alkaen
Finaalit iltapäivällä….
Tarkempi aikataulu, erälistat ja tarkennettu kisaformaatti julkaistaan ilmoittautumisajan umpeuduttua. Aikataulussa pyritään ottamaan huomioon saman kilpailijan mahdollisuus osallistua kumpaakin luokkaan.
Osanottomaksu: 15 eur / luokka , maksetaan paikan päällä.
Ilmoittautuminen: sähköpostilla tai textarilla ti 23.6. klo 24 mennessä,JÄLKI-ILMOITTAUTUMISIA OTETAAN,MUTTA MIELELLÄÄN ILMOITTAUTUKAA AJOISSA !!!!
kai.jansson@tuoterengas.fi      tai      050-5265880
Sähköä on tarjolla , mutta muuta varikkokalustetta ei ,eli omat pöydät ja tuolit yms. varusteet.
!!!!!!!!!!!!!!!      TERVETULOA KOUVOLAN KUUSAALLE KISAAMAAN !!!!!!!!!!!

Ilmoittautuneet:
Mini
Kalle Lehto,KyPak
Matti Iivonen , KyPak
Pekko Iivonen , KypAK
Timo Tella , KyPak
Kai Jansson , KyPak
Toni Virta , KyPak


VTR-10                  autonr   kori
Vesa Laurila , UAU       14     Cuda
Kalle Lehto , KyPak      33     Escort
Kai Jansson , KyPak      54     Escort
Jerzi Hellström, UAU     69     Camaro
Olli XX                         -      Mustang
Jari Ahola,PKRCA         20     Escort

VTR-KONEET(CS 17,5) SAAPUNEET MINULLE.LÖYTYY MINULTA SIIS HUOMENNA KUUSAAN RADALTA KLO 16 ALKAEN...TERVETULOA TARVITSIJAT   !!!!   :grin: :smiley: :p :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:





1099
Jees,
ei varmaan kannata järjestää mitään , jos polemiikki on tätä tasoa.
Siksi yhdyn Karvajalan mielipiteeseen.
Kaikkia ei voi miellyttää,miksi sitten narista.....
Jos on paha olo kannattaa ottaa yhteyttä kriisipalvelun terapiaan, foorumi ei ole oikea paikka siihen toimintaan.

1100
Eipä ole ilmoittautumisia , kun ei ole viel virallista kisakutsua.....
Mutta koitan saada aikaiseksi tällä viikolla.....
Ansiotyö häiritsee harrastamista....Nääs??


1101
JA VIELÄ UNOHTUI ÄSKEISESTÄ LiPO-JUTUT:
LIPOT PITÄÄ OLLA MALLIA HARDCASE !!!!!

1102
Joo,
kirjoitin säännöt "PÄÄPIIRTEISSÄÄN" eli olet aivan oikeassa, ei mitään takasiipihässäköitä hyväksytä eli väheksytään !!!
Toinen asia on moottori:
SALLITTU KONE ON MYÖS SPEEDPASSION 17,5 !!!!!!!
Eilen keskustelin Matti Eskelisen(Medasec) kanssa ja hän oli mieltä , että CS 17,5 moottorit on hyllyssä hänellä ennen Juhannusta, n. 50 kpl tulossa , joista on varattuja n. 10-15 kpl.
ELI JOS KAIKKI INFORMAATIO asiasta pitää paikkansa, ei asiassa ole ongelmaa.....

1103
Se näyttäisi pitävän eli ei muutu näillä näkymin....

1104
Niin ja lisenssejä ei tarvita.

1105
Minit ja Vintage ei ole tarkoitus ajaa päällekkäin , koska useammat meiltäkin ajaa molemmat luokat...ja jopa driftingin......
Kiirus kyllä varmaan tulee, mutta sehän on normaalia......
Mineissä mennään edelleen "vanhojen" K.Lehdon laatimien sääntöjen mukaan, eli ei lipoja.
Työn alla on vielä Mineihin saada järjestäjältä koneet tyyliin Mäntsälän kapinat keväällä, asia ei ole kuitenkaan
varmistunut, odotamme viestiä RF:ltä.......
Että silleen.

1106
Vintage säännöt(VTR-10 ; 2009) pääpiirteissään eli näillä mennään :
Auto: 1/10 hihna/keppi Touring auto 2wd/4wd
Paino: 1425 g ajovalmiina
Maavara: Min. 8mm
Kori: Vintage kori esim.HPI jenkki korit kuten Cuda,Camaro,Mustang + retroracingin valmistamat kotimaiset korit.
Auton valot ja etumaski on maalattava tai tarroitettava esikuvansa mukaisesti.Kiellettyjä on PPOTOTYYPPI/GT luokan korit.Korit leikattava esikuvan mukaisesti.Reiät ainoastaan koritolpille ja antennille.Koriin tai auton runkoon ei saa lisätä ilmanohjaimia tai diffuussoreita.
Korin väritys: Skaalan ja tyylin mukainen tai yksivärinen ajan hengen mukaan !!!
Renkaat: HPI Vintage kuviollinen rengas, insertti vapaa. 1 rengassarja / kisa(rikkoutunen saa vaihtaa kilpailun johdon luvalla).
Vanteet: Esim. HPI vintage vanne , kaikki värit , kaikki mallit.Levyvanteet kielletty.
Akut: Max. jännite 7,4 v , LiPot tai NimHit , LiPosackiä käytettävä ladattaessa LiPoja.
Moottori: CS 17,5 Fintrack virallinen vakiokuntoisena.
Pitoaineet: Kaikki pitoaineet kielletty , Vedellä saa pestä renkaat,muut aineosat kielletty.
Lisenssi ei pakollinen


1107
No , tämähän oli vain meidän ajatusasteella vasta , HYVÄ , että saadaan täsmätietoa .....muiden ajatuksista.
Katsellaan , voimme toki muuttaa ajankohtaa.

1108
KyPak on aikeissa järjestää Kuusankoskella KyPak Circuit radalla MINI-, VINTAGE-JA DRIFTING-KISAT.
Aika: Lauantai 27.6.2009 ELI VIIKKO JUHANNUKSEN JÄLKEEN
Paikka: Mini ja Vintage pienemmällä eli ralliradalla , Drifting touring-radalla.
Minit ajaisi UUTTA rallirataa ; uusia vaihtelevia profiileja , Vintagelle vanha vaihteleva rataprofiili.

Tarkempaa tietoa tulee heti , kun asiat selviää.
KAIKKI SIIS VARAUTUMAAN !!!! :lol: :shocked: :roll: 

1109
Minunkin puolestani kiitokset aktiivisille talkoolaisille,sää ei pilannut tapahtumaa ,mutta toi oman mausteensa siihen.
SUURIN KIITOS kuitenkin kuuluu ehdottomasti Malisen Jyrkille eli Bulvaanille,hän teki mahtavan lehtijutun(huom;omasta päästä..),kaikki paperityöt , neuvottelut yms.Kyllä hänellä on muutakin (ylä)päässä kuin Brion pyöreä junarata ja yx vaunu......Järjestöihmisen panos näkyy , innosta puhumattakaan !!!!
Eipä muuta kuin suunnittelemaan uutta tapahtumaa,kun virtaa näkyy riittävän....

1110
Vähään aikaan kaksi todella hyvää ja asiallista tekstiä reittilän ja Luigi54/vielä vanhempien kirjoittamina.
 
Onhan nytkin säännöt olemassa, joten mikään ei ole estänyt kilpailujen pitämistä.

Olen kyllä tiennyt mikä asiaa on viivästyttänyt päätöstä, enkä ole halunnut vääntää säädintoimittajan haavassa puukkoa, koska asiaa oikeasti on yritetty ratkaista heidän taholtaan.
Kun "kissa on nyt kuitenkin nostettu pöydälle", niin eiköhän nämäkin ratkea piakkoin.

Kellä on nyt hankittu öljyiskarit tai alumiiniset kääntöpalat, ja aikoo ajaa  Classik luokassa, niin ne ei mätäne joten ne voivat odottaa vaikka myöhempää siirtymistä Pro luokkaan. Siis jos päätetään että nuokin ovat vakiot.
Niille löytyy varmasti myös ostajiakin, mikäli niistä haluaa päästä eroon.
Voin myös lohduttaa, että aivan kärkisijoilla on ajanut kavereita niillä vakioiskareilla, jopa muovisilla kääntöpaloillakin, eli niidenkään hankinta ei ole pakollinen mikäli kokee sen liiaksi panostukseksi.

Kyllä tää tästä....

TÄSSÄPÄ ON ASENNETTA, MUUT OTTAKOON OPPIA !!!!!HYVÄ ,HYVÄ !!!
 
 


Sivuja: 1 ... 34 35 36 [37] 38