Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - .21

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 32
151
Jerry: kyllä olet voittosi ansainnut, toki todella huonoa tuuria pekalla ja pasilla kun joutuivat keskeyttämään melko harvinaisiin vikoihin.


152
Huh huh, vihdoinkin ls-5 kausi on takanapäin. :cool:



Lauantaina sää oli aamulla todella viileä (+3 astetta) myös rata oli todella kostea ja liukas ajettava ainakin minulle, jo ensimmäisissä vapaissa harjoituksissa oli todettava että meikäläisestä ei ole sadekelin kuskiksi autosta lähti perä alta heti kun vähänkin painoi kaasua mutkasta lähdettäessä. Onneksi aurinkokin rupesi aamu päivästä jo hieman paistelemaan ja kuivattelemaan rataa, tosin erittäin hitaasti rata lähti kuivumaan kylmän sään vuoksi. Taisin muistaakseni kokeilla kahdessa vapaa harjoituksessa 6 erinlaista rengas kombinaatiota pidon löytämiseksi mutta kun ei vaan löytynyt pitoa niin ei löytynyt :p.

Ensimmäiset alkueränkin kävin lähinnä kokeilemassa että rupeaako auto pysymään radalla vai ei, tulos taulu kertoi karua kieltä vielä tässäkin vaiheessa, olin viimeisenä listalla :angry: hieman kyllä ajo halut tippuivat tässä vaiheessa kun noin 6 sekunttia ajoin toiseksi hitainta aikaa takaa. No ei auttanut kuin odotella toista erää, toiseen erään laitoin vielä viimeisenä oljen kortena semmoiset renkaat alle mistä vähiten olisin odottanut että pitoa löytyy. Tosin ratakin kerkesi kyllä erien välissä kuivua jo lähes tulkoon kokonaan, no vihdoin tuli taas meidän erä ja pääsi kokeilemaan. JESSSS vihdoin sain jo jotain järkeä ajamiseenkin ja paransin kerta heitolla muistaakseni 11 pykälällä sijoitustani :grin: nyt rupesi jo tuntumaan että jos auto näin toimii loppupäivän niin voi olla mahiksia jopa finaaliinkin.


Kolmas ja neljäs alkuerä meni sitten hieman ehkä enemmän harjoitellessa muutamaan itselle vaikeaa mutkaa, tosin täysillä kyllä yritin aikaa parantaa mutta en ihan tarkallen muista sainko näissä kahdessa viimeisessä erässä sitä yhtään parannettua. No alkuerien jälkeen tulostaulu näytti että juuri ja juuri rimaa hipoen pääsin viiden parhaan joukossa viidentenä suoraan A-finaalin.

Rata senkuin parani kokoajan kun päivä eteni ja finaali lähestyi, eikä nyt ihan suurta sateen uhkaakaan ollut vaikka muutaman hajanaisen pisaran pudottikin. Finaalin en muuttanut autosta säätöjä yhtään kun juuri olin siihen pidonkin löytänyt, finaalissa lähdin alkuerien sijoitukseni mukaan eli viidennestä lähtöruudusta. Ennen lähtöä mietin että kunhan pääsen maaliin asti ehjällä autolla niin olisin tyytyväinen, startissa hain ihan rauhassa oman ajolinjan enkä uskaltanut lähteä kärki kahinoihin kun vauhti ei olisi siihen riittänyt sen verran kovempaa edellä ajavat ajoi. Muistaakseni noin 5 miinuutin kohdalla pääsin neljänneksi ohittamalla, tämän jälkeen sitten rupesi tapahtumaankin todella paljon, ensimmäisenä pekalla hajosi ilmeisesti vanne autostaan ja joutuin menemään varikolle vaihtamaan uutta jolloin nousin jo komanneksi ennen jerryä ja pasia. Sitten toisena ajavalle jo kierroksen ohittaneella pasilla meni kytkimen jousi rikki ja jumitti koko moottorin, Pasikin jouti keskeyttämään kisan tässä vaihessa joka on todellakin sääli kun taisteli jerryn kanssa aivan sekuntti pelillä ykkös paikasta ja vieläpä ihan omilla kierroksilla. :angry: Rehellisesti voin myöntään että harmitti kun kuuluttaja kuulutti pasin keskeyttämisen vaikka itse nousi toiseksi, no toisen epäonni on toisen onni joka kuuluu moottori urheiluun mutta että samalle kuskille on tänä vuonna sattunut muissakin kilpailuissa huonoa onnea niin on jo epäreilua.

No jerry meni minusta jo kaksi kierrosta edellä, eikä siis tässä vaiheessa ollut mitään muuta päämäärä kuin yrittää pitää oma ajo loppun asti ja katsoa mihin asti yltää. Myös oman auton moottori rupesi noin 20 minuutin kohdalla käyttäytymään oudosti eikä kulkenut suoralla juuri minnekkään ilmeisesti tässä kohtaa finaalia moottori oli saavuttanut "käynti" lämpönsä eikä enään halunnut niillä kaasuttimen säädöillä toimia. No ei auttanut kuin yrittää ajaa niin pitkälle kuin pääsisi, hitto kun tuntui kyllä maailman pisimmältä kymmen minuuttiselta kun jännitti toimiiko moottori loppuun asti sammumatta. Ihan viimeisillä miinuteilla rupesi jo hieman ohjaimen ote herpaantumaan kun aika ajoin tuli semmoisia "harmittomia" pyörähdyksiä mutkista lähdettäessä joissa meni paljon aikaa hukkaan kun sai taas ajamisesta kiinni, no sain kyllä aika moisella pakkopullalla pidettyä sijoitukseni toisena loppuun asti finaalia ja olin todella tyytyväinen päivän tulokseen. En kyllä olisi aamulla uskonut että näin korkealle olisin päässyt loppupelissä. :angel:

Kylläpä oli tämä kausi erittäin mielenkiiintoinen vaikka elämäni ensimmäistä "täys" pitkää kautta ajoinkin, tuli kauden kolmessa kilpailussa koettua varmaan kaikki mahdolliset säät, kun ensimäisessä kisassa ilman lämpötila oli noin +35 ja ja viimeissä noin +10 lämpimillään. Myös renkaat olivat kauden aikana todella suuressa osassa kun ei meinannut oikeen millään löytyä niistäkään sitä "oikeaa" kovuutta, tämä ongelma oli kyllä monella muullakin kuin pelkästään minulla. Omalla kohdalla oli myös ennen tätä viimeistä kisa viikonloppua saada toimivaa moottoria autoon, sekin saatin kyllä onneksi korjattua vaikka ensi kaudella sitä pääse vasta seuraavan kerran säätämään.

Muuten kyllä täytyy sanoa että tämä LS-5 on todella hieno auto luokka, vaikka ajot menisivät kilpailu päivinä huonosti niin se varikko tunnelma mikä on ollut joka kissassa on jotain aivan uskomatontaa. Saa yleensä vatsa lihakset hellänä nauraa jutuille mitä varikolla heitetään. :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Kiitokset Ilpolle että on jaksanut tehdä todella ison työn LS-5 luokan eteen, myös muille kiitokset tästä kaudesta. Nyt ei muutakuin kalustot syksyllä/talvella kuntoon ja odottelemaan kautta 2008!!!.



Loppuun vielä: HYVÄ STONDE!!!  :mrgreen:

153
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 27.08.07 - klo: 18.41 »
Kiitoksia paljon kannustavista viesteistä!!!.


Ps: nyt on hydrauli pumpun käyttö ongelmat ratkaistu, alunperin luulin että tarvitsen tuon pumpun oman releen lisäksi vielä yhden releen ohjaamiseen mutta päätin kokeilla että mitä pumppu tykkää jos kytken sen suoraan tuohon duoswitchiin. Tuohon duoswitchiin löytyy ohje lappunen missä on erinlaisia kytkentojä esim: valoille ynnä muulle sähkö kojeille. Ohjeessa oli myös kytkentä "kaavio" sähkömoottoreille jota sitten kokeilin pumppuun, ja sehän toimi niinkuin pitikin eli kun vedin/työnsin ohjain tikusta niin pumppu pyöri haluamaani suuntaan ja lopetti pyörimisen kun tikku oli neutraali asennossa.

Tarkoitus on toteuttaa tuon pumpun käyttö ohjaimesta kolmiasentoisen kytkimen taakse, vielä on hieman epäselvää että minkälaisen ohjaimen hankin kumminkin että on mahdollisimman paljon kanavia käytössä. :wink:


Mutta vielä on paljon tekemistä ja senkin jälkeen vielä viimeistelyä, se täytyy kyllä sanoa että olen nauttinut tämän projektin kohdalla melkein jokaisesta vaiheesta mitä tähän mennessä olen tehnyt. Välillä kyllä on pitänyt hieman ottaa etäisyyttä kun joku ei ole mennyt haluamallani tavalla, silloin on yleensä paree pitää huili tauko. :mrgreen:

Pps: eilen otin hieman "karkeaa" mittaa minkä pituinen koko yhdistelmä on, tämän hetken mukaan pituuttaa kertyy rekan nupista lavetin perä lautaan noin 1,7-1,8 metriä, tämä meni noin 30cm yli mitä alunperin oli tarkoitus.


Ensi kertaan.

154
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 27.08.07 - klo: 10.17 »
Jarkko: minäkin lupaan aloittaa sähköcrossilla ajamisen jos tuommoinen rata sinne joskus saadaan, tosin eikös sitä rataa sillä ehdolla sinne suunnitella ettei häiritse millään lailla asfaltti puolta.

Tuo kuvassa oleva rata ainakin vaikuttaisi ettei pölytä juuri mitään.

155
Hellbom & jupe tulevatkin puun takaa. :cheesy:


Jerry: minua taas huolestuttaa enemmänkin kahvin saanti kilpailu paikalla. :huh:

156
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 25.08.07 - klo: 19.49 »
Noniin tässä hieman pikaisesti muutama päivtys:


Nyt rupeaa olemaan jo pikku hiljaa ohjaus pyöräkin lavetissa, työkaverini sorvasi tarvittavan laakeri pesän sekä vahvan akselin. Tällä hetkellä tuosta puuttu oikeastaan enään jonkun näköinen sokka akselin ylä päästä joka pitää koko akseliston kiinni.









Myös veto aisakin odottelee oikeastaan kasausta tällä hetkellä.



Veto autokin sai uuden robben rookie25 nopeuden säätimen, se edellinen mtroniks säädin ei oikein ollut mielestäni tähän projektiin sopiva.

Kuvassa tuo alempi elektroniikka "kikkare" on nyt toivottavasti oikean mallinen suunnan vaihtaja hydrauli pumpulle.





Kaikkea muutakin pikku detaljia on tehty, tuon ledi "boxin" lisäksi pitäisi kiinnittää vielä kaksi akku koteloa sekä hydrauli pumppu yms: ohjain kortit pumpulle.





Tämmöistä pientä tällä kertaa, varmaan tuossa kouvolan kilpailujen jälkeen pääsen taas oikeen kunnolla lyömään osia kiinni jotka tuossa ovat jo jonkun aikaa odottaneet kiinnitystä.

157
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 25.08.07 - klo: 19.32 »
Töttöröö:

Käytiin tänään ajamassa uutta konetta sisään ja päästiin heti alkajaisiksi kokeilemaan uutta isojen lammikoiden vedenpoisto pumppua. Pääsuoralla oli tuttuun tapaan "tekojärvi" mutta eipähän kauan kestänyt pumpulla tyhjentää sekä lopuksi muutama imurillinen, toivottavasti ensi kaudella tämä helpottaa ettei tarvitse aina sateen jälkeen hiki pinnassa kauhoa palo letkujen kanssa. :mrgreen:









TIEDOKSI KAIKILLE JOILLA ON AVAIN KONTTIIN, JOS TULEE TILANNE ETTÄ TARVITSEE KÄYTTÄÄ PUMPPUA NIIN ON SUOSITELTAVAA ETTÄ PUMPPU EI KOVIN KAUAA KÄVISI "TYHJÄNÄ" TÄLLÄ VARMISTETAAN ETTÄ MEILLÄ ON EHJÄ PUMPPU USEAMPANAKIN KESÄNÄ.


 

158
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 24.08.07 - klo: 20.34 »
Älkää nyt hyvät ihmiset noin ressaantuko muutamasta lammikosta, niin monta kertaa on tänä kesänä kuivailtu että menee jo ihan rutiinilla.

Ps: ollaan veljen kanssa myös menossa radalle huomenna jos kelit sallii, mukana on myös uusi hankinta radalle. Veljeni kävi tänään hakemassa erittäin laadukkaan imu pumpun jonka on tarkoitus jäädä konttiin, tällä toivottavasti saadaan aina sadeiden jälkeen nopeutettua lätäköiden kuivaamista, pumppu on lisäksi suuniteltu niin että se imee veden 10mm asti jolloin vesi imurilla on "helppo" imasta loput. No toivottavasti huomenna pääsisi kokeilemaan tätä.


Ps: en ole niinkään ajamaan tulossa vaan sisään ajamaan uutta CAD POWERIN konetta fg:hen. :evil:

159
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 23.08.07 - klo: 16.58 »
Selvä.. Kyllä se olisi hyvä jos sen kaikki ostaisivat niin ratakin pysyy paikallaan. Onkos muuten sitä katosta laskentakopin ja ajajakorokkeen väliin tulossa vielä tänä vuonna vai tuleeko vasta ensi vuonna vai tuleeko ollenkaan? :huh: Olisi se hyvä jos siinä sellainen olisi koska minä ainakin tulen sinne kyydillä niin eipä ole mitään sateen suojaa jos alkaa vaikka satamaan. :undecided:

Olisi hyvä jos ensivuonnakin jo sellainen olisi.




Jerry


Jerry T: Taitaapi lähestulkoon kaikki suomen radat pysyä pystyssä enimmäkseen talkoon voimin, eli jos vain talkooporukkaa sekä rahaa löytyy niin sinnehän voi rakentaa vaikka parkkihallin. (vitsi vitsinä) :lol:

Uskoisin että taas ensikeväänä on kauden alussa hieman isommat talkoot jossa laitetaan rataa perus ajokuntoon sekä siistitään vanhaa, eli aikaa on reilusti miettiä mitä uutta radalle tehdä.

Eli tervetuloa talkoisiin!!!.



160
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 20.08.07 - klo: 21.31 »
Onkos projekti edistyny yhtään ??


Terve: Sen verta lähellä ovat nuo kouvolan 1/5 kilpailut että en ole kerennyt tänne päivittelemään, eikä asiaa helpota yhtään että kilpa-auto on tällä hetkellä ilman moottoria. ( toivottavasti kerkeää ennen kisaa tulla uusi moottori) :huh:


Mutta itse projekti on edistynyt myös erittäin hyvin tässä sivussa, nyt on mm: lavetin ohjaus akseli kiinnitystä vaille valmis sekä noin 7 muuta "uutta" osaa jotka odottelevat kiinnitystä.

Jos kaikki menee tällä viikolla suht tuubiin niin viimeistään viikonloppuna päivittelen hieman tämän hetkistä tilannetta.

161
HAH haa, ja p.erkele vielä kaupan päälle.

Eihän noista kilpailuista tullut sitten omalta osalta mitään, erittäin suurella toivolla aamulla lähdin radalla että jos sen moottorin olisi saanut pelittämään mutta kun ei niin ei  :undecided:. Vaihdettiin puolakin mutta sama vaiva jatkui, myös yleisön pyynnöstä viimesenä oljen kortena tankkiakin rukattiin mutta turhaan, no tämmöistä tämä moottori urheilu on joskus ei voi mitään. Harmittaa vaan niin hemmetisti kun tarkoitus oli ajaakin.


Muutenhan päivä oli erittäin manio, lämmintä oli yhtä paljon kun tämän vuoden ensimmäisissä kilpailuissakin. Sen verta mitä muita seurasi niin edelleenkään ei taida sitä oikeaa rengasta löytyä näin kuumalle kelille, ainakaan näistä tämän vuoden "laatu" renkaista.

Kiitos jerrylle taas hienoista kertsi kilpailu järjestelyistä, myös muille ropisee plussat hyvästä varikko tunnelmasta.

Ps: tästä seuraavat kaksi viikkoa panostetaan kouvolaan että saan toimivan moottorin alle.

162
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 10.08.07 - klo: 21.18 »
Hieman päivitystä:

Olen ollut menneen viikon taas lomien jälkeen työelämässä ja siksi en ole kerennyt päivittelemään kuvia tänne tai sanoisiko että en ole jaksanut :p.


Dusteri1: tuo lipo voisi olla kyllä koonsa/painon puolesta hyvä ratkaisu, ainut vaan että en tajua noiden päälle yhtään mitään.

Itse projektikin on edistynyt jonkin verran, viikolla sain tehtyä seuraavanlaista:

-Lavetin ohjaus pöytä on näillä näkymin sorvattu ensiviikon alusta. (odottelee töissä jo sorvin vieressä :cool:)

-Ledien "ohjaus" boxi kiinnitettu lavettiin

-Damitz modeltechnisiltä tuli hydrauli sylinteristä vastaus. (näillä näkymin 80mm pitkä olisi tulossa)

-Hydrauli pumpun teline meni uusiksi. ( edellinen ei miellyttänyt, uusi on jo työn alla)

-Lavetin aisan viimeistely on parhaillaan käynnissä. (muutamat kerrokset vielä maalia pintaan, ja sitten katsotaan kelpaako :cheesy:)

-Hydrauli sylinteriin metsästetty "ohjain" switchiä, (todennäköisesti robben vastaava "duo switch" ajaa saman asian kuin ohjeissa mainittu multiplex jota ei enään saa. :embarrassed:)

-Myös muita lukuisia pikku juttuja on tehty, laittelen kuvia kunhan kerkeän ja on jotain kiinnostavaa. :afro:

163
Huh, menipä tällä kertaa viime tinkaan että sain auton kasaan.
Nyt on ollut niin paljon vastoinkäymisiä uuden moottorin kanssa että saa kyllä luvan pelittää huomenna.

Samalla otan myös testiin uudet GRP:en renkaat, saas nähdä kuinka toimii kun en ole ennen grp:en renkailla ajanut.

164
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 04.08.07 - klo: 21.47 »
Noniin tänään hain hieman tarvikkeita hobby-peoplesta.

Tämmöisiä tarvikkeita tuli nyt tällä kertaa, taas pystyy miettimään projektin kulkua hieman eteen päin. Yksi mistä olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen on nuo uudet renkaat rekkaan, nuo edelliset on olivat mielestäni todella kauheat omaan silmään ja uudet ovat vieläpä ihan "SCALE" malliset. :p





Ja pitihän ne heti sovitella paikalleen, ai että kun mieli lepää kun noita renkaita katselee. :angel:
Uusina osina tuli myös "nuppiin" valojen umpiot, plussana noissa umpioissa on myös 3mm reiät takana joihin juuri sopivasti mahtuu ledit. :wink:




Ja tässä tämä kauan odotellut hydrauli pumppu/säiliö, yksikön valmistaja on ilmeisesti "scale art" mutta graupner jälleenmyy sitä. Ohjeet on sitten saksaksi joten en osaa vielä kertoa miten tuota käytetään, sen verran olin kaivellut tausta tietoa että jonkin näköisen "switchin" tuon ohjaamiseen tarvitaan. Pumppu toimii 12V ja nyt onkin sitten hakusessa joku vähintään 1000 mAh kapasitaatiltaan oleva akku, akun pitäisi samalla olla myös pieni kokoinen. Jos jollain on ideoita niin mielellään jakaa tietonsa. :police:

Pumpun tarvike sarjan mukana tuli myös erittäin hieno "scale" mallinen panta kiinnitys, eli sille ei tarvitse sen kummemmin miettiä kiinnitystä.




Kerkesin myös tässä kolvailla lediboxiin liittimetkin, myös tähänkin olen tyytyväinen. Kävin nimittäin eilen yleis elektroniikassa kyselemässä pieniä "erikois" liittimiä, itse asiassa matkaan lähtikin muutama liitin mutta onneksi en kerennyt niitä juottamaan paikoilleen (olisi harmittanut). Muistin eilen illalla että noissa MPX liittimissähän on 6 napaa ja ovat melko pieni kokosia/siistejä liittimiä, ne eilen hakemani liittimet olisi ollut kauhean näköisiä ja todella vaikeita irrottaa toisistaan. :cool:





Tämmöistä projektin osalta tällä kertaa.

Kirjoittelin aikaisemmin myös että projektille pitäisi keksi joku aiheeseen liittyvä nimi, sainkin muutaman ehdotuksen mutta lisääkin voi laittaa (kiitos niistä). Vielä en ole päättänyt otanko niistä nimen projektille, olisi tarkoitus käydä lähiaikoina teettämässä muutaman JET-CAT tarra niin samalla olisi saanut nimi tarratkin teetettyä. :wink:



Loppuun haluan kiittää vielä hobby-peoplea joka on toiminut erittäin hyvänä tavaran toimittajana projektissa.   

165
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 03.08.07 - klo: 20.16 »
Noniin muutamat kuvan perjantaille vielä:


Tämmöiset "vilkku" ledi piirit niistä tuli, oli alussa hieman hakusessa tuo juottaminen kun joskus 10 vuotta sitten viimeeksi noita rakennus sarjoja koulussa tehnyt. No kaipa nuo komponentit meni oikein päin kun ei ainakaan käry noussut kun testailin.

Kuvassa näkyy kaksi ledi korttia joista toisesta menee taakse kahteen lediin johdot ja tuon toisen kortin ledit tulevat yksi keskelle lavettia ja toiselle vielä mietin paikkaa, noissa ledi korteissa on myös pienet potentiometrit joista pystyy säätämään ledien vilkkumis nopeutta. Sarjat hain kuten aikaisemmin kirjoitin partco:sta ja kustansivat konaiset 2,80 euroa/kpl eli ei pahan hintainen. :wink:
Tuossa kytkentä rasiassa noilla keinu kytkimillä ohjataan "päävirtaa", sekä ledejä erikseen.





Hieman testailua:
noissa ledeissä speksien mukaan pitäisi olla 12000 mcd (millicandelaa) valoteho, ainakin mitä eilen testasin päivän valossa niin ihan hyvin näkyi. :cool:









Vaikka tuossa viime viikonloppuna kirjoitelin että pidän hieman taukoa rakentelusta niin niitä kirjoituksia ei kannata uskoa, on nimittäin tullut kyllä päivittäin tehtyä. :grin:

Työn alla on ollut myös veto aisakin, siitä en vielä laita kyllä kuvia sen verta kesken eräinen on vielä. Myös joitakin "pikku" osiakin on tehty mm: turbiinille tulevien johtojen pidike.


Jyrsin johto pidikkeen 10mm kirkkaasta polycarbonaatista ja on mallia "heavy duty" :afro:






Tämmöistä tällä kertaa.
Laitan huomenna kuvia uusista nippeleistä kunhan saan ne ensin käsiini. LUE: (ollaan aamulla jo ennenkuin hobby-peole edes aukeaa kolkuttelemassa ovea.) :p :lol:


166
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 03.08.07 - klo: 12.30 »
Päivitystä:

Olen tämän viikon viettänyt aika tiuhaan tahtiin kolvin ääressä, teki hyvää välillä tehdä jotain muutakin kuin jyrsiä osia. :cool:

Kävin hakemassa PARTCO OY:stä kaksi semmoista "vilkku" valo rakennus sarjaa, tarkoitus on tehdä lavetin "perä" lautaan ainakin valot, kahden muun ledin paikasta en vielä tiedä mihin sijoittaisin. :huh:
Valojen kytkimille sekä piirikorteille tein myös koteloinnin, tosin kotelo on ihan sähkötarvike liikkeestä hankittu mutta hieman modifiotu projektin teemaan sopivaksi. :afro:

Näissä valojen tekemisessä menikin oikeastaan tämä viikko aika mukavasti kun onnistuin ensimmäiset valot käräyttämään (savut pihalle) niin joutui aloittamaan alusta.

Sain myös eilen erittäin hyvän sähköpostin hobby-peoplesta, nimittäin graupnerin hydrauli pumppu/säiliö on tullut odotettua aikasemmin. Lähetyksen mukana on toivottavasti myös muutama muukin pikku nippeli jota olen odottanut, vielä tosin en pääse tuota hydrauli hommaa kokeilemaan koska puuttuu hydrauli sylinteri, enkä tosin tiedä mitä muuta tuon pumpun ohjaamiseen tarvitaan.

Yritän laittaa kuvia noista valoista illalla. :cool:

 

167
Jerry: laittelehan nimeä listalle. :tongue:

168
Terve taas:

On se internet ihmeellinen maailma, asianomainen kenen kanssa minulla oli selvittämättömiä kauppoja otti minuun yhteyttä ja sovimmen että hän palauttaa tavarat. Tämä sopi minulle vallan mainiosti vaikka ei nyt hirveä crossari kuume olekaan, asianomainen ei ollut ajanut autolla yhtään ja oli täysi samassa kunnossa missä se lähtikin. :cool:


Eli minun osalta/puolesta tapaus on käsitelty, ja kun tässä molemmat "aikuisia" ihmisiä ollaan niin tapaus jääköön unholaan ikuisiksi ajoiksi. Eli kaupan ratkaisu tällä tavalla miellytti kumpaakin osapuolta.


Terv:   Eki



Ps: mugen MBX5 Pro Spec myynnissä (Taas). :lol:

Siis et tuossa yli vuoden aika ollut tehnyt mitään?


Vielä yhden kerran tähän topicciin kirjoitan.

ASIA ON LOPPUUN KÄSITELTY.

169
Terve taas:

On se internet ihmeellinen maailma, asianomainen kenen kanssa minulla oli selvittämättömiä kauppoja otti minuun yhteyttä ja sovimmen että hän palauttaa tavarat. Tämä sopi minulle vallan mainiosti vaikka ei nyt hirveä crossari kuume olekaan, asianomainen ei ollut ajanut autolla yhtään ja oli täysi samassa kunnossa missä se lähtikin. :cool:


Eli minun osalta/puolesta tapaus on käsitelty, ja kun tässä molemmat "aikuisia" ihmisiä ollaan niin tapaus jääköön unholaan ikuisiksi ajoiksi. Eli kaupan ratkaisu tällä tavalla miellytti kumpaakin osapuolta.


Terv:   Eki



Ps: mugen MBX5 Pro Spec myynnissä (Taas). :lol:

170
Samaa selittelyä tuntuu täälläkin suunnalla saavan, eli 50€ on vielä jäänyt kaupoista roikkuun kyseisen henkilön toimesta. Eli älkää tehkö mitään kauppoja M.V nimimerkin kanssa. Summanahan toi 50€ ei mikään järin suuri ole, mut tapana on ainakin itsellä ollut et se mikä sovitaan, se myös pidetään.


Minusta 50 euroa on hyvinkin iso raha määrä, kuinka moni antaa 50 euroa jos kysyy että "heitäs" mulle viiskymppii.

Mutta jankka sen tuossa jo kirjoittikin että kyllä jos jotain sovitaan varsinkin raha kaupoissa niin pidetään kiinni siitä mistä sovitaan.

Ja omasta mielestä, kun kerran luottamuksen pettää niin sitä on todella vaikeaa saada enään takaisin. Varsinkin jos kyseessä on kaupanteko.


Tuo minun tapaus on siinä mielessä todella ikävä siinä mielessä että itse asianomainen ajaa kilpaa samoilla radoillakin missä itse ajan.

Ja tiedetään että tää on nyt tätä itkun vollotusta foorumilla, mutta minkäs teet kun ei kaveria puhelimellakaan kiinni saa.

171
Voin kertoa että et ole ainut kenellä on saamattomia rahoja. :evil:

Tosin omiani 400 euroa olen odotellut tässä nyt 1 vuoden ja 1kk

Eli suoraan sanoen kun tällaisia topicceja lukee niin pistää todella v.tuttamaan.


Terv:   Eki


EDIT: ei siis tämä kyseinen kaveri.

172
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 30.07.07 - klo: 10.13 »
Hienolta näyttää!

Tuolla YouTubella näyttää olevan kanssa tollainen mielenkiintoisen näköinen
rakennelma!

http://www.youtube.com/watch?v=4daNzTMxcKU

Huhhu  :shock:

Heh, todella upea SHOW rekka.
Taitaa tuo rekka painaa sen verran että tuolla turbiinilla ei ihan liikahda.


Eilen muuten pitkästä aikaa testailin veto autoakin, muutin ohjauksen linkkejä nyt niin että renkaasta toiseen menee nyt yhdellä linkillä, vieläkään ei ole ihan täydellinen mutta parempi. :wink:

Myös voiman siirtoa yritin hieman herkistellä, tuntuu vaan että ei olisi silloin projekti alussa pitänyt säästää tuossa vaihde laatikossa, on se periaatteessa ihan hyvä mutta ei jotenkin ihan aja sitä asiaa minkä pitäisi. :p
Näin ollen laitoin eilen maailmalle postia yhteen netti kauppaan missä on "kunnollisia" vaihde laatikoita myytävänä, Jos en saa tuota semmoiseksi kun haluan niin todennäköisesti tilalle tulee 3-vaihteinen. :cool:


Sitten lavetista:

Ehkä jo ensi viikolla saan laakeripesät sorvautettua töissä, muutenhan lavetti odottelee sitä hydrauli yksikköä että pääsen siinä samalla mitoittamaan turbiinille pukkeja. Nuo turbiinin pukitkin joudun teetättämään työ kaverilla, en viitsi tuolla omalla "pikku" proxxonilla niitä ruveta jyrsimään sen verran "isot" ne kumminkin on.

173
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 25.07.07 - klo: 21.52 »
Noniin muutamat kuvat vielä tälle illalle.

Eilen kuten kirjoitin tein hieman tuota ohjauspyörän kiinnikkeitä ja samalla hieman hahmottelin minkälainen aisa mahdollisesti tulisi.
Tänään kävin hakemassa hieman tarvikkeita tuota aisaa varten paikallisesta rauta kaupasta, mukaan tarttui vaikka minkä näköistä kiinnikettä sun muuta nippeliä ongelma vaan tällä hetkellä on että niistä pitäisi saada tehtyäkin jotain :grin:. Ei vaan yksinkertaisesti riittänyt enään kärsivällisyys, joten pistin ne odottelemaan parempaa päivää.

Tämmöisiä osia eilen työstin, hitto kun oli vaikea saada nuo kolme reikää tuohon messinki renkaat ympärille. (että tulee suoraan) :cool:




Tuohon pitäisi jotenkin taiteilla se aisa. :huh:




Tässä näitä aisan osia, jos en noista saa mitään järkevää ideaa aisalle niin sitten vaihdetaan osat ja mietitään uudestaan. :smiley:




Ja kun ei aisasta tullut sen enempää niin aloitin tekemään I/O boardille koteloa, kävin hakemassa eräästä muovi firmasta 3mm styreeni levyä. Loppujen lopuksi päädyin tuommoiseen perus kantti kertaa kantti kotelo malliin joka on helppo tehdä, eli ei muutakuin rautasahalla raaka versio kotelon "seinistä" ja loppu tasoittelu jyrsimellä.




Päällystin kotelon vielä lopuksi hiilikuitu jäljitelmä kavolla.





Laitoin koteloon kaiken varalta pienen muovi saranan jos tulee tilanne että pitäisi jotain I/O boardille tehdä, niin ei tarvitse koko koteloa särkeä. :afro:





Nyt on tullut tehtyä projektia sen verta paljon tässä muutaman viikon aikana että jatkan varmaan seuraavan kerran kun saan hydrauli yksikön käsiini sekä muutamia muita osia.

Ps: voihan se olla että ei malta pitää rakentelu lomaa jos tulee joitakin ideoita yht äkkiä mieleen. :lol: :lol:

174
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 24.07.07 - klo: 22.04 »
Tulenkestävää rosteria,  niin tulee hyvä :wink: Cromia 25% ja Nikkeliä 20%


Ai tällaistakin löytyy, kiitos tiedosta.



Tänään jatkoin ohjaus pyörän tekoa, sain sen siihen vaiheeseen että seuraavaksi olisi aisan vuoro. Laittelen huomenissa jos kerkeän muutaman kuvan. Pitää mennä hakemaan taas inspiraatiota, eli käydä suhauttamassa muutamat tankilliset turbiinilla jos sää on hyvä. :afro:

175
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 24.07.07 - klo: 13.37 »
Noissa jettilennokeissa käytetään käsittääkseni rosterisia suihkuputkia rungon sisällä.

Tämän näköisiä:




Eli varmaan kumminkin tuommoinen 0,8-1,2mm rosterilevy olisi oikea ratkaisu materiaali valinnassa :huh:. Ja sitä en osaa kyllä sanoa kuinka paljon se kuuma ilma kerkeää jäähtymään ennen ulos tuloa suuttimesta.

176
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 23.07.07 - klo: 22.04 »
Hienoa työtä on aina mielenkiintoista seurata.  :smiley:
Mistä muuten noita velco(tarranauha)-remmejä saa? Noille olisi paljonkin käyttöä mutta mistään en ole löytänyt.

Nuo tarranauhat ovat hankittu yleiselektroniikasta.

177
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 23.07.07 - klo: 21.02 »
Huh huh, tänään on tullut kyllä tehtyä niin monta porausta ja kierrettä että näkee varmaan jo unissaankin siitä. :lol:


Oli niin sanotusti aika tehokas rakentelu päivä tänään, nyt on kaikki turbiinin käyttöön tarvittaville komponenteille kiinnikkeet ja vieläpä kiinni jo lavalla. Nyt vaan täytyy toivoa että tuo tila riittää minkä jätin elektroniikka boxin ja tankin väliin kun tulee aika ruveta mitoittamaan polttoaine yms johtoja paikoilleen. :cool: Piti myös loppumetreillä ennen kiinnitystä muuttaa polttoaine putken T-haara liittimen paikkaa joka tulee noiden kahden messingin väriseen putken varaan, tämän tein siksi kun "isot pojat" jettilennokkien puolelta suosittelevat että turbiinin polttoainepumpum imu puolen putki pitää olla mahdollisimman lyhyt tankilta. Syytä tähän en tiedä miksi se pitää niin olla mutta tehdään nyt kun kerran suosittelevat. :police:


Kokeilin tänään myös minkä näköinen tulee tuolla hiilikuitu kalvolla päällystättessä, koe kappaleeksi otin polttoaine suodattimen pidikkeen. Ainakin omasta mielestä tuli aika makee "FAKE" hiilikuitu osa.

Kuvasta en saanut ihan niin tarkkaa että erottuisi hiilikuitu kuvio hyvin.




Tässä hieman yleis ilmetta:




Tähän valkoiseen puoliympyrän muotoiseen pidikkeeseen tulee buutaanin/propaanin suodatin josta se menee magneetti venttiilille ja siitä sitten itse turbiinille, alunperin oli tarkoitus tehdä lavalle "ON BOARD" kaasu säiliö mutta saman asian ajaa kun ottaa suoraan pullosta.



Tämmöistä tänään ja huomenna sitten ohjauspyörän jatkamista, työ listalle pitäisi pikkuhiljaa ottaa myös vetoaisakin. Jonkinnäköinen idea minulla on jo siitä mutta vaatii varmaan pientä hienosäätöä ennekuin voi ruveta sitä työstämään.

Aiemmin kirjoittelin myös siitä hydraulikka yksiköstä jonka mahdollisesti hankin, mutta en paljastanut silloin vielä mihin sitä soveltaisin projektissa. Nyt voin paljastaa sen kun tilaus on lyöty lukkoon, tosin jonkun aikaa sitä joutuu odottelemaan ennenkuin saan sen valmistajalta.

Eli eli tarkoitus olisi hankkia se hydrauliikka yksikkö ja hydraulisylinteri jolla ohjattaisiin puhallin suuttimen rakoa, tästäkin on tällä hetkellä oikeastaan vain fisio miten sen toteutan mutta eiköhän sekin muotoidu kun saa osat käteen. Ensin pitää kyllä varmaan tehdä se suutin, tästäkään en oikeen tiedä mikä materiaali olisi paras, alumiinia se ei ainakaan voi olla koska turbiinin NGV:stä tulevan ilman lämpötila on viileimmilläänkin noin 590 astetta. Rosteri olisi yksi vaihtoehto mutta en tiedä tuleeko kuivaus suuttimesta sitten liian painava :huh: :huh:.

Tämännäköinen hydrauliikka pumppu/säliö, valmistaja on graupner.





Ensi kertaan!!!. :cheesy:

 

178
Yleinen keskustelu / Vs: Jet-Truck
« : 22.07.07 - klo: 22.55 »
kannattaa kuintenki rasvata kaikki paikat jossa on paljasta rautaa muuten ruostuu


Tämä on täysin totta, olen lähes joka käytön jälkeen pyyhkässyt jyrsimen ristisyöttö pöydän WD40:ellä.


Hieman projektistakin:

Huomenissa olisi tarkoitus aloittaa lavetin ohjausakseliston kiinnikkeiden suunnittelua ja ehkä tekoakin, että saisi sen siihen kuntoon kunnes palailen työelämään lomilta niin ei olisi muutakuin laakeripesän sorvausta vaille valmis.

Muuten tänään sain paranneltua elektroniikka boxin saranaa sekä muutamia pikku detaljeja tehtyä.

179
Yleinen keskustelu / Vs: Apua osien etsintään
« : 21.07.07 - klo: 22.24 »
Huttunen93: itse en edes tiedä oman projektin oikeaa mittakaavaa, nuo itse rekan osat ovat robben mukaan 1/16 muuten olen rakentanut niin että ovat sopusuhtaisen kokoisia toisiinsa nähden.

180
Jerry: oli kyllä hieno päivä tänään vaikka välillä tuli muutama pisarakin.

Hauskaa harjoittelua ovat kyllä tämmöiset "kertsi" kilpailu, ei oo niin justiinsa vaikka kesken erän käy vaihtamassa renkaatkin autoon ja palaa radalle. :grin:

Olisin muuten ajanut finaalinkin mutta en nähnyt oikeen järkeä lähteä kun se auto toimi miten se nyt toimi.

Kiitoksia vielä makkaroista sekä vartaista, kiitos myös muillekin tasapuolisesti.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 32